Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, jacek00 napisał(a):
W dniu 8.03.2024 o 20:10, filipert napisał(a):
Nieśmiało, bo jeszcze nie dowierzam
IMG_9219.thumb.jpeg.1abdce1caf60dde5f5cb3895621754a8.jpeg

Opowiadaj lepiej co i jak. Bo przecież miałeś dać sobie spokój.

Na SKP diagnosta mnie zawrócił, bo DR nie zgadzał się z tabliczką, podpowiedział, że mam złożyć wniosek o korektę danych.

Pojechałem do urzędu, dałem DR i zaświadczenie (badanie dodatkowe) z SKP z wartościami 2000kg, sympatyczna pani kazała wypełnić wniosek o korektę danych...

Całą historia 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, filipert napisał(a):

Na SKP diagnosta mnie zawrócił, bo DR nie zgadzał się z tabliczką, podpowiedział, że mam złożyć wniosek o korektę danych.

Pojechałem do urzędu, dałem DR i zaświadczenie (badanie dodatkowe) z SKP z wartościami 2000kg, sympatyczna pani kazała wypełnić wniosek o korektę danych...

Całą historia 😉

Buahaha, i całe szarpanina o nic :lol:Czyli wystarczy zmienić samemu tabliczkę, pojechać na SKP i wziąć kwit o niezgodności danych w DR z tabliczką i gotowe? :) 

To są jaja, że jak człowiek chce coś zrobić zgodnie z prawem to angażuje się tabuny ludzi, przepala pieniądze aby udowodnić obywatelowi, że się nie da...

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jacek00 napisał(a):

wystarczy zmienić samemu tabliczkę, pojechać na SKP i wziąć kwit o niezgodności danych w DR z tabliczką i gotowe? :)

Prawie. SKP wydaje zaświadczenie o nowej masie na postawie zaświadczenia producenta i wprowadza nowe dane do CEPIK, dlatego starostwo widzi nowe dane.

Po wydaniu nowego DR wreszcie i ja widzę

IMG_9222.thumb.jpeg.6afb457bcf9868601aede0f37bf2fdc5.jpeg

Tym razem miałem ze sobą również przetłumaczoną homologację na 2000kg, bo to kwestionowali początkowo, ale była zbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, filipert napisał(a):

Po wydaniu nowego DR wreszcie i ja widzę

To widzimy dopiero po klepnięciu przez WK ( stały dowód , bo na tymczasowym sprawa jeszcze się toczy ) ; swoją drogą ,, wyroki boskich " WK w PL są często poza prawem i wielką niewiadomą :hehe: :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@filipert fajnie, że się udało :)Sam gdzieś tam czasem myślę czy nie podnieść DMC swojego zestawu do max. dopuszczalnego dla tej osi (o 200kg) ale jak czytam Twoje perypetie to trochę się odechciewa tracić czas i nerwy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, janm napisał(a):

To widzimy dopiero po klepnięciu przez WK ( stały dowód , bo na tymczasowym sprawa jeszcze się toczy )

Ale ja widzę w CEPIK już teraz z tymczasowym.

8 godzin temu, Eastnomad napisał(a):

@filipert fajnie, że się udało :)Sam gdzieś tam czasem myślę czy nie podnieść DMC swojego zestawu do max. dopuszczalnego dla tej osi (o 200kg) ale jak czytam Twoje perypetie to trochę się odechciewa tracić czas i nerwy. 

Kwestia życzliwości człowieka i bycia dla klienta urzędu. Jak pokazuje drugie podejście, może być prosto 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, Twój przypadek dodaje jakiejś otuchy.

 

Myślałem nad takim rozwiązaniem jak korekta danych w dowodzie tylko jest jedno ale , jeżeli przyczepa załóżmy jest od 3-4 lat w Polsce to przechodziła przeglądy rejestracyjne. Nie robimy takim czymś kuku diagnoście. Ktoś się kiedyś wcześniej podpisał pod poprawnymi danymi to jakim cudem nagle się zmieniły.

 

A co myślcie o pomyśle na zgubioną tabliczkę, w Hobby tabliczka jest na bocznej ścianie zawsze w jakiś dziwny sposób mogłaby odpaść w trasie czy to na postoju. Zamawiamy nową z nowymi danymi i montujemy. W takim przypadku chyba nikt nie podważy nowej homologacji z nową wagą ?

 

Już pisałem wielokrotnie że u mnie przypadek jest dziwny bo w mojej budce jak poprzedni właściciel ściągną ją do kraju to obniżył DMC o 100 kg.

Fizycznie posiadam starą oryginalną tabliczkę z wagą jaką ja bym chciał. Może po prostu ją zamontować, zgłosić zagubienie i zamocować starą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ventyl napisał(a):

Zamawiamy nową z nowymi danymi i montujemy

nowa alemaniowa jest czysta do wygrawerowania , masz też w komplecie naklejaną ( od 2018 w bakiście ) ; jak widać życie i realia w WK piszą przedziwne scenariusze które prowadzą nas do celu - albo i nie :) :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, janm napisał(a):

nowa alemaniowa jest czysta do wygrawerowania , masz też w komplecie naklejaną ( od 2018 w bakiście ) ; jak widać życie i realia w WK piszą przedziwne scenariusze które prowadzą nas do celu - albo i nie :) :hej:

To na to samo wyjdzie jak założę tą starą i będę próbował bajki że taka była od początku. W końcu nie skłamie taka była założona w fabryce :)

 

To że czysta to już słyszałem, ale co potem z nią ?

