Skocz do zawartości

Dokąd zmierza motoryzacja...


BUMERANG

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Suzu4x4 napisał(a):

w latach 2000  jak pamiętam Kia weszła na dużą skalę do sprzedaży na rynku PL oferując jako pierwsza 7- letnią gwarancję

7 lat gwarancji dali na ceeda pierwszy raz, zdaje się 2006. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 lat gwarancji dali na ceeda pierwszy raz, zdaje się 2006. 
I ten Cee'd to był właśnie przełomowy model dla Kii. Zaprojektowany w Europie zgodnie ze współczesnymi czasami, przez jakieś czołowe biuro projektowe. Do tego niższa cena niż u konkurencji oraz wspomniane 7 lat gwarancji. Ludzie się zabijali o Ceedy. Zapisy były Pamiętam jak teść załatwiał sobie po znajomości, bo miał jakieś układy w centrali w Katowicach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, jacek00 napisał(a):

I ten Cee'd to był właśnie przełomowy model dla Kii. Zaprojektowany w Europie zgodnie ze współczesnymi czasami, przez jakieś czołowe biuro projektowe. Do tego niższa cena niż u konkurencji oraz wspomniane 7 lat gwarancji. Ludzie się zabijali o Ceedy. Zapisy były https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji846.png Pamiętam jak teść załatwiał sobie po znajomości, bo miał jakieś układy w centrali w Katowicach

Do dziś wielu Policjantów doskonale wspomina te samochody. Dawały radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):

I ten Cee'd to był właśnie przełomowy model dla Kii.

Do dziś u mnie w rodzinie taki jeździ, kiedyś sam go użytkowałem, nie miał lekko, bo był roboczym wołem, ktorego nikt nie oszczędzał. Jednak dobrze to zniósł. Obecnie mimo lat i przebiegu, nic mu nie dolega.

Czy o obecnych MG będzie można powiedzieć po kilkunastu latach to samo? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tylko samochody. W motocyklach dzieje się już od dawna. Na początku sprzedawano pod brandingiem, na przykład w Polsce dla Junaka, kupowano marki Europejskie Banelli, Motomorini i tak dalej. A w piątek 23.02.2024 wracałem z Warszawy z premiery motocykli chińskich wprowadzanych na rynek Polski pod własną marką QJMOTOR. I nawet w prywatnych, wieczornych rozmowach z innymi dziennikarzami nikt nie był zdziwiony jakością. Zdziwiła nas wszystkich cena. 

Tu nakreśliłem kilka słów: https://www.scigacz.pl/Motocykle,QJMotor,w,Polsce,Jakie,modele,i,ile,kosztuja,49214.html

Gonią japońską konkurencję jak nigdy. A co mnie dziwi najbardziej to to że Europejski producent motocykli, jakim jest BMW, świętuje 18 lecie współpracy z marką Loncin, która sprzedaje w Europie motocykle z silnikami kopiowanymi z BMW właśnie. Loncin produkuje silniki dla BMW... więc wiecie jakiej jakości te klony...

Ja myślę że auta pod marką MG to będą jeszcze przez kilka lat, a potem już pod SAIC-em bezpośrednio. I nikomu to nie będzie robiło różnicy.

Edytowane przez beniamin82 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, beniamin82 napisał(a):

Loncin produkuje silniki dla BMW... więc wiecie jakiej jakości te klony...

Loncin z powodzeniem wypiera Briggs&Statton w kosiarkach, więc z jakością nie jest źle. Mamy traktorek i rębak z tymi silnikami, ciężko cokolwiek negatywnego o tych silnikach powiedzieć. 

Na YT widziałem filmik z serwisu sprzętu ogrodowego i facet tylko w pozytywnych słowach się wyrażał, w przeciwieństwie do Briggs czy Hondy gdzie mankamenty punktował.

Skończyły się czasy, gdy BMW zawsze oznaczało jakość a byle chińczyk tandetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, szary11 napisał(a):

Loncin z powodzeniem wypiera Briggs&Statton w kosiarkach, więc z jakością nie jest źle.

W kilku sprzętach mamy oryginalne silniki hondy (koparka, kompresor czy inne agregaty). W przypadku jakiejś grubszej naprawy, gdy oryginalna część hondy nie jest dostępna lub kosztuje jakieś chore pieniądze, bez problemu pasuje zamiennik z Loncina... Co za zbieg okoliczności, prawda? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2024 o 08:35, szary11 napisał(a):

Loncin z powodzeniem wypiera Briggs&Statton w kosiarkach, więc z jakością nie jest źle. Mamy traktorek i rębak z tymi silnikami, ciężko cokolwiek negatywnego o tych silnikach powiedzieć. 

Na YT widziałem filmik z serwisu sprzętu ogrodowego i facet tylko w pozytywnych słowach się wyrażał, w przeciwieństwie do Briggs czy Hondy gdzie mankamenty punktował.

Skończyły się czasy, gdy BMW zawsze oznaczało jakość a byle chińczyk tandetę.

Takie są Fakty . Ponadto Loncin, produkuje cała paletę silników na licencji Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2024 o 15:41, Stu napisał(a):

W kilku sprzętach mamy oryginalne silniki hondy (koparka, kompresor czy inne agregaty). 

Jakiej firmy koparki mają silniki hondy? Diesel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, danielpoz napisał(a):

Jakiej firmy koparki mają silniki hondy? Diesel?

Przykładowo starsze koparki Komatsu do 2,0 ton, miały trzycylindrowe silniki diesla od Hondy. Ponadto sam kiedyś miałem agregat prądotwórczy, o mocy 11,6 kW,  firmy Honda, z silnikiem diesla Hondy. Nawet po 4 tys. roboczogodzin, musiałem wymienić pasek rozrządu. To było ciężkie, prawdziwe "bydlę" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2024 o 11:15, Wąski P napisał(a):

Silnik - porównuję z Hyundaiem 1.6 turbo - praktycznie to samo.

Okazuje się że silnik 1.5 w MG to znany i sprawdzony silnik "Opla":

Silnik MG Motor 1.5 16V T-GDi 162KM SGE 15E4E to czterocylindrowa jednostka z rodziny Small Gasoline Engine (SGE) produkowana przez koncern GM oraz SAIC Motor. Poza modelem HS dostępnym w Polsce od 2023 roku silnik montowany jest również w innym modelach MG Motor a także w samochodach GM takich jak Chevrolet Malibu czy Buick Envision pod oznaczeniem LFV. W Europie ta jednostka jest już znana od 2018 roku i występowała w Oplu Insignia B pod nazwą 1.5 Turbo B15XFT.

 

https://www.motobenzyna.pl/silniki/silnik-mg-motor-1-5-16v-t-gdi-162km-sge-15e4e.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, golob napisał(a):

Okazuje się że silnik 1.5 w MG to znany i sprawdzony silnik "Opla":

Silnik MG Motor 1.5 16V T-GDi 162KM SGE 15E4E to czterocylindrowa jednostka z rodziny Small Gasoline Engine (SGE) produkowana przez koncern GM oraz SAIC Motor. Poza modelem HS dostępnym w Polsce od 2023 roku silnik montowany jest również w innym modelach MG Motor a także w samochodach GM takich jak Chevrolet Malibu czy Buick Envision pod oznaczeniem LFV. W Europie ta jednostka jest już znana od 2018 roku i występowała w Oplu Insignia B pod nazwą 1.5 Turbo B15XFT.

 

https://www.motobenzyna.pl/silniki/silnik-mg-motor-1-5-16v-t-gdi-162km-sge-15e4e.html

 

Mamy jakieś opinie o tym silniku ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.