Jump to content
Sign in to follow this  
szary11

Hak holowniczy i gniazda

Recommended Posts

cosin
No niestety macie rację.Dzwoniłem do stacji diagnostycznej.

Przepis zmienił się trzy lata temu.

Teraz wszelkie prawo do zmian w dowodzie ma tylko urząd.

Diagnosta wystawia zaświadczenie z którym trzeba się udać do urzędu gdzie zarejestrowany jest samochód.

 

I teraz pytanie, czy nie będąc właścicielem samochodu(służbowy) jestem w stanie to załatwić we właściwym urzędzie posiadając zaświadczenie ze stacji diagnostycznej?

jak miałem samochód w leasingu musiałem dostać pozwolenie od lesingodawcy i załatwiałem to w urzędzie w którym samochód był rejestrowany ale to było 5 lat temu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sowa_77

Dzięki serdeczne.

Będę się musiał pokajać przed kim trzeba u mnie w firmie. :)

Miałem nadzieje, że uda się to załatwić po cichu. :-]

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
Nie wystarczy, że diagnosta wbije pieczątkę w dowód rejestracyjny, że pojazd jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy?

Trzeba się udać do urzędu po drugą pieczątkę?

Macie może na to jakiś przepis?

 

Cosin, a czy miałeś pieczątkę w dowodzie ze stacji diagnostycznej czy nie?

 

nie miałem żadnej pieczątki, teraz mam tylko pieczątkę z UM i kartkę z stacji diagnostycznej z którą mam jeździć do czasu kolejnego przeglądu, potem mi wbiją następny sztempel ( jak nie sprzedam maszyny ) :)

 

 

cosin, ale hak wbija się tylko raz i nie podlega to już kontroli. Napewno tak jest w przypadku samochodów osobowych, z homologacją na ciężarowe - nie wiem.

 

Sowa_77 diagnosta nie może nic napisać i wbić poza pieczątką o przeglądzie technicznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosin

jeszcze raz, pamięć jest też zawodna.

Leasingowałem samochód i nie chcąc specjalnie jechać po pieczątkę do Częstochowy woziłem zaświadczenie ze stacji o prawidłowo zabudowanym haku. W momencie wykupienia zmieniałem dowód i wtedy nie musiałem już robić kolejnego specjalnego przeglądu tylko na podstawie tego świstka wbili mi w UM pieczatkę z dopisem "HAK". Tak to było :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin T
W urzedzie wpisali tylko "HAK" i obok data i pieczec

Ja rejestrowalem nowy hak w lipcu i procedura byla identyczna. Diagnosta u niego zaswiadczenie, nastepnie do UM i tam stempel z wpisem "HAK"

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi

Sowa_77 ja kiedys cos innego robilem ze sluzbowym i wystarczylo im na kartce napisane, ze upowazniaja Ci do zaltwienia takiej czy innej sprawy. Mnie to podpisal znajomy z pieczatka dyrektora :-), sprawdz - moze i jakis naczelnik pomoze, a do pieczatki firmowej pewnie masz dostep :-). Powodzenia, bo te PANIE sa dziwne a nie maja na to regulacji (tak sobie mysle), wiec wymyslaja na miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sowa_77

No to się pochwalę,że dzisiaj otrzymałem oficjalną zgodę na założenie haka w służbowym samochodzie :banned::banned::biwak::piwko::ok::hehe:

 

[ Dodano: Pon 12 Mar, 2007 23:21 ]

Koledzy, jescze tylko pytanie:

 

Posiadam niewiadówkę, czy mam montować gniazdo 7 czy 13pinowe i przjściówka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

A ja u siebie zrobiłem porządek z instalacją. Zrezygnowałem z gniazda 13 pin na rzecz 2 standardowych 7 pinowych (na haku miałem 2 miejsca na gniazda). Jedno jest standardowe, w drugim jest jedynie przeciwmgielna i cofania, które będe miał w kempingu. Lampy już zakupiłem, przewód i wtyczkę też więc tylko nieco czasu i będzie zrobione :banned:

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi

Szary11 - z tego co ja wiem, to przeciwmgielna jest w standardowym gniezdzie, wieć jeśli chcesz mieć to prawidłowow, to raczej musisz ją zainstalować w podstawowym gniazdku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł 66

Witam

 

Szary 11 " światła mgła" są w podstawowej wiązce 7 pin , jak masz drugie gniazdo założone to proponuję cofania i stały plus do zasilania przyczepy , a tam można to wykorzystać do zasilania lodówki podczas jazdy , oświetlenia na postoju itp. . Stały plus proponuję poprowadzić większym przekrojem np. 6mm. ( najlepiej od akumulatpra pojazdu ) aby nie było strat na długości przewodnika , i jeszce jedno wpinaj się w przetwornicę za transformatorem lub przekażnikiem ( nie wiem jaki masz typ ) . Mam tak zrobione i wszystko :banned:

 

Podpowiedż - aby nie pomylić gniazd zdemontuj nie używane piny w gnieździe i wtyczce .

 

Pozdrawiam i owocnej pracy ! ( a to :banned: po ...... pracy ) SMACZNEGO !

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

No właśnie z tą przeciwmgielną jest tak, że w gnieździe w samochodzie mam jak trzeba (z żadną przyczepą standardową nie będzie kłopotu) a w przyczepie gdzie powinna być przeciwmgielna wychodzi mi prąd z baterii słonecznej (zaślepione by nie świeciła mi lampa w samochodzie). I z tym nie wiedziałem co zrobić temu zrobiłem p. mgielną w drugim gnieździe. Macie może jakiś pomysł jak lepiej to rozwiązać? Bo mi narazie nic mądrzejszego nie przyszło do głowy.

 

Nie jestem pewny czy dobrze myślę ale czy prąd z przyczepy może dociągnąć bezpośrednio do aku samochodu? :banned::banned:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Ja tak samo Szary11 jak Ty montule dodatkowe gniazdo 7-pin do samochodu. Wychodzi to zdecydowanie TANIEJ !!!. W przyczepie dociągnąłem dodatkowy przewód do skrzynki prądowej.

Założyłem światło przeciwmgielne i podpiąłem w miejsce zasialnia przyczepy, w związku z czym we wtyczce podstawowej przyczepy i gnieździe przy haku mam standardowy układ. Dodatkowa wtyczka i dodatkowe gniazdo ma masę poprowadzoną grubszym kablem (2,5 mm), oraz zasilanie (2,5 mm). Tą wtyczką zasilać będę lodówkę podczas jazdy. Nie przewiduje na razie

ładowania akumulatora w przyczepie podczas jazdy (będę go ładował poprzez prostownik na kampingu).

Kupiłem także przekaźnik wysokoprądowy na 12V i zamontuje go odpowiednio do tego kabla zasilającego - dodatkowego + bezpiecznik.

 

Pozdrawiam

PS Szary11, skąd miałeś uchwyt do drugiego gniazda ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin T
PS Szary11, skad miales uchwyt do drugiego gniazda ?

Ja w poprzednim samochodzie zrobilem sobie z blachy i oba ze soba znitowalem :banned:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mrsulki

Pamiętajcie o zabezpieczeniu na wypadek pomylenia gniazd. Najprostsze to podlączenie masy w obu tak samo i wrazie pomyki nic się nie stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

Tomekk, kupiłem używany hak z angielskiej wersji mondeo i była standardowa blacha i 2 gniazda (tylko jedno jakieś dziwne, które wymieniłem) więc nie miałem najmniejszego problemu. No i chyba podciągne prąd z przyczepy do aku i oczywiście zabezpieczając bezpiecznikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...