Skocz do zawartości

Dokąd zmierza motoryzacja...


BUMERANG

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, rolf napisał(a):

No to jeszcze LC 70. Fabryczne blokady tył i przód, a napęd na 4 na sztywno. Wrangler zdaję się podobnie w niektórych wersjach.

Pełna zgoda

70 w środku miał dyfer?

Który jeep miał fabryczną blokadę przodu? Jaki reduktor w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, danielpoz napisał(a):

70 w środku miał dyfer?

Który jeep miał fabryczną blokadę przodu? Jaki reduktor w środku?

70 nie ma, na sztywno, stąd 2 blokady to jak 3 w G :)

Rubicon o ile dobrze kojarzę miał 2 blokady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, rolf napisał(a):

70 nie ma, na sztywno, stąd 2 blokady to jak 3 w G :)

Rubicon o ile dobrze kojarzę miał 2 blokady.

Rubicon, środek i tył ale przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, danielpoz napisał(a):

Rubicon, środek i tył ale przód?

A on nie ma na sztywno przodu dołączanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, danielpoz napisał(a):

Z tego powodu pytam o trzy blokady?

No to można powiedzieć że ma 3:) Przód i tył,  a napęd przedni dołączany na sztywno. 

W pajero np miałem napęd tył, 4 z dyferencjałem albo 4 z blokadą.  Była blokada tył, ale nie było z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, rolf napisał(a):

No to można powiedzieć że ma 3:) Przód i tył,  a napęd przedni dołączany na sztywno. 

W pajero np miałem napęd tył, 4 z dyferencjałem albo 4 z blokadą.  Była blokada tył, ale nie było z przodu.

kolego mylisz pojęcia. przód dołączany " na sztywno" a blokada dyferencjału to dwie różne rzeczy.

W  Pajero posiadałeś skrzynię rozdzielczą " SUPERSELECT"  ( nie każde Pajero ją miało)  wtedy była możliwość jazdy z napędem RWD, 4WD ( z centralnym dyferencjałem) i 4WD ze zblokowanym. Dodatkowo miałeś blokadę tylnego mostu więc Pajero ze skrzynią Superselect miało  dwie blokady ( mówimy o serii, bo przedni dyfer można było doposażyć w blokadę np firmy ARB, wówczas takie Pajero miało by trzy blokady ale to nie fabryka)

Auta bez centralnego dyfra nie mogły mieć trzech blokad ( bo nie było centralnego mechanizmu różnicowego więc nie było czego blokować)  to były porostu auta ze stałym napędem RWD i dołączanym przodem , można było jedynie blokować tylny i przedni dyferencjał więc takie auta mogły posiadać maksymalnie dwie blokady.

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

kolego mylisz pojęcia. przód dołączany " na sztywno" a blokada dyferencjału to dwie różne rzeczy.

W  Pajero posiadałeś skrzynię rozdzielczą " SUPERSELECT"  ( nie każde Pajero ją miało)  wtedy była możliwość jazdy z napędem RWD, 4WD ( z centralnym dyferencjałem) i 4WD ze zblokowanym. Dodatkowo miałeś blokadę tylnego mostu więc Pajero ze skrzynią Superselect miało  dwie blokady ( mówimy o serii, bo przedni dyfer można było doposażyć w blokadę np firmy ARB, wówczas takie Pajero miało by trzy blokady ale to nie fabryka)

Auta bez centralnego dyfra nie mogły mieć trzech blokad ( bo nie było centralnego mechanizmu różnicowego więc nie było czego blokować)  to były porostu auta ze stałym napędem RWD i dołączanym przodem , można było jedynie blokować tylny i przedni dyferencjał więc takie auta mogły posiadać maksymalnie dwie blokady.

