Skocz do zawartości

Przyczepa czy kamper?


olokup

Przyczepa czy kamper?  

66 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co byś wybrał?

    • Przyczepę kempingową
      38
    • Kampera
      12
    • Camper vana
      16
    • Micro campera (auto osobowe)
      0


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, jacek00 napisał:
31 minut temu, Zulos napisał:
Zapomniałem jeszcze dodać, że w kamperze poza tym wszystkim co woziłem w cepce wożę jeszcze 4 rowery, które (razem z dodatkowym bagażnikiem na hak), ważą w sumie ok. 70 kg. Czyli jak byśmy wozili dodatkową osobę. Oczywiście dałoby radę to wszystko razem z rowerami zapakować w cycepie, ale musiałbym zmienić cycepę na taką z większą ładownością, żeby pozbyć się boxa z dachu samochodu.
 

Ja mam na dachu i boks i dwa rowery. Pozostałe dwa jeżdżą na dyszlu

Też bym pewnie tak to logistycznie rozegrał, ale musiałbym zmienić cepkę. W moim przypadku było to tak, że - biorąc pod uwagę małą ładowność cepki - musiałem szukać i holownika i cepki. Jak zacząłem się rozglądać, to wyszło mi, że i tak wydam sporo kasy, a że trafił się kamper, to jakoś tak samo wyszło... CHoć przyznam, że kamper był w planach od jakiegoś czasu.

Poza tym w mojej cepce akurat główny bagażnik (pod łóżkiem podwójnym) był na przodzie cepki tuż za bakistą. Z tyłu tylko mały bagażnik pod ławeczką. Jak cokolwiek władowałem do tego głównego bagażnika to już mi nacisk na hak wędrował do góry. Jeśli miałbym założyć dwa rowery na hak, cały bagażnik musiałbym opróżnić i dociążyć tył. Dałoby się zrobić, ale tam z tyłu bardzo mało miejsca. Taki układ cepki (który skądinąd bardzo mi odpowiadał, ale dzieci rosną...). 

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zulos napisał:

Też bym pewnie tak to logistycznie rozegrał, ale musiałbym zmienić cepkę. W moim przypadku było to tak, że - biorąc pod uwagę małą ładowność cepki - musiałem szukać i holownika i cepki. Jak zacząłem się rozglądać, to wyszło mi, że i tak wydam sporo kasy, a że trafił się kamper, to jakoś tak samo wyszło... CHoć przyznam, że kamper był w planach od jakiegoś czasu.

Poza tym w mojej cepce akurat główny bagażnik (pod łóżkiem podwójnym) był na przodzie cepki tuż za bakistą. Z tyłu tylko mały bagażnik pod ławeczką. Jak cokolwiek władowałem do tego głównego bagażnika to już mi nacisk na hak wędrował do góry. Jeśli miałbym założyć dwa rowery na hak, cały bagażnik musiałbym opróżnić i dociążyć tył. Dałoby się zrobić, ale tam z tyłu bardzo mało miejsca. Taki układ cepki (który skądinąd bardzo mi odpowiadał, ale dzieci rosną...). 

Mirek maiłem już nie pisać, ale taki opis jak zrobiłeś to trzeba pochwalić, takiego rzeczowego opisu bym się spodziewał:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby w tej dyskusji brały udział tylko kobiety, inny miałaby przebieg ?

A tak niekończąca się telenowela,  która rozstrzygnięcia nie może dać....

Pozdrawiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, peja76 napisał:

Kuba 114 strona twoje słowa może faktycznie nie stary ryl ale - co do kiepskiej trakcji to wydaje mi się że trafiłeś na jakiegoś ulepa albo kampera z wyeksploatowanym lub niesprawnym zawieszeniem bo te którymi jeździłem prowadziły się normalnie.

Może piszę słabo ale pamięć mam, chcesz się gniewać to się gniewaj, Rum sam wypije.

Na nic się nie gniewam, po prostu straciłem już ochotę na dalszą konwersacje bo nic nowego ona nie przyniesie. Napisałeś mi  prywatnie  że kamper którego oglądałeś był powypadkowy i "tandetnie zrobiony" . Jak odpisałem że jeżdżę Fordem 170 ps i wg mnie prowadzi się dobrze to nie zgłębiałeś tematu , nie zapytałeś jaki długi , jak go ładuję, jaki ma tylny zwis jaką ma oś,  tylko zakończyłeś rozmowę  " dzięki , to trzeba będzie celować w coś nowszego"  a potem się oburzasz że napisałem że "może trafiłeś na ulepa" i piszesz publicznie że na takiego Cię stać.

