Skocz do zawartości

Osobowy bus do przyczepy 2000 DMC po roku 2020


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

W grudniu miały przyjechać pierwsze Tournea do salonu i miały być testy, niestety start produkcji przesunięto o kwartał, więc może w kwietniu będą...

Śmiesznie się rozmawia w salonie, kiedy sprzedawca z rozbrajającą szczerością oznajmia, że szczegóły sam pozna jak auto zobaczy ?

Do wczoraj biłem się z myślami, czy Tourneo, czy V-klasa, jednak udało się skonfigurować max opcję Forda 4x4 (zrezygnowałem tylko z podgrzewania tylnych siedzeń) za 300k. Nie ma dostępnych świateł inteligentnych, nie ma elektrycznej tylnej klapy i brak pneumatycznego zawieszenia. 

Jest 4x4

DMC 3300

MW ok 2400

Hak 2400

Zestaw 5700 więc żadnych limitów

Silnik ON niestety tylko 170KM ale automat 8-mio biegowy powinien to ogarnąć.

Długość 545cm, czyli dla mnie+ 30cm i kilka cm więcej niż extralong Mercedesa. Rowery nadal powinny mieścić się w środku.

Pozostał jeszcze tylko dylemat czy koła 235/50 R19 nie będą za twarde, alternatywa to 215/60 R17.

 

Co zadecydowało? Cena.

V-klasa w najuboższej opcji (z moimi minimalnymi wymaganiami) nie dała się skonfigurować poniżej 320-340k i wymagała wielu wyrzeczeń. Do tego pakiety gwarancyjne i serwisowe znów tańsze w Fordzie.

Jednak tych aut nie da się porównać, V to zupełnie inny świat. Jakość i styl bardziej przywodzą na myśl limuzynę niż osobowego busa, gdyby porównywać, to trzeba by zestawić z Vito. Niestety Vito po doposażeniu w to czego brakuje mu do V-klasy wcale nie odbiega ceną. Dla przykładu, w V-klasie tylne drzwi bez problemu obsłuży moja córka wagi koguciej i są prawie bezdźwieczne, a w nowym Transicie sam musiałem pierdolnąć za trzecim razem. Na szczęście w Tourneo elektryczne sterowanie pary, kosztuje tyle co jednych w V.

Niezaprzeczalną zaletą Tourneo Custom jest możliwość konfiguracji wnętrza, tutaj V jest zdeklasowana. Dla mnie szczególnie ważne jest zachowanie pojedynczego fotela w ostatnim rzędzie, kiedy obok będzie jechała żona na wózku, w Mercedesie można zamontować albo podwójną kanapę, albo dołożyć trzeci fotel, sam pojedynczy nie ma opcji montażu.

Ciekawostką jest zawieszenie wielowahaczowe na tyle, do tej pory był resor w każdej wersji.

Komputer ma opcję stabilizacji toru jazdy przyczepy, a systemy bezpieczeństwa i ostrzegania uwzględniają cała długość zestawu, po wprowadzeniu parametrów przyczepy... Może jacyś znawcy Forda podpowiedzą jak to działa.

 

Pierwszy Tourneo Custom ma się pojawić w PL we Wrocławiu przed świętami, jak tylko dotrze do POZ to będzie jazda próbna, mam nadzieję, że nie odwołam rezerwacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 232
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzisiaj dowiedziałem się, że jednak jest sposób, aby zamówić Spacetourera ON

Podstawa nieco ponad 200k a max wersja cena katalogowa

IMG_8817.thumb.jpeg.409f2eb6557cf2444b3207071540cf0a.jpeg

Czekam za informacją ile ma na haku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał(a):

Dzisiaj dowiedziałem się, że jednak jest sposób, aby zamówić Spacetourera ON

a czemu jednak nie Ford ? Mi się chyba najbardziej podoba z aut w tym budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Suzu4x4 napisał(a):

a czemu jednak nie Ford ? Mi się chyba najbardziej podoba z aut w tym budżecie.

Ford zamówiony, ale do października musimy auto mieć odebrane, a w Fordzie nadal nie wiedzą kiedy ruszy produkcja...
Dlatego przygotowujemy alternatywę.


