Skocz do zawartości

Hymer Filiperta - Eriba Nova 620A


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, filipert napisał:

Poszedłem sprawdzić i kula wychodzi od gory około 40cm, w Sorento było kilka cm wyżej. 

Jest trochę zapasu i mógłbym wumienic kulę na wyższą. 

IMG_20211121_184602.thumb.jpg.40fea12a6e7c3184caa438d20a21406c.jpg

"Podczas pierwszego badania technicznego pojazdu z hakiem holowniczym należy zmierzyć wysokość kuli od podłoża. Według polskiej normy wysokość osi kuli od podłoża powinna wynosić 350-420 mm (rys. 3). Tak duża tolerancja tego wymiaru została przyjęta ze względu na obciążenie własne pojazdu. Ma to znaczenie ze względu na maksymalny nacisk na kulę (ograniczona wytrzymałość nadwozia samonośnego)."

 

Czyli raczej tutaj jest ok...

Edit:

Ja za wysoko zrobisz kulę, to klapy nie otworzysz przy zapiętej przyczepie. 

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 637
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nic więcej mi nie przychodzi do głowy. Jedynie to że niektórzy twierdzą że ziemia jest okrągła, ale to by akurat odwrotnie się przyczepa zachowywała...

A zmierz różnicę w wysokości przedniego i tylnego rogu budy. Tak, żeby mieć wyobrażenie o wielkości. Czy chodzi o 3cm czy o 10?

Jaka długość tej budy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, filipert napisał:

Jednak przyczepa za mocno nurkuje, podobnie było z Sorento i zaczynam się zastanawiać, czy aby dobrze mam zamontowany zaczep na ramie, może powinien być pod ramą? 

Przełóż zaczep pod ramę i sprawdź. Przy okazji dobrze jest dać nowe śruby. Ja tak musiałem zrobić w dwóch swoich przyczepach, bo osie nie były równomiernie obciążone (u mnie przy masie 4t ma to duże znaczenie). Zwróć też uwagę, że teraz jest problem przy pustym holowniku - co będzie jak załadujesz auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Stu napisał:

Zwróć też uwagę, że teraz jest problem przy pustym holowniku - co będzie jak załadujesz auto?

Jest pneumatyka ?

10 minut temu, Stu napisał:

a tak musiałem zrobić w dwóch swoich przyczepach, bo osie nie były równomiernie obciążone (u mnie przy masie 4t ma to duże znaczenie)

Przyczepy kempingowe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, peja76 napisał:

Czyli dupka w górę? 

Nie wiedziałem, że tak można... ciekawe jak to wpływa na prowadzenie auta, no i światła do regulacji bo nie ma xenonów. 

Muszę najpierw zmierzyć ile brakuje przyczepie do poziomu, a wcisnąłem ją już w kąt podwórka na zimowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, filipert napisał:

Czyli dupka w górę? 

Nie wiedziałem, że tak można... ciekawe jak to wpływa na prowadzenie auta, no i światła do regulacji bo nie ma xenonów. 

Muszę najpierw zmierzyć ile brakuje przyczepie do poziomu, a wcisnąłem ją już w kąt podwórka na zimowanie. 

Tak dupka w górę.

Jak masz zwykłe światła to nie ma problemu, szybka regulacja i po sprawie, ja nie odczułem różnicy w prowadzeniu auta, fakt jest taki że my raczej w drugą stronę robiliśmy, przeważnie obniżaliśmy i to całe auto przód i tył.

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, peja76 napisał:

przeważnie obniżaliśmy i to całe auto przód i tył.

Viano pneumatyka z tyłu tylko, wiec za bardzo nie podniosę, żeby auto znów nie "nurkowało" ?

Jak pomierzę przyczepę, to wyjdzie ile brakuje, jak wyjdzie, że zaczep pod dyszel, to wolę zrobić modyfikację na przyczepie, jak kilka cm, to zacznę od podwyższenia główki haka i wtedy jak zabraknie, to zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem pomiarów na podjeździe i mimo jego pochyłości, wynik uważam za trafny, ale poproszę o weryfikację mojej metodologii. 

Najpierw wypoziomowałem przyczepę 

IMG_20211124_155047.thumb.jpg.c64014e912365b3cae961197a926299c.jpg

Potem ustawiłem poziom na wysokości, na jakiej powinna być kula haka

IMG_20211124_155428.thumb.jpg.4de644a648511ea3dc2a66e2d02f57a9.jpg

i ten poziom pojawił się na kole

IMG_20211124_155502.thumb.jpg.47f99657b47e0ff78b8d59d17f266165.jpg

Tak odczytałem wysokość kuli, jaka pozwoli na idealne wypoziomowanie przyczepy za autem

IMG_20211124_155533.thumb.jpg.73b1b7244e8277e4a62c74929234ff1c.jpg

Prawie 52cm.

Hak jest na wysokości 40cm, czyli różnica ponad 10cm...

Przeniesienie zaczepu wydaje się najrozsądniejsze, da zysk 8cm

IMG_20211124_155630.thumb.jpg.c5531b43d153dc2a532fec519b26e049.jpg

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalnie.?

A jak z tym zaczepem będzie to wyglądało pod względem dźwigni stabilizatora i ręcznego? Nie będzie kolidowało z niczym?

No i jeszcze się zastanawiam czy cięgno od hamulca najazdowego nie będzie szło za nisko. Jak jest "normalnie" to jest chronione pomiędzy belkami, a tak będzie miło możliwość zahaczania o krzaki, pieńki, kamienie itp. Oczywiście cięgno będzie na tej samej wysokości, ale reszta będzie wyżej...

Ostatnia uwaga: Jakby co, to ja się nie znam i nie bierz tego za jakieś zalecenia. Głośno się tylko zastanawiam...?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.