Skocz do zawartości

Osobowy bus do przyczepy 2000 DMC po roku 2020


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, filipert napisał(a):

ESP chyba tylko obcina moc przekazywaną na koła.

No ale w jaki sposób? Właśnie poprzez hamulce, przez co niektóre osoby za bardzo szalejąc w terenie palą hamulce :(

Jest to niedoskonały sposób walki z trakcją, bo dodatkowo zdusza Ci moc silnika wtedy, kiedy jest potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 232
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

37 minut temu, danielpoz napisał(a):

Sterowaniem przepustnicą

Nie może w ten sposób kontrolować mocy na indywidualne koła. Czasem przepustnica też może coś robić ale to zależy od pojazdu, i raczej jako dodatek a nie jedyny mechanizm kontrolny. Chociaż w jednym moim motocyklu kontrola trakcji działa poprzez odcięcie silnika ale w tym przypadku to akurat prostsze (całe jedno koło w tym wszystkim uczestniczy ?)

Cytat

Electronic stability control (ESC), also referred to as electronic stability program (ESP) or dynamic stability control (DSC), is a computerized technology[1][2] that improves a vehicle's stability by detecting and reducing loss of traction (skidding).[3] When ESC detects loss of steering control, it automatically applies the brakes to help steer the vehicle where the driver intends to go. Braking is automatically applied to wheels individually, such as the outer front wheel to counter oversteer, or the inner rear wheel to counter understeer. Some ESC systems also reduce engine power until control is regained. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Piotrek napisał(a):

Nie może w ten sposób kontrolować mocy na indywidualne koła. Czasem przepustnica też może coś robić ale to dodatek.

 

Mocą steruje się przepustnicą a nie układem ABS. 

 

ESP to nie tylko hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym nieśmiało przypomnieć, że ESP w tym samochodzie też jest i działa jak w każdym innym. Grip Control to jest coś dodatkowego. Zimą w górach na śliskim widzę zasadniczą różnicę w trakcji samochodu bez włączania Grip Control i po jego włączeniu w tryb "śnieg/lód". Oczywiście na plus po włączeniu. Była to dodatkowa opcja przy konfiguracji samochodu. Zdecydowałem się na nią i nie żałuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch miejscach usłyszałem, że Vito w tym roku będzie kłopotliwe z wyprodukowaniem, za to V klasa może być już w maju do odbioru.

Z ciekawostek życia sprzedawcy: 163KM w Vito, to już porządny, mocny silnik, ale w V klasie "nikt tego nie kupuje", "190KM to minimum" i mój ulubiony tekst do V klasy "jak ktoś ma kasę, to bierze 230KM, jak ktoś biedniejszy, to 190KM"

;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem z VW T6.1 panie 150 KM 4*4 w manualu. Powinien pan kupić 200 KM z DSG . To lepsza wersja . Ja mam jednak tą biedną wersję za kupę kasy. Tylko MW 2549 KG zrobiła z auta mega wolne i emeryckie auto. Dwa VW T4 102KM i 151KM . To auta które są szybsze i dynamiczniejsze ale MW. Mniejsze od T6.1 o 811 Kg /600 Kg . Wypróbuj 2 silniki przed kupieniem. Ja wiem że T6.1 w 4*4 powinna spokojnie mieć 200 + KM. Teraz jestem na nartach na Słowacji i te nieduże podjazdy widzę męczą się tymi 150 KM. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jest nadzieja na alternatywę dla MB

https://www.ford.pl/osobowe/nowy-tourneo-custom

Są ceny i wyposażenie, seryjnie to dobrze wyposażone auto, a ceny dodatków nie powalają.

AWD ma 2400 na haku, MW w okolicy też 2400 (czyli podobnie jak MB), ale lepiej niż w MB wypada ładowność (około 900) i DMC 3300.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, filipert napisał(a):

Jest nadzieja na alternatywę dla MB

https://www.ford.pl/osobowe/nowy-tourneo-custom

Są ceny i wyposażenie, seryjnie to dobrze wyposażone auto, a ceny dodatków nie powalają.

AWD ma 2400 na haku, MW w okolicy też 2400 (czyli podobnie jak MB), ale lepiej niż w MB wypada ładowność (około 900) i DMC 3300.

 

Ładny. 

To wspólne dzieło z Vw jak  mniejszy Connect ?

i drugie pytanie,  wróciły już  jakieś rabaty czy dalej nie ma dyskusji , płacisz cennikowo i papa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję, że nie 'wspólne dzieło'. Vordwagen connect to jakaś porażka, to auto zamiast być krokiem w przód jest krokiem w tył. Moja generacja connecta ma więcej ficzerów niż obecna. Kupę rzeczy wywalili, popsuli, a nic nie dali w zamian; nie przesiadł bym się. Nie wiem dokąd zmierza ford, ale wycofali z produkcji rodzinne modele: galaxy, c-maxa, mondeo, connecta popsuli; podobno zwalniają w Europie 16000 pracowników, a na auta trzeba czekać rok... Nie wiem, gdzie zmierzają..

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.