Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Poczytaj na forum renault.

 

Problemem jest nie tylko to ze reno przerobilo lekko ten silnik aby zmiescil sie w komorze silnika - mniejsza miska olejowa, ale takze ża uparcie reno nie przyznaje sie do bledow konstrukcyjnych w tym silniku. GM - a jego to silnik (Isuzu) w sabach i oplach przyznaj sie ze jest be i ze ten silnik ma bledy kontrukcyjne.

 

Zreszta twoj wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest nie tylko to ze reno przerobilo lekko ten silnik aby zmiescil sie w komorze silnika - mniejsza miska olejowa, ale takze ża uparcie reno nie przyznaje sie do bledow konstrukcyjnych w tym silniku. GM - a jego to silnik (Isuzu) w sabach i oplach przyznaj sie ze jest be i ze ten silnik ma bledy kontrukcyjne.

 

 

Powiem, szczerze unikałbym tego silnika a szczególnie w tym samochodzie jak ognia :czerwona:

 

mam kolegę który pracuje w Renault i jeździ czasami służbowym "Espac'em" z tym silnikiem... jego konkluzja jest taka ... dalej niż 200km od domu lepiej nie wyjeżdżać bo głupio ciągle wołać assistance ...

 

IMO jak najdalej do tego zestawienia czyli auto - silnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne to... kumpel ma espace 3.0 diesla i targa tym na lawetach auta... nasmigal juz ponad 150tys km i NIC :czerwona:

 

Ja nikogo nie namawiam ... każde auto potrafi się zepsuć...

 

ale w Oplu (pracowałem dawno temu ze jakieś 3 miesiące) praktycznie wszyscy pracownicy jeździli Oplami, w VW który mam niedaleko domu parking służbowy to same VW (w tym te całkiem wiekowe)

W Renault wszyscy praktycznie wszyscy pracownic jeżdżą innymi autami ... hmmm... mi to daje do myślenia ... + opinia kolegi który siedzi w tym biznesie od lat i specjalizuje się w tej marce :)

 

IMO jeśli chcesz to kupuj... ale niestety najlepiej i najłatwiej jest z najpopularniejszymi samochodami... im więcej tego na drogach tym tańsze części i tym łatwiej o zamienniki/używane :)

 

Poszukaj dla przykładu jakichś części do nowego Espac'a i np. do Alhambry :) osobiście preferuję wyróżnianie się na drodze poprzez delikatny tunning auta a nie rzadki model :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowych Renault padają nawet ....koła pasowe, o podnośnikach szyb nie wspomnę.

Łamią się plastikowe......bagnety do sprawdzania poziomu oleju.

Ciekną skrzynie biegów, padają drążki i łożyska zawieszenia.

Co do samego silnika, to trzeba mieć szczęście, bo ja na Polonezie Atu 1600 zrobiłem dwieście siedemdziesiąt tysięcy kilometrów i....nic, poza korozją!

Te ich fotele na wąską dupkę, oparcia do połowy pleców, no nie wiem.

Zmieniałem olej co 10 tys., zawsze jakiś syntetyk, w moście miałem Motul z molibdenem i wszystko hulało, aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Na początek się przywitam (to mój pierwszy post) - wszystkiego dobrego :) .

 

Mam dwa pytania:

1.) czy ktoś z Was uzywał Mercedesa 124 200D (!!!) jako ciągnika. Autko ogólnie bardzo dobrze mi się spisuje. Jest mułowaty, ale za to oszczędny (6 do 7 l) Według dow. rej. MW i DMC to 1800 kg, może ciągać przyczepe o DMC z hamulcem do 1500 kg lub bez hamulca 675 kg.

 

W najbliższym czasie chcę kupić przyczepę - plan jest aby byla dość duuża (2 sypialnie, WC, kuchnia) o dłg wewnątrz minimum 5 m.

Z tego co szukałem to będzie to przyczepka w wadze 1200 - 1300 kg.

 

Panowie, macie informacje (własne lub zaslyszane) jak 124 sobie poradzi z taką przyczepką?

Zaznaczam, że ta wspomniana przyczepa będzie uzywana głównie jako stacjonarna ale musze ją przewieźć około 1700 km :czerwona: .... i tutaj sie martwię czy da radę?

 

 

2.) Spotkałem się z taką sytuacją, że auto ma hak, jest on wbity w dowód, ale nie ma w dowodzie podanych DMC ciągnietej przyczepy (rubryka O1 i O2 jest pusta - dokladnie to wykreskowana) :) .... o co biega ??

W takim wypadku jak ciężką cycepke moze ciągnąć ten samochod ?

