Skocz do zawartości

Przyczepa czy kamper?


olokup

Przyczepa czy kamper?  

66 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co byś wybrał?

    • Przyczepę kempingową
      38
    • Kampera
      12
    • Camper vana
      16
    • Micro campera (auto osobowe)
      0


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Paweł7 napisał:

...Też mnie to zastanawiało... Bo chyba nie robią tyle różnych zawieszeń do dostawczaków...

Robią ? zauważ że są dostawczaki np 3t 3,3t i 3,5t ... i nie jest to tylko kwestia naklejki lecz całego zawieszenia  Więc tak samo ma się sprawa w kamperach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Paweł7 napisał:

Czy Ty wyciągałeś kiedyś upieczonych ludzi z pogorzelisk, zbierałeś szczątki po wypadkach np. samochodowych, itd. P

Paweł tak się składa że byłem ratownikiem i wiem o czym piszesz obaj mieszkamy na Śląsku i wiemy o czym mówimy może uda się kiedyś spotkać i zgłębimy sobie temat przy odrobinie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kit napisał:
8 godzin temu, Paweł7 napisał:

...Też mnie to zastanawiało... Bo chyba nie robią tyle różnych zawieszeń do dostawczaków...

Robią ? zauważ że są dostawczaki np 3t 3,3t i 3,5t ... i nie jest to tylko kwestia naklejki lecz całego zawieszenia  Więc tak samo ma się sprawa w kamperach

Mam świadomość, że różne DMC występują "cywilnie" ale żyłem w przekonaniu, że jako woły robocze i kampery robi się zestrojenie na "max" czyli pod prawko "B" 3500kg. A nawet znam kampery i busy robocze, gdzie mimo 3500kg DMC, zawieszenia robi się pod dużo większe nośności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wszystkie blaszaki są robione pod 3,5t Różnice są znaczne w zawieszeniach, skrzyniach biegów czy nawet kołach ... I tak np to samo z wyglądu auto może mieć DMC 2,8t i 5t 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kit napisał:

Niestety nie wszystkie blaszaki są robione pod 3,5t Różnice są znaczne w zawieszeniach, skrzyniach biegów czy nawet kołach ... I tak np to samo z wyglądu auto może mieć DMC 2,8t i 5t 

Można nawet powiedzieć że większość nie jest 3.5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kit napisał:

Niestety nie wszystkie blaszaki są robione pod 3,5t Różnice są znaczne w zawieszeniach, skrzyniach biegów czy nawet kołach ... I tak np to samo z wyglądu auto może mieć DMC 2,8t i 5t 

Może zawieszenie bardziej od mocy silnika się różni niż od potencjalnej ładowności? Skrzynia też pewnie pod moc silnika dostosowana.
Dawno temu jak oglądałem kampery jeden z nich miał wymieniony silnik z 2,5D na 1,9D oba wolno ssące. Ducato1, właściciel wymienił wraz ze skrzynią biegów ( w poprzedniej miał uszkodzony synchronizator 3 biegu ). Rozumiem, że to nie wiązało się z przerabianiem konstrukcji samochodu.

6 godzin temu, Smolik napisał:

Paweł tak się składa że byłem ratownikiem i wiem o czym piszesz obaj mieszkamy na Śląsku i wiemy o czym mówimy może uda się kiedyś spotkać i zgłębimy sobie temat przy odrobinie ??

Uważaj na co namawiasz, zagadam na śmierć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paweł7 napisał:

Może zawieszenie bardziej od mocy silnika się różni niż od potencjalnej ładowności? Skrzynia też pewnie pod moc silnika dostosowana.
Dawno temu jak oglądałem kampery jeden z nich miał wymieniony silnik z 2,5D na 1,9D oba wolno ssące. Ducato1, właściciel wymienił wraz ze skrzynią biegów ( w poprzedniej miał uszkodzony synchronizator 3 biegu ). Rozumiem, że to nie wiązało się z przerabianiem konstrukcji samochodu.

Uważaj na co namawiasz, zagadam na śmierć ?

Największe różnice to rozstaw osi- długość ramy, silniki i skrzynie owszem też. W kamprerach z ostatnich 5-7 lat zdecydowanie przeważa już dmc 3500kg. Często 3499 nie wiem po co ale jest. Rocznie przez moje ręce przechodzi kilkaset dowodów rejestracyjnych od kamperów. Dostęp częściowy do cepiku też bardzo dużo daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robią zauważ że są dostawczaki np 3t 3,3t i 3,5t ... i nie jest to tylko kwestia naklejki lecz całego zawieszenia  Więc tak samo ma się sprawa w kamperach 

W 99,9 % to kwestia naklejki i ceny . Nikt nie robi sześciu zawieszeń na różne masy. Kwestie podatków czy innych finansów


Wysłane z telefonu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, chris_66 napisał:


W 99,9 % to kwestia naklejki i ceny emoji2957.png. Nikt nie robi sześciu zawieszeń na różne masy. Kwestie podatków czy innych finansów emoji2961.pngemoji2959.pngemoji95.png


Wysłane z telefonu emoji12.png

No bez jaj. ?

Różnic jest naprawdę sporo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez jaj.

Różnic jest naprawdę sporo. 

Ford ma tych różnic niewiele , inni nie są pewnie gorsi, większość to kwestie "papierologii". Podzespoły w dwóch wersjach .

Przy wyborze wersji problem był taki ze to co wyprodukowane miało papiery na konkretne DMC. A to co na linii mogło być w miarę dowolnie "dopasowane" do zapotrzebowania.

 

 

Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, chris_66 napisał:

Ford ma tych różnic niewiele emoji12.png, inni nie są pewnie gorsi,....

Taaaa niewiele, ....przykłady właśnie z Forda; sprężyny, resory, uklad hamulcowy, koła, skrzynia biegów, dyfry, itd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok poddaję się.
Przyjdzie czas i się sam o tym przekonasz
 
 




Wysłane z telefonu
Taaaa niewiele, ....przykłady właśnie z Forda; sprężyny, resory, uklad hamulcowy, koła, skrzynia biegów, dyfry, itd 

Kolega z ciekawości sprawdzał różnice w zawieszeniu. Były dwie różne sprężyny i trzy resory zależnie od DMC. Nie patrzyłem tego osobiście bo nie interesowało mnie to bardzo


Wysłane z telefonu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, chris_66 napisał:


emoji106.png


Wysłane z telefonu emoji12.png
Kolega z ciekawości sprawdzał różnice w zawieszeniu. Były dwie różne sprężyny i trzy resory zależnie od DMC. Nie patrzyłem tego osobiście bo nie interesowało mnie to bardzo


Wysłane z telefonu emoji12.png

I cała reszta od hamulcy po piasty, wahacze i milion innych bzdetów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • szary11 zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.