Skocz do zawartości

Jazda na światłach


Rekomendowane odpowiedzi

Przy zaświeconych światłach mijania przednie pozycyjne nigdy sie nie świecą,więc nie ma sprawy.Rzecz rozbija sie tylko o to aby zastąpić swiatla mijania przednimi postojowymi (pozycyjnymi).Ja mam je w różnych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 302
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

I to jest to nieszczęscie.Nie wnoszą niczego a pobierają nieporzebnie prąd.Jak pisałem ja mam je osobno i u mnie nie świecą.Dlatego mogę znacznie zmniejszyć zużycie prądu (obciążenie alternatora).

Pozdrawiam - Robin :zlo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisalem ja mam je osobno i u mnie nie swieca

No to ktos juz grzebal bo jeszcze sie nie spotkalem w zadnym z moich samochodzikow aby sie nie swiecily, nawet w polonezie gdzie byly osobno . No coz, powodzenia :zlo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem ja mam je osobno i u mnie nie świecą
Jak by się nie świeciły to i z tyłu by nie było pozycyjnych, więc dobrze je obejrzyj. Co do oszczędności to 0,8A lub Jak wolisz 10W. Poza tym dalej nie rozumiem sensu tych "oszczędnościowych" rozważań. Przecież Alternatory i zapotrzebowanie na prąd w samochodach jest odpowiednio dobierane (nawet w kamperach) a takie poprawianie fabryki przez Adasiów Słodowych to bzdura. Pomyśl jak będą świeciły te mocniejsze pozycyjne, przecież standardowe żarówki takie jak np H4 H7 i inne mają odpowiednio wyprofilowany strumień światła (stąd odpowiednio wyprofilowane oprawki by nie dało się ich odwrotnie zamontować) więc rezultatem tych poprawek może być oślepianie innych uczestników ruchu. A co do oszczędności to ile wat mają mieć te oszczędne pozycje aby świeciły "tak samo" myślę że o wiele tęższe głowy niż nasze projektują reflektory więc nie kombinujcie. A jak już koniecznie to zamontowanie drugiego alternatora dało by lepsze rezultaty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

A ja w swoim gracie mam spalone pozycyjne z przodu :zlo:

Od kiedy pamiętam (a zrobiłem jakieś 800 tyś km osobówkami) jeżdzę na światłach mijania i jestem gorącym zwolennikiem nowych przepisów (tak na marginesie to pamiętajcie, że to nie jedyna zmiana, jest jeszcze o jeździe i zatrzymywaniu w tunalach). Oczywiście wszyscy macie rację. Pamiętam, gdy PF126p był bardzo popularny (także miałem) to montowało się światła "dzienne", gdyż była obawa o prądnicę (słuszna, czy nie słuszna, nieistotne).

 

Jazda autem z każdym dodatkowym odbiornikiem prądu to większe zużycie paliwa - to jest bezsprzeczne i smutne, ale właśnie dlatego silniki samochodów mają spełniać coraz ostrzejsze normy spalin i jedno - drugie kompensuje.

 

Przytoczę taki przypadek, gdy jadę sobie i zastanawiam się czy wyprzedzić auto w terenie leśnym, to może umknąć mojej uwadze auto nadjeżdżające z naprzeciwka mające kolor ciemny, bez włączonych świateł (mam takie spostrzeżenia z życia). W lusterku wstecznym szybciej zauważe samochód z włączonymi światłami.

 

 

Pozdrawiam

 

PS

Mam pytanie - produkty spalania gazu są czystsze od benzyny i "ropy" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zdania, że światła zwiększają widoczność i w sumie jestem zadowolony że wprowadzą taki obowiązek. Chociaż z tego co obserwuję codziennie to i tak około 90 % bez przymusu włącza światła.

I powiedzcie czym jest cena żarówki, akumulatora czy naprawy alternatora wobec uniknięcia kolizji czy wypadku drogowego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecierz to jest forum kazdy moze wyrazac swoje opinie i przekonania .. nie ganmy innych za to ze maja inne przekonania.. na 100 pomyslow na pewno sie kilka znajdzie do zastosowania... radek ty chyba bedziesz mogl to najlepiej zrobic .. zerknij jaki prad max alternator moze dac... i zauwazcie ze auta wyposazone jest w wiele uzadzan bardzo enegozernych .. ogrzewanie tylnej szyby czy wentylator ..zapalniczka i mysle ze "elektrownia samochodowa" musi byc dostosowana do tego ze ktos wlaczy wszystko po prostu .. tak wiec uwazam ze nie powinnismy sie marwic lodowka wlaczona podczas jazdy np zamiast ogrzewania tylnej szyby i halogenow i zapalniczki rownoczesnie... poprawcie mnie jesli sie myle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

największe zużycie paliwa powoduje stosunek jazdy miejskiej do trasy, styl poruszania się oraz ewentualne obciążenie. dodatkowe zużycie z powodu klimatyzacji czy też zwiększonego zapotrzebowania na prąd ma drugorzędne znaczenie.

trzeba dbać o odpowiedni pojemnościowo akumulator, monitorować jego stan i w odpowiednim momencie wymieniać. należy dbać o alternator, żeby był w stanie ładować akumulator.

najgorzej jest z jazdą po mieście i w korkach, ale tutaj zwykle jeździmy solo więc odpada zasilanie przyczepy.

dla desperatów (ale na trasę!) rozwiązaniem może być drugi akumulator, co wiązać się może z innym alternatorem, dodatkowym sterownikiem, czyli może być kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam; pomysł Robina można ulepszyć; założyć w miejsce pozycyjnych żarówki dwuwłóknowe.Podczas jazdy w dzień świeciłyby te 21W włączane osobnym włącznikiem a w nocy normalne 5W.Czy można oślepiać w dzień? Tylko jeszcze jedno ALE poczekajmy do 1.Kwietnia,jak będzie sprecyzowane zarządzenie. Pisałem w tym temacie wyżej,że obecnie było wymagane jeżdżenie na świetłach mijania. I żadne dzienne nie wchodziły w rachube.Tak jak zauważyliście mijania i pozycyjne świecą razem z przodu i z tyłu. Światła dzienne tylko z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radek ty chyba bedziesz mogl to najlepiej zrobic .. zerknij jaki prad max alternator moze dac
Na każdym alternatorze jest taka informacja. Poza tym zależy to od modelu i wersji wyposażenia samochodu, Nie jest to wartość taka sama dla różnych aut.

 

[ Dodano: Pią 30 Mar, 2007 09:03 ]

Witam; pomysł Robina można ulepszyć; założyć w miejsce pozycyjnych żarówki dwuwłóknowe.Podczas jazdy w dzień świeciłyby te 21W włączane osobnym włącznikiem a w nocy normalne 5W.
A co z otworem na taką żarówkę ona jest 4x większa. A zysk prawie żaden.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.