Skocz do zawartości

Hymer Filiperta - Eriba Nova 620A


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 614
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

54 minuty temu, Piotrekm13 napisał:

A jak z tym zaczepem będzie to wyglądało pod względem dźwigni stabilizatora i ręcznego? Nie będzie kolidowało z niczym?

Wszystko powinno się zmieścić

IMG_20211124_155308.thumb.jpg.22521601b6aca8f5ea8cf712fff7f109.jpg

poza kołem manewrowym, ale i na to jest sposób

image.png.648a8168852b4bae00cd58904e097a5f.png

56 minut temu, Piotrekm13 napisał:

No i jeszcze się zastanawiam czy cięgno od hamulca najazdowego nie będzie szło za nisko. Jak jest "normalnie" to jest chronione pomiędzy belkami, a tak będzie miło możliwość zahaczania o krzaki, pieńki, kamienie itp

ładnie sobie odpowiedziałeś

57 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Oczywiście cięgno będzie na tej samej wysokości,

I na tym poprzestańmy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pisałem, że Hymer sprawnie odpisuje, ostatnio mieli dwutygodniowy ogon, ale mnie się nie spieszyło.

18 lutego dostałem potwierdzenie, że wysłano dokumenty, dziś dotarło potwierdzenie i nowa tabliczka na 2000kg.

Koszt to 164,99 EUR.

Teraz OSKP i urząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zmiana DMC w toku, wymiana drzwi na szersze utknęła w fazie koncepcyjnej a przekładka zaczepu wstrzymana ze względu na właściwość dyszla 

IMG_20220409_143918.thumb.jpg.abc605f9114c99363fcb1c9beb162a4b.jpg

Trochę słabo widać, ale w miejscu mocowania śrub są takie "kołnierze" wspawane i bałbym się je zeszlifować a na nich nie uzyskam styku zaczepu z dyszlem na całej powierzchni. Jadę w środę do zaprzyjaźnionego serwisu przyczep i będą oceniać i radzić co z tym zrobić.

Wiosna mobilizuje jednak do drobnych prac.

Wreszcie zmieniłem koło manewrowe, wstyd juz było, choć cały czas działało ;)

20220326_143349.thumb.jpg.ca50055cae8aa5070e9532ba30e6e41f.jpg

robótka prosta, bo koło trzyma tylko zawleczka

20220326_143423.thumb.jpg.0012f427607d85493f53431daf343f8d.jpg

Jednak do montażu potrzeba specjalistycznego narzędzia

20220326_144422.thumb.jpg.469be86de6dd8ebadd966a2bd96051b7.jpg

Na drugi ogień poszła podpora (na razie liczba pojedyncza)

20220327_174502.thumb.jpg.2d4ce063b0b5581519f15e0c41839760.jpg

Do szorowania zużyłem litr benzyny ekstrakcyjnej, ponad pół spreju suchego smaru (500ml) i kilka roboczogodzin

20220327_173905.thumb.jpg.054fdbe0c556df0bbde8c96c8114094b.jpg

Niestety cały czas w pewnym zakresie śruba szła ciężko, choć dało się ręcznie kręcić i nie skrzeczała.

Stwierdziłem, że kolejnej nie ruszam, bo ilość materiałów i czasu nie są tego warte. Mimo wszystko założyłem podporę, z uwagi na rdzawe naloty, wcześniej zabezpieczając odrdzewiaczem 2w1 Boll'a (dlatego się błyszczy) i przesmarowana suchym smarem. Okazało się, że po założeniu śmiga bezszelestnie, więc jest nadzieja. Cały czas czekam aż @Tomii zrobi recenzję pewnego środka do smarowania, bo tak naprawdę to nie jestem pewny na ile ten suchy smar wystarczy.

20220327_194621.thumb.jpg.007d2c6e6a7d4cdc764fe770890390d6.jpg

Podłoga przy okazji zabezpieczona Dekaphon 9735.

