Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35924 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      75,4 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      86,1 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,2 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,3 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,5 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,3 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,4 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12,1 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32,2 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,9 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31,2 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      58,1 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      3 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • Golf variant 1.4 122km z 2015 miał wielowahaczowe. 
    • Zobacz jeszcze na Dethleffs C'Go UP 525 KR i nieco wyższy model Aero UP 535 KR. Inna koncepcja, ale może akurat Wam spasuje.
    • Według mojej wiedzy w modelu 5F (przynajmnmiej przed FL w 2016r) zawieszenie wielowahaczowe (multilink) było montowane tylko w wersjach 1.8T 180KM, 2.0TDI 184KM no i Cupra oczywiście. A z własnego podwórka, Seat Leon HB 1.5TSI 150KM (2018r), Seat Leon ST 1.4TSI 125KM oraz 2,0TDI 150KM (2016r) miały z tyłu belkę skrętną.
    • No tak mi się wydawało, ale ja jestem dość daleko posuniętym ignorantem w sprawach technicznych
    • Mechanicznie to tak, te skrzynie są bardziej pancerne, przenoszą większe momentu niż DSG. pewnie dlatego też trafiają w fordzie do cięższych aut lub tych z dużą mocą, jak transit, pickupy, mustang itp. do słabszych, lżejszych idą DSG. natomiast DSG w moim odczuciu pracuje płynniej, szybciej, zmiany biegów są błyskawiczne, ale delikatne, czuwa nad tym fantastyczne oprogramowanie. nie czuć ich tak jak w hydrokinetyku. Może dlatego że zmiany biegów są robione w trakcie gdy drugie sprzęgło pracuje i napędza pojazd na innym biegu, natomiast hydrokinetyku jednak robi jakąś tam malutenka przerwę na zmiane biegu. Tu to nie tylko że słychać, że bieg się zmienia, to jeszcze czuć całą budą  No i czasami jak zredukuje o kilka biegów naraz, przy wyprzedzaniu, obroty skaczą ponad 3-4tys,  to aż się żal silnika robi. DSG nie odstawial mi takich gwałtownych redukcji.
    • To jak u mnie. Natomiast to mój pierwszy jakikolwiek automat więc nie mam porównania. Ale biegi zmienia bardzo płynnie i jeździ się całkiem przyjemnie  
    • nie, był od wersji ≥150KM.
    • Ja mam 8 biegowego hydrokinetyka i jestem jak na razie mile zaskoczony kulturą pracy.  Generalnie hydrokinetyk jest konstrukcyjne "lepszy" do holowania. Co nie znaczy, że w poszczególnych wykonaniach może być na odwrót.
    • Faktycznie, sprawdziłem specyfikację i chilowe ma 120A, a ciągłe 25A. Trochę nie spodziewałem się tych 120A😉, ale spróbuję kiedyś odpalić movera na lifepo4. Jak bedzie to chodziło to wywalę kwasiaka, którego używam tylko do movera. Bo cała reszta hula na lifepo4 ładowany solarem. 
    • Ja ciągałem swoją budę o DMC 1600kg Renault Scenicem, który do lekkich nie należał, i teraz tą samą budę ciągne S-Maxem. Komfort jazdy to przepaść na korzyść S-Maxa. Przy Scenicu zestaw był bardziej podatny na podmuchy i był mniej stabilny. Zestaw z S-Maxem jest jak pociąg, i w zasadzie żadne wiatry ani podmuchy na niego nie działają, idzie jak po sznurku. A warto zauważyć, że Scenic miał DMC na poziomie 2150 kg i jeździł raczej zawsze obciążony na maksa, więc różnica mas pomiędzy budą (DMC 1600) a autem (DMC 2150) była spora. Szczerze nie wyobrażam sobie, żebym swoją budę miał ciągnąć takim Leonem. Strach byłoby tym jeździć...  Ale ludzie tak robią, bo ludzie nie myślą racjonalnie. Ładują do budy co się da i ile się da. I tak jeżdżą. Przecież ta Twoja przyczepa ma na papierze te 1300 kg. Z klimą, rowerami, bagażami, leżakami i innym całym karawaningowym dziadostwem, które na pewno w niej będziesz woził to jej waga rzeczywista będzie oscylować w granicy 1600 kg. Nie oszukujmy się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.