 

 

Pozdrawiam gorąco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowych Renault padają nawet ....koła pasowe, o podnośnikach szyb nie wspomnę.

Łamią się plastikowe......bagnety do sprawdzania poziomu oleju.

Ciekną skrzynie biegów, padają drążki i łożyska zawieszenia.

Co do samego silnika, to trzeba mieć szczęście, bo ja na Polonezie Atu 1600 zrobiłem dwieście siedemdziesiąt tysięcy kilometrów i....nic, poza korozją!

Te ich fotele na wąską dupkę, oparcia do połowy pleców, no nie wiem.

Zmieniałem olej co 10 tys., zawsze jakiś syntetyk, w moście miałem Motul z molibdenem i wszystko hulało, aż miło.

 

No nie, to czym ja jezdze. Jezu jaki ja jestem bogaty!!!!! Nic tylko laduje i laduje kasy w samochod. Najlepsze ze o awaryjnosci najwiecej wypowadaja sie osoby ktore gdziec od kupla kupla slyszaly, ze..........Poczytaj fora na VW czy volvo tez nie jest ciakwie. Psuc sie wszystko psuje, trzeba tylko dojsc jakiego zestawu nie kupowac (rocznik+silnik). Bo np jakis sam z np 2002 z silnikiem np 2.0 moze czesto sie psuc ale rocznik 2 lata mlodszy juz nie.

 

Espace bardzo dobry samochod, tylko ze bralbym raczej 2.2 dci lub pozniejszy 2.0 dci. I popularniejsze i tansze w naprawie. Moi znajomi maja juz 4 rok espace tylko ze 2.0 benzyna i teraz kupili nowke epace 2.0 dci. Tak wiec samochod jest spoko. Zreszta sam smigam Laguna II i jestem b.zadowolony - przez 3 lata standardowa konserwacja samochodu + paliwko + ubezpieczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne! Ja to chyba się w czepku urodziłem! Takie mam szczęście???

Od 8 lat, kiedy w firmie przeszliśmy na renówki przestał istnieć problem aut firmowych. Jeżdzi ich kilka, żadne nie nawala, eksploatacja jest w miarę tania, za mniejsze niż w innych markach pieniądze mamy " wypasione" auta.

Sam jeżdziłem Espasem 2.2dci i bardzo chwalę to auto. Mamy też Grand E. z silnikiem 2.0dci podkręconym do 200KM. To naprawdę dobrze jeżdzi.

Uważam, że negatywna opinia o tych autach jest niezasłużona. Opiniują ci, którzy jeżdzą wiekowymi autami, lub czytają czasopisma motoryzacyjne dla licealistów. Radzę poczytać AutoTechnikę Motoryzacyjną.

Wcześniej używaliśmy Nissany, Fordy, Citroeny, Daewoo, Iveco.

I już nie wrócę do tych marek.

:czerwona: AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w planie jest espace gdyz to duze auto w ktorym mozna dostac mocny i duzy silnik diesla,

co do vw sharana, seata alhambry, forda galaxy, peugota 806, fiata ulysse, citroena evasion, hondy odyssey, toyota previi... nie ma tam diesla o duzej pojemnosci, jak juz to sa mniejsze wykrecone silniki a ja raczej nie jestem zwolennikiem wysrubowanych jednostek - oscyluje w pojemnosci minimum 2500ccm gdyz tam otrzymam duzy moment obrotowy i zapas mocy, owszem moge kupic 1,9 czy 2.0 o mocy 150 koni ale ile taki silnik wytrzyma??

 

nie stac mnie na nowe auto wiec musze sie liczyc z zakupem auta z przebiegiem osylujacym w granicy 200 000km - nie kupie vana z dieslem 10 letniego z przebiegiem 100 tys km gdyz takie auto z daleka juz mi smierdzi cofnietym budzikiem a w okazje nie wierze

 

najbardziej by mi pasowal renault master w wersji osobowej z niska i krotka buda i oszklony z silnikiem 2,8 diesel ale to rzadkie modele a jak sa to strasznie zapuszczone, jezdzilem takim i powiem - spalanie przy pelnym obciazeniu nie przekraczalo 10l/100km a mocy zawsze bylo dosc, nakrecilem "sluzbowym" autem sporo km i powiem... nigdy nic

 

znalazlem auta z takimi silnikami ale w wersji 9osobowej z kanapami z tylu, a konkretnie mam na mysli takiego co ma 2 miejsca z przodu, fotele z podlokietnikami i "stolik" pomiedzy a fotele z tylu sa solo dla kazdego pasazera i jest 7 osobowy, do tego ma tapicerke w calym aucie

 

moze przeniesie moderator te ostatnie watki tam gdzie koreanczyki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.