Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

Ja słyszałem o peugeotowskich automatach z modeli 405 które bez problemu 300tys. km wytrzymywały i jeździły bezawaryjnie. Ale dokładniejszych szczegółów nie znam. Pewnie cycep nie ciągali :hehe:

 

W "staruszkach" takich 10 lat zaufałbym pewnie tylko mercedesom lub amerykańcom.

 

Ale ogólnie jak dbane nie powinny się psuć :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Fakt, we francuskich automaty dopiero sie uczą robić, jeden znajomy kupił Peugota z automatem, non stop warsztat.

Ale w tej Lagunie (150 KM) nie ma skrzyni automatycznej produkcji francuskiej tylko jest produkt japoński, czyli taki sam jak w benzynowej Lagunie 3,0 (210KM), benzynoweym Nissanie Maxima 3,0; Espace 2,2 dCi (150KM).

Dzięki za uwagi i wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, we francuskich automaty dopiero sie uczą robić, jeden znajomy kupił Peugota z automatem, non stop warsztat.

Ale w tej Lagunie (150 KM) nie ma skrzyni automatycznej produkcji francuskiej tylko jest produkt japoński, czyli taki sam jak w benzynowej Lagunie 3,0 (210KM), benzynoweym Nissanie Maxima 3,0; Espace 2,2 dCi (150KM).

Dzięki za uwagi i wypowiedzi.

 

 

Jestem sceptyczny do tej wypowiedzi. W tej chwili nissan już nie zasługuje na miano japońskiego :hehe: Niestety :hehe: Strasznie się skiepścił... ani dla renault ani dla nissana połączenie nie wyszło na dobrze, a napewno nissan stracił. Takie jest moje zdanie :hehe:

Który silnik kto opracował tego nie wiem (być może wspólnie) ale ogólnie żadnego się przesadnie nie zachwala (pod względem awaryjności, bo kultura pracy i osiągi są bardzo przyzwoite).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sie troche narażę, ale te japonskie auta to juz nie to samo co stare corolle i camry,

a o avensis, to już w ogóle...

 

J.

 

No może jeszcze Honda, ta duża nie jest zła chyba, kiedys moim marzeniem byl Civic, potem, jak sie zestarzałem, to Legend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz podobno mazda jest No. 1 w statystykach niezawodności. Nieźle wypada nowy civic, toyoty troszkę się skiepściły, ale i tak nie jest z nimi źle. Z niemieckich VW też spadł, poprawił się znacznie opel z fordem. Fiat też się stara co udowodniło Stilo i nowa Croma. Audi wmiarę trzyma poziom, BMW i Merc mieli pare wpadek z detalami ale też są wysoko. A francuzi narazie nie polują na dobre miejsca. Najlepiej wypada C5. Reszta to dół statystyk :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oglądam co piszecie to myślę że to dyskusja który samochód jest najlepszy a nie jakim pociągnąć przyczepę.Przede wszystkim trzeba pomyśleć jaką przyczepę ma pociągnąć tzn. ciężar, wysokość,szerokość i długość i do tego dobrać samochód o odpowiedniej mocy(km)w domyśle pojemność silnika,nie tylko moment obrotowy.DLatego poruszam sprawę mocy silnika gdyż czym słabszy silnik tym gorzej się ciągnie a i silnik będzie szybciej do remontu bo to dla niego trochę ponad jego możliwości chyba że ma 200km.Obecnie ciągam przyczepę 850kg.samochodem DAWEO ESPERO 1,8l.(100km.) i nie mam problemów chyba że duży wiatr przeciwny lub zbyt póżna zmiana biegów i tu się kłania technika jazdy.Z pozdrowieniami karawanignowiec od 25 lat. :czerwona::wpysk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może podsumujmy trochę ten wątek

jeśli planujemy zmianę samochodu i mamy w planach "ogonki"warto szukaś wśród diesli.

wysoki moment obrotowy uzyskiwany już przy niskich obrotach i małe zużycie paliwa to ich podstawowe zalety

-jeśli nasza przyczepa nie przypomina "domku holenderskiego" poradzi sobie nawet nowoczesny 1,6 a nawet 1,4.moc na poziomie 90-100 koni i moment 200-250 Nm są wystarczające do normalnej jazdy na urlop

-jeśli nasza przyczepa jest duża,ciężka i wysoka warto rozejżeć się za silnikiem 1,9 i więcej.ze względu na przebieg momentu obrotowego są one elastyczniejsze od małych diesli o podobnej mocy i mniej wrażliwe na przeciążenia i przegrzewanie.

