Skocz do zawartości

Idzie nowe 7 - czyli Tabbert Da Vinci 560 HTD


Prokot

Rekomendowane odpowiedzi

A gdybyś wsadził aku do bakisty to wystarczyłby tylko dłuższy przewód. Mam taki Cu35mm2.  Nazywa się wysokonapięciowy - www.ah.com.pl.    Możesz go mocować bez żadnych peszli. Poproś w odcinkach - będzie rabat. 

Przeniesienie ciężaru do bakisty to nie tylko dociążenie zaczepu ale też odciążenie tyłu cepki.  Najprościej z akumulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano (edytowane)

Przy 10mm2 maksymalny prąd to 68A, to nawet połowa maksymalnego natężenia nie jest. Przy 16 mm2 to już 90A ale to dalej dużo za mało. Jak silnik dostanie obciążenia maksymalnego to przewody popali. W moverze, który mam, maksymalny prąd to 125A, dodaje bezpiecznie 10% i mam 137A, czyli 35mm2 (150A). Waga nie jest duża, więc leci 35mm2. Jest porządnie i śpię spokojnie.

Adamie, dziekuję za link! ale powinienem jeszcze mieć taki przewód u siebie na stanie. Jak się okaże innaczej to się będe odzywał.

Aku raczej trafi do środka grzanej przyczepki. Finalnie jak ma być LiFePo4, to tam mu bedzie przytulniej :P

Edytowane przez Prokot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Prokot napisał(a):

Przy 10mm2 maksymalny prąd to 68A,

Skąd to wyliczenie? 1mm^2 przewodu Cu przenosi bez grzania 10A - w trybie ciągłym....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Stu napisał(a):

Skąd to wyliczenie? 1mm^2 przewodu Cu przenosi bez grzania 10A - w trybie ciągłym....

Staram sie pilnować w zwykłych obwodach bliżej 5A/mm2 do 8-10mb obwodu, jeśli przewód jest prowadzony swobodnie, linką i prąd DC. Bliżej 10A rekomendowane było dla przewodów prowadzonych na sztywno (w ścianie) nie przemiesczjących się i nie dla linki, a drutu, i prądu przemiennego. Dla 137A wychodziłoby ~25mm2, przy większej sługości niż 2-3m więcej. Takie dane wyczytałem kiedyś w rekomendacjach producenta na krążkach przewodów. Im krótszy obwód, tym można trochę te 5A/mm2 potraktować bardziej umownie, dla np. 1 m (jak przetwornica itp) liczyć powiedzmy 6-7/mm2

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tomiy napisał(a):

Co do przewodów to firmy Blue Sea Systems

DC_wire_selection_chartlg.thumb.jpg.5da2a1577eac2a99b3e172a943251825.jpg

Normy jachtowe są jeszcze bardziej rygorystyczne niż te dla szczurów lądowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byk stoi, że dla 140A to 35 mm2 powinno być. Osobiście z kalkulatora w necie korzystam, ale wychodzi to samo. Ludzie sobie sprawy nie zdają a później kampery płoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Prokot napisał(a):

Jak byk stoi, że dla 140A to 35 mm2 powinno być. Osobiście z kalkulatora w necie korzystam, ale wychodzi to samo. Ludzie sobie sprawy nie zdają a później kampery płoną.

Sprawdzałeś ile faktycznie prądu pobiera mover nawet przy najcięższej pracy? :)

Mi w obelinkowym nie udało się wykrzesać nic powyżej 28A. Co do pożarów to inna kwestia - ludzie nie kumają, że 100W przy AC 230V a 100W przy DC 12V to niebo, a ziemia. Do tego porady takich jak kiki i nieszczęście gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Prokot napisał(a):

Oczywiste.

Wracając jeszcze do relokacji akumulatora. Policzyłem przekroje przewodów i dla movera musi być 125A. Zakładając 150A daje nam przewód 35 mm2. Szacowana długość przewodu to 2x4 metra. 1 metr to 0,34 kg co daje około 3 kg. Zakładam, że przewody lecą pod przyczepą w peszlach. Jak najbardziej do zrobienia! Planowo bym chciał LiFePo4 więc wymiana aku jeszcze musi chwilę poczekać.

Co ty masz za mover który 125A pobiera? Wydaje się to być trochę dużo...nawet jak mowa o max. poborze prądu. A wiadomo że to max to tylko osiąga przez chwilę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Prokot napisał(a):
Jak byk stoi, że dla 140A to 35 mm2 powinno być. Osobiście z kalkulatora w necie korzystam, ale wychodzi to samo. Ludzie sobie sprawy nie zdają a później kampery płoną.

Czekaj. Ty chcesz mieć stały pobór rzędu 150A przez ten kabel? Czy o co chodzi? Jaki masz kabel fabrycznie w moverze i czemu chcesz poprawiać fabrykę? Będziesz całe okablowanie pomiędzy centralką a silnikami movera też wymieniał?
 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Gizbern napisał(a):

A wiadomo że to max to tylko osiąga przez chwilę...

Przy zwarciu :]. Potem płonie :zly:.
Też sprawdzałem działanie movera zarówno na BMSie akku jak i na boczniku Simarine - 30A nie udało mi się przekroczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tomii napisał(a):

Przy zwarciu :]. Potem płonie :zly:.
Też sprawdzałem działanie movera zarówno na BMSie akku jak i na boczniku Simarine - 30A nie udało mi się przekroczyć. 

Przy najeżdżaniu na klin potrafi skoczyć na ułamek sekundy do 60-70A. Ale to są po prostu takie wachnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Tomii napisał(a):

Przy zwarciu :]. Potem płonie :zly:.

Zawsze można założyć bezpiecznik i to on najwyżej "spłonie" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):

Czekaj. Ty chcesz mieć stały pobór rzędu 150A przez ten kabel? Czy o co chodzi? Jaki masz kabel fabrycznie w moverze i czemu chcesz poprawiać fabrykę? Będziesz całe okablowanie pomiędzy centralką a silnikami movera też wymieniał?

choć osobiście w przypadku moowera nie widzę potrzeby i sam nie wymieniałem fabrycznych kabli to poprawić fabrykę w tym przypadku nie zaszkodzi ( pod warunkiem że ma się praskę i dobrze zaprasuje końcówki)

Do zasilania przetwornicy 3000W też miałem fabryczne kable 16mm2 które poszyły do kosza i założyłem uczciwe 35mm2 i wcale nie jest mi źle z tego powodu :-]

w przypadku montażu moowera bardziej skupiłbym się na zamontowaniu łatwo dostępnego hebla odcinającego zasilanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.