Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35924 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      75,4 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      86,1 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,2 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,3 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,5 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,3 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,4 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12,1 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32,2 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,9 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31,2 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      58,1 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      3 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • No dobrze, poczytałem, porównałem i fakrycznie ten mover z Obelinka jest gorszy od Bergera. A czy w takim razie Berger Titanium 2.0 czy Reich Easydriver 1.6? Różnica w cenie, to 600 euro na niekorzyść Reicha, ale ten widzę ma bardzo mocną pozycję.
    • Dziwne, może to kwestia oprogramowania jakiegoś albo wagi samego pojazdu? U mnie ani nie ma jakiś redukcji wielkich, a same biegi zmieniają się praktycznie niezauważalnie. Znaczy ja wiem kiedy następuje zmiana, ale zona obok nie jest nawet w stanie wyłapać niczego.  
    • Golf variant 1.4 122km z 2015 miał wielowahaczowe. Ten czarny leon ze zdjęcia może tragicznie nie wygląda, ale przy 17-kach on już miał fabrycznie obniżone (-15-20mm) i usztywnione zawieszenie, więc wygląda na ledwie przygięty, ale tył pracuje pod cepą, załogą i bambetlami na sztywno, a do zdjęcia jest też bez "wsadu żywego". Wsiądzie załoga, i będzie różnica nawet na oko. Bez załogi też było na oko cool Jeśli chodzi o zachowanie na drodze, jak ktoś jest objeżdżony z przyczepami to da radę ale trzeba uważać żeby zestaw ani nie pomyślał wpaść w rozkołys, a przy tej masie holownika potężnie czuć właśnie np. mijankę z tirem z naprzeciwka lecącym "na pełnej", u mnie w 1.4 był dość lekki przód, więc już przy cepie 1300kg było to odczuwalne (ale przy odrobinie "czucia" w zupeności do opanowania, żeby jechać dość stabilie i pewnie). 2.0TDI w DSG - będzie lepiej, prawie 150kg więcej na przedniej osi, czuć zasadniczą różnicę, np. na octavii 2.0 4x4 z DSG (dobre 300kg cięższa od golfa VII 1.4 w "ośce") inny świat niż w golfie, ale ty masa wlasna bez kierowcy to 1587 kg
    • Zobacz jeszcze na Dethleffs C'Go UP 525 KR i nieco wyższy model Aero UP 535 KR. Inna koncepcja, ale może akurat Wam spasuje.
    • Według mojej wiedzy w modelu 5F (przynajmnmiej przed FL w 2016r) zawieszenie wielowahaczowe (multilink) było montowane tylko w wersjach 1.8T 180KM, 2.0TDI 184KM no i Cupra oczywiście. A z własnego podwórka, Seat Leon HB 1.5TSI 150KM (2018r), Seat Leon ST 1.4TSI 125KM oraz 2,0TDI 150KM (2016r) miały z tyłu belkę skrętną.
    • No tak mi się wydawało, ale ja jestem dość daleko posuniętym ignorantem w sprawach technicznych
    • Mechanicznie to tak, te skrzynie są bardziej pancerne, przenoszą większe momentu niż DSG. pewnie dlatego też trafiają w fordzie do cięższych aut lub tych z dużą mocą, jak transit, pickupy, mustang itp. do słabszych, lżejszych idą DSG. natomiast DSG w moim odczuciu pracuje płynniej, szybciej, zmiany biegów są błyskawiczne, ale delikatne, czuwa nad tym fantastyczne oprogramowanie. nie czuć ich tak jak w hydrokinetyku. Może dlatego że zmiany biegów są robione w trakcie gdy drugie sprzęgło pracuje i napędza pojazd na innym biegu, natomiast hydrokinetyku jednak robi jakąś tam malutenka przerwę na zmiane biegu. Tu to nie tylko że słychać, że bieg się zmienia, to jeszcze czuć całą budą  No i czasami jak zredukuje o kilka biegów naraz, przy wyprzedzaniu, obroty skaczą ponad 3-4tys,  to aż się żal silnika robi. DSG nie odstawial mi takich gwałtownych redukcji.
    • To jak u mnie. Natomiast to mój pierwszy jakikolwiek automat więc nie mam porównania. Ale biegi zmienia bardzo płynnie i jeździ się całkiem przyjemnie  
    • nie, był od wersji ≥150KM.
    • Ja mam 8 biegowego hydrokinetyka i jestem jak na razie mile zaskoczony kulturą pracy.  Generalnie hydrokinetyk jest konstrukcyjne "lepszy" do holowania. Co nie znaczy, że w poszczególnych wykonaniach może być na odwrót.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.