Skocz do zawartości

Osobowy bus do przyczepy 2000 DMC po roku 2020


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, filipert napisał(a):

Nie da się tak porównać tych aut w 100%.

Proace ma np. halogeny lub w max wersji tylko Xenony a V ma halogeny lub inteligentny system LED

Dzielona szyba w tylnej klapie jest tu i tu, ale w V jest w komplecie z elektryczną klapą.

Okna w dachu to też zupełnie inne kategorie.

Systemy wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa w V to np. nieosiągalne w Proace kamery 360* (ale chyba da się zrobić jak w Toyocie czujniki + kamera)

Nie jestem pewny, czy Proace ma drugą nagrzewnicę z tyłu a klimatyzacja na tył jest chyba tylko manualna.

Zrobienie V na max to faktycznie podwojenie ceny do około 500k, ale to mnóstwo pakietów i wyposażenia niedostępnych dla przeciętnych aut. Jak weźmiesz V extra długą, z silnikiem o podobnych parametrach, czyli ten 163KM i z napędem na jedną oś to cena bazy wynosi 254 184 zł myślę, że dołożenie opcji które ma Proace VIP za 280k, powinno się zamknąć do max 350k.

Inna sprawa, że z zasłyszanych wielu opinii, Proace bardziej trzeba przyrównywać do Vito niż V klasy, ale to sam niedługo zweryfikuję.

To chyba trzeba spojrzeć w drugą stronę, ile podniosła ceny Toyota ;)

 

 

No właśnie. Jak dodałem do V-ki to wszystko co było e Proace max to cena wyszła właśnie ok. 500 tys. W Proace też jest kamera 360* tylko jej obraz się tworzy w miarę cofania. Są też ksenony ale tylko na mijania. Nawet nie wiem czy ma dodatkową nagrzewnicę (nigdy z tyłu nikomu nie było zimno) ale ma standardowo Webasto. Nawiasem mówiąc sterowane jest też pilotem radiowym o zasięgu ponad 1 km (wiem, bo mam) co jest fajne gdy po zimowym spacerze w górach możesz wrócić do ciepłego samochodu. Sterowanie klimą w drugim rzędzie jest rzeczywiście manualne (sterowanie przy suficie). Klapę tylną podnosi się ręcznie ale boczne drzwi przesuwne są elektryczne i mają też opcję otwierania przy machnieciu nogą pod tylnym zderzakiem. Tak więc nie ma problemu gdy wracasz objuczony zakupami i ręce masz zajęte ;) Toyota nie dawała żadnych upustów (no, bo to przecież TOYOTA) i dlatego kupiłem SpaceTourera na którego Citroen odpalił mi fajne 25 % rabatu :brawo: Peugeot, i Opel też dawały upusty ale mniejsze.

Pojeździłem V-ką testowo i jeśli chodzi o prowadzenie to różnicy w pracy zawieszenia wielkiej nie ma. Jest może troszkę ciszej ale z drugiej strony nie testowałem jej na jakichś długich dystansach więc nie wiem jak to jest przy prędkościach autostradowych. Oczywiście czworaczki nie mają żadnego porównania z luksusem deski rozdzielczej w V-ce. W końcu to S-klasa wśród vanów. No, i za to trzeba zapłacić. Dobrze,że ci których czasem wiozę nigdy przedtem nie jechali V-ką i zachwycają się luksusem w tym "budżetowym" SpaceTourerze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 232
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 godzin temu, glomir napisał(a):

W Proace też jest kamera 360* tylko jej obraz się tworzy w miarę cofania

Tego nie wiedziałem.

 

7 godzin temu, glomir napisał(a):

Toyota nie dawała żadnych upustów (no, bo to przecież TOYOTA) i dlatego kupiłem SpaceTourera na którego Citroen odpalił mi fajne 25 % rabatu :brawo: Peugeot, i Opel też dawały upusty ale mniejsze.

obecnie Toyota daje rabat w granicach 6% od ręki, ale to śmiech po tym jak auta skoczyły z roku na rok o 25% w górę.

Szkoda, że pozostali wycofali się z diesli, bo ta masa przyczepy w Toyocie nie daje mi spokoju, nawet maja zapas w masie zestawu

Masa własna pojazdu (kg)
1770-2143 kg
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu (kg)
2830 kg
Masa całkowita pojazdu (kg)
4900 kg

Niestety kolejny mankament Toyoty to niższe DMC auta, a przy max wyposażeniu daje poniżej 700kg ładowności.

