Skocz do zawartości

Wybór samochodu na holownik


Pawel67

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry soft do silnika obniża obroty przy których pojawia się podniesiony moment obrotowy.

Uzyskuje sie wtedy lepsze przyspieszenie samochodu, przez co szybciej się wkręca na obroty.

Reasumując - silnik po wgraniu upgarde'u softu będzie lepiej współpracował z samochodem, który będzie służył jako holownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Szary ,nie opieraj się na artykułach z Auto Świata , zainwestuj 1200-1500 , a nie poznasz swojego Mondeo , chyba że u Ciebie pompa sterowana jeszcze mechanicznie (o Fordach nie mam zielonego pojęcia , ja tylko VAG)

 

No niestety mój silnik nie jest podatny na tuning (stara szkoła konstrukcyjna).

 

Swój pogląd wywnioskowałem właśnie po silnikach TDI VW i 1.8T. Oglądałem ich wykresy w różnych wariantach mocy i właśnie te słabsze wydawały się płynnijsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry soft do silnika obniża obroty przy których pojawia się podniesiony moment obrotowy.

Uzyskuje sie wtedy lepsze przyspieszenie samochodu, przez co szybciej się wkręca na obroty.

Reasumując - silnik po wgraniu upgarde'u softu będzie lepiej współpracował z samochodem, który będzie służył jako holownik.

 

 

Tak, ale tylko pod warunkiem, że poddawany tuningowi silnik nie jest już wyżyłowany. Czyli będzie miał sens w przypadku silnika dajmy na to VW 1.9TDI o mocach 90,100,110. To są optymalne moce dla tej jednostki przy których mają max trwałość i mają troszke rezerwy na podniesienie mocy. Bo już np w silniku 130KM widać w danych katalogowych, że zaczyna odbiegać oszczędnością od ww wymienionych. W mocniejszych odmianach moc nie jest tak płynnie rozwijana.

 

Andy, nie wiem ile paliła oktawka z przyczepą przed tuningiem, ale sądze, że deko mniej a harmonia jazdy była bardziej zrównoważona.

 

Mówisz bym nie opierał się na artykułach z Auto Świata. Uważam, że tam (i w innych pismach, prenumeruje też Motor i kupuje sporadycznie inne pozycje) znajdziemy najbardziej profesjonalne porady i opinie poparte badaniami. Ktoś jak mi powie, że po podrasowaniu silnika chipem (dalej pomęczymy te TDI) mającego 130 lub 150KM do 180KM będzie miał niższe spalanie, przy zachowaniu trwałości to dałbym taką radę, że powinien dorasować do 300KM a wówczas silnik nie spalałby paliwa wogóle! Perpetum mobile? A silnik też nie uzyska płynności mocy. Chyba, że tuning posunie się dalej i zostanie zmieniona turbina na wydajniejszą, wymieni się głowicę z zaworami na wyczynową i wzmocni układ tłokowo korbowy.

 

Tuning ma swoje granice. I przydatność w ciąganiu przyczep zmniejsza sie przy wyżyłowanych jednostkach. Pisaliśmy już wcześniej o dużych i niewysilonych silnikach i jednogłośnie niemal wyszło, że są najlepsze do holowania bo mają płynną krzywą momentu obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy fabryczny silnik da się stuningować.

Ale fakt - każdy tuning programowy ma swoje ograniczenia.

Samym softem nie osiągniesz perypetum mobile - czyli 300 KM z 1,9.

A że silnik po tuningu mniej pali to logiczne - z tym, ze mówimy o ekonomicznej jeździe, a nie o "pełnym bucie".

Wynika to przede wszytskim z tego, że pojawia się wiekszy moment obrotowy przy niższych obrotach - to generuje oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że silnik po tuningu mniej pali to logiczne - z tym, ze mówimy o ekonomicznej jeździe, a nie o "pełnym bucie".

