Skocz do zawartości

Idzie nowe 7 - czyli Tabbert Da Vinci 560 HTD


Prokot

Rekomendowane odpowiedzi

Przyczepa zarejestrowana, tablice odebrane. 15 lutego odbiór.

Zadowolony, skompletowałem całe koło zapasowe. Nawet pokrowiec specjalnie zamawiałem, bo poprzedni był za mały. Uśmiechnięty niosę do bagażnika, a tam zonk. Koło się nie mieści... :P Że też mi się nie chciało tej wnęki zmierzyć wcześniej :sciana: 

image.thumb.png.56ccc94627a840667c33f8e5ea447905.png

Wnęka taka niby na koło.

A tu cyk, nie ma szans :P

image.thumb.png.b2bd35964ae1949d0ec78e575e88e5ce.png

image.thumb.png.ca49aa59118be6a08087e660c1ff16ec.png

 

Cytując klasyka: "...cały misterny plan też w pizdu..."

 

W takim razie, będe robił mocowanie w bakiście. Swoją drogą, Łukasz wspominał, że przyczepa jest mocno ciężka na tył. Ale strasznie mi szkoda tych 35 kg łądowności.

Edytowane przez Prokot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wspomnę jeszcze o procesie rejestracji przyczepy.

Niezbędne jest „oświadczenie o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do rejestracji i ewidencji pojazdów”, które musi być w języku polskim oraz podpisane przez dealera. I teraz uwaga, do oświadczenie powinien być dołączony certyfikat potwierdzający, że sprzedawca jest AUTORYZOWANYM dealerem danego producenta i ma prawo takie oświadczenie wypełnić. Na szczęście udało mi się to jakoś ogarnąć, bo miły gościu jestem :P Także, można się zdziwić.

Dodatkowo tłumaczenie fv, a moja fv była dość długa, bo dealer postanowił wypisać szczegółowo każdą pozycję wyposażenia. Zajmuje to dwie strony, które kosztowały 259zł za tłumaczenie.

Na koniec opłaty za rejestrację i obowiązkowe ubezpieczenie OC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Prokot napisał(a):

Niezbędne jest „oświadczenie o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do rejestracji i ewidencji pojazdów”, które musi być w języku polskim oraz podpisane przez dealera. I teraz uwaga, do oświadczenie powinien być dołączony certyfikat potwierdzający, że sprzedawca jest AUTORYZOWANYM dealerem danego producenta i ma prawo takie oświadczenie wypełnić. Na szczęście udało mi się to jakoś ogarnąć, bo miły gościu jestem :P Także, można się zdziwić.

Ja napisałem to oświadczenie w dwóch językach ( żeby diler wiedział co podpisuje) i  wysłałem na maila dilerowi , oświadczenie że diler jest sprzedawcą AUTORYZOWANYM raczej posiada każdy diler , jak otrzymałem wszystkie te dokumenty od dilera  to wraz z fakturą to dałem do tłumacza przysięgłego żeby potem w urzędzie nie było problemu .

zarejestrowałem bez problemu za pierwszym podejściem .

Gratuluję  zakupu  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można dwujęzyczne oświadczenie, jednak w moim przypadku nie było problemu. Zresztą google skutecznie tłumaczy ze zdjęcia, więc dealer nie powinien mieć problemu.

Oświadczenie, że dealer jest autoryzowany, przypuszczam, że każdy punkt posiada. Jednak nie jest to takie oczywiste aby dołaczać podczas sprzedaży.

 

Dziękuję bardzo za gratulację, ale poczekajmy aż odbiorę i dojadę do domu :P Pochwale się fotkami w weekend ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki plan na odbiór bo w sumie kawałek będziecie mieć do przejechania? Trzeba brać butlę, pościel i przetestować gdzieś domek po drodze :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Prokot napisał(a):

Jak najbardziej można dwujęzyczne oświadczenie, jednak w moim przypadku nie było problemu. Zresztą google skutecznie tłumaczy ze zdjęcia, więc dealer nie powinien mieć problemu.