Tutaj przy okazji znów na + dla V klasy możliwość podniesienia DMC pojazdu do 3,2t co przy MW w okolicach 2,3-2,4t daje około 800kg ładowności a po wybraniu opcji za 500zł, mamy DMC przyczepy 2,5t, czyli zestaw 5,7t.

7 godzin temu, glomir napisał(a):

Oczywiście czworaczki nie mają żadnego porównania z luksusem deski rozdzielczej w V-ce.

No tak, jeżdżę wysłużonym Viano i tutaj naprawdę można zapomnieć, że siedzi się w busie.

7 godzin temu, glomir napisał(a):

Dobrze,że ci których czasem wiozę nigdy przedtem nie jechali V-ką i zachwycają się luksusem w tym "budżetowym" SpaceTourerze :D

A co powiesz na temat jakości skór w tym aucie, to naturalna skora czy sztuczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@filiperttylko zobacz, dopłacisz 40k i masz co chciałeś, auto do swojej budy. Przy toyce raz że musisz odpuścić dmc budy a dwa, policz ile tańsza będzie jak będziesz sprzedawał w porównaniu do MB ? przy tym poziomie cen ja bym dołożył, cena denerwuje tylko chwile, a zły zakup cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, jacekzoo napisał(a):

cena denerwuje tylko chwile

tylko jak ktoś ma dla przykładu np. 200k w kieszeni i resztę musi pożyczyć, i teraz ma dwa auta, jedno gdzie trzeba pożyczyć 50k i drugie gdzie trzeba pożyczyć 100k, to cena będzie odczuwalna dłużej niż chwilę ;) 

37 minut temu, jacekzoo napisał(a):

a zły zakup cały czas

nie traktuję wyboru np. Toyoty jako opcję złego, wiem, że to auto da mnóstwo frajdy i spokojnie w 90% będzie wystarczającym, od czasu do czasu możliwe, że będę pluł sobie w brodę.

Wybór który mnie czeka, to bardziej wybór miedzy dobrym a lepszym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obsługa/servis w Toyocie będzie dużo dużo mniejszy jak w Mercedesie. Jak będzie na gwarancji to będziesz musiał z servisu korzystać, no chyba że wykupisz pakiet przeglądów ale to też kosztuje. Ja wczoraj odebrałem BMW z dużego Przeglądu:lol:78TYŚ KM, olej, filtry, płyn hamulcowy wyszło 4tyś ale że mam duży rabat to wyszło nie całe 2900zł. W Toyocie robiłem ten sam przegląd fakt że to był Yaris Hybryd i zapłaciłem 1200zł pewno oleju z 3l mniej weszło ale różnica znaczna. Teraz mam GLC i poprzedni właściciel robił przegląd chyba przy przebiegu koło 80tyś km z servisem skrzyni koszt 5tyś.

Mam nadzieję że bierzesz też to pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, peja76 napisał(a):

Mam nadzieję że bierzesz też to pod uwagę.

Nie wszedłem jeszcze w szczegóły, ale myślałem o właśnie rozwiązaniu pakietowym

np. 2 przeglądy w max cenie:

image.png.465eef8dd9585d1c29bd4d2f55a995a2.png

 

Cytat

 

Przegląd obejmuje:

  • Wszystkie czynności kontrolne zawarte w arkuszu przeglądowym producenta
  • Wymianę oleju silnikowego oraz wkładu filtra oleju lub zestawu filtrów w zależności od rodzaju przeglądu
  • Wszystkie dodatkowe czynności wynikające z przebiegu i/ lub wieku pojazdu takie jak: wymiana płynu hamulcowego, płynu chłodzącego, oleju w skrzyni biegów mechanicznej lub automatycznej, oleju osi tylnej. Wyjątek stanowią warunki dla pojazdów Citan z silnikiem Diesla – wymiana zestawu paska zębatego z napinaczem oraz wymiana pompy wody odbywają się na odrębne płatne przez klienta zlecenie warsztatowe
  • Cena obejmuje koszty wykonanych prac kontrolnych i przeglądowych a także koszty wszystkich oryginalnych olejów, płynów eksploatacyjnych i części zamiennych Mercedes-Benz użytych do przeglądu

 

  •  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do filipert

U siebie mam czarną skórę. Czy jest wysokiej jakości to nie mogę jeszcze nic powiedzieć. Samochodowi dopiero strzeliły dwa lata. Na razie wszystko OK. Aha, za pierwszy przegląd w ASO z wymianą oleju i filtròw zapłaciłem coś koło 1200 PLN.