-jeśli benzyna to raczej większa pojemność.wysoka moc w benzyniaku o małej pojemności jest uzyskiwana przy bardzo wysokich obrotach co w konsekwencji oznacza konieczność częstej zmiany biegów,duże spalanie,a w wysokich temperaturach i przy dużym obciążeniu(podjazdy) może kończyć się przegrzaniem silnika

-szczegółowych informacji i opinji o konkretnych modelach samochodów i silników,ich awaryjności itp warto szukać na forach klubów samochodowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koliber bardzo trafnie wszystko podsumował :czerwona: Jedynie z dystansem podchodziłbym do forum klubowych. Na kilku uczestniczyłem i uważam, że opinie bardzo często są zbyt stronnicze i za mało obiektywne. Osoby zakochane bez pamięci w swoich autkach nie potrafią wskazać słabostek i nieraz zakrzykują prawdę.

 

Wg mnie najlepsze są jednak pisma, albo niezależne portale. Na klubowych napewno świetnie podpowiedzą co i jak naprawić :wpysk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj niestety nie mogę podzielić optymizmu kolego wyżej co do małych diesli i przyczepki.

Na pewno się sprawdzą przy lekkim ogonku ale nie przy czymś o wadz 1000 kg i więcej.

Sam się o tym przekonałem jako że zkupiłem pełnoletnie hobby 1200 DMC nie mając w swoim samochodzie haka skorzystałem z firmowego Doblo 1,3 Multijet (85 kM i 200 Nm).

Na równym terenie bez problemu tylko należy zapomnieć o obrotach poniżej 2000, a najlepiej trzymać 2500 - 3500. Niestety nawet przy małych wzniesieniach obroty 2500 - 3500 już obowiązkowo. Największy problem powstaje przy ruszaniu pod górkę (nawet niewielką) dylemat czy ryzykować że zgaśnie czy nieszanować sprzęgła.

Taki styl jazdy zaowocował też wzrostem spalania o około 50% tj. z śr. 6 l/100km do około 9 l/100 km.

Wiem, że praktycznie nie posiadam doświadczenia w jeździe z przyczepką ale byłbym bardzo ostrożny z rekomendowaniem małych diesli do przyczep, chyba że na krótkich odcinkach na nizinie.

Najlepiej gdy mamy okazję zakupu takiego autka byłoby przejechać sie nim lub podobnym (taki sam silnik) z przyczepą i ocenić jak sobie z nią będzie radził.

Pozdrawiam Macio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuje się pod postem Macio. Ciężko zastąpić pojemność nawet turbiną. I mimo, że teoretycznie ma moc nieraz wyższą to dopuki ta turbina nie zacznie pracować czuje się brak siły. Stąd też często mówi się, że przy ruszaniu łatwo zadusić takiego dieselka z 1.3, czy 1.4. Większe diesle nie są już tak wrażliwe, spokojnie dają radę pojechac poniżej max. momentu obrotowego i palą zazwyczaj więcej o ok. 20-30%. Np. moje mondeo pali średnio miasto/trasa 7 litrów ON na 100km. Z kempingiem 700kg MW spala mi w trasie do 8,5l/100km (trasa do Zdworza), 7,8l/100km (Kozienice), 7,4l/100km na Mazury. Więc wrażliwość większego diesla na obciążenie jest znacznie mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia w podróżowaniu z przyczepą, ale moje dotychczasowe spostrzeżenia co do małego turbodiesla są jak najbardziej pozytywne. Mój ma 70 KM i 1,5 l pojemności i różnica w spalaniu nie jest aż tak duża. Normalnie na trasie spala ponkiżej 5 l (4,8-5 l), a z moją N126n palił ok. 6,2 l (wg wskazań komputera, który ma tendencje do zawyżania spalania). Zaznaczam jednak, że to było na płaskim i nie wiem jak będzie w tym roku w górach. W każdym razie na prostej drodze nie ma problemu z wrzuceniem piątki i jazdą tak ok. 80 km/h. Podjeżdżając pod dłuższą górkę muszę redukować do 4, ale nie ma problemu z wjazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.