Nie mylę, w sensie zdolności terenowej stawiam 3 blokady i sztywny napęd plus 2 blokady na rowni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, rolf napisał(a):

Nie mylę, w sensie zdolności terenowej stawiam 3 blokady i sztywny napęd plus 2 blokady na rowni:)

ale w sensie zdolności użytkowej to już nie to samo więc jak dla mnie traktowanie na równi auta z centralnym dryfem do auta z dopinanym na sztywno przodem to nieporozumienie ;)

a wracając do pytania sprzed kilku postów to ciekawe jak zaklasyfikować nowego LC ?

SUV czy terenówka :niewiem:

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9429133,nowa-toyota-juz-w-polsce-i-znika-w-ciemno-to-sensacyjna-premiera.html

image.png.5fb36ea90ccf5d5d1f8f4a047e74bc30.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest fajny artykuł opisujący SUV-y i Crossovery. Wynika z niego jasno, że producenci robią wszystko żeby zamieszać człowiekowi w głowie. Praktycznie wszystko co jest trochę wyżej zawieszone i większe to SUV. Definicja mocno się zdewaluowała. Mniejsze to Crossover. Terenówki to totalna nisza. Bardziej "zmoty" niż fabryka.

https://allegro.pl/artykul/crossover-a-suv-czym-sie-roznia-te-dwa-typy-nadwozia-wyjasniamy-VLD4BDO8Wse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Suzu4x4 napisał(a):

ale w sensie zdolności użytkowej to już nie to samo więc jak dla mnie traktowanie na równi auta z centralnym dryfem do auta z dopinanym na sztywno przodem to nieporozumienie

Wyszliśmy od blokad:) W terenie lepsze sztywne połączenie, na codzień dyferencjał. Dyferencjał plus blokada to złoty środek, czasem zgnily.

Ale np miałem równocześnie montereya z dołączanym na sztywno przodem i manualnymi sprzęgiełkami, porządną redukcją,  a do tego jako daily pajero iv z gównianym reduktorem. Na większości podjazdów ten suvik bez ramy miażdżył Montereya,  sprawny napęd plus wysoki moment obrotowy. Problemy zaczynały się na zjazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaczynają się potwierdzać niektóre teorie spiskowe (na końcu o wynajmie samochodu) oraz moja obawa o zdalny dostęp producenta do samochodu, nie wspominając o wykupywaniu opcji samochodu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na weekend na testy MG HS.

 

Wnioski:

Zawieszenie - OK - ja lubię twarde i dość sprężyste. Można robić zakręty agresywnie. Auto trzyma się świetnie, nie przechyla się.

Jakość wykonania - bardzo dobra, troche piano black - ale niedużo. Wszystko miękkie, bardzo dobrze spasowane, brak trzeszczenia czegokolwiek. Dużo usb, dobra jakość LCD. Schowki i podłokietniki super. Trochę fizycznych przycisków.

Silnik - porównuję z Hyundaiem 1.6 turbo - praktycznie to samo.

Skrzynia biegów - DSG 7-mio stopniowa - bardzo dobra - co mi się spodobało - na 1 i na R znacznie słabiej ciągnąca niż Hyundai czy VW. Brak trybu manualnego.

Pozycja - bardzo dobra - może trochę za wysoko położony pedał gazu - ale to musiałbym mieć więcej czasu żeby się dopasować.

Stołki - bardzo wygodne, głębokie, dobrze wyprofilowane - również tylna kanapa wygodna.

Wyciszenie - auto ciche - podwójne uszczelki drzwi - bardzo dobrze.

 

WADY ZAUWAŻONE - musi się jeszcze nauczyć dobrego czytania znaków - podobno ma być update softu. Kontrolka czujnika martwego pola z lewej strony nieco słabo widoczna. Menu trochę do dopracowania - ale już jest blisko do powiedzenia ok. I to wszystko.

 

Auto za powiedzmy 100 koła. Nie wstydziłbym się nim kulać. DMC budy na haku - 1700kg. Haki jadą do dealerów.

 

Przy tej cenie i jakości chińczyka z SAIC - europejskie marki - bye bye. To widać już po wynikach sprzedaży MG - ES - numer 1 na przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.