Skocz do zawartości

Osobowy bus do przyczepy 2000 DMC po roku 2020


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

W najbliższym czasie będę poszukiwał busa jak w temacie.

Założenia:

1. Auto od zamówienia do odbioru w nieprzekraczalnym terminie 9 miesięcy (dotyczy aut nowych)

2. Auto chciałbym nie starsze niż 3 lata, muszę mieć minimum 12 miesięcy gwarancji

3. Wolałbym nie przekraczać budżetu 300k przy nowym aucie

technicznie

1. Bus w wersji osobowej do wysokości 200 cm i najlepiej w wersji długiej

2. DMC przyczepy min. 2000 kg

3. Skrzynia automatyczna

4. Napęd 4x4 będzie dużym atutem

No i teraz rzeczywistość

chyba nie uzyskam nigdzie gwarancji 9 miesięcy na dostawę nowego auta, pytałem na razie w Fordzie i VW, to w 2023 będą produkować zamówione w 2022... tu ciekawostka, od 2024 ma być kooperacja tych dwóch koncernów w kwestii nowego pojazdu tych gabarytów.

Gdybym się uparł na napęd 4x4, to zostaje na polu bitwy tylko VW i Mercedes, tu jednak wersje typowo osobowe, czyli Multivan i V klasa trudno zmieścić w 300k. Szukam więc dalej i pierwszy typ, to Ford Turneo Custom, bardzo fajne auto w akceptowalnej cenie, ale niestety przy skrzyni automatycznej to auto ma na haku 950-1000kg :sciana: Idę do kolejnego typu Toyota Proace Verso i kolejne rozczarowanie, na haku 1900kg.

Jest jeszcze Trafic, Vivaro czy Primastar, ale to bardziej osobowe dostawczaki niż typowo osobowe auta. Gdybym miał iść tą ścieżką, to wolę Vito, albo Caravelle, bo tam mogę mieć 4x4, wydaje mi się, że chyba to są lepiej wykończone i wygłuszone auta niż Renault czy Opel albo Fiat.

Dzisiaj oglądałem stojące obok siebie Multivana i Caravelle, między tymi autami jest przepaść pod względem wyposażenia i funkcjonalności, niestety, kolejne rozczarowanie, Multivan obecnie jest tylko w krótkiej wersji.

Coraz bardziej drogi prowadzą do Mercedesa, tutaj w konfiguratorze V klasy jestem w stanie oscylować wokół górnej kwoty zakupu z zadowalającym wyposażeniem, ale już auta od ręki i z drugiej ręki, są tak doposażone, że 400k bywa mało.

Na polu bitwy na razie została V klasa i Połkę niżej Vito oraz Caravelle, wszystkie z napędem 4x4.

Może coś jeszcze podpowiecie.

Może ktoś ma doświadczenia i potrafi porównać jazdę Caravelle/Multivan albo Vito/V klasa.

Słaby czas na kupowanie nowego auta, ale tak jest już 2 lata i nie widać, żeby miało być lepiej.

Co do cen nowych jak i używanych, to wiem, że to szalone skoki, ale tanio już było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

O, ciężki temat, a może coś zaimportować z USA, tam lubią takie gabaryty (?)

U forda czasy oczekiwania są fatalne, ludzie się skarżą że nadal nie mają aut zamówionych w kwietniu 2021..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o VW to z DSG słabo wypada modele T6.1 czy to 150 KM czy 200 KM diesel a jeszcze napęd na 4 łapy słaby wybór. Te skrzynie w tych ciężkich autach słabo sobie radzą , są ospałe mało dynamicznie i nie precyzyjnie zmieniają biegi. Ja choć nie mam Mercedesa to i tak go polecam lepszych wybór. VW same golasy na starcie rabatów zero a po skonfigurowaniu cena jest trochę z kosmosu. Ogólnie wszystko drogie wiem ale nie polecę T6.1 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, filipert napisał:

W najbliższym czasie będę poszukiwał busa jak w temacie.