Dalej zabrałem się za dołożenie pompki dodatkowej do spłuczki która tutaj polecił mi @golob , myślałem, że wepnę się tutaj

 IMG_20220409_173015.thumb.jpg.eb290848436dfa183e4530bf24a499c4.jpg

czyli od strony serwisu, ale na tej kostce jest stałe napięcie na obu stykach, więc to nie jest dobry trop

prościej będzie się wpiąć do włącznika od środka szafy

IMG_20220409_182059.thumb.jpg.de571a0269dac4dda0f5f98ffeffac72.jpg

niestety deszcz przepędził mnie i nie skończyłem roboty.

Mam pytanie, jak dostać się do kroćca wypływu wody, muszę jakoś od góry zdemontować muszlę? Pewnie jest zapchany.

Przy okazji poszukiwania przewodów, odkryłem co mam pod osłonami w łazience

IMG_20220409_180403.thumb.jpg.7a7e843ff48bb59313d9f6570557d6d4.jpg

Jest sporo kurzu, sporo kabli, wszystkie słusznie grube, jest sucho, jest delikatne ogrzewanie i jest... podwójna podłoga

IMG_20220409_180431.thumb.jpg.dd9759f8b114330c4fd3555aa5093a5c.jpg

 

IMG_20220409_181134.thumb.jpg.38cf9b256f62a5601ca147669a80dc62.jpg

Wymieniłem za to wąż do natrysku na standardowy i słusznie podejrzewałem, że najlepiej jak by był karawaningowy, bo ten "specjalny" ma mniejszą średnicę

IMG_20220412_173252.thumb.jpg.124d1c8fdd9c6ae2e2fea2fe4a657a29.jpg

a standardowy jest ciut grubszy i z oporem, ale mieści się w uchwycie słuchawki. Wąż nowy, oczywiście, tak jak oryginał, gumowany, aby dyndając podczas jazdy, nie porysał ścian.

Odkryłem też bardzo ważną funkcję.

Otóż, na pilocie klimatyzacji jest przycisk "light",

IMG_20220412_171414.thumb.jpg.4e3618f86e85ebc8cc488bfefd9d7c65.jpg

który potrafi zdalnie włączyć oświetlenie klimy

IMG_20220412_171436.thumb.jpg.41c0d8d005384a4e6f17bd62e15d158b.jpg

Jednak odkryciem ważniejszym okazał się przycisk "DIM"

który wyzwala funkcję ściemniania :)

Jest chyba z 6 stopni ściemniania i ustawione było jak kupiłem na 5 (prawie najjaśniejszy), zawsze używałem tylko włącznika na obudowie, ale używałem rzadko, bo wkurzało mnie brzęczenie które towarzyszyło światłu. Teraz wiem, że brzęczy jak obcinamy (chyba) napięcie, bo jak jest na max to przestaje hałasować.

Co do zasady, to zawsze czytam instrukcje, ale akurat do klimy jeszcze się nie dobrałem w 100% ;)

No i na koniec doszło wyposażenie przyczepy, które w przypadku braku 230V, będzie mogło wspomagać grzanie wody, ładowanie wózka a nawet poradzi sobie z klimą.

IMG_20220412_170915.thumb.jpg.3611390338e363078c33d4a4c9875466.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, filipert napisał:

Mam pytanie, jak dostać się do kroćca wypływu wody, muszę jakoś od góry zdemontować muszlę?

Nie wiem, jaką Ty masz toaletę, ale u mnie w C400 po zimie pompka nie chciała pracować (po naciśnięciu przycisku jakby startowała i cisza). Żeby się do niej dostać, pierw trzeba wyciągnąć wajchę do otwierania kasety, potem trzeba zdjąć panel z przyciskiem spłukiwania (zatrzaski). Potem jest taki plastik/walec z rurkami i jak go zdejmiesz to masz dojście do rurki, która idzie do pompki (jeszcze nie udało mi się tej pompki wyjąć - nie chciała wyjść, bo była zalana a po przejechaniu się zaczęła chodzić :)). Bez zdejmowania walca rurka idzie w drugą stronę, z tego co pamiętam, wchodzi pod muszlę.