Z ciekawostek: MB po lifcie ma wersje podstawowe aktualnie droższe o około 10-20%, ale mają dużo lepsze wyposażenie podstawowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, filipert napisał(a):

(...)aktualnie droższe o około 10-20%, ale mają dużo lepsze wyposażenie podstawowe.

to jest już chore. na szczęście sprzedaż zaczyna już siadać. Jumpera blaszaka L3H2 już można znów zakupić " od ręki"  poniżej stówy netto.

z osobowymi busami niestety nie jest tak kolorowo  :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, filipert napisał(a):

Dzisiaj dowiedziałem się, że jednak jest sposób, aby zamówić Spacetourera ON

tak jeszcze  czytając prasę motoryzacyjną w ostatnich tygodniach wychodzi na to że chyba rynek zweryfikował oczekiwania ,  koncerny przejrzały na oczy i teraz będą się wycofywać rakiem z całkowitej elektryfikacji.

nie zdziwię się jak niedługo UE ogłosi przesunięcie terminu końca silników spalinowych z 2035 na bliżej nieokreślony termin :brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

tak jeszcze  czytając prasę motoryzacyjną w ostatnich tygodniach wychodzi na to że chyba rynek zweryfikował oczekiwania ,  koncerny przejrzały na oczy i teraz będą się wycofywać rakiem z całkowitej elektryfikacji.

nie zdziwię się jak niedługo UE ogłosi przesunięcie terminu końca silników spalinowych z 2035 na bliżej nieokreślony termin :brawo:

Zdecydowanie. To jest ciekawy przypadek: https://spidersweb.pl/autoblog/chinskie-volkswageny-id-6-do-zniszczenia/

W skrócie niemiecki dealer VW sprowadzał z Chin VW, płacił wszystkie podatki, cła itd i dostosowywał do wymogów UE i chciał je sprzedawać. Takie auta wychodziły nadal dużo taniej niż odpowiedniki z EU. No ale to się nie spodobało VW, który skierował sprawę do sądu :)

Czyli, w skrócie nas rąbią ile wlezie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, filipert napisał(a):

Czekam za informacją ile ma na haku.

Jak nim się interesowałem to miał w tej wersji napędowej 2300 na haku. Widzę, że w sieci takie dane nadal są.

Natomiast mocno dyskusyjnym jest wytrzymałość tej skrzyni przy takim zestawie. Jedna z planetarek jest w niej na cienkim jak palec i pustym wewnątrz wałku.

Sam mam EAT8 w swoim i przy okazji zbierania info o wymianie oleju trochę węszyłem u kilku mechaników automaciarzy. Są w tej kwestii jednomyślni. Dobra jest, daje radę, ale trzeba uważać na grubsze i gwałtowniejsze przeciążenia. Automatyczni chyba na live tez coś ostatnio o tym wspominali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin T napisał(a):

Jak nim się interesowałem to miał w tej wersji napędowej 2300 na haku. Widzę, że w sieci takie dane nadal są.

Natomiast mocno dyskusyjnym jest wytrzymałość tej skrzyni przy takim zestawie. Jedna z planetarek jest w niej na cienkim jak palec i pustym wewnątrz wałku.

Sam mam EAT8 w swoim i przy okazji zbierania info o wymianie oleju trochę węszyłem u kilku mechaników automaciarzy. Są w tej kwestii jednomyślni. Dobra jest, daje radę, ale trzeba uważać na grubsze i gwałtowniejsze przeciążenia. Automatyczni chyba na live tez coś ostatnio o tym wspominali.

Szczerze wątpię żeby po liftingu coś się zmieniło. A zdaje się żadna z wersji stricte osobowych nie miała więcej niż 1900kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 13.02.2024 o 17:49, rolf napisał(a):

Szczerze wątpię żeby po liftingu coś się zmieniło. A zdaje się żadna z wersji stricte osobowych nie miała więcej niż 1900kg.

Zapomniałem napisać, że potwierdzone 1900kg.

Wracam do wątku z coraz większymi rozterkami, bo coraz trudniej o auto 🙃

Ford miał się produkować w lutym/marcu a jest kwiecień i mam potwierdzenie od dealera, że jest... Duże opóźnienie. Na razie z konfiguracji wyleciało ogrzewanie postojowe, bo to całkowicie uniemożliwia produkcję. Powinien się produkować w czerwcu, ale w innym salonie powiedzieli mi, że ponoć napęd na 4 koła mocno się opóźni.

Z uwagi na dofinansowanie, auto musi być odebrane max w październiku, a jeszcze kilka tygodni są kolejki do adaptacji dla przewozu osoby na wózku.

Ppdkulilem ogon i odpaliłem znów konfigurator MB, niestety, tutaj choć produkcja odzoe w trybie ciągłym, to zamówień więcej niż mocy przerobowych i może coś w wakacje by się znalazło... za duże ryzyko spięcia terminów.