Założenia:

1. Auto od zamówienia do odbioru w nieprzekraczalnym terminie 9 miesięcy (dotyczy aut nowych)

2. Auto chciałbym nie starsze niż 3 lata, muszę mieć minimum 12 miesięcy gwarancji

3. Wolałbym nie przekraczać budżetu 300k przy nowym aucie

technicznie

1. Bus w wersji osobowej do wysokości 200 cm i najlepiej w wersji długiej

2. DMC przyczepy min. 2000 kg

3. Skrzynia automatyczna

4. Napęd 4x4 będzie dużym atutem

No i teraz rzeczywistość

chyba nie uzyskam nigdzie gwarancji 9 miesięcy na dostawę nowego auta, pytałem na razie w Fordzie i VW, to w 2023 będą produkować zamówione w 2022... tu ciekawostka, od 2024 ma być kooperacja tych dwóch koncernów w kwestii nowego pojazdu tych gabarytów.

Gdybym się uparł na napęd 4x4, to zostaje na polu bitwy tylko VW i Mercedes, tu jednak wersje typowo osobowe, czyli Multivan i V klasa trudno zmieścić w 300k. Szukam więc dalej i pierwszy typ, to Ford Turneo Custom, bardzo fajne auto w akceptowalnej cenie, ale niestety przy skrzyni automatycznej to auto ma na haku 950-1000kg :sciana: Idę do kolejnego typu Toyota Proace Verso i kolejne rozczarowanie, na haku 1900kg.

Jest jeszcze Trafic, Vivaro czy Primastar, ale to bardziej osobowe dostawczaki niż typowo osobowe auta. Gdybym miał iść tą ścieżką, to wolę Vito, albo Caravelle, bo tam mogę mieć 4x4, wydaje mi się, że chyba to są lepiej wykończone i wygłuszone auta niż Renault czy Opel albo Fiat.

Dzisiaj oglądałem stojące obok siebie Multivana i Caravelle, między tymi autami jest przepaść pod względem wyposażenia i funkcjonalności, niestety, kolejne rozczarowanie, Multivan obecnie jest tylko w krótkiej wersji.

Coraz bardziej drogi prowadzą do Mercedesa, tutaj w konfiguratorze V klasy jestem w stanie oscylować wokół górnej kwoty zakupu z zadowalającym wyposażeniem, ale już auta od ręki i z drugiej ręki, są tak doposażone, że 400k bywa mało.

Na polu bitwy na razie została V klasa i Połkę niżej Vito oraz Caravelle, wszystkie z napędem 4x4.

Może coś jeszcze podpowiecie.

Może ktoś ma doświadczenia i potrafi porównać jazdę Caravelle/Multivan albo Vito/V klasa.

Słaby czas na kupowanie nowego auta, ale tak jest już 2 lata i nie widać, żeby miało być lepiej.

Co do cen nowych jak i używanych, to wiem, że to szalone skoki, ale tanio już było.

 

Może trochę pomogę a może nie. Sam niedawno rozglądałem się za nowym i większym autem. Kryteria miałem dość podobne - chciałem 4x4, duży bagażnik, możliwości ciągnięcia przyczepy powyżej 1600 kg, podobał się mi i żonie nowy Multivan i V-Klasa, które były na naszej liście. Ale mieliśmy o tyle komfort, że niekoniecznie musiał być to bus typu Multivan. Mieliśmy zdecydowanie mniejszy budżet bo w okolicach 200k-250k.

Jak wspominałem to Multivan był w naszym zainteresowaniu. Ale niestety na Multivana trzeba wydać 300-350k. Problemem jest to, że jest to tak naprawdę auto na płycie podłogowej Golfa przez co ma bardzo małą ładowność. Np wersja hybrydowa ma raptem 550 kg ładowności - tyle co mój obecny Scenic. Do tego nowy Multivan jest totalnie plastikowy, może na razie nic nie trzeszczy ale z czasem zacznie.

V-klasa jest bardzo fajnym autem, można mieć wersje 4x4 ale w cenie 300k to tylko używki a używki to wiadomo że mogą być problematyczne. Rozważałem Pacyfikę, jest wersja 4x4, są wersje mające 2000 kg na haku. Auto niemal idealne, bogato wyposażone, nie jest typowym blaszakiem - problem taki, że wszystko ściągane z USA po mniejszej bądź większej przygodzie, trochę strach wydać na to 200 kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Problemem zarówno V-Klasy, Multivana, jakiś Toyot Proace, czy Forda Tourneo jest to że to wersje robione z blaszaków. O ile V-Klasa jeszcze się jakoś broni to taki Ford to jest totalnie nieporozumienie, od osobówek dzieli je przepaść. Jest to trochę zgrzyt zwłaszcza że na takie auto musisz wydać naprawdę niemałe pieniądze.