W SpaceTourerze pierwszy serwis po 50 tys. km. No, ale ja przed tym pierwszym przeglądem wymieniłem olej dwa razy ? Nie wiem jak do tego podchodzi Toyota. Jak brałem Citroena to Toyota dawała 1 000 000 km gwarancji. Ale nie dłużej niż 2 lata więc to i tak tylko taka ściema. A jak jest teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, glomir napisał(a):

za pierwszy przegląd w ASO z wymianą oleju i filtròw zapłaciłem coś koło 1200 PLN.

czyli podobnie jak w Mercedesie :)

9 godzin temu, glomir napisał(a):

W SpaceTourerze pierwszy serwis po 50 tys. km. No, ale ja przed tym pierwszym przeglądem wymieniłem olej dwa razy ? Nie wiem jak do tego podchodzi Toyota.

Dzięki za zwrócenie uwagi, muszę dopytać, bo szczególnie jeżdżąc z przyczepą, też zamierzam częściej zmieniać olej.

 

Usiadłem do konfiguratora MB i zrobiłem Vito na parametrach zbliżonych do wypasionej Proace Verso, tak jak pisałem, nie da się idealnie porównać, bo wiele opcji niedostępnych, lub są inne (np. w Vito nie ma skóry, jest tylko sztuczna skóra, też nie ma ksenonów, a są ledy). Wersja z napędem na jedna oś przekracza niewiele 300k.

Muszę koniecznie porównać Toyotę do Vito na żywo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja brałem (w zasadzie firma) w grudniu 2021 toyotę, to proace family comfort + hak kosztowała 167tys brutto. 

Klasa V wychodziła koło 400, vito ponad 300. To była duża różnica. 

Toyota ma przyjaźniejsze wnętrze,  isofix przy każdym fotelu, łatwo się wyjmuje fotele. Ale strzelam że nawet vito będzie bardziej komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2023 o 10:20, rolf napisał(a):

Jak ja brałem (w zasadzie firma) w grudniu 2021 toyotę, to proace family comfort + hak kosztowała 167tys brutto. 

Klasa V wychodziła koło 400, vito ponad 300. To była duża różnica. 

Toyota ma przyjaźniejsze wnętrze,  isofix przy każdym fotelu, łatwo się wyjmuje fotele. Ale strzelam że nawet vito będzie bardziej komfortowe.

Do Vito tylko zajrzałem, nie powaliło mnie na kolana, nie zrobiłem jazdy próbnej, więc nie wiem jak jeździ. Nie wydaje mi się jednak, żeby miał zawieszenie jak V-ka która wrażenie na mnie zrobiła duże i którą jazdę próbną zrobiłem ale okazało się, że komfortem jazdy nie odbiega zbytnio od czworaczków. Tak więc, sugestia, że Vito będzie bardziej komfortowe od Toyoty wydaje mi się bardzo naciągana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2023 o 12:28, dudek_t napisał(a):

Jak dla mnie to się nie ma nad czym zastanawiać. Jak tylko budżet się zepnie to brać Merca i Toyotą sobie nawet głowy nie zawracać.

Tomek - 100% racji, szczególnie po bliższym poznaniu obu pojazdów :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, glomir napisał(a):

Do Vito tylko zajrzałem, nie powaliło mnie na kolana, nie zrobiłem jazdy próbnej, więc nie wiem jak jeździ. Nie wydaje mi się jednak, żeby miał zawieszenie jak V-ka która wrażenie na mnie zrobiła duże i którą jazdę próbną zrobiłem ale okazało się, że komfortem jazdy nie odbiega zbytnio od czworaczków. Tak więc, sugestia, że Vito będzie bardziej komfortowe od Toyoty wydaje mi się bardzo naciągana.

Komfort to nie tylko zawieszenie, to w Toyocie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.