Diagnosta nabija czy co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ventyl napisał(a):

To że czysta to już słyszałem, ale co potem z nią ?

Diagnosta nabija czy co ?

ja dałem do grawera i była na 1350 nie do odróżnienia z tą na 1200 i taką przynitowałem w miejsce starej i tu UWAGA ! nikt nie może wymienić tabliczki nawet diagnosta tylko i wyłącznie producent lub upoważniony przez producenta przedstawiciel - tak mówi prawo ale mnie nikt nie pytał oto , na wszelki wypadek mogli mi z Hobby Wejherowo potwierdzić gdyby była taka potrzeba .:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w sumie usuwam tą co mam, zakładam tą starą co było i jadę na SKP ze mam błąd w dowodzie niech zrobią badanie o poprawienie danych.

 

Tylko nie chce narobić problemów poprzedniemu diagnoście który wykonaywał przegląd. Tym bardziej że przyczepę trzymam na wiosce i akurat mam pod nosem OSKP. Nie musze jeździć 100 km do domu z nią na badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2024 o 15:19, Ventyl napisał(a):

o w sumie usuwam tą co mam, zakładam tą starą co było i jadę na SKP ze mam błąd w dowodzie niech zrobią badanie o poprawienie danych.

 

Tylko nie chce narobić problemów poprzedniemu diagnoście który wykonaywał przegląd. Tym bardziej że przyczepę trzymam na wiosce i akurat mam pod nosem OSKP. Nie musze jeździć 100 km do domu z nią na badanie.

jakby Ci się w tej materii coś udało to daj znać - bo ja też bym może taki manewr wykonał....

pzdr

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

jakby Ci się w tej materii coś udało to daj znać - bo ja też bym może taki manewr wykonał....

pzdr

Wł.

Ale jaki manewr chcesz wykonać jak Twoja przyczepa była homologowana maksymalnie do 1300 kg?

W dniu 11.03.2024 o 08:16, Ventyl napisał(a):

A co myślcie o pomyśle na zgubioną tabliczkę, w Hobby tabliczka jest na bocznej ścianie zawsze w jakiś dziwny sposób mogłaby odpaść w trasie czy to na postoju. Zamawiamy nową z nowymi danymi i montujemy. W takim przypadku chyba nikt nie podważy nowej homologacji z nową wagą ?

Na taki przypadek są w przepisach procedury. Występujesz do organu o wydanie tabliczki zastępczej, która zostanie wydana na podstawie danych z CEPIKu, z tym potem idziesz do diagnosty, który wyrabia nową tabliczkę i ją montuje w odpowiednim miejscu.

Dz.U.2011.236.1401

§4.

1.  W przypadku zatarcia, sfałszowania lub skorodowania dotychczasowej cechy identyfikacyjnej przekreśla się ją przez wybicie linii ciągłej.
2.  W przypadku braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej stacja wykonuje i umieszcza tabliczkę znamionową zastępczą zgodnie z decyzją, o której mowa w art. 66a ust. 2 ustawy, umieszczając na niej numer nadwozia, podwozia lub ramy.
3.  Tabliczka znamionowa zastępcza powinna być wykonana tak, aby zapewnić trwałość zamieszczonych na niej informacji oraz trwale umieszczona w miejscu łatwo dostępnym i widocznym na elemencie niepodlegającym wymianie w trakcie eksploatacji pojazdu.
4. Wzór tabliczki znamionowej zastępczej określa załącznik do rozporządzenia.

art. 66a ust. 2 PoRD:  Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu

W dniu 11.03.2024 o 14:47, janm napisał(a):

ja dałem do grawera i była na 1350 nie do odróżnienia z tą na 1200 i taką przynitowałem w miejsce starej 

Szczerze nie przyznawałbym się publicznie do tego, że sam sobie wyrobiłeś nową tabliczkę znamionową i takiej tabliczki używasz... bo nie jest to legalne :)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Ale jaki manewr chcesz wykonać jak Twoja przyczepa była homologowana maksymalnie do 1300 kg?

Nie - nic nie dam rady - homologacja jest na 1300 kg i nie ma co kombinować - trzeba budkę odchudzić i tyle - pomyślałem przez chwilkę, że może da się coś - nazwijmy to "zakombinować", ale nie - jak oś jest na 1300 kg to ja nie będę ryzykował.

Żeby ta ośka miała jeszcze tabliczkę na 1400 lub na 1500 to być może coś próbował, ale jak mam 1300 to nie będę nic robił - nie daj Boże coś się stanie - odpukać - i ktoś będzie dochodził czy coś nie było w czymś grzebane - po co mi to?

Prościej jest odchudzić przyczepkę do wartości DMC - to tylko 70 kg - i koniec.

Trudno - homologacja jest jak widać na absolutnie pustego golasa i to widać po wadze, więc nic nie zwalczę - chce żyć spokojnie.

A powiedz Jacek jak interpretować takie wskazania ze stacji diagnostycznej jak poniżej - w czasie przeglądu pytałem diagnostę czy może mi zważyć budkę, ale on odrzekł, że może tylko wykonać pomiar nacisku na oś - fotka poniżej.

Czy taki pomiar ma się jakoś do masy czy nijak się nie ma?

pzdr

Włodek

 

Nacisk na oś koło lewe i prawe - waga przyczepki.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.