U nas stanęło na Fordzie S-Maxie. Dziś poszło zamówienie na wersję 4x4, z dieslem 2.0 która ma 190 KM i 400 Nm. W zasadzie ostatni rzut S-Maxa, bo już je przestają produkować. Tego co zamówiłem ma dealer z Zielonej Góry. No ale to zdecydowanie nie auto dla Ciebie - z ciekawostek to S-Max ma ponad 700 kg ładowności, 2000 kg na haku i 90 kg nacisku na hak - dla mnie auto idealne.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jacek00 napisał:

Problemem zarówno V-Klasy, Multivana, jakiś Toyot Proace, czy Forda Tourneo jest to że to wersje robione z blaszaków.

Niby tak, ale jeżdżę obecnie Viano które ma 15 lat i 400kkm i śmiem twierdzić, że to auto  daje większy komfort, niż przeciętna osobówka (z tamtych lat). Co do Twojej opinii, to boję się zejść półkę niżej do Vito czy Caravelle, ale brak mi porównania, jeszcze nie pytałem, czy w dzisiejszych czasach są auta demonstracyjne, aby trochę tym pojeździć ?

10 godzin temu, jacek00 napisał:

O ile V-Klasa jeszcze się jakoś broni

O tym piszę ?

10 godzin temu, jacek00 napisał:

taki Ford to jest totalnie nieporozumienie, od osobówek dzieli je przepaść.

Tu mnie zaskoczyłeś, ale na szczęście temat Forda zamknięty.

10 godzin temu, jacek00 napisał:

V-klasa jest bardzo fajnym autem, można mieć wersje 4x4 ale w cenie 300k to tylko używki

Trudno, ale to nie jest niemożliwe, bardzo mi się podoba konfigurator Mercedesa. Jak odrzucić kwestie stylizacyjne i elektroniczne systemy wspomagania jazdy, to wersja podstawowa z 4x4, 190KM, z klimą dwustrefową i ogrzewaniem postojowym, spokojnie się zmieści, potem kosztuje wygoda i wygląd. Taką konfigurację ciężko zrobić w VW.

10 godzin temu, jacek00 napisał:

Problemem jest to, że jest to tak naprawdę auto na płycie podłogowej Golfa przez co ma bardzo małą ładowność. Np wersja hybrydowa ma raptem 550 kg ładowności - tyle co mój obecny Scenic.

Wczoraj oglądany miał 700kg i w dodatku teraz to będzie redukować masę przyczepy na haku. Są jakieś nowe regulacje UE przez które wzrost DMC auta wymusza na producencie zmniejszanie kg przyczepy jeśli DMC auta i DMC przyczepy miało by przekroczyć DMC zestawu. Więc albo będzie cięcie na haku, albo DMC auta.

 

11 godzin temu, dommm80 napisał:

Jeśli chodzi o VW to z DSG słabo wypada modele T6.1 czy to 150 KM czy 200 KM diesel a jeszcze napęd na 4 łapy słaby wybór. Te skrzynie w tych ciężkich autach słabo sobie radzą , są ospałe mało dynamicznie i nie precyzyjnie zmieniają biegi. Ja choć nie mam Mercedesa to i tak go polecam lepszych wybór. VW same golasy na starcie rabatów zero a po skonfigurowaniu cena jest trochę z kosmosu. Ogólnie wszystko drogie wiem ale nie polecę T6.1 .

Dziękuję za opinię, miałem nadzieję, że poprawili te skrzynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, filipert napisał:

 

O tym piszę ?

To mając 300k w kieszeni mocno bym się zastanowił nad V-klasą. IMO w środku to jest przepaść w stosunku do takiego nowego Multivana, który będzie kosztował tyle samo przecież. No V-klasa będzie mieć gorszy system montażu foteli, fakt. Ale to są chyba wszystkie minusy. 

