Skocz do zawartości

Podłaczenie Paneli Solarnych do Kampera - NORDELETTRONICA NE 356T


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem od niedawna właściciel kampera w któym nie ma paneli solarnych i chciałbym podłączyć je do  istniejącej  instalacji.

Panele  sa juz zamontowane (2x130w) wraz z regulatorem napięcia ( VICTRON 100/20A) i została kwestia podpięcia się do instalacji a jestem laikiem w tych sprawach.

W kamperze jest zamontowane :

1) Energoblok Nordelettronica (NE356T)

2) ładowarka (zasilacz) Nordelettronica (NE287 21A)

3) Akumulator Hotelowy AGM 100Ah

Schemat instalacji wraz z energoblokiem : IMG_0899.thumb.JPEG.9f530bb20ffb350c62fd8bad9e0a75d9.JPEG

 

 

Gdzie najlepiej wpiąć  w instalacje? Czy można bezpośrednio z regulatora do akumulatora hotelowego ??

Czy takie podpięcie nie będzie w niczym kolidowało np. w czasie jazdy samochodem kiedy będzie ładowany akumulator hotelowy z alternatora i jednocześnie z solara ?

Czy moze pod Energoblok (NE 356T) ? W instrukcji doczytałem ze jest miejsce (JP16) z opisem SOLAR PANEL  ?

Schemat NE356T IMG_0898.thumb.JPEG.54d4195ebb98179ab94142e8bc0b987f.JPEG

Proszę o  wszelkie uwagi i pomoc w temacie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piotr F napisał(a):

Gdzie najlepiej wpiąć  w instalacje? Czy można bezpośrednio z regulatora do akumulatora hotelowego ??

To jest chyba najprostsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie. Oczywiście przy klemie + musisz dać bezpiecznik i cała zabawa to jaki tam dać? Ja dałem przewymiarowany w stosunku do możliwości regulatora, bo jak bezpiecznik się przepali, to regulator straci dostęp do AKU, co może spowodować uszkodzenie regulatora.

5 godzin temu, Piotr F napisał(a):

Czy takie podpięcie nie będzie w niczym kolidowało np. w czasie jazdy samochodem kiedy będzie ładowany akumulator hotelowy z alternatora i jednocześnie z solara ?

Wedle tego forum nie będzie kolidowało, sam mam na stałe podłączoną ładowarkę AKU i regulator  :ok: