Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


roadwarrior23

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

sezon zbliża się wielkimi krokami, wiec czas na serwis przyczepy. W tym roku muszę wymienić opony więc zwracam się po radę. Interesują mnie opony w rozmiarze 185/80R14. Zauważyłem szukając opon wzmacnianych, że przeważnie oferowane są opony "nie starsze niż 24 miesiące"  Podzwoniłem w parę miejsc i wszyscy twierdzą że opona sprzedawana do 3 lat wstecz jest traktowana jako nowa. Ja mam swoje zdanie na ten temat i szukam opon wyprodukowanych w tym roku. Tak trafiłem na oponę Kormoran Vanpro b2 (grupa Michalin). Może macie jakieś opinie na temat tej opony ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Też mam zamiar zmienić i kupię Matadora. Miałem i mam te opony w lawecie i zero problemów.

Tą dokładnie oponę . Rocznik masz 2021 

 https://www.inopony.pl/opony,0,143501/matador-mps400-variant-all-weather-2-185-80-r14-102-100-r-c.html?ref=ceneo  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też muszę kupić oponki do mojej przyczepy i zastanawiam się nad tymi Matadorami wielosezonowymi? Ogólnie nie mam zamiaru jeździć zimą, ale kto wie co czas przyniesie?. Albo jakimiś dobrymi letnimi, i tu zastanawiam się czy lepsze do przyczepy będą wielosezonowe czy letnie. Jak takie wielosezonowe zachowują się na gorącym asfalcie. W Polsce może problemu nie ma, ale jadąc na Bałkany tam już martwię się czy przyczepa nie zacznie tańczyć na rozgrzanym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, roadwarrior23 napisał:

Kupiłem te Kormorany, po weekendzie założę. Dzisiaj przyszły, mam nadzieje że posłużą parę lat.

I dobrze Tomku zrobiłeś, nabywając ów wyrób.

Ja do mojego Knausa (1500 kg DMC) ten sam model gum, ale 195 na koła 15", nabyłem wiosną 2015 lub 2016 (po nieszczęśliwych chińskich GT założonych przez producenta Knausa) i mam je do dzisiaj. W zasadzie przez upływ czasu powinienem je wymienić, ale nie widać na bieżniku  najmniejszych śladów zużycia, czy też pękania na barkach. Pompuję je do 4,0 atm. Podczas jazdy, ciśnienie w nich trochę rośnie (przy temp. powietrza 25-30 stopni na trasie wzrost ciśnienia 0,3-0,5 atm), co wynika z czujników ciśnienia, które mam na kołach przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolniak - jakie ciśnienie zaleca producent na twoich oponach ? 

Prawdopodobnie 4,5 . Ty stosujesz 4.  Jesteś w stanie wyczuć czy rzeczywiście coś daje te  0,5  poza samosugestią  ?

Przy mojej 1,7 tony jak zejdę z 4,5 na 4,0 to guma siada dość znacznie. Na oko trochę za bardzo. Dlatego zawsze daję maxa.

U mnie ciśnienie potrafi wzrosnąć nawet o 0,9 !!  Przeważnie rożnie o,5 do 0,7 

I to wynik z ostatniego wyjazdu gdzie na zewnątrz było chłodno . Tyle tylko ,że umówmy się - te czajna-czujniki to nie są urządzenia zbyt precyzyjne.

11 godzin temu, roadwarrior23 napisał:

Kupiłem te Kormorany, po weekendzie założę. Dzisiaj przyszły, mam nadzieje że posłużą parę lat.

Zasłaniaj opony przed słońcem cały rok - nie tylko w upały. Wtedy guma rzeczywiście pożyje dłużej.

Warto co jakiś czas przesunąć przyczepę lekko aby zmienić punkty nacisku - najlepiej  przejechać się kawałek  . Hamulce ,opony ,mechanizm suwadła ...powtarzam się ..

 

Sam bieżnik ciężko jest zjeździć do zera.

Raczej starość albo wystrzał - to jedyne powody zmian opon w przyczepach kempingowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zjechaniu bieżnika w przyczepie kempingowej to chyba nie ma mowy. Zwracam szczególną uwagę na boki opon, już w zeszłym roku zauważyłem pierwsze oznaki ale w tym roku po zimowym postoju to jest tego sporo (mikro pęknięcia) wiec był czas na wymianę.

Dzięki Lucjan za opinię, kupiłem kierując się opiniami ludzi którzy w busach używają tych opon, ale jak Ty ich używasz od 2015 a na pewno nie mało jeździsz z przyczepą to utwierdziło mnie to w przekonaniu że dobrze wybrałem. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, roadwarrior23 napisał:

O zjechaniu bieżnika w przyczepie kempingowej to chyba nie ma mowy. Zwracam szczególną uwagę na boki opon, już w zeszłym roku zauważyłem pierwsze oznaki ale w tym roku po zimowym postoju to jest tego sporo (mikro pęknięcia) wiec był czas na wymianę.

Dzięki Lucjan za opinię, kupiłem kierując się opiniami ludzi którzy w busach używają tych opon, ale jak Ty ich używasz od 2015 a na pewno nie mało jeździsz z przyczepą to utwierdziło mnie to w przekonaniu że dobrze wybrałem. 

Pozdrawiam

A możesz zalinkować te opony.

Co do ciśnienia to dmucham 4.5 . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jarosław69 napisał:

Powolniak - jakie ciśnienie zaleca producent na twoich oponach ? 

Prawdopodobnie 4,5 . Ty stosujesz 4.  Jesteś w stanie wyczuć czy rzeczywiście coś daje te  0,5  poza samosugestią  ?

Przy mojej 1,7 tony jak zejdę z 4,5 na 4,0 to guma siada dość znacznie. Na oko trochę za bardzo. Dlatego zawsze daję maxa.

U mnie ciśnienie potrafi wzrosnąć nawet o 0,9 !!  Przeważnie rożnie o,5 do 0,7 

(...).

Co do ciśnienia 4,0 atm. jakie pompuję, to: tak zalecił mi gumiarz wyważający koła, a ponadto tak wynika z https://www.tyresafe.org/caravan-tyre-pressure/ (dla: 1500 kg; profil 195/70 R15 C z nośnością 900 kg).

Mam zapas nośności 150 kg na każdym kole. Na bieżniku nie wiać, by zdzierał się na zewnątrz (gdy jest za mocno napompowane) lub w środku (gdy za niskie ciśnienie). Stąd mniemam, że mam prawidłowe ciśnienie.

W sezonie przyczepa stoi w miejscu zacienionym. Na zimę koła zdejmuję (lądują w piwnicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie
Mam podobny kłopot potrzebuję opon w rozmiarze 205/65 r15 patrzyłem za polecanymi kormoranami ale niestety nie w tym rozmiarze. Używał ktoś może barum vanis? Możecie coś polecić
dmc 1300

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Cie Michał ale skąd taki rozmiar w przyczepie ? Tak wskazuje instrukcja/tabliczka znamionowa czy patrzysz na to co aktualnie miałeś ?

Zawsze wydawało mi się, że gumy do przyczep/lawet to raczej wąskie są i wyższe. Za to nie podałeś nic o moim zdaniem rzeczy najważniejszej czyli o wzmocnieniach opony czy naciskach. To że masz 1300 dmc mogłoby oznaczać że potrzebujesz opone o indexie nośności 93 na koło ale w rzeczywistości daje się sporo więcej. U mnie przy dmc 1100 producent zaleca stosowanie opony o tym indexie 97 czyli 730 na opone czyli 1460 na oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.