Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

to zależy

jaką masz przyczepę masa przyczepy / masa samochodu,

jaki preferujesz styl jazdy

jak pakujesz samochód przyczepę, zwracasz uwaggę na rozkładanie równomierne masy, obniżanie środka ciękości itd czy nie

stanu technicznego Mazdy

idt

jedno moge powiedzieć w ciemno Laguna więcej wybacza, jeślichodzi o niedoskonałości składu samochód+przyczepka, z drgiej strony do wszystkiego mozna się przyzwyczaić.

Na forum sa ludzie którzy ciągają/ciągli przyczepy mniejszymi samochodami i jakoś szło, jednak z reguły pod katem przyczepy zamienia sie samochody na wieksze gabarytowo a nie odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja odpowiem na swoim przykładzie. MIałem escorta diesla (MW ok1100kg) - jest pewnie porównywalny z mazdą (ta sama klasa). Ciągałem nim swoją budkę (z dodatkami wewnątrz waży ok 750kg) to pod względem komfortu jazdy nie było źle. Przy lżejszych autach warto cięższe przedmioty wozić w aucie (zwiększy się stosunek masy auta do budki) i tym samym ogon nie będzie wodzić nosem :przyczepa: Jak dobrze rozłożysz wszystko w przyczepie i budce dyskomfortu nie powinno być.

 

Niemniej (jak Agam wspomniał/a) laguna więcej wybacza :blagac:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam !

 

Jak sądzicie, czy to nadaje się na ciągnik ?

 

Mitsubishi L200

 

Czterocylindrowy, rzędowy, wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem turbodoładowany

z intercoolerem

 

Rodzaj paliwa olej napędowy

Pojemność skokowa ccm 2477

Maksymalna moc kW(KM) / obr./min. 100 (136) / 4000

Maksymalny moment obrotowy Nm / obr./min 314 / 2000

Masa holowanej przyczepy (z hamulcem/ bez hamulca) kg 2700 / 750

 

Pozdrawiam

post-46764-imported-f025bc51-74aa-4293-9c95-2e49598dddde_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ladny :ok: do Columbusa bedzie pasowal :bzik:

 

Tylko ciagle sie zastanawiam co za moda teraz weszla zeby robic cztero-cylindrowe diesle :zlo:

 

Jak kiedys sie nasza 5-tka skonczy (oby nie za szybko), to kupimy sobie taki holownik do Columbusa :D

 

730dww02353ow3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sądzicie, czy to nadaje się na ciągnik ?

 

 

Będzie Pan zadowolony :ok::D

 

Tylko ciagle sie zastanawiam co za moda teraz weszla zeby robic cztero-cylindrowe diesle

 

 

To nie moda - to księgowi producenta. Koszt wytworzenia, serwisu jest tańszy dla takich aut. A z założenia ma to być auto do pracy a nie dla szpanu jak u nas się dzieje. A do tego często bazują na starych sprawdzonych jednostkach co jeszcze obniża koszt produkcji. Jak się sprawdza to po co zmieniać? VW non stop jedzie na jednym dieslu 1.9 od końca lat 80 i dobrze na tym wychodzi. Po co zmieniać dobre? :zlo: Chciał zrobić 2.0 lepszy, ale chyba to się nie udało.

 

Wracając do tematu - autko fajne - powinno się sprawdzić idealnie :ok: Demonem prędkości to on nie będzie, ale czego nie doczepisz to prawie nie poczujesz :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku, sie zawstydzilam :zlo:

 

szary, wlasnie o to chodzi - po co zmieniac to dobre i sprawdzone a taka tendencja w "terenowkach" przeciez jest. Czy nie mogli np w nowym Patrol-u zrobic normalnego 3-litrowego silnika 6 cylindrowego, podobnego do starego (2.8l) ... tylko musieli ten 3-litrowy robic czterocylindrowy.

Niby ma wiecej koni ale jezdzi i ciagnie jak stary, do tego jest glosny i pije olej jak stara ciezarowka :bzik:

I wydaje mi sie ze wlasnie jest odwrotnie, ze teraz te auta robia jako szpan-asfalt a nie do pracy. I jeszcze wymyslaja takie cuda, sprzedajac nam auta za kupe kasy a ktore sa coraz tansze w produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie moda na 4 cylindry w dieslu bo takie motory są mitsu od lat 80-tych

Stara sprawdzona konstrukcja z wałkami balansowymi, 2 paski rozrządu

Bardzo trwałe motorki ale mocą nie grzeszą ale w takim aucie nie liczą się konie tylko moment obrotowy

Po za tym w terenówkach masa motoru nie jest bez znaczenia a 4 jednak lżejsza zdecydowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten motor 2,5 jest z połowy lat 80-tych i był już w pajero/montero 1-szej generacji.

Dołożono najpierw turbinę, później intercooler

Później następowały kolejne modyfikacje ale tzw dół motoru, blok to wciąż ta sama stara konstrukcja, ale sprawdzona i trwała.

Kolega zrobił na tym motorze ponad 700 tyś km i auto dalej jeździ

3,2 to zupełnie inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

na poczatku to nie wiedzialem sam czego chce...

ogladalem wersje "pietrowe" i normalne...

wybralem z duzym lozkiem gdyz tam bedziemy spac we dwoje z dzieckiem U bedzie sluzylo do siedzenia i jedzenia...

takze dla 2 doroslych osob i dziecka mamy sporo miejsca i nie planuje raczej nikogo ze soba wozic no chyba ze dostanie hamak w przedsionku...

 

nastawialem sie na przedsionek gdyz bedzie robil za magazyn rzeczy koniecznych :krzykacz: :rowerek i wozek dziecka, grill itd...

pozatym przedsionek mam na dlugosc przyczepy x 3metry wiec mam tam ponad 15m2 miejsca...

jest to belgijski przedsionek z "zamykanymi" i odczepianymi oknami i drzwiami wiec moze robic jako konstrukcja zamknieta lub tylko zadaszenie sparte na przyczepie i 2 naroznych slupkach... cena takiego nowego przedsionka to prawie 1500 euro wiec to tez byla karta przetargowa, a jego konstrukcja jest taka latwa ze mozna samemu rozlozyc go w niecala godzinke

 

musialbym zmieniac holownik na ciezszy.

ja w sumie tez tak myslalem ale... sprzedaje auto, myslalem o mpv ale ostatecznie wybor padl na renault grand espace z 3.0 dieslem o mocy blisko 200KM...

auto jest cholernie ciezkie i nie czuc na nim wcale przyczepy / testowwalem takie polaczenie/ i powiem ze osobowka czy to kombi czy sedan moze daje rade z budka ale mimo wszystko czuc balast....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.