Oświadczenie, że dealer jest autoryzowany, przypuszczam, że każdy punkt posiada. Jednak nie jest to takie oczywiste aby dołaczać podczas sprzedaży.

 

Dziękuję bardzo za gratulację, ale poczekajmy aż odbiorę i dojadę do domu :P Pochwale się fotkami w weekend ;]

Kurka blaszka szukam tej miejscówki na pierwszy nocleg bo gdzieś mi pinezka zaginęła. Pamiętam o tym!

Co do zapasu - to też będziemy mieć idento. Żebyśmy tylko kiedyś wieczorem do złej przyczepy nie weszli:piwo::palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tomii napisał(a):

To jaki plan na odbiór bo w sumie kawałek będziecie mieć do przejechania? Trzeba brać butlę, pościel i przetestować gdzieś domek po drodze :]

Plan taki, że jutro jedziemy na nockę do hotelu :P (14 walentynki, już się doczekać nie mogę wzroku recepcjonisty :P). 15 odbiór rano, szybkie zakupy w sklepie Berger i jazda do Gliwic. Planuje po drodze spanko w przyczepie, także będą natychmiastowe testy. Jedziemy z Reinfeld do Gliwic. Google pokazuje 800 km, planuje to rozbić na dwa dni. Biorę butlę z propanem i gasbanka lpg, zobaczymy jaka będzie temperatura. Jak już dojadę do domu to czeka mnie mega ciasny wjazd na posesję.

Ogólnie to poziom podekscytowania jest na wysokim poziomie ;] Wkraczamy w zupełnie nową przygodę i już się nie możemy doczekać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiór przyczepy to fajna sprawa i jak jest czas to z pewnością warto go połączyć z wyjazdem. U mnie czasu brakowało i trzeba było zrobić te blisko 2k km (w dwie strony) w max 3 dni. Udało się nawet szybciej a pamiętać ten wyjazd będziemy długo i mile też go wspominać ;).

Udanego odbioru a jak znajdziesz chwilę to wrzuć jakieś zdjęcie z odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jesteśmy z powrotem!

Przyczepa odebrana, zaparkowana i wstępnie wymacana.

Ale po kolei.

 

Wyjechaliśmy 14 w walentynki o godzinie 8:30 z Gliwic. O godzinie 9:00, jak już byliśmy na autostradzie, przypomniało mi się, że nie zabrałem rejestracji! Ufff, na szczęście jeszcze byliśmy na Gliwickim odcinku autostrady, więc powrót był łatwy i dodał tylko 45 minut straty. Droga cały czas w deszczu, z resztą powrotna także z wyjątkiem ostatnich 150 kilometrów.

Sam odbiór bardzo sprawny i przyjemny. Dealer ogromny, na placu około 300 pojazdów. Zdecydowanie jest w czym wybierać. Okazuje się, że to największy dealer na świecie, co tłumaczy ten rozmach ;] Szybka kawka, podpisanie dokumentów i oprowadzenie po przyczepie.

W momencie ruszania moverem do przodu, okazuje się, że przyczepa leci do tyłu! Nacisk na koło podporowe w zasadzie nie istnieje!

Zostawiamy przyczepę na parkingu pod salonem i lecimy do sklepu kupić trochę ciężaru do bakisty.

Zaraz za salonem, jest duży sklep Berger, gdzie kupujemy akcesoria i dodatki to przyczepy. W tym system kontroli trakcji ATC, który na nas czekał po wcześniejszym zamówieniu mailowym.

Na miejscu jeszcze wybieramy stolik do przyczepy, bo to nie takie proste jakby się mogło wydawać. Na szczęście wystawionych było około 15 modeli na ekspozycji, więc wybraliśmy taki, który spełniał nasze wyszukane kryterium, czyli nierozlewania kawy przy krojeniu kotleta :P

Na zwiększenie nacisku na hak, lecą 4 zgrzewki mleka z pobliskiego sklepu spożywczego.

W drodze powrotnej zatrzymujemy się na noc na mopie jakieś 50 km przed Berlinem.