Widzę, że przygotowania do sezonu idą pełną parą :ok: Ja czekałem na ładniejszą pogodę, też mam spoooro roboty ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, filipert napisał:

Trochę słabo widać, ale w miejscu mocowania śrub są takie "kołnierze" wspawane i bałbym się je zeszlifować a na nich nie uzyskam styku zaczepu z dyszlem na całej powierzchni. Jadę w środę do zaprzyjaźnionego serwisu przyczep i będą oceniać i radzić co z tym zrobić.

Wydaje się, że też takie mam. To są chyba rurki wspawane w ceownik zaczepu. Dzięki nim po skręceniu śrub ceownik się nie zgina i śruby się nie luzują. Dzisiaj jeszcze się przyjrzę u siebie. 

A co one przeszkadzają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Piotrekm13 napisał:

Wydaje się, że też takie mam. To są chyba rurki wspawane w ceownik zaczepu. Dzięki nim po skręceniu śrub ceownik się nie zgina i śruby się nie luzują. Dzisiaj jeszcze się przyjrzę u siebie. 

A co one przeszkadzają?

Jeżeli to wystają te rurki (potwierdzam, że są wewnątrz profilu), to będzie OK i pewnie wystarczy zeszlifować.

Przeszkadzają, że nie ma możliwości montażu całą powierzchnią, wtedy cała siła uciągu znajdowała by się na samych śrubach, bez oporu ciernego który mamy podczas skręcenia całą powierzchnią. Wolę sam nie ingerować w takim zakresie w tak istotny element jak zaczep. I tak zawożę przyczepę na serwis hamulcy, wiec niech fachowcy się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, filipert napisał:

Jeżeli to wystają te rurki (potwierdzam, że są wewnątrz profilu), to będzie OK i pewnie wystarczy zeszlifować.

Przeszkadzają, że nie ma możliwości montażu całą powierzchnią, wtedy cała siła uciągu znajdowała by się na samych śrubach, bez oporu ciernego który mamy podczas skręcenia całą powierzchnią. Wolę sam nie ingerować w takim zakresie w tak istotny element jak zaczep. I tak zawożę przyczepę na serwis hamulcy, wiec niech fachowcy się wypowiedzą.

Jak "zetniesz" na płasko to usuniesz również spoiny pachwinowe, wokół tych rurek. Może zostaną jakieś resztki spoin, które są wtopione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, lbuster napisał:

Nie wiem, jaką Ty masz toaletę, ale u mnie w C400 po zimie pompka nie chciała pracować (po naciśnięciu przycisku jakby startowała i cisza). Żeby się do niej dostać, pierw trzeba wyciągnąć wajchę do otwierania kasety, potem trzeba zdjąć panel z przyciskiem spłukiwania (zatrzaski). Potem jest taki plastik/walec z rurkami i jak go zdejmiesz to masz dojście do rurki, która idzie do pompki (jeszcze nie udało mi się tej pompki wyjąć - nie chciała wyjść, bo była zalana a po przejechaniu się zaczęła chodzić :)). Bez zdejmowania walca rurka idzie w drugą stronę, z tego co pamiętam, wchodzi pod muszlę.

Mogłem napisać :mlot: że mam C200 bez zbiornika

Chyba jednak trzeba od dołu rozkręcać

IMG_20220409_173128.thumb.jpg.7dbaaf29dae2bf1427eb5c55ad7ddd45.jpg

 

 

Teraz, Piotrekm13 napisał:

Jak "zetniesz" na płasko to usuniesz również spoiny pachwinowe, wokół tych rurek. Może zostaną jakieś resztki spoin, które są wtopione. 

Wiedziałem, że nie powinienem się za to brać ;)

Tylko domyślam się co piszesz, ale zakładam, że trzeba by dorobić spaw od środka profilu "C", bo teraz jest tylko od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, filipert napisał:

Tylko domyślam się co piszesz, ale zakładam, że trzeba by dorobić spaw od środka profilu "C", bo teraz jest tylko od dołu.

