Skocz do zawartości

Idzie nowe 7 - czyli Tabbert Da Vinci 560 HTD


Prokot

Rekomendowane odpowiedzi

Warto myśleć by jak najmniej obciążać przyczepę za osią... bo to bardzo źle wpływa na konstrukcję całej budki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

22 minuty temu, Misio napisał(a):

Warto myśleć by jak najmniej obciążać przyczepę za osią... bo to bardzo źle wpływa na konstrukcję całej budki.

I na stabilność prowadzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Misio napisał(a):

Warto myśleć by jak najmniej obciążać przyczepę za osią... bo to bardzo źle wpływa na konstrukcję całej budki.

No chyba nie dali 45kg zbiornik na sam koniec przyczepy. To proszenie się o węzykowanie...:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Gizbern napisał(a):

No chyba nie dali 45kg zbiornik na sam koniec przyczepy. To proszenie się o węzykowanie...:-)

Dali :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacek00 napisał(a):
5 minut temu, Gizbern napisał(a):

No chyba nie dali 45kg zbiornik na sam koniec przyczepy. To proszenie się o węzykowanie...:-)

Dali :) 

Nie dali ;)

Jak dobrze kojarzę, dali 75kg zbiornik ;)

Wężykowanie to jedno - gorzej z ruchomą sporą masą za osią - mocno obciążającą konstrukcję całej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dali zbiornik sporo za osią i to 75 litrów :sciana:

Poważyłem dzisiaj troche przyczepę. I jest tak:

-wylałem całkowicie wode ze zbiornika.

- wywaliłem w zasadzie wszystko z przyczepy a jedyne rzeczy jakie zostały to max 20 kg, w tym stolik.

- W schowku 2x gasbank, koło zapasowe z lewarkiem, kluczem, śrubami, pełna konewka 11 kg + pełny zbiornik szarej wody 24,5 kg

I w takiej konfiguracji nacisk na hak wynosi 68 kg! Potwierdzone na 4 wagach i pomiary rózniły się -+ 1 kg

Czyli dołożone 35 kg zbędnej wody w bakiście a i tak jest mało. Do tego z tyłu nie ma NIC dodatkowego z moich rzeczy. Zajebiście zrobili, bo za osią mamy zbiornik 75 litrów, piec alde 40kg oraz akumulator AGM 20 kg. Brawo...

 

Za to waga do przyczep oraz koło najazdowe pokazują podobnie wagę, zgodnie z dwoma wagami łazienkowymi tj, 68 kg.

Zważyłem cała przyczepę wagę kamperową i wyszło 1858 kg razem już ze wszystkimi dodatkami jakie dodałem oraz dodatkową wodą w bakiście (oprócz konewki 11 kg, bo jej zapomniałem wsadzić).

Na dniach wybiorę się na wagę na złomie to tuż przed zmierzę na tej wadze kamperowej i dam znać.

image.thumb.png.024c3fa9eacce4f4ad80cf5d15e2325b.png

Tutaj nacisk bez wody w bakiście, dwa gasbanki i koło zapasowe i wychodzi 35 kg.

image.thumb.png.c8d78d0ec2158e8b849be9317381cbf4.png

Tutaj waga pokazuje 60 kg i koło pokazuje 60 kg:

image.thumb.png.a16c8e203004d7f027299d8239c93661.png

image.thumb.png.6f05d70df69b28245bd7d0212840963a.png

Za to deseczke sobie przyfrezowałem i pasuje ideolo:

image.thumb.png.546b2f64e82d0287b34cd4d8cc1fff65.png

image.thumb.png.fb5572a6e342961d38ff708724bcd4de.png

image.png.f18a21a83b4c20172eee547ca306aaff.png

3 godziny temu, ukasz6 napisał(a):

Mamy niemal identyczne przyczepy, więc nie ma siły, że tak nie wyjdzie. Myślę, że ta woda to główny winowajca i po zostawieniu niezbędnego minimum na drogę będziesz miał temat z głowy:) Zastanów się jeszcze nad bagażnikiem na dyszel bo dając tam 1 lub 2 rowery robisz nacisk jaki tylko chcesz.

Łukaszu, wiem ale ładowność już jest dramatycznie mała. Wiem, że to idealnie dociąża hak ale chciałbym bardzo tego uniknąć. Już teraz mi zostało jakieś 120 kg ładowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to w planach tylko niestety to nie jest raczej takie proste, ponieważ po drodze mam drzwi i niema jak iść z przewodami. Trzeba by je wywalić pod przyczepą.

image.thumb.png.43c94c890094c49e2d7814691c0b05fc.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Prokot napisał(a):

Dali zbiornik sporo za osią i to 75 litrów :sciana:

Poważyłem dzisiaj troche przyczepę. I jest tak:

-wylałem całkowicie wode ze zbiornika.

- wywaliłem w zasadzie wszystko z przyczepy a jedyne rzeczy jakie zostały to max 20 kg, w tym stolik.

- W schowku 2x gasbank, koło zapasowe z lewarkiem, kluczem, śrubami, pełna konewka 11 kg + pełny zbiornik szarej wody 24,5 kg

I w takiej konfiguracji nacisk na hak wynosi 68 kg! Potwierdzone na 4 wagach i pomiary rózniły się -+ 1 kg

Czyli dołożone 35 kg zbędnej wody w bakiście a i tak jest mało. Do tego z tyłu nie ma NIC dodatkowego z moich rzeczy. Zajebiście zrobili, bo za osią mamy zbiornik 75 litrów, piec alde 40kg oraz akumulator AGM 20 kg. Brawo...

