Skocz do zawartości

Osobowy bus do przyczepy 2000 DMC po roku 2020


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, jacek00 napisał(a):

Ale nie tylko dużych aut.  Z mniejszymi też jest problem... a ceny są chore. Byle jaki kompakt, albo nawet coś mniejszego to wydatek rzędu 200k za byle co

Ale jest przynajmniej wybór.

Jak chcesz busa w automacie z uciągiem 2000kg, to w 2023 roku zostaje z nowych VW i MB, czyli najdroższe marki. Wczoraj konfigurowałem Caravelle i bez wodotrysków wyszło 280k, tylko potem dojrzałem, że to netto :sciana:

To zawsze był segment, gdzie w ciemno było wiadomo, że duży może dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 232
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

21 godzin temu, filipert napisał(a):

Sio mi tu z elektrykami ;)

Auto w wątku ma mieć uciąg minimum 2000kg

nie wiem czy ma 2 t na haku , musiałbyś sprawdzić ale może się skusisz na takiego pięknisia :-]

1711325262_WhatsAppImage2023-01-11at10_09_59.thumb.jpeg.685982a85a2d4f1c291d410597ca0652.jpeg

skrzynia automat i pewnie nie będzie problemu z dostępnością :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

nie wiem czy ma 2 t na haku , musiałbyś sprawdzić ale może się skusisz na takiego pięknisia :-]

1711325262_WhatsAppImage2023-01-11at10_09_59.thumb.jpeg.685982a85a2d4f1c291d410597ca0652.jpeg

skrzynia automat i pewnie nie będzie problemu z dostępnością :D

Sprawdziłem, ma 1000kg, ale zasięg fajny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, filipert napisał(a):

Sprawdziłem, ma 1000kg, ale zasięg fajny

nie wierz w te zasięgi, w zimie przy mrozach załadowany towarem podziel przez 2 .

na co dzień jeżdżę hybrydą plug-in zasięg na samym prądzie podawany przez producenta to 64 km , osiągnąłem raz w przeciągu 2.5 roku jeżdżąc testowo bez korków w trybie ECO bez ogrzewania i klimy.

Więc producenci nie kłamią , tyle że na co dzień w normalnej jeździe na samym prądzie robię max 40 km, w zimie przy -10 jak powłączałem wszystkie dobrodziejstwa to  na samym prądzie przejechałem 25 km i załączył się silnik spalinowy.

W elektrykach jest podobnie  co prawda te wyposażone w pompę ciepła w zimie trochę mniej zużywają na ogrzewanie ale spadek zasięgu w zimie jest nadal znacząco odczuwalny.

Taka mała dygresja jakbyś zdecydował się na zakup plug-in  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2022 o 08:48, jacek00 napisał(a):

Można jeszcze kupić Multivana z 4x4? 

Jednak Multivan 6.1 4x4 wycofane z zamówień. Ostatnie sztuki schodzą z linii produkcyjnej.

Zresztą brak już też 4x4 w konfiguracji Caravelle.

Obecnie nowy bus 4x4 w automacie zostaje tylko MB. W przyszłości ma się pojawić Ford posklejany z VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał(a):

Jednak Multivan 6.1 4x4 wycofane z zamówień. Ostatnie sztuki schodzą z linii produkcyjnej.

Zresztą brak już też 4x4 w konfiguracji Caravelle.

Obecnie nowy bus 4x4 w automacie zostaje tylko MB. W przyszłości ma się pojawić Ford posklejany z VW.

Wydaje mi się, że nadchodzący model forda na 2023 to jednak ich własne auto. Tam w teorii są kosmetyczne poprawki. Ale mogę się oczywiście mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, maarec napisał(a):

Wydaje mi się, że nadchodzący model forda na 2023 to jednak ich własne auto. Tam w teorii są kosmetyczne poprawki. Ale mogę się oczywiście mylić.

Na pewno kooperacja z VW, potwierdzone u dwóch dilerów. 

Nie wiedzą tylko ile % będzie Forda w Fordzie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, maarec napisał(a):

Wydaje mi się, że nadchodzący model forda na 2023 to jednak ich własne auto. Tam w teorii są kosmetyczne poprawki. Ale mogę się oczywiście mylić.

Nie jest to ich własne auto. Podobnie jak Nowy TOURNEO CONNECT, który jest klonem VW Caddy 

11 minut temu, filipert napisał(a):

Na pewno kooperacja z VW, potwierdzone u dwóch dilerów. 

