Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

no więc sprawdziłem u siebie w Brief'ie i rzeczywistości.

Mam fabryczne 195/65R14 z indeksem 89H i bez oznaczenia C. (czyli 580 kg na stronę przy masie całkowitej 1100 kg)

Ale popsprawdzałem też katalog Dębicy (taki mam akurat po ręką) i w tym rozmiarze wzmacnianych C nie ma. Więc jak dla mnie albo oryginał albo zamiennik węższy ale wzmacniany i z indexem koło 100, czyli 170 kg na stronę więcej. Przekonuję się, że na polskie warunki warto zainwestować te 200 zł więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tydzień temu nowe opony założone, wczoraj pierwsza jazda. Nareszcie mogę odetchnąć. Teraz stoi to wszystko normalnie, 3,5bara wystarcza. Warto było zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dylemat na temat montażu opon na pewno zniknie każdemu po wystrzale opony tak jak mnie kilka lat temu niedaleko Grazu w Austrii. Szukanie nowej, kupowanie po horrendalnych cenach poza granicami Polski, strata czasu, stres - to wszystko nie jest warte ewentualnych oszczędności. Przeglądając ofertę sklepów internetowych można kupić w cenie zwykłych opon opony wzmocnione literką C za ok. 160 zł/szt. również produkcji polskiej. Należy podkreślić, że prawie każda przyczepa zachodnia ma ok. 900 kg DMC, a więc zwykła opona pracuje na granicy wytrzymałości obciążenia i ciśnienia, po dłuższej jeździe np. przejechanie kilkuset km po gorących drogach w upale Chorwacji opony są bardzo gorące - tu nie ma miejsca na żarty i pseudo oszczędności- może się to skończyć tragicznie (wszak jeździmy z naszymi najbliższymi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indeks 87 - to granica 545 kg/oponę, 89 - to 590 kg/oponę, a więc do przyczepy o DMC 1180 kg. Indeks literowy np. T - 190 km/godz w naszym przypadku bez znaczenia. Patrząc na Twoją przyczepę ma ok. 900 kg DMC, a więc powinno wystarczyć, jednakże w cenie 200 zł/ szt. kupisz wzmocnione w tym rozmiarze - widziałem w ofercie sklepów internetowych, bo sam jestem zainteresowany min. tym rozmiarem. Jednakże sztywność i wytrzymałość opon wzmocnionych to zupełnie inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Opon Goodridge 165/80.R13.C. w chwili obecnej nie mają,ale są Uniroyale 165/80.R13 87T .Pytanko czy mogę je śmiało założyć do mojego Dethleffsa RT.2A 1000 .DMC.i mieć ćiśnienie w oponie 3.5-4 atm.

Muszę podjąć szybko decyzję bo są w promocji w cenie 146 pln

Proszę Kolegów o radę

 

 

 

Pozdrawiam ...................................................................be-ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym postawił na Goodridge i nieco poczekał. Jednak ta literka C troszkę dodaje pewności. Chociaż uniroyal mając 87T to utrzyma łącznie (na dwie opony)coś ok 1200kg. Więc też powinny się nadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzionek dobry.Te oponki Goodride są prod Chińskiej jeden z Kolegów pisał coś o wytrzymałośći i twardośći lecz nie sprecyzował wypowiedzi co ma na myśli ,więc stąd moja niepewność które nabyć

 

 

 

 

 

Pozdrawiam.......................................................be-ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chcę kupić nowe opony zimowe do przyczepy.Jak ją kupiłem to miała 145/80/13 i prawdę mówiąc to jakieś takie małe mi się wydawały te kółeczka na tych oponach.Jako,że były już zajeżdżone założyłem 175/65/13,które zostały mi po sprzedanym aucie.Poprzednie 2 wyrzuciłem-został mi tylko zapas 145/80/13.Wnioskuję,że jest to oryginalny rozmiar.Czy gdzieś można w przyczepie znaleźć dane dotyczące rozmiaru opon?Wiadomo,że im węższa opona zimowa tym większy nacisk na podłoże itd..,.,ale jakoś nie przekonuje mnie ten rozmiar 145-wąska jak żyleta.Z tabeli zamienników wybrałem 165/70/13.Jak u Was spisują się takie cienkie opony?DMC mojej przyczepy to 750 kg.ale nie przekraczam 650-700 kg więc indeks 75 wystarczy.Jeżdżę spokojnie.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na 155/80 R13. DMC przyczepy 850, masa własna 595 kg.

Opona też troszkę rowerowa ale jeździ mi się na tym dobrze i takie będę kupował następne :ok:.

Pamiętaj że w przyczepach zazwyczaj montowane są opony o pełnym profilu. Czemu :ok: ? Wydaje mi się że chodzi tu o pewną amortyzacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomii zmienił(a) tytuł na Opony do przyczepy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.