Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, filipert napisał:

Jak pisałem, złożyłem skargi i zażądałem odpowiedzi na pytania które czekają od kwietnia. 

Starostwo wysłało mojego maila do WSA, który błyskawicznie odesłał im z pouczeniem, że niedopuszczalne jest traktowanie moich pytań jako skargi wbrew moim intencjom (wiara w sądownictwo +3 ;) ).

No i wreszcie się doczekałem kolejnego pisma które nic nie zmienia:

No i wreszcie przyszły odpowiedzi na które czekałem od kwietnia

1. Jaka jest podstawa prawna odmowy załatwienia mojego wniosku niezwłocznie w dniu 17.03.2022? Proszę wskazać konkretny powód uniemożliwiający.
2. Jaka jest podstawa prawna w której jest zawarty wykaz dokumentów które muszę przedłożyć do wnioskowanej zmiany w Dowodzie Rejestracyjnym? Jakie to dokumenty i których dokumentów nie przedstawiłem?
3. Mój pojazd posiada oryginalną, nadana przez producenta tabliczkę znamionową z wartościami zgodnymi z wnioskiem. Czy i na jakiej podstawie, Wydział Komunikacji podważa prawidłowe oznakowanie mojego pojazdu objętego wnioskiem?
4. Na jakiej podstawie w piśmie do Transportowego Dozoru technicznego wskazano że wnioskowana zmian jest większa niż wynika ze świadectwa homologacji? Proszę o przedstawienie świadectwa homologacji z którego to wynika.

:sciana:

Oni cały czas się upierają przy tym, że dokonałeś zmian konstrukcyjnych. Trzeba ich wyprowadzioć z błędu,. że żadnych zmian konstrukcyjnych nie dokonywałeś, a Twoja przyczepa była homologowana do 2000 kg, z tym, że pierwsza rejestracja była dokonana z danymi do 1800 kg. I że jest to normalna praktyka jeśli chodzi o przyczepy kempingowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

Również niniejsza odpowiedź zawiera kwestie Panu już przedstawiane, niemniej jednak, poniżej przedstawiam odpowiedzi na ponawiane przez Pana pytania:

Ad 1. Organ niezwłocznie załatwia sprawy, w których wniosek jest bezsporny, zawiera wszystkie wymagane informacje i dokumenty umożliwiające organowi natychmiast załatwić sprawy. W Pana sprawie powodem uniemożliwiającym realizację wniosku jest zwiększenie dopuszczalnej masy całkowitej w pojeździe, co jest niezgodne z załącznikiem Nr 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.)

Z czym konkretnie jest niezgodne to zwiększenie DMC? Należy im odpisać, że tabliczka znamionowa, zgodna z homologacją i zgodna z wnioskowanymi danymi zostałą umieszczona na pojeździe przez producenta pojazdu albo przez jego upoważnionego przedstawiciela. Tabliczka ta jest trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części. która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. 

W żadnym miejscu wniosek o zwiększenie DMC nie jest niezgodny z załącznikiem nr 4. Jeśli natomiast oni twierdzą, że jest to niech konkretnie wskażą w którym miejscu następuje ta niezgodność.

Cytat

oraz załącznikiem Nr 2 do Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. 2015 r. poz. 776 ze zm.).

Z czym konkretnie jest niezgodne to zwiększenie DMC? Jeśli nawiązują do § 3.2. gdzie mowa o dokonaniu zmian konstrukcyjnych to należy im przypomnieć, że do żadnej zmiany konstrukcyjnej nie doszło. Zamontowana oś w przyczepie jest zamontowana fabrycznie i pojazd był fabrycznie homologowany na 2000 kg czego dowodem jest zaświadczenie od producenta pojazdu, oraz fakt zamontowania przez tego producenta albo jego upoważnionego przedstawiciela tabliczki znamionowej (zgodnej z załącznikiem 4 z.U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.) zgodnej z wnioskowanymi przez Ciebie danymi

 

Cytat

Ad 2. Z uwagi na brak ustawowych przesłanek do realizacji Pana wniosku nie są wymagane dodatkowe dokumenty. Zgodnie z wcześniejszymi wyjaśnieniami, tylko w przypadku zmian konstrukcyjnych pojazdu nie naruszających dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, można dokonać zmian w dowodzie rejestracyjnym.

