Skocz do zawartości

Hak holowniczy i gniazda


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

Wtyczka 7 stykowa,gniazdo 12V/S, wykonana z tworzywa, do zasilania wnętrza przyczepy w 12V .

Wtyczka 7 stykowa,gniazdo 12V/N, wykonana z tworzywa, do zasilania lamp zewnętrznych przyczepy.

 

To ze strony firmy TAM http://przyczepytam.com.pl/sklep/index.php

post-11804-imported-719a5a1a-606a-4a61-9f3d-271b757a3f33_thumb.jpg

post-11804-imported-a8ab54f4-14a3-43a4-92e4-3ed611375b7c_thumb.jpg

post-11804-imported-7b0d6daa-a46c-4618-8724-53d735483084_thumb.jpg

post-11804-imported-2ab838aa-b723-4524-a765-330079f0154d_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Szykuję się do montażu haka w samochodzie(Vw Caddy`06)

,a że samochód jest na gwarancji teoretycznie powinienem zrobić to w serwisie gdzie cena jest koszmarna.

600 hak

650 specjalna wiązka elektryczna

300 robocizna. :)

Byłem też w firmie montującej haki i tam za całość zapłacę ok.500, więc różnica jest kolosalna.

 

W tej firmie od haków twierdzą, że zamontują gniazdo bez "specjalnej wiązki elektrycznej"

dedykowanej do Vw Caddy tylko po prostu powpinają się w odpowiednie przewody i wszystko będzie grało.W serwisie natomiast twierdzą, że się nie da tego zrbić bo komputer itd. itp.

 

Czy wie ktoś może jakie jest ryzyko tego rozwiązania i czy komputer może zgłupieć?

 

Czy powinienem zastosować coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item173314433_uniwersalna_wiazka_haka_holowniczego_logi_can.html

 

Straszono mnie,że jeżeli użyję nieoryginalnej wiązki to mogę stracić gwarancję.

 

Może ktoś z Was zna się na tym,bo dla mnie to czrna magia. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim VW ma jak najbardziej prawo do postawienia takiego warunku, jednak nieraz można się dogadać (np że zamontują hak który im przywieziesz jeśli będzie spełniał wymogi prawne). Jeśli chodzi o instalację elektryczną to jeśli jest to pojazd ze sterowaniem cyfrowym ośw. zewnętrznego (szyna CAN) to podobnie jak np. w OPLU VECTRZE-C lub ASTRZE-H (niestety znam się tylko na OPLACH nie wiem jak to jest w CADDY)potrzeba specjalnego modułu przetwarzającego sygnał. Jeśli jednak zdecydujesz się na samodzielny montaż haka możesz utracić gwarancję (jeśli nie na całe auto to np. na instalację elektryczną i na nadwozie). Więc musisz to rozważyć co się opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, to w orginalnym wydaniu też występuje tylko cena nie jest tak niska. Poza tym jeśli chodzi o OPLA to jeszcze aby już całkiem wszystko było "jak książka pisze" trzeba testerem uaktywnić w konfiguracji auta hak. A z tego co wiem mało który tester z tych uniwersalnych posiada tę funkcję (ja mam orginała Tech2 :ok: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje sie do montazu haka w samochodzie(Vw Caddy`06)

,a ze samochod jest na gwarancji teoretycznie powinienem zrobic to w serwisie gdzie cena jest koszmarna.

600 hak

650 specjalna wiazka elektryczna

300 robocizna. :)

Bylem tez w firmie montujacej haki i tam za calosc zaplace ok.500, wiec roznica jest kolosalna.

 

W tej firmie od hakow twierdza, ze zamontuja gniazdo bez "specjalnej wiazki elektrycznej"

dedykowanej do Vw Caddy tylko po prostu powpinaja sie w odpowiednie przewody i wszystko bedzie gralo.W serwisie natomiast twierdza, ze sie nie da tego zrbic bo komputer itd. itp.