Nie wiedzą tylko ile % będzie Forda w Fordzie ;)

 

Chyba będzie tutaj więcej Ford niż w przypadku TOURNEO CONNECT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roman, przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pojazd o którym wcale nie wspomniałeś. I w sumie to rzucę temat, a już dogłębne zbadanie tematu zostawię Tobie. Dokładnie chodzi o samochód MAN TGE. Jest chyba nawet w wersji 4x4, są jakieś systemy ułatwiające przewóz osób na wózkach. Popatrz.

https://www.man.eu/pl/pl/samochod-dostawczy/man-tge/osobowo-towarowy/man-tge-kombi.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danix1000 napisał(a):

Roman, przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pojazd o którym wcale nie wspomniałeś. I w sumie to rzucę temat, a już dogłębne zbadanie tematu zostawię Tobie. Dokładnie chodzi o samochód MAN TGE. Jest chyba nawet w wersji 4x4, są jakieś systemy ułatwiające przewóz osób na wózkach. Popatrz.

https://www.man.eu/pl/pl/samochod-dostawczy/man-tge/osobowo-towarowy/man-tge-kombi.html

Ha! Akurat dzisiaj widziałem na parkingu taki okaz z napisem "To nie VAN to MAN" i mówię sobie, muszę sprawdzić, wracam do domu a tu... :D

Bardzo ciekawe auto, myślałem o czymś takim jako bazie pod kampera, ale to dopiero jak dzieciaki przestaną kiedyś chcieć z nami jeździć. Dziś chciałbym się zmieścić w 2m wysokości, aby żona swobodnie mogła jeździć na zakupy do centrów handlowych ;)

 

Z innej beczki

image.png.6093247a6bcda09c2d5d49d73bdc02f0.png

fajne auto, szkoda, że nie w PL

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroen i ich bracia są niższe w środku niż VW, Ford i Renault i w tych samochodach szukałabym przestrzeni nad głową. Jak brałem cytrynę to vw był razy2 z ceną w podobnym wyposażeniu. Obecnie już to tak nie wygląda i zdecydowanie brałbym VW, Mercedes lub nowy ford. Na starego nawet nie warto patrzeć bo nawet automatycznej klimy nie ma. Co do serwisu citroena to w tym samym mieście mam żenujący na maxa i taki fajny a co ciekawe ten sam właściciel.

Co do samochodu to jazda do max 120 nie jest męcząca ze względu hałas. Wszystko pracuje jak należy a usterki usunęli w serwisie po długiej walce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej rynek samochodów skłania mnie ku zmianie przyczepy na mniejszą (albo spróbuję wycofać się ze zmiany DMC w mojej i zostać na 1800).

Jak by nie było, pozostają dwaj gracze których dzieli wszystko, Proace Verso i V klasa. MB produkuje auta w ciągu 2-3 miesięcy, Toyotę musiałbym zamówić dziś, aby zdążyć na styk z terminami.

W przyszłym tygodniu mam pojeździć Proace w wersji VIP, ponoć lepiej wygłuszona niż Family, z max doposażeniem we wszystko co można i dostosowaniem wnętrza + najazdy, wychodzi 270-280k.

V klasa z silnikiem 190KM w tej cenie to dopiero baza, ale z 4x4 wartym 20k i to największy atut. Po doposażeniu w absolutnie minimalne sprawy + dostosowanie, wychodzi około 320k i sam muszę sobie odpowiedzieć, czy mogę i chcę tyle dopłacić. 

Porównanie średnie, bo najwyższa wersja jednego producenta do prawie najniższej innego, ale bardziej chodzi o porównanie, co można mieć za około 300k.

Mógłbym w MB zejść z mocą do 163KM 380 Nm (w końcu Toyota ma "tylko" 177KM i 400 Nm) i zaoszczędzić 10k, gdybym odjął jeszcze 4matic, to cenowo zbliżyłbym się do Toyoty, ale to właśnie ten element przemawia za V klasą i bez niego nie ma sensu dopłacać za zdecydowanie uboższe pod względem wyposażenia auto.

Co do silników, to jest istotny szczegół,  w V klasie silnik OM 654 ma 380Nm, ale już od 1350 do 2400 obr./min, a Proace 400Nm dopiero w przedziale 2000-2500 Nm/obr./min więc to może znacząco wpływać na jazdę, szczególnie z przyczepą, więc może jednak... do MB są gotowe boxy podnoszące moc bez utraty gwarancji :hmm:

Oczywiście decyzja w kierunku Toyoty determinuje odpuszczenie przyczepy DMC 2000 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po jednym sezonie z AWD wiem, że kolejne holowniki muszą to mieć ;) 

Przy masie Twojego zestawu to i te 190 kucy d.py nie urywa.

Jak dla mnie wybór jest prosty, choć cena powala :( Mieszkanie można za to kupić :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, filipert napisał(a):

Coraz bardziej rynek samochodów skłania mnie ku zmianie przyczepy na mniejszą (albo spróbuję wycofać się ze zmiany DMC w mojej i zostać na 1800).

