Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. PolariS

    Północ Polski w lutym

    W Chłapowie chyba Lazurowe tez jest cały rok.
  3. W tym pudełku akumulator jest jakoś przytwierdzony do konstrukcji przyczepy?
  4. PolariS

    Wymiana solara na mocniejszy.

    A z tą lutownicą to nie do końca żart bo na znanym chńskim portalu ostatnio nawet takie dedykowane lutownicę grzałkowe widziałem. Może warto spróbować na docinanie pod wymiar. 🤔
  5. PolariS

    Wątek powitalny

    Witam szanownego „sąsiada”
  6. PolariS

    butle gazowe Burstner Ventana 455 TS 2005

    Ja tylko do gotowania wykorzystywałem gaz i raz odpaliłem lodówkę na 2 godz jak brakło 230 na kempingu. Ze 2 razy trumę na chwilę żeby się nie zastała jesienią. Gazu z butli 5kg wystarczyło na 5 tygodni (tzn nadal w butli na dnie coś jest ale trzeba będzie tam nalać jeszcze przed wyjazdem w wakacje bo braknie, a w terenie może być ciężko z 5 kg, chociaż jak pytałem np w Łebie mówili ze naleją) . Wodę grzałem w czajniku elektrycznym. Wiec wszystko zależy od zapotrzebowania. Butli 11 kg nie kładłem bo na dyszlu jeszcze 2 rowery i hak by mi w aucie się wyprostował. Na gotowo przed wyjazdem po zapakowaniu butli i gratów koniecznie waga pod dyszel.
  7. Malinki

    butle gazowe Burstner Ventana 455 TS 2005

    Jeśli masz dwa wgłębione gniazda to możesz włożyć dwie butle 11 kg (raczej bez kołnierza). Musisz uważać na te plastikowe wgłębienia bo lubią pękać. Sugerował bym wzmocnić stalowymi opaskami lub bacznie obserwować czy nie pojawiają się pęknięcia. W wyniku wykonanych dużych otworów odpływowych odpadają denka. Kolejnym pytaniem jest zapotrzebowanie (konieczność) na paliwo. Jeśli będziesz wypoczywał w warunkach temperatur plusowych (okolice zera) to 11 kg wystarczy na ok 3 dni. W Lato ta ilość wystarczy na cały miesiąc. Standardowe jedenastki są dostępne na każdej wsi w przynajmniej jednej spółdzielni, tak więc obawy o brak paliwa nie powinieneś mieć. Ja mam jedna 11 plus 5 kg do grilla i jako awaryjna (tylko trzeba pamiętać aby mieć redukcję na duży gwint).
  8. Today
  9. Terlik

    Wątek powitalny

    Witam serdecznie szanownego kolegę.
  10. Yesterday
  11. Elwood99

    Wątek powitalny

    Witam serdecznie wszystkich, mam na imię Wojtek, mieszkam w Ksawerowie k Łodzi. Mam żonę i dwoje dzieci. Niedawno kupiliśmy pierwszą przyczepę i zaczynamy przygodę.
  12. chris_66

    Transit IV Pilote

    wydaje mi się, że tak było w tych dwóch co jeździłem, ale polegam na tym co mi mówili, a chyba się znają bo coś tam dłubali przy mechanice ale skoro doktor mówi to nie będę się upierał, jakbym coś pomieszał to przepraszam nie mieszajmy Markowi w wątku, mocherator niech to gdzieś na bok wywali
  13. smok_wawelski

    Wymiana solara na mocniejszy.

    Żart był Piotrze -- tak mi się skojarzyło jak ze szwagroszczakiem żeśmy moja chałupę robili to mu gdzie nie gdzie kułem, wciągałem a on łączył no to za pomagiera sie tyrało Dzięki za rady - spoko styrodur jeszcze nie wszędzie, słupki odkryte - wsio możliwe, musiałem przerwać robotę na puszce na chwile bo w czym innym zatyrany byłem. Tak to właśnie mam zamiar zrobić - peszle samochodowe w słupki i inne miejsca załomów puścić
  14. Witam! Zaizoluj dobrze przyłącze bezpieczników i zacisk "+" akumulatora lub odsuń znacznie dalej wiązkę przewodów "-" i umocuj ją trwale w taki sposób, aby w żadnej nieprzewidzianej sytuacji, nie miała możliwości zetknąć się z nieosłoniętym przyłączem "+".
  15. Misio

    Transit IV Pilote

    Niestety bardzo się mylisz 😞 Silnik francuski były zupełnie inne Ale też były francuzy z silnikami fiatowskimi... Dodam - wiem bo mam i niezły doktorat w tamtym roku z tego zrobiłem...
  16. chris_66

    Transit IV Pilote

    we fiacie były fiaty , we francuzach były fiaty z innym osprzętem i inaczej pracowały, potem zaczęły się kombinacje akurat w zeszłym roku jechałem ducato i J5 dwóch znajomych - wyciszone identycznie i tak samo zadbane technicznie (słupki takie same, zabawki dookoła lekko inne) - różnica w "twardości" pracy zauważalne - ta przejażdżka po 200km każdym wyleczyły mnie z pierwszej generacji kamperów a waga na początku bardzo wskazana, jak wszystko wywalone po zakupie, daje spokój (albo nie )
  17. Byliśmy 2 lata temu w Rzymie, ale latem ciężko się to zwiedza. Obserwuje temat bo plany na ten rok podobne.
  18. Misio

