Skocz do zawartości

Przyczepa czy kamper?


olokup

Przyczepa czy kamper?  

66 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co byś wybrał?

    • Przyczepę kempingową
      38
    • Kampera
      12
    • Camper vana
      16
    • Micro campera (auto osobowe)
      0


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, adaml61 napisał:

Nie masz takiej możliwości , chyba że przeniesiesz się w czasie .

on jest elektrykiem , wie co mówi :bravo::lol:

 

2 godziny temu, jjb napisał:

 akumulator kwasiak 120 Ah, solar około 100 W.................. prawie zawsze się przemieszczam. No może dwa, a może z raz trzy dni się trafiły.

z szybkiego przeliczenia wychodzi niecałe 40 Ah na lodówkę na dobę, bardzo sie nie wysilałem więc realnie będzie sporo mniej

więc na dwa dni spokojnie wystarczy ci z ładowaniem komórki, ledów i pompki, realnie pewnie ze cztery

przejeżdzając co trzeci dzień w inne miejsce nie musisz męczyć sie z solarami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam lodówkę na 230V i w sezonie (kiedy jeżdzimy) jest w zasadzie bezobsługowa. Gorzej bywa zimą, ale wtedy lodowka absorbcyjna też raczej nie jest włączona ;) (tzn moja chodzi cały czas, bo auto sobie stoi pod domem podłączone do prądu). U mnie robotę odwala alternator (bo 100W solar to tak raczej na podtrzymane jest ;) ) i 215Ah w kwasiaku (który własnie zmieniam na LifePo4 - kwasiak po 4 sezonach wyzionął ducha). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jjb napisał:

Mam lodówkę CRX80 (katalogi w intenecie), akumulator kwasiak 120 Ah, solar około 100 W. Lodówkę wyłączam tylko wtedy, gdy kamper zapada w sen zimowy pod dachem garażu. W sezonie lodówka pracuje cały czas. Gdy nie wyjeżdżam tydzień czy dwa (rzadko) i gdy w zasadzie jedynym odbiornikiem jest lodówka akumulator cały czas pokazuje najwyższy stopień naładowania. Oznacza to, że solar produkuje więcej energii niż zużywa lodówka

 

2 godziny temu, danielpoz napisał:

Cicho, to pan elektryk. 

?

nie znam sie, ale nie zadziała w takiej konfiguracji jak opisał? 

 

z ciekawości pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacekzoo napisał:

 

nie znam sie, ale nie zadziała w takiej konfiguracji jak opisał? 

 

z ciekawości pytam

Zadziała. Osobiście itak wolałbym tradycyjną na gaz odpalić. Butle na każdym rogu sprzedają, z prądem już gorzej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jacekzoo napisał:

 

nie znam sie, ale nie zadziała w takiej konfiguracji jak opisał? 

 

z ciekawości pytam

Oczywiście że zadziała. Kwestia ile może pracować na samym aku zakładakąc np taką pogodę jak jest teraz czyli brak słońca. 

9 godzin temu, chris_66 napisał:

 

przejeżdzając co trzeci dzień w inne miejsce nie musisz męczyć sie z solarami

Ile km? A właściwie jaki czas jazdy? Bo chyba nikt nie myśli że wyładowany aku np 100Ah naładuje się z alternatora np w 3 godziny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielpoz napisał:

Ile km? A właściwie jaki czas jazdy? Bo chyba nikt nie myśli że wyładowany aku np 100Ah naładuje się z alternatora np w 3 godziny?

To zależy jaki masz alternator i ile będziesz zużywał prąd i podczas jazdy...

Ale zakładając że aku rozruchowy jest w dobrym stanie, prąd z alternator płynie jedynie do świateł, komputera i radia, to mając alternator rzędu 180A, spokojnie w 3h będziesz miał naladowany akumulator kwasowy 100Ah (z tego co juz słyszałem li-po już też) w 80-90%...mimo że wcześniej był na krawędzi bezpiecznego rozładowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmierz ile aktualne akumulatory przyjmują prądu od alternatorów...to już nie czasy Żuka, czy Syrenki...

Po co w autach 150-180A alternator, gdy jeżeli wszystkie odbiorniki w aucie włączysz to uzyskasz góra 50-100A odbioru...

Akumulatory rzędu 600-800A prądu rozruchowego przyjmują nawet pod 200A (o ile jest taki alternator zamontowany w aucie) w pierwszych etapach ładowania...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, danielpoz napisał:

 Ile km? A właściwie jaki czas jazdy? Bo chyba nikt nie myśli że wyładowany aku np 100Ah naładuje się z alternatora np w 3 godziny?

dwa rozruchy auta to około 30 minut jazdy żeby odrobić straty energii

klasyczny akumulator spokojnie przyjmuje 30-50A z alternatora, alternator też ma możliwości wpuszczenia prądu

trzeba by pobawić się i sprawdzić dokładnie, ale 3 godziny powinny wystarczyć, może nie do pełna z całkowitym podciągnięciem gęstości ale do 90%, zauważ, że aku przyjmuje dużo prądu na początku ładowania, potem prąd zaczyna spadać

inna sprawa jak "mądre" alternatory będą chciały ładować, bo stare, klasyczne dają radę bez problemu

sam używam aku na serwisówce, często dojechany do dna (bez zabezpieczenia), po krótkiej trasie nie wykazuje żadnych oznak agonii, dwa razy w roku ładowany do osiągnięcia 1,28 małym prądem, bez problemu wytrzymują trzy lata takiego traktowania

zupełnie inna sprawa to jaki aku kupimy, czy zwykły rozruchowy, czy głębokiego rozładowania, czy może buforowy przeznaczony do pracy cyklicznej z niewielkimi prądami

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Misio napisał:

To zmierz ile aktualne akumulatory przyjmują prądu od alternatorów...to już nie czasy Żuka, czy Syrenki...

Po co w autach 150-180A alternator, gdy jeżeli wszystkie odbiorniki w aucie włączysz to uzyskasz góra 50-100A odbioru...

Akumulatory rzędu 600-800A prądu rozruchowego przyjmują nawet pod 200A (o ile jest taki alternator zamontowany w aucie) w pierwszych etapach ładowania...

To że alternator generuje taki a nie inny amperaż to oczywiste. Możemy przyłożyć do aku nawet i 200A i w bardzo krótkim czasie uzyskamy napiecie powyżej np 14,8V. Uważasz że aku będzie już naładowany? Napięcie wskazuje że niby tak.? No właśnie tylko niby?

 

Weź dla doświadczenia ładowarkę o stałym prądzie  50A i naładuj w 2 godziny wyładowane do zera maleństwo 100Ah. Jak się teoretycznie naładuje(14,8) to odstaw i sprawdz po paru godzinach lub na drugi dzień czy ma 12,,9V. 

Popraktykuj i wrocimy do rozmowy?

 

49 minut temu, chris_66 napisał:

 

klasyczny akumulator spokojnie przyjmuje 30-50A z alternatora, alternator też ma możliwości wpuszczenia prądu

 

Ba, nawet znacznie więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Misio napisał:

Też zapraszam do praktyki - a stały prąd to właśnie czas Syrenki czy Żuka...a nie aktualne alternatory...

??? Sory ale chyba rozmawiamy o zupełnie innych sprawach. Ty o Syrenkach ja o ładowarkach z możliwiścia ustawienia stałego prądu ładowania. To że charakterystyka prądowa nie jest liniowa to mam nadzieję że wiesz?

 

Dziękuję za rozmowę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.