Jak by nie było, pozostają dwaj gracze których dzieli wszystko, Proace Verso i V klasa. MB produkuje auta w ciągu 2-3 miesięcy, Toyotę musiałbym zamówić dziś, aby zdążyć na styk z terminami.

W przyszłym tygodniu mam pojeździć Proace w wersji VIP, ponoć lepiej wygłuszona niż Family, z max doposażeniem we wszystko co można i dostosowaniem wnętrza + najazdy, wychodzi 270-280k.

V klasa z silnikiem 190KM w tej cenie to dopiero baza, ale z 4x4 wartym 20k i to największy atut. Po doposażeniu w absolutnie minimalne sprawy + dostosowanie, wychodzi około 320k i sam muszę sobie odpowiedzieć, czy mogę i chcę tyle dopłacić. 

Porównanie średnie, bo najwyższa wersja jednego producenta do prawie najniższej innego, ale bardziej chodzi o porównanie, co można mieć za około 300k.

Mógłbym w MB zejść z mocą do 163KM 380 Nm (w końcu Toyota ma "tylko" 177KM i 400 Nm) i zaoszczędzić 10k, gdybym odjął jeszcze 4matic, to cenowo zbliżyłbym się do Toyoty, ale to właśnie ten element przemawia za V klasą i bez niego nie ma sensu dopłacać za zdecydowanie uboższe pod względem wyposażenia auto.

Co do silników, to jest istotny szczegół,  w V klasie silnik OM 654 ma 380Nm, ale już od 1350 do 2400 obr./min, a Proace 400Nm dopiero w przedziale 2000-2500 Nm/obr./min więc to może znacząco wpływać na jazdę, szczególnie z przyczepą, więc może jednak... do MB są gotowe boxy podnoszące moc bez utraty gwarancji :hmm:

Oczywiście decyzja w kierunku Toyoty determinuje odpuszczenie przyczepy DMC 2000 :(

Nie bardzo chce mi się wierzyć, że MB obniżył ceny na V - klasę. Jak 2 lata temu kupowałem SpaceTourera w wersji max, to V-klasa z takim samym wyposażeniem kosztowała dokładnie 3 x więcej. Kalkulowałem to razem z dilerem MB w Jeleniej Górze. W czworaczkach (Proace, Traveller, SpaceTourer, Zafira Life) były trzy wersje wyposażenia i nie było żadnych dodatków. Wersja max była "wszystkomająca" i dołożenie tego wszystkiego do "gołej" V-ki podnosiło jej cenę ponad dwukrotnie. Jedyne czego nie ma w czworaczkach (o ile pamiętam) to intercomu, podgrzewania kierownicy oraz systemu ochrony przed podmuchami bocznymi. W czworaczkach był też stosowany Grip Control który wprawdzie nie zmienia samochodu w 4x4 ale zdecydowanie poprawia trakcję na śliskim (wiem bo mam i używam często w górach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, glomir napisał(a):

Jak 2 lata temu kupowałem SpaceTourera w wersji max, to V-klasa z takim samym wyposażeniem kosztowała dokładnie 3 x więcej.

Nie da się tak porównać tych aut w 100%.

Proace ma np. halogeny lub w max wersji tylko Xenony a V ma halogeny lub inteligentny system LED

Dzielona szyba w tylnej klapie jest tu i tu, ale w V jest w komplecie z elektryczną klapą.

Okna w dachu to też zupełnie inne kategorie.

Systemy wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa w V to np. nieosiągalne w Proace kamery 360* (ale chyba da się zrobić jak w Toyocie czujniki + kamera)

Nie jestem pewny, czy Proace ma drugą nagrzewnicę z tyłu a klimatyzacja na tył jest chyba tylko manualna.

Godzinę temu, glomir napisał(a):

Wersja max była "wszystkomająca" i dołożenie tego wszystkiego do "gołej" V-ki podnosiło jej cenę ponad dwukrotnie

Zrobienie V na max to faktycznie podwojenie ceny do około 500k, ale to mnóstwo pakietów i wyposażenia niedostępnych dla przeciętnych aut. Jak weźmiesz V extra długą, z silnikiem o podobnych parametrach, czyli ten 163KM i z napędem na jedną oś to cena bazy wynosi 254 184 zł myślę, że dołożenie opcji które ma Proace VIP za 280k, powinno się zamknąć do max 350k.

Inna sprawa, że z zasłyszanych wielu opinii, Proace bardziej trzeba przyrównywać do Vito niż V klasy, ale to sam niedługo zweryfikuję.

Godzinę temu, glomir napisał(a):

Nie bardzo chce mi się wierzyć, że MB obniżył ceny na V - klasę.

To chyba trzeba spojrzeć w drugą stronę, ile podniosła ceny Toyota ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.