Dokładnie to miałem na myśli. 

Bierz też pod uwagę, że to jest ocynkowane. Spawanie jest trochę utrudnione, a jakość spoin może być wątpliwa. Dodatkowo uszkadzasz warstwę cynku, więc będzie korozja. 

Wiem, trochę marudzę ;).

W ramach przypomnienia się upewnię:  Ten sam zaczep, który masz obecnie ma iść pod ramę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, filipert napisał:

Mogłem napisać :mlot: że mam C200 bez zbiornika

Chyba jednak trzeba od dołu rozkręcać

Dokładnie, odkręcasz 3szt "slizgów" - 6 wkrętów (na foto wkręty jednego są przesłonięte), oraz te uchwyty z 4 wkretami włącznie. Toaleat wtedy zdjemuje się od góry już. Polecam jakiśmały wkrętak elektryczny, bo niewygodnie się to wykręca.

image.png.fb70ff93d4399b935256951d215ae952.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Bierz też pod uwagę, że to jest ocynkowane. Spawanie jest trochę utrudnione, a jakość spoin może być wątpliwa. Dodatkowo uszkadzasz warstwę cynku, więc będzie korozja. 

Wiem, trochę marudzę ;).

W ramach przypomnienia się upewnię:  Ten sam zaczep, który masz obecnie ma iść pod ramę?

Dobrze, że teraz marudzisz, bo potem by było jak z pewną instalacja gazową ;)

Zaczep ten sam.

11 minut temu, golob napisał:

Dokładnie, odkręcasz 3szt "slizgów" - 6 wkrętów (na foto wkręty jednego są przesłonięte), oraz te uchwyty z 4 wkretami włącznie. Toaleat wtedy zdjemuje się od góry już. Polecam jakiśmały wkrętak elektryczny, bo niewygodnie się to wykręca.

image.png.fb70ff93d4399b935256951d215ae952.png

Dzięki wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, filipert napisał:

Wiedziałem, że nie powinienem się za to brać ;)

Tylko domyślam się co piszesz, ale zakładam, że trzeba by dorobić spaw od środka profilu "C", bo teraz jest tylko od dołu.

Jeśli dobrze kojarzę jak wymieniałem kiedys w Hymerze UN to otwory są tam dużo większe niż śruby i chyba nawet owalne, więc sporo miejsca tam jest (dlatego wielgachna podkładka tam jest). Bardzo możliwe że wpasują Ci w te "kołnierze" i nie będzie tematu. Sprawdź tą opcje bo być może całe rozważania nie są potrzebne :)

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem ten kibelek już 2 razy (raz aby dostać się do filtra, a drugi przy montażu SOG-a), masakra jeżeli u Ciebie jest identycznie cofnięty w głąb łazienki. Dobrze golob   radzi -  mały wkrętak elektryczny znacznie ułatwia sprawę. Polecam oddzielny zbiornik do spłuczk - i u nas się sprawdza i mogłem pozbyć się tego filterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, golob napisał:

 

Jeśli dobrze kojarzę jak wymieniałem kiedys w Hymerze UN to otwory są tam dużo większe niż śruby i chyba nawet owalne, więc sporo miejsca tam jest (dlatego wielgachna podkładka tam jest). Bardzo możliwe że wpasują Ci w te "kołnierze" i nie będzie tematu. Sprawdź tą opcje bo być może całe rozważania nie są potrzebne :)

Dobry trop. Jak nawet otwory bedą za małe, to lepiej je powiększyć, niż szlifować spawy. 

5 godzin temu, BIGL napisał:

Rozbierałem ten kibelek już 2 razy (raz aby dostać się do filtra, a drugi przy montażu SOG-a), masakra jeżeli u Ciebie jest identycznie cofnięty w głąb łazienki. Dobrze golob   radzi -  mały wkrętak elektryczny znacznie ułatwia sprawę. Polecam oddzielny zbiornik do spłuczk - i u nas się sprawdza i mogłem pozbyć się tego filterka.

Tak, jest cofnięty, na szczęście mam małą wkrętarkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.