Jump to content
roadwarrior23

Opony do przyczepy

Recommended Posts

roadwarrior23

Witajcie,

sezon zbliża się wielkimi krokami, wiec czas na serwis przyczepy. W tym roku muszę wymienić opony więc zwracam się po radę. Interesują mnie opony w rozmiarze 185/80R14. Zauważyłem szukając opon wzmacnianych, że przeważnie oferowane są opony "nie starsze niż 24 miesiące"  Podzwoniłem w parę miejsc i wszyscy twierdzą że opona sprzedawana do 3 lat wstecz jest traktowana jako nowa. Ja mam swoje zdanie na ten temat i szukam opon wyprodukowanych w tym roku. Tak trafiłem na oponę Kormoran Vanpro b2 (grupa Michalin). Może macie jakieś opinie na temat tej opony ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
roadwarrior23

lub propozycję opon które sami użytkujecie i możecie polecić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Też mam zamiar zmienić i kupię Matadora. Miałem i mam te opony w lawecie i zero problemów.

Tą dokładnie oponę . Rocznik masz 2021 

 https://www.inopony.pl/opony,0,143501/matador-mps400-variant-all-weather-2-185-80-r14-102-100-r-c.html?ref=ceneo  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaachu

Też muszę kupić oponki do mojej przyczepy i zastanawiam się nad tymi Matadorami wielosezonowymi? Ogólnie nie mam zamiaru jeździć zimą, ale kto wie co czas przyniesie😉. Albo jakimiś dobrymi letnimi, i tu zastanawiam się czy lepsze do przyczepy będą wielosezonowe czy letnie. Jak takie wielosezonowe zachowują się na gorącym asfalcie. W Polsce może problemu nie ma, ale jadąc na Bałkany tam już martwię się czy przyczepa nie zacznie tańczyć na rozgrzanym asfalcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MichuP

Po dłuższym poszukiwaniu kupiłem Nokian cLine VAN. W cenie ok 300/szt przy rozm. 185/80R14 dostajemy opony myślę spokojnie że średniej półki, które można polecić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
roadwarrior23

Kupiłem te Kormorany, po weekendzie założę. Dzisiaj przyszły, mam nadzieje że posłużą parę lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
powolniak
10 godzin temu, roadwarrior23 napisał:

Kupiłem te Kormorany, po weekendzie założę. Dzisiaj przyszły, mam nadzieje że posłużą parę lat.

I dobrze Tomku zrobiłeś, nabywając ów wyrób.

Ja do mojego Knausa (1500 kg DMC) ten sam model gum, ale 195 na koła 15", nabyłem wiosną 2015 lub 2016 (po nieszczęśliwych chińskich GT założonych przez producenta Knausa) i mam je do dzisiaj. W zasadzie przez upływ czasu powinienem je wymienić, ale nie widać na bieżniku  najmniejszych śladów zużycia, czy też pękania na barkach. Pompuję je do 4,0 atm. Podczas jazdy, ciśnienie w nich trochę rośnie (przy temp. powietrza 25-30 stopni na trasie wzrost ciśnienia 0,3-0,5 atm), co wynika z czujników ciśnienia, które mam na kołach przyczepy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Powolniak - jakie ciśnienie zaleca producent na twoich oponach ? 

Prawdopodobnie 4,5 . Ty stosujesz 4.  Jesteś w stanie wyczuć czy rzeczywiście coś daje te  0,5  poza samosugestią  ?

Przy mojej 1,7 tony jak zejdę z 4,5 na 4,0 to guma siada dość znacznie. Na oko trochę za bardzo. Dlatego zawsze daję maxa.

U mnie ciśnienie potrafi wzrosnąć nawet o 0,9 !!  Przeważnie rożnie o,5 do 0,7 

I to wynik z ostatniego wyjazdu gdzie na zewnątrz było chłodno . Tyle tylko ,że umówmy się - te czajna-czujniki to nie są urządzenia zbyt precyzyjne.

11 godzin temu, roadwarrior23 napisał:

Kupiłem te Kormorany, po weekendzie założę. Dzisiaj przyszły, mam nadzieje że posłużą parę lat.

Zasłaniaj opony przed słońcem cały rok - nie tylko w upały. Wtedy guma rzeczywiście pożyje dłużej.

