Skocz do zawartości

Przechylona przyczepa na haku (pytania świeżaka)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

przyczepa odebrana tydzień temu. Hak GDW zamontowany w ASO. Po podpięciu przyczepy tył auta lekko siada (2-3cm) i tył przyczepy jest lekko uniesiony. Widzę na drogach że ludzie tak jeżdżą i mam pytanie czy to jest ok czy może warto jednak pomyśleć o dodaniu gum do sprężyn lub wymienić sprężyny? Nie znalazłem u producenta możliwości zakupu wyższego haka. Przejechałem całą Polskę po bardzo różnych drogach i wyglada że prześwity są w zupełności wystarczające. Robić coś z tym?

IMG_4066.jpeg

IMG_4068.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic 😉 j

Jedyne o co zadbać, to nacisk na hak 70-100kg ( oczywiście jeszcze sprawdzić w dokumentacji haka jaki jest dopuszczalny nacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Bercik77 napisał(a):

Jedyne o co zadbać, to nacisk na hak 70-100kg

Kolega mnie wyprzedził - ja zawsze i za każdym razem sprawdzam nacisk na hak i staram się trzymać go w wartości ok. 70 kg

Pzdr

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, AgaBartek napisał(a):

i tył przyczepy jest lekko uniesiony

Cieszyłbym się gdybym tak miał, bo przy tak dużej przyczepie, chyba nie trudno poszorować tyłem glebę, przy jakimś ciut większym zjeździe. Ja mam mniejszą, jest na równo i łapy z tyłu pourywane - już nawet nie zakładam.

Edytowane przez PanSamochodzik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nacisk na hak mam max 100kg, specjalnie taki wybrałem bo Hobby ma na dyszlu też max 100kg. Z zalanym zbiornikiem wody i zapakowanej przyczepie, na wbudowanej w koło wadze pokazuje mi 80kg, ale nie ufam zbytnio tej wadze i zamówię inną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, AgaBartek napisał(a):

Nacisk na hak mam max 100kg, specjalnie taki wybrałem bo Hobby ma na dyszlu też max 100kg. Z zalanym zbiornikiem wody i zapakowanej przyczepie, na wbudowanej w koło wadze pokazuje mi 80kg, ale nie ufam zbytnio tej wadze i zamówię inną. 

Tak jak koledzy pisali ; ciesz się , że tak masz bo gdyby było odwrotnie to już problem ; jest ok :ok: :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AgaBartek napisał(a):

Cześć,

przyczepa odebrana tydzień temu. Hak GDW zamontowany w ASO. Po podpięciu przyczepy tył auta lekko siada (2-3cm) i tył przyczepy jest lekko uniesiony. Widzę na drogach że ludzie tak jeżdżą i mam pytanie czy to jest ok czy może warto jednak pomyśleć o dodaniu gum do sprężyn lub wymienić sprężyny? Nie znalazłem u producenta możliwości zakupu wyższego haka. Przejechałem całą Polskę po bardzo różnych drogach i wyglada że prześwity są w zupełności wystarczające. Robić coś z tym?

Generalnie wydaje mi się że jest ok, choc u mnie w RAV4 to wyglądało bardziej poziomo, hak zamawiany razem z autem i montowany w ASO. Nacisk na hak u mnie ok. 90kg z rowerami na dyszlu. Masz może zdjęcie z profilu tak aby było widać gdzie jest główka haka jak na moim foto?

IMG_20230608_172120_HDR.thumb.jpg.b9b67b566b1e08e835d8f386793fc6d7.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odległość od osi główki haka do podłoża powinna się zawierać pomiędzy 350 mm a 420 mm przy załadowanej przyczepie do DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz hak? Wszystko raczej ma 85kg max. Westfalia tak ma. Zresztą to nie ma znaczenia jaki hak. Po prostu masz taki nacisk. Rozłoż ciężar lepiej bo pewnie mocno Ci leci na przód. Też mam Rav4. Mimo wysokiego skoku zawieszenia jest dość miękko. Dobrze ze rowerów na hak nie dałeś. 

Ale nie przejmuj się tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to wszystko jest jak najbardziej prawidłowo ( sam trzymam tym przyczepy uniesiony do góry) i tak było zarówno poprzednim jak i obecnym aucie. Nic bym z ty

 nie robił a na podjazdach wyjdzie Wam to nawet na plus bo będzie mniejsza szansa, że o coś przyszorujecie tyłem przyczepy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zostawiam. chciałem się upewnić czy mozna tak jeździć.

Hak mam GDW, 100kg nacisku. Wysokości jak z foto, czyli spełnia normę

IMG_4089.thumb.jpeg.cb18ffb152b594abd766344927ac06a5.jpeg

 

btw, byłem w ASO i zapytałem czy mozna zamówić wyższy hak lub dodać gumy do sprężyn lub wymienić sprężyny. Nic nie mozna. 😉

Jeszcze mi nie wyprowadzili zasilania na pin 10. A jednoznacznie deklarowałem że hak do przyczepy kempingowej i musi być tam zasilanie. Po powrocie z odbioru przyczepy zajechałem z reklamacją i powiedzieli mi że ten moduł nie przewiduje zasilania na pin 10. Dopiero jak kazałem demontować hak to odszukali w dokumentacji, że producent przewidział dodatkową wiązkę do PINu 10. No i czekam aż przyjedzie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bercik77 napisał(a):

Odległość od osi główki haka do podłoża powinna się zawierać pomiędzy 350 mm a 420 mm przy załadowanej przyczepie do DMC.

Wg alko 38-44.

Wszystko powyżej 40 robi robotę.  Jak miałem 36 to zestaw był mocno złamany. 42 było lux

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.