Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamontowałem sobie taki hak. Ma on możliwość zamontowania 2 gniazd. W tej chwili jest jedno standardowe 7 pinowe, drugie też jest 7 pinowe, ale... środkowy pin jest nietypowy i zamiast bolec miałby wchodzić jest w tym miejscu bolec (taka odwrotność - zamotałem deko, no nie?) :swieca:

Ale sprawa jest inna. Gniazdo 7 pin standard chcem pozostawić a wymienić te dodatkowe na 13 pinowe. Tylko nie mogę takowego znaleźć! Przeszukuje allegro i albo nie ma, albo jestem ślepy. Stąd prośba o pomoc: prosiłbym o podsunięcie jakichś namiarów, ewentualnie jeśli ktoś ma zbędne używane to chętnie bym odkupił.

 

Z góry wielkie dzięki! Pozdrawiam! :palacz:

post-8845-imported-c11b8a9d-2cea-4f10-aca1-ffaa9dbed260_thumb.jpg

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Dzięki MarcinT za stronkę. Do zlotu zamierzam już mieć zamontowane więc przynajmniej wiem już gdzie szukać gniazda. :palacz: za pomoc :swieca:

Opublikowano
jedno standardowe 7 pinowe, drugie też jest 7 pinowe, ale... środkowy pin jest nietypowy i zamiast bolec miałby wchodzić jest w tym miejscu bolec

 

Jedno jest typu S (do zasilania środka), drugie N (światła).

Opublikowano

Skor juz o gniazdach to mam pytanie mam gniazdo 7 pinowe w samochodzie i taka samą wtyke w przyczepce czy jest mozliwośc tak wyprowadzenia zasilania aby podczas jazdy działaa lodówka na 12 v. Cos słyszałem że mozna wykozystać wyjcie na halogeny tylne planowałem pociągnąc od akumulatora do tego pinu osobny bezpośredni przewód z osobnym bezpiecznikiem. Czy soś takiego bedzie dawało sobie rade. i czy wogóle jest taka mozliwośc bez wymiany wtyki.

Opublikowano
Cos slyszalem ze mozna wykorzystac wyjcie na halogeny tylne planowalem pociagnac od akumulatora do tego pinu osobny bezposredni przewod z osobnym bezpiecznikiem

Tak, ale pamietaj, ze sa przyczepy, ktore obowiazkowo musza byc wyposazone w tylne swiatlo przeciwmgielne. Nawet kiedys pisalem w tej sprawiezapytanie do KW Policji.

pomoc masz tu

Opublikowano

Ewentualnie możesz zrobić jakiś przełącznik i w warunkach ograniczonej widoczności przełączać z lodówki na przeciwmgielny :palacz:

Opublikowano
Cos słyszałem że można wykorzystać wyjcie na halogeny tylne planowałem pociągnąc od akumulatora do tego pinu osobny bezpośredni przewód z osobnym bezpiecznikiem

Tak, ale pamiętaj, że są przyczepy, które obowiązkowo muszą być wyposażone w tylne światło przeciwmgielne. Nawet kiedyś pisałem w tej sprawiezapytanie do KW Policji.

pomoc masz tu

 

 

Wg przepisów każda przyczepa powinna mieć światło przeciwmgielne - źródło Stacja Kontroli Pojazdów, podbicie dowodu nastąpiło z uwagą, że te światło mam domontować, bo za rok nie podbije.

Opublikowano
Wg przepisow kazda przyczepa powinna miec swiatlo przeciwmgielne

Przeczytaj dokladnie przepisy a nie sugeruj sie tym co powie Pan Franek na stacji diagnostycznej :)

Opublikowano
Przeczytaj dokładnie przepisy a nie sugeruj się tym co powie Pan Franek na stacji diagnostycznej

 

Tak Marcin prawda np. taki życiowy przykład

 

Syrena 103 rok produkcji 1975 ( to chyba za wuja no tego....Edka ) brak pasów i ABS-u i co Pan Franek każe zamontować , tak więc prawo nie działa wstecz CHYBA :):-]

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Przeczytaj dokładnie przepisy a nie sugeruj się tym co powie Pan Franek na stacji diagnostycznej

 

Tak Marcin prawda np. taki życiowy przykład

 

Syrena 103 rok produkcji 1975 ( to chyba za wuja no tego....Edka ) brak pasów i ABS-u i co Pan Franek każe zamontować , tak więc prawo nie działa wstecz CHYBA :):-]

 

Pozdrawiam

 

 

Teoretycznie nie powinno działać, ale np. jak ściągasz samochód ze stanów musisz zmienić reflektory, bo tam inaczej świecą i dostawić światła przeciwmgielne i wsteczne, bo inaczej nie podbiją badania. To samo tyczy przyczep, że oświetlenie trzeba uzupełnić.

