Skocz do zawartości

Osobowy bus do przyczepy 2000 DMC po roku 2020


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, filipert napisał(a):

Lepiej napiszcie, czy macie doświadczenia holowania ciężkiej (tu 2t) przyczepy 150 KM.

Kolega ma Multivana 6.1 ze 150KM i DSG i 4x2 juz chyba ponad 2 lata i ciąga bodajże 1700kg i jest zadowolony (a miał różne i mocniejsze auta i ma porównanie) i jeździ bardzo dużo z przyczepą.

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 232
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

11 godzin temu, filipert napisał(a):

Co masz na myśli pisząc "tak sobie"?

Sugerowałem się tylko infografiką, bo tego co teraz wkleiłeś to tam nie było

image.png.55e0386a9074116246cd35acced37788.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co może być słabo to temperatury. Pilnować tego i podjedziesz wszędzie. 

PS. Tak czy inaczej zrobiłbym program odrazu (w sensie po dotarciu) nie czekając do końca gwarancji. I odrazu program DSG pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, filipert napisał(a):

Lepiej napiszcie, czy macie doświadczenia holowania ciężkiej (tu 2t) przyczepy 150 KM.

Tu dochodzi jeszcze "busowa" podbudowa.

Raz, że trochę lepiej z oporami powietrza przyczepy (mniej odczuwalne). 

Z racji "busowego" rodowodu Californii jest krócej zestopniowana (wystarczy że jest inne przełożenie przekładni głównej chociażby przełożenia biegów były podobne). Z dieslem 150KM nawet klocowaty Kodiaq rozpędza sie do ok. 200 km/h (vmax), California ma zdaje się zależnie od wersji 176-183 km/h. To nie wynika tylko z aerodynamiki, masy i tego że kodiaczysko ma o 3-4% większą średnicę toczną kół, a z krótszych przełożeń przekładni, tzn. większej pracy wykonanej przez silnik na pokonanie danej odległości.

Może to nieporównywalne, ale piszę na swoim przykładzie 82KM/190Nm starego diesla w busie, na papierze niby nic i śmiech, gdyby patrzeć na osobówkę która miałaby tak targać zestaw póki co ok. 3,5 tony MR zestawu (do tylu na razie dobiłem) - osobówka przy takiej mocy i obciążeniu miałaby problem żeby w ogóle ruszyć i się rozpędzić. A busisko - zwykła 5-ka skrzynia, na "krótkiej" przekładni głównej (vmax 137km/h gdy np. osobówki z podobnym silnikiem dobijają do 190km/h) - dawało sobie radę lepiej niż by się wydawało patrząc miarą "osobówki". Gdyby toto miało nie 5, a 6 albo 7 biegów, byłoby jeszcze lepiej...

Te 150 KM (i zdaje się 360Nm?) na 6-cio lub 7-miobiegowej skrzyni (to jednak pomaga) i skróconym przełożeniu głównym niby "nie urywa", ale to i tak lepsze i "mocniejsze" w uciągu niż to samo np. w passacie czy superbie (dłuższe przełożneia, dobiają do vmax 215 z tym silnikiem, wychodziłoby że califorai ma cirka 20% "krótsze" przełożenie). Do tego w VW przy 150KM realnie będziesz mial prawdopodobnie ciut więcej niż fabryka podaje (w każdym razie nie mniej), a już np. w mocniejszym 190/200KM jest przewżnie mniej niż podają (nie "dokręca" danych katalogowych).

Jak dla mnie to co piszą na towcar nie jest nierealne. Nie jest tak, że przyczepy nie poczujesz, ale nie jest tak źle jakby patrzeć na samą moc, jeśli jeszcze patrzeć na realną jazdę z prędkościami "przyczepowymi" a to jest jednak pewna specyficzna sytuacja.  

  

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, Eastnomad napisał(a):

@filipert california ze względu na wygodę podróży osób w drugim rzędzie? bo zakładam że przyczepa zostaje dalej z Wami?

Przyczepa zostaje, ale spróbujemy na pewno krótkich wypadów solo.

Wygoda podróży w MB bardzo podniosła poprzeczkę, więc VW nie będzie miał łatwo. My i tak jeździmy na codzień bez drugiego rzędu, czyli 2+3+wózek i tu wygrywa MB, bo ma 3 niezależne oparcia w ławce, ale zwycięzcą byłby Ford, bo ma 3 niezależne fotele, ale byłby, gdyby był...

Odpowiadając dlaczego California, bo jest dostępna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, filipert napisał(a):

Odpowiadając dlaczego California, bo jest dostępna :)

I wszystko jasne, choć myślałem, że czasy niedostępności produktów już też się skończyły ale jak pokazuje ten przykład Forda niestety nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.