Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał(a):

nie ma czegoś takiego jak  konfiguracja zmiany przełożeń.

Koledze zapewne chodziło o konfigurację trybów jazdy gdzie oprócz fabrycznych trybów (Sport , komfort, eco itd) masz tryb indywidualny gdzie możesz sobie ustawić kilka parametrów, pracę zawieszenia adaptacyjnego DCC, układu kierowniczego , charakterystyki napędu itd.

No to ja wiem :) 

1 godzinę temu, czyś napisał(a):

Manetki w VAG-ach są na kole kierownicy, i z kierą się kręcą, zmień bieg w zakręcie.

Z przyczepą to i tak jest na tyle ślamazarna jazda że nie miałem nigdy problemów z manetkami i ich uzyciem wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 18:29, czyś napisał(a):

Nei wiem o rozumiesz przez "bezpieczniejszy" w odniesieniu do diesla. Turbobenzyny radzą sobie dobrze z przyczepami, bez porównania z wolnossakami, i przy jeździe z cepą palą tylko trochę więcej niż diesle (przy dzisiejszych relacjach ceny Pb i ON - wyjdzie na to samo kosztowo).

Z dieslem póki jest ok, to jest ok, ale jak się coś wysypie (raczej nieuchronne z czasem) to koszty szybko potrafią "wskoczyć" na poziom sześciocyfrowy za same np. wtryski i turbinę, a gdzie np. dwumasa, SCR itd, EGR itp. Turbobenzyna może troche słabsza, mniejszy ale wystarczający moment, ale jakby mniej kapryśna, i mimo że skomplikowaniem silnik Pb dogania diesle, przeważnie nie jest tak, że jak się sypnie, to wszystko na raz, i że naprawa np. jednego lejącego wtyskiwacza to regeneracja wszystkich 4, plus jeszcze czyszczenie dolotu i regeneracja turbiny, bo inaczej szkoda robić. 

"bezpieczniejszy" miałem na myśli straszenie niedoborem/wzrostem cen diesla po wejściu w życie embarga na import od Moskali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, golob napisał(a):

Jak można przełożenia zmienić w skrzyni biegów zmienić?

 

1 godzinę temu, golob napisał(a):

Koledze zapewne chodziło o konfigurację trybów jazdy gdzie oprócz fabrycznych trybów (Sport , komfort, eco itd) masz tryb indywidualny gdzie możesz sobie ustawić kilka parametrów, pracę zawieszenia adaptacyjnego DCC, układu kierowniczego , charakterystyki napędu itd.

Dokładnie o to mi chodziło - źle się wyraziłem - sorka.

Pzdr

Wł.

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, czyś napisał(a):

Manetki w VAG-ach są na kole kierownicy, i z kierą się kręcą, zmień bieg w zakręcie.

W zakręcie nie zmienia się biegu, a nawet jeśli coś to wymusza (np. sponiewierało Cię na śliskim i trzeba zbić bieg aby tyłek gazem ratować)  to..... skręcając kierownicę skręcasz ręce, więc manetki masz do 3/4 obrotu kiery pod ręką. A jeśli skret ma ponad 3/4 obrotu, to znaczy że prawie stoisz w miejscu a wówczas ta manetka może być gdziekolwiek. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jest gdziekolwiek. Na przelocie nie ma problemu, kierownica jest przeważnie prosto. Ale jak masz gdzieś wolniejszy przejazd (gdzieś przez miasteczka, gdzie parę razy trzeba ciasno nawinąć, kawałek wąską krętą drogą, jeszcze jak są to jakieś serpentynki z podjazdami), to wtedy przeważnie potrzebujesz skorygować automat, i wtedy manetek wbudowanych w koło kierownicy nie dogonisz, a zwykle jesteś bardziej skupiony na czymś innym niż kombinowanie gdzie która manetka. Manetki są ok, ale możliwość wymuszenia zmiany biegu „z lewarka” jest tylko na plus, kiedy tego nie ma, a są sytuacje kiedy tego brakuje, i jesteś zdany na automat. Zwłaszcza z cepą. Łopatki stałe na kolumnie wypadają lepiej (np łopaty łosia w AR). Po prostu jest stały punkt „obsługi” przełożenia, jednym ruchem ręki w stałym miejscu (przeważnie chodzi o redukcję o 1 w dół, i niestety mając selektor i „ruchome” manetki trzeba poczekać na automat, który ciśnie na siłę możliwie niskie obroty, a przecież nie chodzi o wymuszenie w ciasnym nawrocie zmiany kickdownem). 
Fajnie jest oceniać, że przecież driftu z cepą się nie będzie robić, ale akurat mam ten silnik, tą skrzynię, i niestety tylko selektor i uciekające łopatki. I jakkolwiek dobrze sobie to radzi z holowanieniem, to zmiana lewarka obsługującego DSG na selektor jest in minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, czyś napisał(a):