 

32 minuty temu, filipert napisał:

Trudno, ale to nie jest niemożliwe, bardzo mi się podoba konfigurator Mercedesa. Jak odrzucić kwestie stylizacyjne i elektroniczne systemy wspomagania jazdy, to wersja podstawowa z 4x4, 190KM, z klimą dwustrefową i ogrzewaniem postojowym, spokojnie się zmieści, potem kosztuje wygoda i wygląd. Taką konfigurację ciężko zrobić w VW.

Chyba już nie zrobisz takiej konfiguracji w VW. Można jeszcze kupić Multivana z 4x4? 

32 minuty temu, filipert napisał:

Wczoraj oglądany miał 700kg i w dodatku teraz to będzie redukować masę przyczepy na haku. Są jakieś nowe regulacje UE przez które wzrost DMC auta wymusza na producencie zmniejszanie kg przyczepy jeśli DMC auta i DMC przyczepy miało by przekroczyć DMC zestawu. Więc albo będzie cięcie na haku, albo DMC auta.

Ale 700 kg w takim aucie to i tak chyba bardzo mało. Tak czy inaczej one chyba mają mało na haku. No i ja mówię o nowym Multivanie. T6 chyba był bardziej sensowny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacek00 napisał:

Chyba już nie zrobisz takiej konfiguracji w VW. Można jeszcze kupić Multivana z 4x4? 

Ale 700 kg w takim aucie to i tak chyba bardzo mało. Tak czy inaczej one chyba mają mało na haku. No i ja mówię o nowym Multivanie. T6 chyba był bardziej sensowny

Oczywiście piszę o T6, niestety nie ma już długich, bez problemu jest 4x4 

https://www.vwdostawcze.pl/pl/modele.htm

Nowy Multivan na moje oko idzie bardziej w kierunku Sharana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2022 o 20:45, dommm80 napisał:

Jeśli chodzi o VW to z DSG słabo wypada modele T6.1 czy to 150 KM czy 200 KM diesel a jeszcze napęd na 4 łapy słaby wybór. Te skrzynie w tych ciężkich autach słabo sobie radzą , są ospałe mało dynamicznie i nie precyzyjnie zmieniają biegi.

Pierwsze słyszę, kolega ma Multivana 6.1 coś koło roku ale jeździ sporo i bardzo zadowolony, ma 4x2 150KM z DSG. Ciąga tym przyczepę 1800DMC. 

W dniu 31.12.2022 o 08:48, jacek00 napisał:

Ale 700 kg w takim aucie to i tak chyba bardzo mało. Tak czy inaczej one chyba mają mało na haku. No i ja mówię o nowym Multivanie. T6 chyba był bardziej sensowny

No ale ile miałby mieć tej ładowności? 1500kg? :) To nie Ducato maxi z DMC 3500, osobowe wersje zawsze mają ładowności mniejsze niż blaszanki, to nie są auta z DMC 3500 żeby była jakaś olbrzymia ładowność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, golob napisał:

kolega ma Multivana 6.1 coś koło roku ale jeździ sporo i bardzo zadowolony, ma 4x2 150KM z DSG. Ciąga tym przyczepę 1800DMC. 

Jeździ w górach? 

Podjazdy i zjazdy to ważny test na sprawowanie się auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

Mam jednego z czworaczków, a konkretnie Citroena Spacerourera (pozostałe: Opel Zafira, Peugeot Traveller, Toyota Proace).

7 osobowy. Diesel, 180 KM, moment obrotowy 400 Nm, automat Aisin 8-biegowy. Na haku 2300 kg.

Ciągam nim od czasu do czasu bezproblemowo łódkę (DMC 2000 kg). Super ustawność foteli, pełna dowolna aranżacja wnętrza.

To tylko tak informacyjnie, że są też inne samochody poza tymi jedynie słusznymi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, glomir napisał:

Mam jednego z czworaczków, a konkretnie Citroena Spacerourera (pozostałe: Opel Zafira, Peugeot Traveller, Toyota Proace).

7 osobowy. Diesel, 180 KM, moment obrotowy 400 Nm, automat Aisin 8-biegowy. Na haku 2300 kg.

Z tym 2300 na haku mnie zaskoczyłeś.

Jakie masz MW i DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.