 

Za to waga do przyczep oraz koło najazdowe pokazują podobnie wagę, zgodnie z dwoma wagami łazienkowymi tj, 68 kg.

Zważyłem cała przyczepę wagę kamperową i wyszło 1858 kg razem już ze wszystkimi dodatkami jakie dodałem oraz dodatkową wodą w bakiście (oprócz konewki 11 kg, bo jej zapomniałem wsadzić).

Na dniach wybiorę się na wagę na złomie to tuż przed zmierzę na tej wadze kamperowej i dam znać.

image.thumb.png.024c3fa9eacce4f4ad80cf5d15e2325b.png

Tutaj nacisk bez wody w bakiście, dwa gasbanki i koło zapasowe i wychodzi 35 kg.

image.thumb.png.c8d78d0ec2158e8b849be9317381cbf4.png

Tutaj waga pokazuje 60 kg i koło pokazuje 60 kg:

image.thumb.png.a16c8e203004d7f027299d8239c93661.png

image.thumb.png.6f05d70df69b28245bd7d0212840963a.png

Za to deseczke sobie przyfrezowałem i pasuje ideolo:

image.thumb.png.546b2f64e82d0287b34cd4d8cc1fff65.png

image.thumb.png.fb5572a6e342961d38ff708724bcd4de.png

image.png.f18a21a83b4c20172eee547ca306aaff.png

Łukaszu, wiem ale ładowność już jest dramatycznie mała. Wiem, że to idealnie dociąża hak ale chciałbym bardzo tego uniknąć. Już teraz mi zostało jakieś 120 kg ładowności.

Jak zamiast tej szarej wody i konewki włożysz rowery o tej samej masie to będzie lepiej bo ciężar rowerów będzie wypadał bliżej haka. 30kg w bakiście nie daje 30kg na haku.

Dodatkowo przy takim holowniku i ATC ok. 60 kg na haku w zupełności wystarczy. 

A jakby aku wsadzić pod lodówkę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Zmierzyłem ile daje cieżar w bakiście względem nacisku na hak. Każde 25 kg w bakiście daje jakieś 18 kg na haku. 

Ciekawe, uważasz, że 60 kg wystarczy? Nastawiałem się mocno, żeby te 100 kg zrobić. W takim razie muszę zapiąć i spróbować jak się jedzie.

Edytowane przez Prokot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Prokot napisał(a):

Ciekawe, uważasz, że 60 kg wystarczy?

Generalnie producenci dopuszczają nacisk 75 lub 100kg. U Ciebie z tego co pamiętam jest 100 kg. U mnie przy 2 osiiach to jest dopiero cyrk z naciskiem. Im bardziej doładuję samochód tym nacisk mniejszy. A i tak moja pchełka ciągnie przyczepę aż miło. Co dopiero zawodnik wagi ciężkiej jakim jest x5. 😉

6 minut temu, Prokot napisał(a):

Każde 25 kg w bakiście daje jakieś 18 kg na haku. 

Dlatego rowery bliżej haka będą miały większy wpływ przy mniejszej masie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste.

Wracając jeszcze do relokacji akumulatora. Policzyłem przekroje przewodów i dla movera musi być 125A. Zakładając 150A daje nam przewód 35 mm2. Szacowana długość przewodu to 2x4 metra. 1 metr to 0,34 kg co daje około 3 kg. Zakładam, że przewody lecą pod przyczepą w peszlach. Jak najbardziej do zrobienia! Planowo bym chciał LiFePo4 więc wymiana aku jeszcze musi chwilę poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Prokot napisał(a):

Wracając jeszcze do relokacji akumulatora. Policzyłem przekroje przewodów i dla movera musi być 125A. Zakładając 150A daje nam przewód 35 mm2. Szacowana długość przewodu to 2x4 metra. 1 metr to 0,34 kg co daje około 3 kg. Zakładam, że przewody lecą pod przyczepą w peszlach. Jak najbardziej do zrobienia! Planowo bym chciał LiFePo4 więc wymiana aku jeszcze musi chwilę poczekać.

Nie no, bez jaj. Producent daje 10 mm2.

Godzinę temu, Prokot napisał(a):

Zajebiście zrobili,

Niestety, coraz częściej jesteśmy świadkami, że Ci w białych koszulach nie mają zielonego pojęcia o eksploatacji sprzętu, który "projektują".

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Prokot napisał(a):

Zakładając 150A daje nam przewód 35 mm2

Skąd ten przekrój? Producent movera daje max 10mm2 no może 16mm2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Prokot napisał(a):

Zmierzyłem ile daje cieżar w bakiście względem nacisku na hak. Każde 25 kg w bakiście daje jakieś 18 kg na haku. 

Ciekawe, uważasz, że 60 kg wystarczy? Nastawiałem się mocno, żeby te 100 kg zrobić. W takim razie muszę zapiąć i spróbować jak się jedzie.

Rób min 80-90kg. Będzie bezpieczniej.

7 minut temu, Bercik77 napisał(a):

Skąd ten przekrój? Producent movera daje max 10mm2 no może 16mm2

Kolega liczy prąd 150A i ma to sens. Mój moderacji nigdy maxa nie brał.  16mm² to dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.