 

Czy wie ktos moze jakie jest ryzyko tego rozwiazania i czy komputer moze zglupiec?

 

Czy powinienem zastosowac cos takiego:

http://moto.allegro.pl/item173314433_uniwersalna_wiazka_haka_holowniczego_logi_can.html

 

Straszono mnie,ze jezeli uzyje nieoryginalnej wiazki to moge stracic gwarancje.

 

Moze ktos z Was zna sie na tym,bo dla mnie to czrna magia. :ok:

Sowa, przerabialem ten temat 6 lat temu kupujac nowego kangura. Z poczatku w ASO uparli sie, ze tylko i wylacznie hak oryginalny i instalacja u nich, jednak po zacietej dyskusji nie byli w stanie pokazac mi zadnego zapisu, ktory w mojej gwarancji zabranialby montazu nieoryginalnych elementow dodatkowych. Skonczylo sie na tym, ze kupilem za 240zl hak no ale u nich musialem go zamontowac gdyz zapis o samodzielnej ingerencji w instalacje juz byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz co za ludzie.

Mi facet powiedział,że mogę sobie nawet sam założyć,ale tylko z oryginalną wiązką elektryczną VW.

 

Jeżeli wiązka będzie nieoryginalna i stanie się coś z instalacją no to po gwarancji.

Na szczęście złapałem namiar do gości,który ma mi sprowadzić oryginalną wiązkę(canę poznam jutro),sam hak kupię za ok250, a najwyżej montaż dam do serwisu, żeby w razie kłopotów mieć fakturę z serwisu Vw.

 

Zobaczymy jutro.

Się człowiek musi nakombinować,żeby zaoszczędzić trochę grosza. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładałem do Corolki 2003. W serwisie powiedzieli,że jeżeli zostaną wykorzystane orginalne mocowania istniejące w aucie to gwarancji nie stracę. O elektryce nie wspomnieli. Gościu w firmie zakładającej haki zdją zedrzak, włożył elemęty haka, nic nie wiercił nie spawał. elektrykę podpią pod kabelki przy światłach. Nic nie majstrował przy elektronice. Coprawda nie mam czujniczków od spalonych żarówek, może jak takowe występują wtedy coś trzeba przestawiać w komputerze. wszystko działa bez problemowo. Wcześniej podobnie zrobiłem w Hondzie Civic i też było OK.

Hak ze słupska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz na czym polega wiazak oryginalna? mam ja teraz w cytrynie.

Hak ma dwie kostki wejscie i wyjscie

Poprostu gosc wyciaga z lampy kostke i wklada ja do kostki z instalacji haka(wejscie) a druga kostke wklada spowortem do lampy (wyjscie). Ot taki u mnie patent, cala tego zaleta jest taka, ze nie musza sie wcinac w kabelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie majstrował przy elektronice. Coprawda nie mam czujniczków od spalonych żarówek, może jak takowe występują wtedy coś trzeba przestawiać w komputerze. wszystko działa bez problemowo. Wcześniej podobnie zrobiłem w Hondzie Civic i też było OK.

Pawle nie chodzi o system sprawdzania żarówek tylko o cyfrowo sterowane światła. W takim rozwiązaniu w lampach są tylko żarówki 21W a ich jasność zależy od napięcia raz jest to 12V a raz 5V(stop-pozycja) i wtym przypadku w przyczepie będą cuda nie mówiąc o zwariowaniu modułu sterowania świateł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle nie chodzi o system sprawdzania żarówek tylko o cyfrowo sterowane światła. W takim rozwiązaniu w lampach są tylko żarówki 21W a ich jasność zależy od napięcia raz jest to 12V a raz 5V(stop-pozycja) i wtym przypadku w przyczepie będą cuda nie mówiąc o zwariowaniu modułu sterowania świateł .

To nic, tylko odłączyć moduł. :ok::):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.