Podłączam butlę i odpalam pierwszy raz alde. Wszystko pięknie działa. W przyczepie robi się cieplutko. Podłoga baaardzo przyjemnie rozgrzana. Sam system działa tak cicho, że jest nie zauważalny. Okazuje się, że jest więcej zaworów spustowych wody niż 2 wskazane przez sprzedawcę. Cała woda ląduje na asfalcie pod przyczepą :P Szybko odnajduję kolejne 4 zawory i je zakręcam. Na szczęście była możliwość nabrania wody do konewki na pobliskiej stacji. Przeszedłem się 5 razy i uzupełniłem 40 litrów wody w zbiorniku a ostatnie 10 zostawiłem w konewce w bakiście na dodatkowe dociążenie.

Prysznic z gorącą wodą dawał straszną uciechę. Cały czas wspominaliśmy o niesamowitym komforcie jakim daje własna przyczepa.

Ugotowaliśmy sobie obiad, popijając miejscowym winkiem. Obejrzeliśmy film i poszliśmy spać w niesamowicie wygodnym łóżku. Coś wspaniałego! Do tej pory spałem zwinięty na fotelu w samochodzie :P

 

Przyczepa rozdziewiczona pierwszego dnia po odebraniu. Jesteśmy zachwyceni wszystkim.

Jechało się bardzo dobrze, a spalanie według komputera pokładowego wynosiło 9,7 litra na 100 km. ALE nie zresetowałem po podpięciu przyczepy i wynik jest raczej zaniżony, chodź przejechany dystans do tankowania wyszedł mi 700 km co jest świetnym wynikiem.

Kilka foteczek z wyjazdu:

 

 image.thumb.png.fb19993a6281be511dd8566a33d67021.png

image.thumb.png.02226dc1135cf9e9fe03bc8e616853a5.png

image.thumb.png.4f15edeec9790761d87fda1263c61e45.png

image.thumb.png.8adb0df59a212fac8a72136f6205a207.png

image.thumb.png.2763033f7eccad4c12e97f4cc76a05b7.png

image.thumb.png.a53fcdb0d36b3e5b2dc295e924437f20.png

image.thumb.png.8c591b07ebe62d04c2e94f44caed3c90.png

image.thumb.png.39bb8d8237a4e17376d66a5136674c57.png

image.thumb.png.1d723ef6de8e243b384d92ecf39a20dd.png

image.thumb.png.2cdbb90661b7354664ca126e0177d65c.png

image.thumb.png.719fcbdd2d3bd6f96d6b29587f40b9f7.png

image.thumb.png.20bc7da202869e2405aecb55e5506aed.png

image.thumb.png.36f5bdd2d1b3ae1b50f378be7358da95.png

image.thumb.png.d8f0bdea096967fd7fd999c6f01af9ab.png

image.thumb.png.00c488c8cf681e18b348dacfa52c3ac3.png

image.thumb.png.a63dacca939989419d5b5c6a4747637d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super w środku wygląda. Łazienka petarda :) Ciekawe jak się Wam będzie tam mieszkało w 4 osoby. Bo dla 2 osób to buda idealna :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pięknie?

to teraz już obowiązkowo musimy zapoznać ze sobą nasze 2 siostry (albo braci) 

Gratuluję! 

ps. ostrzegałem z tym wyważeniem.Przerobiliśmy dokładnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu. Super sprzęt. Czas na planowanie wyjazdu...

52 minuty temu, Prokot napisał(a):

W tym system kontroli trakcji ATC, który na nas czekał po wcześniejszym zamówieniu mailowym.

Ten system to nie jest w standardzie w Tabbert?  Kiedyś był.

Swoją drogą to ciekawe czy doczekamy się  czasów gdy w PL ceny będą na tym samym poziomie co w DE?. Na tą chwilę to wygląda to tak jakby "nasi" dealerzy kupowali u dealerów w DE i narzucali marżę. I to wszystko dotyczy nie tylko przyczep/kamperów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.