Ja nikomu do portfela nie zaglądam i to czy będziesz jeździć kamperem czy przyczępą jaką i za ile nie moja sprawa.

Każdemu na zadane pytanie staram się odpowiedzieć czy to na PW czy na forum rzetelnie pokazując wady i zalety.

pierwszą naszą rozmowę telefoniczną z Tobą zacząłem od przekazania oprócz wszystkich zalet kampera wad o których nie raz pisałem publicznie.

A w Twoich odpowiedziach na każdym kroku w tym temacie widzę jakieś ataki  miniejsze lub większe jakby wszyscy kamperowcy (z których notabene większość jeździła nie tak dawno z przyczepami) nagle zapomnieli jak to było parę miesięcy/lat temu.

W związku z powyższym po prostu nie chce mi się już więcej ne ten temat z Tobą pisać , może nadajemy  na innych falach ;)

bez urazy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rumpel napisał:

Gdyby w tej dyskusji brały udział tylko kobiety, inny miałaby przebieg ?

A tak niekończąca się telenowela,  która rozstrzygnięcia nie może dać....

Pozdrawiam ?

Ja myślę że jest odwrotnie... To wygląda tak, jak by kobiety się kłóciły w jakim kolorze sukienki jest lepiej.:niewiem: Ostatecznie nie ważne jaki kolor, ale moja i tak ładniejsza. :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

Na nic się nie gniewam, po prostu straciłem już ochotę na dalszą konwersacje bo nic nowego ona nie przyniesie. Napisałeś mi  prywatnie  że kamper którego oglądałeś był powypadkowy i "tandetnie zrobiony" . Jak odpisałem że jeżdżę Fordem 170 ps i wg mnie prowadzi się dobrze to nie zgłębiałeś tematu , nie zapytałeś jaki długi , jak go ładuję, jaki ma tylny zwis jaką ma oś,  tylko zakończyłeś rozmowę  " dzięki , to trzeba będzie celować w coś nowszego"  a potem się oburzasz że napisałem że "może trafiłeś na ulepa" i piszesz publicznie że na takiego Cię stać.

Ja nikomu do portfela nie zaglądam i to czy będziesz jeździć kamperem czy przyczępą jaką i za ile nie moja sprawa.

Każdemu na zadane pytanie staram się odpowiedzieć czy to na PW czy na forum rzetelnie pokazując wady i zalety.

pierwszą naszą rozmowę telefoniczną z Tobą zacząłem od przekazania oprócz wszystkich zalet kampera wad o których nie raz pisałem publicznie.

A w Twoich odpowiedziach na każdym kroku w tym temacie widzę jakieś ataki  miniejsze lub większe jakby wszyscy kamperowcy (z których notabene większość jeździła nie tak dawno z przyczepami) nagle zapomnieli jak to było parę miesięcy/lat temu.

W związku z powyższym po prostu nie chce mi się już więcej ne ten temat z Tobą pisać , może nadajemy  na innych falach ;)

bez urazy.

 

 

Kuba zbyt emocjonalnie podchodzisz do sprawy,  nie ma się co nakręcać to są tylko śmieci i nic więcej.

  Rozumiem że rum mam zostawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

Jak odpisałem że jeżdżę Fordem 170 ps

Z tej waszej wymiany zdań wnioskuje, że po przesiadce z fiata na forda jest lepiej. Daje mi to jakąś nadzieję na względny komfort i myśl o zakupie za lat kilka. Przez te kilka lat raczej nic się nie zmieni patrząc na lift fiata ?  

Oczywiście jest jeszcze cały czas w rozważaniach dalsze użytkowanie  minikampervana bo tu zalet jak i wad jest dużo. Mi przeważają zalety 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Benior napisał:

Z tej waszej wymiany zdań wnioskuje, że po przesiadce z fiata na forda jest lepiej.

Czyli nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, jednak coś wniosła ta nasza wymiana zdań do wątku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Benior napisał:

Z tej waszej wymiany zdań wnioskuje, że po przesiadce z fiata na forda jest lepiej.

to zależy jaką kto ma percepcję. Jak jeszcze miałem Citroena ale już Ford zaczął mi chodzić po głowie to  się zamieniłem z jednym z kolegów na trasie ja wsiadłem do jego Forda on do mojego Citroena (oba kampery o długości 7.5 m , w niemal identycznych układach) to mi odrazu Ford przypasował a kolega (zresztą z tego forum ale rzadko się udziela) powiedział że moim się jedzie lepiej bo "mniej buja" .