Przeszukałem zasoby Internetu w celu zakupu używanego auta i tu przy napędzie 4x4 w grę wchodzi zasadniczo tylko MB, a jak nie 4x4 to tył i znów MB. Niestety za 4-ro letnie V-klasy, po gwarancji wołają w okolicy 300.000 zł, bywa taniej, ale to znów auta z mnóstwem kompromisów, no i ciągle brak, albo skrócona gwarancja.

I tu pojawia się niespodziewanie nowy gracz.

Cały czas to auto odrzucałem, bo miało homologację specjalną kempingową, a jak odkryłem, że jeden model ma opcję rejestracji jako osobowy, to drogie i małe się wydawało, ale dla tego auta cennik się zatrzymał na 2023, więc relatywnie cena stała się bardziej akceptowalna. Model jest na końcówce produkcji i wszędzie mają auta na stanie od ręki. 

I tak do gry wchodzi VW California.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał(a):

I tak do gry wchodzi VW California.

I to jest mocny gracz. 4x4, ale tylko 150KM, więc chodzą taniej niż multivan z ośką. Mniej praktyczny niż proace, ale nie można mieć wszystkiego :)

Po jednym wypadzie zimowym z przyczepą, tylko do Bałtowa, dałbym się pokroić za cztero- albo chociaż dupo-łap. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rolf napisał(a):

Po jednym wypadzie zimowym z przyczepą, tylko do Bałtowa, dałbym się pokroić za cztero- albo chociaż dupo-łap. 

👍

8 godzin temu, rolf napisał(a):

I to jest mocny gracz. 4x4, ale tylko 150KM

Dlaczego tylko 150 KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, seba73r napisał(a):

normy euro

Szukam i zarówno 150KM jak i 204KM mają Euro6.

Przez moment wróciła opcja zamówienia V-klasy na czerwiec, ale idąc w szczegóły, okazało się, że polityka MB jest mało elastyczna i adaptacja auta ma kosztować kilka tys zł więcej, do tego kolejne kilka tys kosztuje wydłużenie gwarancji do 5 lat, co jest standardem w VW.

I jeszcze do Californi jest gratis bagażnik na rowery ( na klapę)

Zrobiłem pomiary California Beach Tour, bo tylko ta jest homologowana, jako osobowa i wielkie zaskoczenie.

Auto krótsze o 20 cm od mojego Viano, a w środku prawie tyle samo miejsca.

Od skrzynek przednich foteli do klapy tylnej, jest ponad 2,5 m. Wysokość wjazdu w Californi ogranicza dziwny plastik (chyba osłona zawiasów dachu), a mimo to wysokość to 122 cm, czyli 2 cm wyżej niż w Viano, tylko w Viano jeszcze trzeba odjąć 2 cm na czujnik parkowania, co daje na+ 4 cm. Dodam, że California z zabudową kempingową jest jeszcze bardziej obniżona w świetle.

Wnętrze, pozornie obniżone przez dach podnoszony, jest o 2 cm niższe niż Multivanie i wynosi 128 cm, też 2 cm niżej niż w Viano, z różnicą że w VW jest płaski sufit, a w MB są przetłoczenia gdzie jest wyżej, tu Viano nieznacznie wygrywa.

Podsumowując, duże pozytywne zaskoczenie.

Przy okazji zmierzyłem nowego Multivana i wysokość światła wjazdu od tyłu to 117 cm i 130 we wnętrzu, co też mnie zaskoczyło, bo autko wydaje się maleństwem.

Oswoiłem się z opcjami wyposażenia Californi i szkoda, że wcześniej nie zainteresowalem się tym autem, bo skonfigurowałbym ciekawy pojazd. Jak na razie docieram do delearów i rozpoznaję co zamówili, albo co już mają. Niewiele aut jest w ogłoszeniach.

Porównując z V-klasą, doposażenie wychodzi około 30% taniej.

Największym plusem, jest jednak funkcja noclegowa Californi, a jak spakuję kuchenkę gazową i wstawię toaletę, to będę miał kampera 😂

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, filipert napisał(a):

Auto krótsze o 20 cm od mojego Viano, a w środku prawie tyle samo miejsca.

no ale to konsekwencja silnika zamontowanego wzdłużnie w Mercedesie i poprzecznie w VW. Wzdłuzny silnik jednak sporo miejsca zabiera.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.