Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, grotaczarka napisał(a):

Jako producent powyższej przyczepy zaświadczamy, że a w/w przyczepa posiada 

homologacje o dopuszczalnej masie całkowitej 1300 kg.

Moim zdaniem jesteś w lepszej sytuacji, bo u mnie koronnym argumentem odmownym było upieranie się organu, że przyczepa nie ma homologacji na żądaną zmianę (nie napisali tego w zaświadczeniu).

Wczoraj zdobyłem wreszcie informację od Hymera, że w tamtych latach nie mieli homologacji na konkretny pojazd a ogólną na model, dostałem taki kwit:

6DAB1CCA-C2BE-4F1E-9D04-921416E29BA3.thumb.jpeg.dbb945bc41e54ec654d701fabe59d20a.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jesteś w lepszej sytuacji, bo u mnie koronnym argumentem odmownym było upieranie się organu, że przyczepa nie ma homologacji na żądaną zmianę (nie napisali tego w zaświadczeniu).
Wczoraj zdobyłem wreszcie informację od Hymera, że w tamtych latach nie mieli homologacji na konkretny pojazd a ogólną na model, dostałem taki kwit:
6DAB1CCA-C2BE-4F1E-9D04-921416E29BA3.thumb.jpeg.dbb945bc41e54ec654d701fabe59d20a.jpeg
 
Ale u Ciebie sprawa się jakoś posuwa do przodu? Na czym obecnie stoisz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Ale u Ciebie sprawa się jakoś posuwa do przodu? Na czym obecnie stoisz?

Nie miałem czasu od kilku miesięcy się zająć tą sprawą. Organ w ostatniej odpowiedzi zaznaczył, że jak znów napiszę do niego bez nowych faktów, to pozostawi pismo bez odpowiedzi.

Przygotowywałem się do WSA, ale pomyślałem, że jak zdobędę homologację na 2000kg, na przyczepie jest tabliczka 2000kg, na przeglądzie diagnosta OSKP potwierdził 2000kg, to może poprawią "błąd" w DR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
W dniu 5.07.2023 o 11:54, Rademenes79 napisał(a):

Dzień dobry.

Pytanie do osób, które zmieniały DMC w Adrii. W jaki sposób uzyskać homologację producenta? Próbowałem pisać na adres info@adria-mobil.si niestety nie dostałem żadnej odpowiedzi.

Przedwczoraj napisałem o to do sprzedawcy mojej przyczepy. Na razie czekam na info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie koszt nalepki i dokumentu "podnoszącego" DMC do standardowej z homologacji, czyli z 1000 do 1100 kg wynosi 150 euro. Być może uda mi się w piątek zapytać diagnostę oraz w wydziale komunikacji, czy ogarną temat. 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Mars napisał(a):

U mnie koszt nalepki i dokumentu "podnoszącego" DMC do standardowej z homologacji, czyli z 1000 do 1100 kg wynosi 150 euro. Być może uda mi się w piątek zapytać diagnostę oraz w wydziale komunikacji, czy ogarną temat. 

Idź od razu do WK, tylko bez tabliczki. Do diagnosty nie musisz, bo nie ma takiego obowiązku w przypadku podnoszenia DMC do wartości do jakiej był homologowany pojazd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, po wizycie u kierownika WK wiem w sumie tyle samo, co przed. Kierownik najpierw powiedział, że "praktycznie nie powinno się zmieniać DMC w już zarejestrowanym aucie, ale jeśli dostanę nowy certyfikat i tabliczkę znamionową od producenta oraz zaświadczenie od diagnosty, to może to ogarniemy, jeśli potwierdzi te dane w jakiejś tam bazie". 

Sam kierownik twierdzi, że mimo tych zaświadczeń i tak finalnie może się to skończyć odmową, więc bez sensu wydać ok. 700 zł za nic. Do tego chciałbym podwyższyć DMC tylko o 100 kg, a przecież Karoq ma o wiele większy bagażnik niż Vignale, więc więcej pomieści. 

Poza tym ten kierownik zapytał mnie, kto założy tę tabliczkę znamionową, bo chyba nie ja? 

Jest jeszcze jedna rzecz: w razie uszkodzenia Karoqa chwilę przed wyjazdem wakacyjnym, nie będę już mógł holować przyczepy z podniesioną DMC. 

Po przegadaniu z żoną odpuszczam temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tabliczki to mówisz że przedstawiciel producenta :)

 

Chce na wiosne powalczyć w moim Hobby o 100 kg, już wiem że Pan naczelnik nie mówi nie, ale powiedział że jak będzie miał wątpliwości to bedzie musiał wysłać zapytanie do ITD a Ci już pewnie powiedzą nie :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne jest to, że każdy wydział robi jak mu wygodniej i generalnie jak widzę zniechęca a przecież ścieżka formalnie jest i jeśli mamy dokumenty od producenta to powinna to być czysta formalność. Inna sprawa, że już dawno powinno być to ogarnięte zupełnie inaczej. Np. W Niemczech możesz mieć przyczepę o dmc powiedzmy 2000kg gdy twoje auto ma możliwość ciągnięcia przyczepy o masie max 1800kg. Podczas kontroli liczy się jej RMC i jeśli nie przekracza 1800kg to problemu nikt nie widzi bo wszystko się zgadza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Eastnomad napisał(a):

Piękne jest to, że każdy wydział robi jak mu wygodniej i generalnie jak widzę zniechęca a przecież ścieżka formalnie jest i jeśli mamy dokumenty od producenta to powinna to być czysta formalność. Inna sprawa, że już dawno powinno być to ogarnięte zupełnie inaczej. Np. W Niemczech możesz mieć przyczepę o dmc powiedzmy 2000kg gdy twoje auto ma możliwość ciągnięcia przyczepy o masie max 1800kg. Podczas kontroli liczy się jej RMC i jeśli nie przekracza 1800kg to problemu nikt nie widzi bo wszystko się zgadza. 