Więc jak widać każdy ma inne odczucia. Dlatego zawsze polecam pożyczyć, przejechać się, spróbować samemu.

Z ciekawostek to zrobiliśmy też test autostradowy przyspieszenia , Ford 170 PS i Citroen 163 PS szły tak samo :]

U mnie głównym powodem zmiany była chęć zmiany na automat , jednak męczyła mnie jazda manualem, no i nie ukrywam ze kabina Forda bardziej mi się podoba .

już przy pierwszym zakupie kampera brałem pod uwagę Forda 170PS  ale z niego zrezygnowałem bo naczytałem się o nagminnie padających wtryskach i mnie to zniechęciło i kupiłem Citroena.

Problem wtrysków w fordzie ponoć został rozwiązany w 2019r i od tego czasu nie słychać o awariach ( monitoruje temat na innych forach)

11 godzin temu, Benior napisał:

Przez te kilka lat raczej nic się nie zmieni patrząc na lift fiata ?  

też jestem mocno rozczarowany bo zapowiadali wielkie wow a zrobili kolejny mały lift. Ergonomia kabiny nie zmieniona od 15 lat. na plus ponoć fajny nowy 9biegowy automat

Co do forda to nie wiadomo bo ptaszki ćwierkają że nowy transit ma być bliźniaczy z crafterem więc może się okazać że w niedługim czasie bedzie całkiem nowa konstrukcja (obecnie już nowy caddy i transit connect są bliżniacze )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

Ja myślę że jest odwrotnie... To wygląda tak, jak by kobiety się kłóciły w jakim kolorze sukienki jest lepiej.:niewiem: Ostatecznie nie ważne jaki kolor, ale moja i tak ładniejsza. :mlot:

Oj, nieładnie...

Niektórzy mężczyźni też czasem bzdury mówią tak samo jak czasem niektóre kobiety.

Przecież mamy równouprawnienie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bozka napisał:

Oj, nieładnie...

Niektórzy mężczyźni też czasem bzdury mówią tak samo jak czasem niektóre kobiety.

Przecież mamy równouprawnienie .

Oczywiście, wręcz napiszę że 90% lub nawet więcej bzdur na tym forum jest napisane przez mężczyzn.?

Ale nie maiłem na myśli pisanie bzdur, tylko skłonność do sprzeczek o nieistotne szczegóły,  jak przez 130 stron tego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotrekm13 napisał:

Ale nie maiłem na myśli pisanie bzdur, tylko skłonność do sprzeczek o nieistotne szczegóły,  jak przez 130 stron tego wątku.

Myśle że jak to mówią „diabeł tkwi w szczegółach ” i coś co dla jednego będzie totalnie bez znaczenia dla drugie będzie mega ważne a 130 stron tego wątku wzięło się z chęci przekonania do swoje racji. Mnie się to mimo wszystko fajnie czyta i podchodzę do tego z dystansem. Zaczynałem od namiotu teraz mam przyczepę nie wykluczam za parę lat przesiadki na kampera puki co ciszę się przyczepą uwielbiam wyjazdy z nią mam tam wszystko spakowane jak chce ruszyć zapinam na hak i dzida :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Smolik napisał:

a 130 stron tego wątku wzięło się z chęci przekonania do swoje racji

No i to jest właśnie błędne podejście - moim zdaniem nikt nie przekonuje do swoich racji, tylko co-po-niektórzy tak to interpretują. Jeśli piszę, że kaper jest dla mnie lepszy nić cycepa to nie chcę nikogo przekonać do zmiany, ale jeśli kogoś przekonają moje argumenty, to jest OK. I absolutnie mi nie przeszkadza, że ktoś twierdzi odwrotnie i też ma swoje argumenty. A fragmentami ten wątek może być dla wielu pomocny.

Tytułem mojego organoleptycznego przykładu - jeśli ktoś obawia się, że zmieniając cycepę nawet na małego blaszaka nie będzie miał miejsca na klamoty to ja jestem żywym przykładem, że nie dość, że zmieściłem wszystkie, to jeszcze dodałem więcej. Proszę bardzo - cenna porada (tudzież rozwianie wątpliwości) gratis?

Ale i to jest względne, bo jak ktoś miał w cycepie 2x więcej klamotów niż ja to już może mieć problem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w namiocie brakowało wygodnego zrobienia dwójeczki i zimnego piwa. I kamper i przyczepa mi to zapewnia, wiec nie wiem, czemu jeszcze czytam ten temat :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • szary11 zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.