Opublikowano

Odnośnie światła przeciwmgielnego - ja w moim Burstnerze nie miałem fabrycznie zamontowanego ale słyszałem że jeżeli nie bya jeszcze w Polsce rejestrowana to musi być. Panowie, koszt jest śmieszny - około 15 złotych lampa z żarówką a roboty przy tym miałem około pół godziny. Wykorzystałem do tego przewód (chyba niebieski) w oryginalnej wiążce i po sprawie. Działa jak należy tzn załącza się przy włączeniu światła przeciwmgielnego w samochodzie.

Opublikowano
Teoretycznie nie powinno działać, ale np. jak ściągasz samochód ze stanów musisz zmienić reflektory, bo tam inaczej świecą i dostawić światła przeciwmgielne i wsteczne, bo inaczej nie podbiją badania. To samo tyczy przyczep, że oświetlenie trzeba uzupełnić.

 

Witam

Co do świateł to masz rację :) .Oświetlenie aut zza oceanu to reflektory symetryczne ,natomiast nasz kontynent jeździ na asymetrycznych co do świateł cofania i do jazdy we mgle nie jestem pewien ,wiem że należy wymienić lub zmodernizować światła kierunku ( tam są czerwone lub białe natomiast u nas obowiązują barwy pomarańczowej )

 

Odnośnie światła przeciwmgielnego - ja w moim Burstnerze nie miałem fabrycznie zamontowanego ale słyszałem że jeżeli nie bya jeszcze w Polsce rejestrowana to musi być.

 

Odnośnie świateł przeciwmgielnych moja przyczepa została sprowadzona we wrześniu 2006 roku nie posiadała tych świateł i przegląd tzw. Zerowy dopuszczający do ruchu na terytorium Polski ( Unia Europejska ) przeszła pozytywnie ( bez prezentów i warunków Pan X , panie zamontuj to a będzie ok. ) to badanie . Na marginesie to przyczepa przyjechała z Unii Europejskiej ( tak myślę - że Holandia to kraj unijny ) i w unii ( czytaj – Polska ) robi się badanie homologacyjne dopuszczające do ruchu – PARANOJA , ale ten temat przerabialiśmy chyba zdaję się tak właśnie na jesień . Ja deklaruję jako wzorowy użytkownik naszych pięknych , szerokich i bezpiecznych arterii iż jak pogoda pozwoli zamontuję ww. światła a powiem więcej zamontuję jeszcze światła cofania z sygnałem akustycznym i wtedy będzie pełny ful- wypas AMEN. :-]

 

Pozdrawiam wszystkich Paweł

 

PS. Zakupiłem już ładne zespolone lampy do mojej przyczepy i jak uporam się z ww. robotami nie omieszkam się pochwalić :-]

Opublikowano
Skor juz o gniazdach to mam pytanie mam gniazdo 7 pinowe w samochodzie i taka samą wtyke w przyczepce czy jest mozliwośc tak wyprowadzenia zasilania aby podczas jazdy działaa lodówka na 12 v. Cos słyszałem że mozna wykozystać wyjcie na halogeny tylne planowałem pociągnąc od akumulatora do tego pinu osobny bezpośredni przewód z osobnym bezpiecznikiem. Czy soś takiego bedzie dawało sobie rade. i czy wogóle jest taka mozliwośc bez wymiany wtyki.

 

Ja w swojej przerobiłem gniazdo w przyczepie na 7 pinowe, a ponieważ bardzo chciałem zachować pełną funkcjonalność w przyczepie zrobiłem kilka rzeczy:

- lodówka zmostkowana na lewy pozycyjny,

- światła w przyczpepie, kraniki i kibelki na prawy pozycyjny

Ponieważ ZAWSZE jężdze na światłah problem mam rozwiązany. A podczas postoju na noc mam w przyczepie akumulator (ze stycznikiem), tak by auto z niego nie podkradalo i lodówka na gaz. Działa super. Jeżdze na spore odległości i lodówka zimna, może nie tak jak na 220V ale jest ok.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.