Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zgodzę się z Wami,ale sami przyznacie,że widok od tyłu takiej opony pod przyczepą jest raczej mało optymistyczny? :ok: Poprzednia moja przyczepa ważyła 1000 kg i tak jakoś przyzwyczaiłem się do szerszych opon,które w niej były.Faktem jest,że nie jeździłem z nią w zimie.Skorzystam z Waszych sugestii i zakupię 155/80/13.

Wątki o oponach połączono. mod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam i czytam i ze względu na brakjednolitej odpowiedzi napisze parę słów od siebie

 

każda z przyczep ma DMC - ale w rzeczywistości przyczepy są przeciążane np mój niewiadów ma DMC 750 - ale jak wyjeżdżamy waży około 1000 kg

 

druga sprawa to przyczepy mają słabe systemy resorowania wobec tego większość dołków jest amortyzowana przez opony

 

konkludując - do przyczep najlepszym rozwiązaniem są opony wzmacniane czyli C - o średniej wysokości profilu 65-75

 

taka opona ze względu na budową mniej pływa i jest dużo stabilniejsza

 

niestety okupione jest to mniejszym komfortem resorowania pustej przyczepy

 

inne rozwiązanie to zakładnie dużo większych opon od standardowych do przyczepy u mnie naprzykład sa przerobione piasty na paity poloneza - i założone opony od poloneza chyba 155/75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda z przyczep ma DMC - ale w rzeczywistości przyczepy są przeciążane np mój niewiadów ma DMC 750 - ale jak wyjeżdżamy waży około 1000 kg

:ok::]:] To jest chyba trochę niebezpieczne :] :] :ok:

 

Wydawało mi się że opony z wzmocnieniem "C" mają najczęściej pełny profil 80 :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poloneza - i założone opony od poloneza chyba 155/75

 

 

To nie bardzo poloneza. W polonezie zakładano 185/70 R13 w standardzie (przynajmniej w atu i caro w starszych nie wiem, ale chyba 175 były). 155 to cienias bardziej :ok: tylko wysokość wogóle nie pasuje mi, bo nie spotkałem 75 (nie kojarze przynajmniej z osobówek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe w rozmiarze 155/80 R13 idzie znaleźć już oponę z indeksem nośności 85 (tj. 515 kg) np: http://wwww.motoopony.pl/opona.asp?f_poja=O&produkt=28185

Zapewne po feriach będę wymieniał oponki w swojej budce na takie :ok: bo obecne mimo super stanu są wyprodukowane w 21 tygodniu 97 roku więc ich czas się niestety skończył :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda z przyczep ma DMC - ale w rzeczywistości przyczepy są przeciążane np mój niewiadów ma DMC 750 - ale jak wyjeżdżamy waży około 1000 kg

:ok::]:] To jest chyba trochę niebezpieczne :] :] :ok:

 

Wydawało mi się że opony z wzmocnieniem "C" mają najczęściej pełny profil 80 :]

 

a czy gdy wyjeżdżacie to wazycie przyczepę???

 

jestem pewien że połowa wyjeżdżających przyczep jest przeciążona

 

ja np wolę dopakować przyczepę a nie auto i wolę ciągnąć coś lekko ciąższego niż jechać tyłkiem po asfalcie

TU JEST TABELKA NOŚNOŚCI OPON

 

http://www.fulda.com/fulda_pl_pl/test_and_tips/tyre_technology/tyre_load_indexes/index.jsp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja np wolę dopakować przyczepę a nie auto i wolę ciągnąć coś lekko ciąższego niż jechać tyłkiem po asfalcie

 

 

Tylko to jest dość niebezpieczne :ok: . Przy ostrym hamowaniu w lekkim zakręcie to przyczepa nada Ci kierunek w którym się potoczysz a kierownicą nic nie nakontrujesz i złożyć się możesz jak scezoryk. Chyba, że masz wmiare ciężkie auto... ale nie ma co się oszukiwać - jak dowalisz do kempingu to nie jest dobre rozwiązanie. Tym bardziej jeśli budka jest przeciążona. A jak nie masz najazdu (o tym nie wiem czy była mowa) to wogóle bieda :]

 

Ja ładuje do samochodu najcięższe rzeczy. Lżej się jedzie i nie czuje się budki na ogonie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najlepszy rozmiar opony do przyczepy to 155/80/13. Najlepiej "C" lub tzw wzmacniana (miałem kiedyś takie na Kangoo). Można je zastąpić np odpowiednikiem 175/70/13 lub nieco wyższą 165/80/13,ale to wg mnie nie ma sensu. Im węższa opona, tym przyczepa lepiej się prowadzi np w naszych ukochanych polskich koleinach. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

camper4x4

ja np wolę dopakować przyczepę a nie auto i wolę ciągnąć coś lekko ciąższego niż jechać tyłkiem po asfalcie

camper4x4 jesteś jedynym gościem który zaleca doładowanie przyczepy zamiast holownika i zastanawiam się czy:

1. chcesz nas wpuścić w maliny z pełną świadomością tego co robisz

2. nie masz żadnego doświadczenia w ciągnięciu przeładowanej przyczepy a Twoje propozycje to tylko wybujałe fantazje na które szary11 strzelił Ci gola w postaci czerwonej kartki.

Twoje niecelne strzały usprawiedliwia tylko to, że jesteś nowy a więc niedoświadczony. To forum jest między innymi po to aby niedoswiadczonym kolegom przybliżyć carawaning również od tej - mniej bezpiecznej strony.

camper4x4

jestem pewien że połowa wyjeżdżających przyczep jest przeciążona

Doświadczeni campingowcy nie przeciążają przyczep i Twoja pewność upewnia mnie, że w tej dziedzinie jesteś nowicjuszem. Nikt na tym forum nie zabrania Tobie przeładować przyczepy, ale jeżeli jesteś chociaż trochę spostrzegawczy to zauwazysz, że nie prowadzimy tematu: Ci już odeszli. Po prostu nie było takiej potrzeby. I Ty na siłę tego nie zmieniaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy gdy wyjeżdżacie to wazycie przyczepę???

 

Nie muszę :blagac:. Czemu? Ładowności mam ponad 250 kg. W przyczepie jeździ pościel (dwie poduszki, prześcieradło, kocyk polarowy i cienka kołdra) do tego nasze ciuchy. W szafkach kuchennych dwa zestawy z melaminy, plastikowe miski i kubki. W przednim luku w przyczepie jest butla 2kg z gazem, worek węgla drzewnego 2 kg, stopień i gaśnica. Reszta czyli: koło zapasowe, meble ogrodowe, ciężki przedsionek, garnki, patelnie, narzędzia wszystko jedzie w aucie. Czasami w lodówce jedzie coś co wymaga niskiej temperatury. Jestem pewien że to co dodatkowo włożyłem do przyczepki nie wazy 250 kg.

 

Camper4x4 proszę Cię zastanów się nad tym co robisz. Mam kolegę który jechał z przeładowana przyczepką (towarową) i skończyło się to wielką tragedią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomii zmienił(a) tytuł na Opony do przyczepy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.