Sprowadzasz już do absurdu, powinno się zakazać zmiany biegu w manualu…

Mówimy o przełączaniu w zakręcie a tego w manualu tez się nie robi jeśli nie ma wyższej konieczności.

P.S. No chyba nie jesteś taksówkarzem, bo ci czym dłużej jeżdzą tym gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, cytuj podręczniki dla kursantów na kat. B albo porównuj do taksówkarzy. To jest jałowe. Przy holowaniu przyczepy jest nie raz jest potrzeba zrzucenia biegu o jeden zawczasu, właśnie po to żeby pojechać płynnie i za chwilę nie mieć ostrej redukcji w najmniej oczekiwanym momencie, gdy się sterownik już namyśli, że dalsze tłamszenie silnika będzie nie-eko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał(a):

Tak, cytuj podręczniki dla kursantów na kat. B

Nie ma żadnego podręcznika dla kursantów w którym by opisano prawidłowe zasady jazdy. Nie mówiąc już o automatycznej skrzyni, a tym bardziej o manetkach. O bezpiecznej jeździe też nie wspomniano. Jedyne do czego służą te podręczniki to do nauki zdania egzaminu, a nie nauki jazdy. 

Godzinę temu, czyś napisał(a):

Przy holowaniu przyczepy jest nie raz jest potrzeba zrzucenia biegu o jeden zawczasu, właśnie po to żeby pojechać płynnie

Jak sam napisałeś: "ZAWCZASU" czyli przed. Nie w zakręcie.

I nigdy przenigdy z przyczepą nie będziesz wchodził w zakręt z taką prędkością aby nie wiedzieć gdzie są łopatki. Chyba że, )o co Cię nie posądzam), trzymasz kierownicę dwoma palcami, a druga ręka jest z dala od kierownicy.

Za bardzo Cię szanuje aby się spierać, więc niech każdy zostanie przy swojej racji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Miał ktoś z Was okazję holować przyczepkę BMW 520d G31,automat, 4x4, 190 koni i 400Nm?

Niedługo odbieram przyczepę o DMC 2000, masa do jazdy pewnie 1600-1700 kg. I pytanie czy BMW da sobie radę z taką budą, również w terenach górzystych? Sama masa samochodu ok 1800 kg + załoga i bagaże.

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-5/g30-g31/touring/silnik-diesla-520d-190km-2017-2020/

z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, micbys napisał(a):

Cześć,

Miał ktoś z Was okazję holować przyczepkę BMW 520d G31,automat, 4x4, 190 koni i 400Nm?

Niedługo odbieram przyczepę o DMC 2000, masa do jazdy pewnie 1600-1700 kg. I pytanie czy BMW da sobie radę z taką budą, również w terenach górzystych? Sama masa samochodu ok 1800 kg + załoga i bagaże.

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-5/g30-g31/touring/silnik-diesla-520d-190km-2017-2020/

z góry dzięki za odp.

Poradzi sobie bez problemu:

image.thumb.png.e1c3dcf270e4b305459c4a142a5d57de.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.