Wszystkie wymagane prawem dokumenty przecież złożyłeś. Żadnych innych dostarczać nie masz obowiązku. 

Cytat

Ad 3. W przedmiotowym pojeździe nie dokonano zmian konstrukcyjnych. Tabliczka znamionowa oryginalnie umieszczona przez producenta zawiera parametr do 1800 kg, który się nie zmienił. Kolejna tabliczka przesłana Panu przez producenta nie spełnia wymogów określonych w przepisach, które wyżej zostały wskazane.

Których dokładnie wymogów nowa tabliczka nie spełnia? Tabliczka spełnia wszystkie wymogi i została na pojeździe umieszczona przez producenta albo jego upoważnionego przedstawiciela. Jeśli twierdzą, że jest inaczej to niech to wykażą. 

Cytat

Ad 4. W Pana wniosku o dokonanie zmian stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym wydanym dla przyczepy specjalnej kempingowej marki Hymer nr rej. ............. nr VIN:............................. wskazał Pan zmianę maksymalnej masy całkowitej pojazdu do 2000 kg. Natomiast dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 1800 kg zgodnie z dowodem rejestracyjnym pojazdu. Tabliczka znamionowa dotychczas umieszczona na pojeździe zawiera informacje o parametrach technicznych zgodnych ze świadectwem homologacji. Świadectwo homologacji jest przedstawiane podczas pierwszej rejestracji pojazdu. Pana wniosek o zmianę DMC z 1800 kg na 2000 kg jest wnioskiem o zmianę parametru DMC większą niż to wynika ze świadectwa homologacji.

Pierwotne świadectwo homologacji zawierało informację o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej, która wynosiła zawsze 2000 kg. Natomiast pojazd został zarejestrowany ze zmniejszonym DMC które mieściło się w świadectwie homologacji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00, jakie to proste się wydaje...

niestety organ się zabetonował, w kółko piszą to samo, ale mnie chodziło o jedno zdanie które po ponad pół roku wreszcie napisali, że nie mają świadectwa homologacji, wiec nie wiedzą, co tam jest napisane.

A cała historia z Dozorem Technicznym zaczęła się od tego, że urzędnik napisał im, że w świadectwie homologacji jest 1800. Więc na podstawie tego jednego kłamstwa została zbudowana cała teoria. 

 

Godzinę temu, jacekzoo napisał:

Przerejestruj ją na kogoś nad kim jest normalny WK, zwiększ dmc i przepisz ją znowu na siebie

Wiem, że tak by było najprościej, ale nie jestem człowiekiem kompromisów ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipert napisał:

@jacek00, jakie to proste się wydaje...

niestety organ się zabetonował, w kółko piszą to samo, ale mnie chodziło o jedno zdanie które po ponad pół roku wreszcie napisali, że nie mają świadectwa homologacji, wiec nie wiedzą, co tam jest napisane.

A cała historia z Dozorem Technicznym zaczęła się od tego, że urzędnik napisał im, że w świadectwie homologacji jest 1800. Więc na podstawie tego jednego kłamstwa została zbudowana cała teoria. 

Tak, bo te głąby rozumują to w ten sposób, że skoro w DR jest 1800 to tak wynika ze świadectwa homologacji. Co jest oczywiście wierutną bzdurą. Sami zresztą piszą, że zgodnie z DR DMC wynosi 1800 kg i się cały czas tym posiłkują

1 godzinę temu, filipert napisał:

Wiem, że tak by było najprościej, ale nie jestem człowiekiem kompromisów ;)

Ja się cieszę że nie odpuszczasz :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2022 o 09:58, jacek00 napisał:

Oni cały czas się upierają przy tym, że dokonałeś zmian konstrukcyjnych. Trzeba ich wyprowadzioć z błędu,. że żadnych zmian konstrukcyjnych nie dokonywałeś,

Przecież napisali: "Ad 3. W przedmiotowym pojeździe nie dokonano zmian konstrukcyjnych."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Też chce zwiększyć swoje DMC ale jak czytam Wasze przygody to szkoda mi stracić kasę na zaświadczenie od producenta i nic nie wskórać.