Warto co jakiś czas przesunąć przyczepę lekko aby zmienić punkty nacisku - najlepiej  przejechać się kawałek  . Hamulce ,opony ,mechanizm suwadła ...powtarzam się ..

 

Sam bieżnik ciężko jest zjeździć do zera.

Raczej starość albo wystrzał - to jedyne powody zmian opon w przyczepach kempingowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
roadwarrior23

O zjechaniu bieżnika w przyczepie kempingowej to chyba nie ma mowy. Zwracam szczególną uwagę na boki opon, już w zeszłym roku zauważyłem pierwsze oznaki ale w tym roku po zimowym postoju to jest tego sporo (mikro pęknięcia) wiec był czas na wymianę.

Dzięki Lucjan za opinię, kupiłem kierując się opiniami ludzi którzy w busach używają tych opon, ale jak Ty ich używasz od 2015 a na pewno nie mało jeździsz z przyczepą to utwierdziło mnie to w przekonaniu że dobrze wybrałem. 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
9 minut temu, roadwarrior23 napisał:

O zjechaniu bieżnika w przyczepie kempingowej to chyba nie ma mowy. Zwracam szczególną uwagę na boki opon, już w zeszłym roku zauważyłem pierwsze oznaki ale w tym roku po zimowym postoju to jest tego sporo (mikro pęknięcia) wiec był czas na wymianę.

Dzięki Lucjan za opinię, kupiłem kierując się opiniami ludzi którzy w busach używają tych opon, ale jak Ty ich używasz od 2015 a na pewno nie mało jeździsz z przyczepą to utwierdziło mnie to w przekonaniu że dobrze wybrałem. 

Pozdrawiam

A możesz zalinkować te opony.

Co do ciśnienia to dmucham 4.5 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
powolniak
6 godzin temu, Jarosław69 napisał:

Powolniak - jakie ciśnienie zaleca producent na twoich oponach ? 

Prawdopodobnie 4,5 . Ty stosujesz 4.  Jesteś w stanie wyczuć czy rzeczywiście coś daje te  0,5  poza samosugestią  ?

Przy mojej 1,7 tony jak zejdę z 4,5 na 4,0 to guma siada dość znacznie. Na oko trochę za bardzo. Dlatego zawsze daję maxa.

U mnie ciśnienie potrafi wzrosnąć nawet o 0,9 !!  Przeważnie rożnie o,5 do 0,7 

(...).

Co do ciśnienia 4,0 atm. jakie pompuję, to: tak zalecił mi gumiarz wyważający koła, a ponadto tak wynika z https://www.tyresafe.org/caravan-tyre-pressure/ (dla: 1500 kg; profil 195/70 R15 C z nośnością 900 kg).

Mam zapas nośności 150 kg na każdym kole. Na bieżniku nie wiać, by zdzierał się na zewnątrz (gdy jest za mocno napompowane) lub w środku (gdy za niskie ciśnienie). Stąd mniemam, że mam prawidłowe ciśnienie.

W sezonie przyczepa stoi w miejscu zacienionym. Na zimę koła zdejmuję (lądują w piwnicy).

Share this post


Link to post
Share on other sites
powolniak

Trochę pokręciłem: gumy zdzierają się na zewnętrznych brzegach, gdy ciśnienie jest za niskie, zaś w środku, gdy powietrza jest zbyt wiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michau

Witajcie
Mam podobny kłopot potrzebuję opon w rozmiarze 205/65 r15 patrzyłem za polecanymi kormoranami ale niestety nie w tym rozmiarze. Używał ktoś może barum vanis? Możecie coś polecić
dmc 1300

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Esc

Przepraszam Cie Michał ale skąd taki rozmiar w przyczepie ? Tak wskazuje instrukcja/tabliczka znamionowa czy patrzysz na to co aktualnie miałeś ?

Zawsze wydawało mi się, że gumy do przyczep/lawet to raczej wąskie są i wyższe. Za to nie podałeś nic o moim zdaniem rzeczy najważniejszej czyli o wzmocnieniach opony czy naciskach. To że masz 1300 dmc mogłoby oznaczać że potrzebujesz opone o indexie nośności 93 na koło ale w rzeczywistości daje się sporo więcej. U mnie przy dmc 1100 producent zaleca stosowanie opony o tym indexie 97 czyli 730 na opone czyli 1460 na oś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...