Skocz do zawartości

Dokąd zmierza motoryzacja...


BUMERANG

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to mówią - jak dbasz, tak masz. 

1,5 dCi też jednym przekręcały panewki po 80 tys. a innym po pół miliona nie chciały. A, że wady konstrukcyjne są to wszyscy wiemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, lbuster napisał(a):

Patrząc pod względem budowy kampera ...

To popatrz na Iveco - był kiedyś test, Iveco i Ducato, co prawda auta zrobione na międzynarodówkę, ze skrzynią i plandeką + sypialnią na dachu, zabudowy takie same, waga wyszła na korzyść Iveco

https://40ton.net/iveco-daily-35s17-jest-lzejsze-niz-fiat-ducato-180-multijet-niespodzianka-z-rynku-miedzynarodowek/

Ale fakt, 750kg na busa to mało, zdecydowanie za mało, a podejrzewam, że i tak tyle nie będzie, a będzie mniej tej rzeczywistej ładowności po wjechaniu na wagę. Stare Iveco Turbo Daily 35-12 Maxi, na bliźniaku, do tego znacznie większe niż Ducato miało puste przy ważeniu 970kg ładowności (mieliśmy takie).


Ostatnio też ważyłem swojego Espace na złomie - pusty ważył równe 2000kg, bez foteli z tyłu w drugim rzędzie - 3ciego nie mam (samo to to ok 90-100kg, fotel waży ok 30kg), praktycznie bez benzyny, gazu było z 20L, w bagażniku zupełnie nic prócz koca żeby złom nie pobrudził podłogi. A wg dowodu powinien ważyć 1760kg.


A wracając do elektryków kilka postów wcześniej - hamulce i ich trwałość nie jest niczym nadzwyczajnym. W ostatniej robocie moje auto przy 170kkm miało tarcze jeszcze do długiego zdzierania, klocków poszło ok 50% tylko, a mówię o aucie używanym przeze mnie od nowości, ww. części fabryczne. W Espace hamulce robiłem 4ry lata temu, do wymiany mam klocki przód, tarcza gruba prawie jak nowa bez najmniejszego rantu- ok 80kkm+ zrobione. O zasięgu nie piszę - kwestia zbiornika gazu i stylu+techniki jazdy.

A i jeszcze - za płotem sąsiad, tesla i mini na prąd, pod domem Chrysler Voyager jeszcze z niskimi lampami. Elektrykami jeżdżą głownie na miejscu. Benzyniakiem właśnie wrócili z nart, a w lato z namiotem na dachu pojechali do Toskanii na rowery. Cały dach w domu w panelach.

U nas żona elektryka by z chęcią przygarnęła, ale jeszcze są zdecydowanie za drogie. Do pracy ma 33km - spod domu pod biuro w samym centrum Warszawy, pkp - wiecznie nie działa jak powinno, a zaraz będą u nas dokładać tory to już w ogóle pociąg odpada jako środek transportu do Warszawy. Autobusy jakiś są, ale jeżdżą w takich godzinach, że żaden nie pasuje. Aktualnie jeździ albo pod stadion narodowy i w metro bądź na kabaty i w metro autem z 2000 roku na benzynę, mieliśmy zmieniać na nowsze w tym roku, ale zasilimy kasą budżet zbiórki na pompę insulinową dla młodego (ew dane zbiórki widać w stopce), auto wymienimy później, może już na jakiegoś elektryka w używce, ew dacię springa jak jeszcze trochę zjadą z ceną, bądź się coś nowego innego pojawi za naprawdę przystępne pieniądze. A i panele też u nas są - na domu i komórkach, łącznie ok 5kW - więcej się nie dało, miejsca brak a i mocowo to był podobno max jak było montowane kilka lat temu. Zresztą niewiele to da, bo w lesie mieszkamy i panele pracują w sumie od ok 11 do 15-16 w słoneczne dni, ale i tak od drugiej połowy 2019 wyświeciło nam 16,5MWh. Dom grzejemy gazem, mamy też panele do grzania wody.


Ale tak zgodzę się - elektryk jako drugie i kolejne auto w domu tak, jeżeli te auta tylko w koło przysłowiowego "komina" będą jeździć. U nas główne auto zostaje spalinowe, benzyna + ew gaz. Diesla widzieć w osobówce nie chcę, kamper, który jest w planach na za jakiś czas z dieslem. 

 

Edytowane przez MaciekR4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jest wersja N2, DMC 4250 i ładowność 1500kg, napęd ten sam, a zasięg większy (420vs 370km) przez ograniczenie prędkości maksymalnej (nie wiem tylko do ilu, nie mogę się doszperać). 

Kosztuje słono, ale jako że są stosowane "zachęty" względem nowego diesla w 9-ce (obligo wymiana rozrządu w ASo co 60.000 km podobno za ~5 kPLN ze stosowną adnotacją w dokumentach sprzedażowych - coś się skiepściło w nowych silnikach, paski podobno nagminnie rwą się przed 100tkm, a w tym silniku z Jeep-a niby nie powinny - w 2023 r. były nawet sprzedawane "frankensteiny" niby po lifcie, ale stare outdatowane wnętrze i stary silnik konstrukcji PSA pod maską z logo Fiata, wyprzedaż gratów z magazynu, ale podobno też właśnie przez silnik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, czyś napisał(a):

Panowie, jest wersja N2, DMC 4250 i ładowność 1500kg, napęd ten sam, a zasięg większy (420vs 370km) przez ograniczenie prędkości maksymalnej (nie wiem tylko do ilu, nie mogę się doszperać). 

Kosztuje słono, ale jako że są stosowane "zachęty" względem nowego diesla w 9-ce (obligo wymiana rozrządu w ASo co 60.000 km podobno za ~5 kPLN ze stosowną adnotacją w dokumentach sprzedażowych - coś się skiepściło w nowych silnikach, paski podobno nagminnie rwą się przed 100tkm, a w tym silniku z Jeep-a niby nie powinny - w 2023 r. były nawet sprzedawane "frankensteiny" niby po lifcie, ale stare outdatowane wnętrze i stary silnik konstrukcji PSA pod maską z logo Fiata, wyprzedaż gratów z magazynu, ale podobno też właśnie przez silnik).

Prędkość podejrzewam jak powyżej 3.5 t w autach ciężarowych. Ogranicznik na max 90km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tofel napisał(a):

Elektryki też .

A wracając do SUV to gdzieś już czytałem bo są szersze !! i zajmują więcej miejsca ?

No to na szybko , Outlander 3 szer. bez lusterek 1800 mm   VS  Mondeo MK4  1886 do 2078 z lusterkami  . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maras napisał(a):

Elektryki też .

A wracając do SUV to gdzieś już czytałem bo są szersze !! i zajmują więcej miejsca ?

No to na szybko , Outlander 3 szer. bez lusterek 1800 mm   VS  Mondeo MK4  1886 do 2078 z lusterkami  . 

Outlander jest wybitnie wąskim autem. Co nie zmienia faktu że te mniejsze suvy nie zajmują więcej miejsca niż osobówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, danielpoz napisał(a):

Outlander jest wybitnie wąskim autem. Co nie zmienia faktu że te mniejsze suvy nie zajmują więcej miejsca niż osobówki. 

i krótkim    co widzę w garażu jak obok stoi Mondeo. 

Ale jest SUV-em więc płacz i płać . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.