    Transit IV Pilote

    Zmotywowales mnie do oglądnięcia tych reportażyków... I jeżeli to nie podpucha to: Jazda starszym, niesprawdzonymi autem bez poznania realiów (np gaz) to bym to określił mianem "lekkomyślności"... Awaria to coś czego nie dało się przewidzieć, np koledze padł przegub w półos, a mi wydmuchało uszczelkę z pod głowicy... W "Ducato 1" byl zawsze silnik fiatowski, we francuskich już nie jest to takie pewne (najczęściej były tam zupełnie inne silniki francuskie ). Polecam to zważyć, by później spokojniej jeździć...
  19. epsbeton

    Północ Polski w lutym

    Co do Podlasia, to się spodziewałem Szary 11, Dziękuję za podpowiedź Paweł, bardzo dziękuję za te informacje 👍 👌
  20. Pytanie czy ktokolwiek w ogóle będzie to sprawdzał? Przecież na przegląd jeździć nie musisz, oś zmienić IMO możesz, DMC zmieniać nie chcesz. Ja bym się zupełnie nie przejmował
  21. PolariS

    Prośba o ocenę i opinię

    Nie wiem jak mój burstner ma łączone beli bo nie rozbierałem, ale część poszycia jest na zszywkach
  22. @nomadka dzięki za odpowiedź. Ceny sprawdzimy. Co do Zeusa to już wcześniej na niego trafiłem i chyba tam się zatrzymamy. Bliskość samych ruin i klasztoru plus kolejka i logistycznie punkt wypadowy robią swoje. Co do Paestum to podany link niestety nie działa ale samo miasto sprawdzę. Widzę na mapie, że jest tam duży wybór i ładna plaża. @ed też dziękuję. Co do Sorrento to chyba będzie jeden z punktów do zwiedzenia ale bez nocowania. Jest tam mało użytkowej przestrzeni więc zapewne każdy metr jest w cenie. Z tym Herkulanum dobry pomysł, na pewno sprawdzimy. Co do pizzy to jedliśmy już w kilku miejscach i ogólnie trafiały nam się wyśmienite. Głównie dlatego, że były na sosie domowej roboty, z dobrym serem i na pysznym cieście. Z twoją opinią o Neapolu to mnie zaskoczyłeś, będę musiał jeszcze poczytać. Nie będziemy jechać przez Rimini, ponieważ a. znamy już ten rejon i ogólnie nam się mało podobał (unikamy autostrad więc widokami nadrabiamy dodatkowe godziny) b. chcemy się zatrzymać pod Florencją na naszym ulubionym kempingu więc raczej droga przez Bolonię. San Marino odwiedzone i jest tam pięknie. Warto pojechać szczególnie po południu i poczekać do zachodu słońca. Z trunkami nie próbowaliśmy, ponieważ ja kieruję, a żona preferuje wino ale kupuje zazwyczaj u małych lokalnych producentów. Tutaj dobry parking San Marino, 47890 Città di San Marino, San Marino. W Villach wypada nam tankowanie (ostatnie przed Włochami), a była tam tania ropa (1 - 1,10€) stąd to miasteczko. Rzym jest kuszący ale na Rzym i okolice chcemy przeznaczyć osobny wyjazd dlatego po Toskanii wybór padł na Amalfi i Pompeje.
  23. PolariS

    Transit IV Pilote

    Mój teść miał transita w busie z chyba takim motorem, tyle że w starszej generacji. Chodził jak pistolet maszynowy więc dałem mu nick Ford Transit "karabin". Na twardość pracya a także na przyspieszenie oraz spalanie duży wpływ ma regulacja kąta wtrysku paliwa.
  24. Jak na moje amatorskie oko jest super
  25. Przeglądnąłem homologację, w miejscu układ hamulcowy jest wpis "Nie dotyczy". W instrukcji przyczepy jest zapis o układzie hamulcowym, ale tam wymieniane są konkretne modele i nie ma tam mojej Czyli wymienić mogę, ale będzie przyczepa niezgodna z homologacją! Tak źle i tak nie dobrze
  26. marek230482

    Transit IV Pilote

    Zapewne koneserzy i entuzjaści klekotów dostrzegają takie różnice dla mnie to dramat i denerwuje mnie dźwięk diesla nawet w najnowszym audi. Nie cierpię tego. Nie cierpię zapachu spalin z diesla (a inne tak), nie cierpię brudu i smrodu ropy przy tankowaniu i naprawach aut. Jednym słowem nie lubię diesla ale kamper, traktor czy ciężarówka to są wyjątki dla których nie ma rozsądnych alternatyw i biorę to "na klatę". Tak musi być i się z tym godzę. W przypadku kampera dźwięk, zapach i inne subiektywne aspekty spycham na margines. Golob - tak, rwd i bliźniaki. DMC 3500kg, MW bodaj 2900kg.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...