Dokładnie tak jest w DE a u nas nawet jak masz masy w DR to pustej lawety nie pociągniesz :mlot:

A wracając do WK to bym zapytał urzędnika czemu w innym WK w innej miejscowości   przedstawiając  te same dokumenty taka procedura przechodzi bez żadnych przeszkód ?

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ztcw. dużo zależy od pierwotnej homologacji typu, czy przewidywała takie masy, na jakie ma być zaktualizowana DMC (tzn. dana DMC musi ztcw. być konkretnie i wprost wymieniona w dokumencie homologacyjnym, nie wystarczy że mieści się między najmniejszą i największą widniejącą w świadectwie homologacyjnym). 

W praktyce przy rejestracji pojazdu przedstawia się w WK nie tyle świadectwo homologacji, a wyciąg ze świadectwa homologacji dla danego egzemplarza, na konkretne masy, wymiary itp. Wg producenta mojej podłodziówki (akurat patrzę na skan wyciągu bo mam pod ręką), wszystkie dane w wyciągu podane są dla DMC 2000 kg (nawet dechnicznie dopuszczalna możliwa masa pojazdu 2000 kg), bo mi na takiej zależało, ale sama homologacja typu jest do 2700 kg z przedziałami od zdaje się 1800 do 2700 kg, co 50 kg (a wszytkie elementy cepy - rama, osie, opony, UN i zaczep) spełniają warunki homologacji na 2700kg). [ciekawostka - wziąłem stabilizator, i w wyciągu dopuszczalna Vmax jest... 100km/h - formalnie dałoby się nawet uzyskać niemieckie "Tempo 100" na caly zestaw].

Tak zupełnie formalnie, masy i wymiary względem danych przy pierwszej rejestracji nie powinny podlegać zmianie, ale jeśli przedstawi się nowy, "aktualny" wyciąg z masą wprost wymienioną w homologacji (zaświadczenie producenta), przechodzi (ważniejsza jest sama homologacja, a nie wyciąg na daną masę) - nie można zmienić danych na takie, które nie są wprost wymienione w świadectwie homologacji.

To samo dzieje się przy sprzedaży nowych przyczepek towarowych - jeśli sprzedawca nalezy do "zaufanych" kooperantów producenta, cepka wykonan w standardzie 750 kg, przyjeżdża z kompletem papierów i od razu wydrukowanymi wyciągami np. na 2 DMC, np. 550kg i 750 kg. Nabywca mówi jaką DMC chce, i drugi wyciąg idzie w niszczarkę. Ale bazą jest ta sama homologacja, w której wymienione są 2 wartości, 550 i 750 kg, a klient dostaje do WK wyciąg z jedną z nich. I wtedy nie podniesie się DMC z 550 na 600kg, ale na 750kg - nowy "kwit" od producenta, i... da się.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest śmieszniej.

 

 

Przyczepa pierwotnie wyszła z tabliczką na 1350 poprzednik sprawdzając ja do Polski zmienił sobie na 1250 o tak potrzebował.

 

Także de facto mogę pójść ścieżka że jak nie można to dlaczego ktoś na to wcześniej pozwolił i chce przywrócenia do stanu faktycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Ja zaczynam swoją walkę z WK Kraków (chyba bezsensu) :). Pierwsze pismo z prośbą o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego z nową masą dmc  zmniejszającą o 50kg niestety odrzucili. Było tam  zaświadczenie od producenta Hobby z informacją że mogę zgodnie z ich homologacją obniżyć wagę z 1350kg na 1300kg, tabliczka znamionowa, świadectwo homologacji. Tłumacząc że tak mogę obniżyć dmc przyczepy jeżeli będą zrobione jakieś zmiany konstrukcyjne potwierdzone przeglądem, lub producent podczas pierwszej rejestracji przyczepy błędnie podał wagę dmc, w żadnym innym przypadku tego nie mogą zrobić. Jest jakaś szansa na wygranie z nimi? Chyba pozostaje Viatol :).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krisio napisał(a):

Witam,

Ja zaczynam swoją walkę z WK Kraków (chyba bezsensu) :). Pierwsze pismo z prośbą o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego z nową masą dmc  zmniejszającą o 50kg niestety odrzucili. Było tam  zaświadczenie od producenta Hobby z informacją że mogę zgodnie z ich homologacją obniżyć wagę z 1350kg na 1300kg, tabliczka znamionowa, świadectwo homologacji. Tłumacząc że tak mogę obniżyć dmc przyczepy jeżeli będą zrobione jakieś zmiany konstrukcyjne potwierdzone przeglądem, lub producent podczas pierwszej rejestracji przyczepy błędnie podał wagę dmc, w żadnym innym przypadku tego nie mogą zrobić. Jest jakaś szansa na wygranie z nimi? Chyba pozostaje Viatol :).

 

Najpierw to Ty sobie zważ tą swoją przyczepkę, bo jeszcze się okaże, że zamiast obniżać będziesz musiał podnieść DMC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.