 

Chociaż u mnie jest ciekawszy przypadek. 

Wcześniejszy właściciel kupił Hobby z Anglii z fabrycznym 1350 i obniżył je do 1250 bo tak mu pasowało do auta żeby nie przekroczyć 3,5 tony.

Także mam już w tej chwili 2 tabliczki jedna nowa na budce i jedna w segregatorze oryginalna :D.

 

Myślę czy w razie odmowy w moim WK nie powołać się na fakt że poprzedni urząd już zmienił DMC przyczepy i nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę czy by nie było prościej - zgłosić że wcześniej powstał jakiś błąd w dokumentacji i by to poprawili na podstawie pisma od diagnosty... i zdjęcia odpowiedniej/oryginalnej tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, mam starą tabliczkę jeden otwór delikatnie naderwany ale nit + podkładka powinny wystarczyć ewentualnie jakiś klej pod spód co by jej nie zgubić.

 

Tylko co najlepsze mam zaświadczenie z Hobby w którym jest zapis o mniejszym DMC :) Wstawie wieczorem jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Ventyl napisał(a):

Chociaż u mnie jest ciekawszy przypadek. 

Wcześniejszy właściciel kupił Hobby z Anglii z fabrycznym 1350 i obniżył je do 1250 bo tak mu pasowało do auta żeby nie przekroczyć 3,5 tony.

Ja w swojej fabrycznie nowej Adrii też miałem dwie tabliczki :D Oryginalna była na 1350 kg i z taką przyczepa wyjechała z fabryki. Buda przyjechała z homologacją na 1300 kg i z takim DMC została zarejestrowana. A tabliczkę na 1300 kg Adria mi przysłała do domu, abym sobie ją sam podmienił w pojeździe co też (po 3 latach) uczyniłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten wątek wydaje mi się najwłaściwszy do dopytania :D

Kupuję pierwszą przyczepkę DMC max1250, niektóre z przyczep mają zmniejszone DMC z 1300 lub z 1360 i teoretycznie wg katalogów zostaje 120kg-100kg ładowności, zamiast katalogowych 200kg

co jeśli zapakuję się w taką przyczepkę i razem z holownikiem na wadze mam dajmy 3350kg, ale sama przyczepka ma nie 1250kg  lecz ok 1290kg.

Jak to wygląda w praktyce?

Edytowane przez calmus83 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol calmus83 -zalezy gdzie bedziesz jezdził z ta przyczepka w Polsce nie spotkaem sie dotychczas ze szczegowa kontrola ciezaru przyczepki ale za granica Austria Włochy przy przeciazeniu ponad 10 % dostaniesz wysoki mandat i kaza Ci rozładowac przeciazenie ale te 3% w podanym przez Ciebie przypadku moze Ci  podaruja. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy pisze o ważeniu, wiem że niektórych to spotkało ale nie wierze że każdy z Was jedzie z idealnie zapakowaną przyczepą i idealną wagą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2023 o 11:48, jacek00 napisał(a):

Ja w swojej fabrycznie nowej Adrii też miałem dwie tabliczki :D Oryginalna była na 1350 kg i z taką przyczepa wyjechała z fabryki. Buda przyjechała z homologacją na 1300 kg i z takim DMC została zarejestrowana. A tabliczkę na 1300 kg Adria mi przysłała do domu, abym sobie ją sam podmienił w pojeździe co też (po 3 latach) uczyniłem :D

Rozumiem, że załatwiałeś temat bezpośrednio w Adrii? Wystarczy do nich napisać mail'a? Jaki koszt tabliczki i nowej homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.