 

Czy mniej spali to już zależy jak mocno posunął się tuning. Tak samo jak konie moment obrotowy też pochłania paliwo. Np z danych VW golfa kombi TDI 90KM spala średnio 5,7l/100km, 110KM spala 5,6, ale 130KM ma deczko więcej i podają 5,9. A wariant mocy zależy przecież praktycznie od chipu. I po danych można wywnioskować gdzie jest optimum dla tej jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sofcie TDi nie znam sie na tyle, aby móc samemu wnioskować gdzie jest optimum dla denej jednostki.

Sa ludzie, którzy tym sie trudnią na codzień i biora na siebie odpowiedzialnosć za podnoszenie mocy TDi w ten sposób.

Ja znam takie osoby i znam samchody przez nich poprawiane :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz bym nie opierał się na artykułach z Auto Świata. Uważam, że tam (i w innych pismach, prenumeruje też Motor i kupuje sporadycznie inne pozycje) znajdziemy najbardziej profesjonalne porady i opinie poparte badaniami.

 

Z tą obiektywnością to bym nie powiedział. We wszelakich testach i porównaniach wygrywają tylko samochody niemieckie. Mi akurat się wydaje, że Auto Świat jest bardzo tendencyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą obiektywnością to bym nie powiedział. We wszelakich testach i porównaniach wygrywają tylko samochody niemieckie. Mi akurat się wydaje, że Auto Świat jest bardzo tendencyjny.

 

 

Dlatego czytam też inne gazety i newsy z netu. Po samym AŚ można by było być stronniczym i mało obiektywnym :ok: Wiadomo - są lepsi i gorsi redaktorzy, fani toyoty i VW. Jak się poczyta opinię kilku osób o danym modelu można wyrobić swoje zdanie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ataman70

Sa ludzie, którzy tym sie trudnią na codzień i biora na siebie odpowiedzialnosć za podnoszenie mocy TDi w ten sposób.

Nasz forumowicz koliber1111 siedzi w tym po uszy i tuningowanie silników ma w małym palcu. Radzę z nim pogadać - to kopalnia wiedzy. W Kozienicach o tuningowaniu przegadaliśmy pół nocy. Chcesz podnieść moc swojego holownika?

Z koliber1111 MÓWISZ I MASZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Emka może napisz na PW do kolegi Andy'ego przez ostatni sezon jeździł Zafirką z przyczepą. Z tego co mówił na spotkaniu średnio mu się tym jeździło z przyczepką, mimo że teoretycznie wydaje się że auto bardzo odpowiednie jako ciągnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie i panie czy ktoś ciąga przyeczepy autami koncernu peugeot/citroen w dieslach

 

ja mam u siebie w 307 kombi silnik 1,4 hdi = i raczej jest ciężko - do 70km/h daję radę ale żeby polecieć 90km/h i to z niewiadówką na haku trzeba go strasznie męczyć - spalanie wtedy wypada około 9 l/100km

 

czy ktoś się ciąga silnikami 2,0 hdi 110KM albo 139KM

 

a moze ma ktoś starego poczciwego 1,9 TD - jeszcze ze starych 405 - tego jestem bardzo ciekawy - silnik miał moc około 110KM

 

 

jak wypada spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze ma ktoś starego poczciwego 1,9 TD - jeszcze ze starych 405 - tego jestem bardzo ciekawy - silnik miał moc około 110KM

 

W 405 diesle miały moc ok 70KM (bez turbo) i 90KM z turbo. W 406 nie było już wolnossącego a turbodoładowany 1.9 miał też 90KM. Był w ofercie 2.1TD i on miał 110KM. Później weszła era silników HDi z 2.0 i 2.2.

 

 

Ja co prawda miałem tylko peugeota 205 z 1.8D 60KM ale silnik z niewiadówką sobie radził. O ile dość łatwo można było go bujnąć nawet do ponad 100, to już w przepisowych prędkościach jechało się lekko ze strachem. Buda czuła bardzo mocno ciężar przyczepy. Za to spalanie rewelacja! - 6-6,5l/100km.

 

Co do silnika 1.4HDi to on już z samą 307 ma co robić (do lekkich auto nie należy). Więc troszke musi się namęczyć. Bodajże 70KM to nie jest niestety dużo. Ale przy spokojnej jeździe chyba nie jest źle. Ogólnie o motorku nieźle ludzie się wypowiadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.