Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.01.2023 o 00:08, szymoneL napisał(a):

8 lat - sorry już 9 :(

Ciekawi mnie jak te opony będą zachowywały się na trawie i lekkim terenie. 

Prześwit na pneumatyce bodajże o 4cm idzie podnieść, opony bardziej przystosowane do szybkiego latanie na autostradach.

 

Z ciekawości popatrzę czy są takie ATki :zarowka:

Zimówki sa na 17stkach (19stki w takim profilu nie występowały :sciana:)

Mam w Jeepie pełne szosówki na letnich felgach.  Nigdy nie miałem problemu z wyjazdem znikąd... będzie dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo benzyn do holowania to: Skoda Kodiaq 2.0tsi 4x4 ma 2000kg na haku (DMC 2496kg, masa wlasna 1785kg, masa zestawu 4496kg)

Zależnie wersji wyposażenia i ilości miejsc i czy ma szklany dach, ja mam L&K 5-cio miejscowy, DMC 2325 kg.

I mój ma 2200kg na haku o ile się nie mylę, do sprawdzenia w dowodzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Chce kupić przyczepę dla rodziny 2+2. Zależy mi na możliwie dużej, przy jednoczesnym zmieszczeniu się w 3.5 tony. Sprawdziłem, że moje auto ma DMC 2000kg a Q1 w dowodzie 1500kg. Idealnie? Prawie. Problem polega na tym, że auto nie jest małe  (Avensis kombi) I choć ma 147 KM to jednak nie jest przesadnie żwawe gdyż jest to silnik wolno ssący benzynowy, do tego jlpg (to mozna w razie czego wylaczyc). I teraz pytanie zasadnicze. Po Polsce raczej dam radę, gdyż mi się nie spieszy, ale np. autostradą na południe Europy przez góry raz na jakiś czas bym się chętnie wybrał. Masa własna przyczepy o DMC 1400-1500 to już ponad tona i dochodzi jakiś załadunek, pewnie 1300kg sie nazbiera. Da to radęjakos przejechać czy w Austrii będę studził silnik a w Słowenii sprzęgło do wymiany? 

Ogólnie auto dość niskie i w miarę szerokie, więc myślę że to zawsze lepiej niż jakiś kompakt, ale moment obrotowy jest pewnie z 180nM max przy 4k obrotów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Lunarii napisał(a):

Masa własna przyczepy o DMC 1400-1500 to już ponad tona i dochodzi jakiś załadunek, pewnie 1300kg sie nazbiera.

Źle liczyczysz, nazbiera Ci sie spokojnie do granicy DMC bez żadnego problemu, bo juz ta rzeczywista masa własna będzie spokojnie np. 1350kg przykładowo dla przyczepy DMC1500. Praktycznie nie ma takich przypadków, że rzeczywista masa własna przyczepy z DMC1500 będzie 1000kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy benzyna to dobry wybór do holowania przyczepy DMC=1700kg?

mam już diesla, ale w zestaw (F3) to o 255kg mniej niż suma DMC samochodu (F1) i DMC przyczepy (O1).

rozważam XC60 T5 albo B5(T5+miękka hybryda) silnik 2litry, 250kM i 350Nm (na haku jest 2300/2400kg) (w przypadku D5 to odpowiednio 235kM i 480Nm).

czy warto się pchać w benzynę czy "bezpieczniejszy" jednak zakup diesla.

pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, diversKRK napisał(a):

zestaw (F3) to o 255kg mniej niż suma DMC samochodu (F1) i DMC przyczepy (O1).

Nie musi być równe lub większe. F3 to masa rzeczywista zespołu pojazdów. Nie zapakujesz na full dmc budy albo auta i będzie gitara. 90% francuzôw tak ma

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, diversKRK napisał(a):

czy benzyna to dobry wybór do holowania przyczepy DMC=1700kg?

czy warto się pchać w benzynę czy "bezpieczniejszy" jednak zakup diesla.

Nei wiem o rozumiesz przez "bezpieczniejszy" w odniesieniu do diesla. Turbobenzyny radzą sobie dobrze z przyczepami, bez porównania z wolnossakami, i przy jeździe z cepą palą tylko trochę więcej niż diesle (przy dzisiejszych relacjach ceny Pb i ON - wyjdzie na to samo kosztowo).

Z dieslem póki jest ok, to jest ok, ale jak się coś wysypie (raczej nieuchronne z czasem) to koszty szybko potrafią "wskoczyć" na poziom sześciocyfrowy za same np. wtryski i turbinę, a gdzie np. dwumasa, SCR itd, EGR itp. Turbobenzyna może troche słabsza, mniejszy ale wystarczający moment, ale jakby mniej kapryśna, i mimo że skomplikowaniem silnik Pb dogania diesle, przeważnie nie jest tak, że jak się sypnie, to wszystko na raz, i że naprawa np. jednego lejącego wtyskiwacza to regeneracja wszystkich 4, plus jeszcze czyszczenie dolotu i regeneracja turbiny, bo inaczej szkoda robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2023 o 12:21, borek6 napisał(a):

Oczywiście że jest ok ale tak myślę do max 1500-1600 DMC przyczepy. Później to już męczarnia dla wolnossącego silnika.

Dlatego mam Kodiego, auto i na co dzień i do przyczepy.

Z jaki silnikiem i skrzynia masz kodiaqa?

7 minut temu, Afro napisał(a):

Z jaki silnikiem i skrzynia masz kodiaqa?

I jak się nim holuje szczególnie w górach i to wysokich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, diversKRK napisał(a):

czy benzyna to dobry wybór do holowania przyczepy DMC=1700kg?

mam już diesla, ale w zestaw (F3) to o 255kg mniej niż suma DMC samochodu (F1) i DMC przyczepy (O1).

rozważam XC60 T5 albo B5(T5+miękka hybryda) silnik 2litry, 250kM i 350Nm (na haku jest 2300/2400kg) (w przypadku D5 to odpowiednio 235kM i 480Nm).

czy warto się pchać w benzynę czy "bezpieczniejszy" jednak zakup diesla.

pozdrawiam,

Marcin

XC60 B5 spokojnie pociągniesz taką przyczepę.Ja ciągnąłem hobby dmc 1750 kg V60 cc D4 z polestarem i dawał radę czy to w austriackich czy włoskich górach.Teraz mam xc90 B5 również z polestarem i różnica w jeździe jest spora.Mimo,że poprzednie volvo było ok jako holownik,to XC90 jest praktycznie niewzruszone na zaczepki przyczepki;) - tak silnikowo jak i zawieszeniowo.

Co do nowych volvo i ciągnięcia przyczep to zdecydowanie polecam wgrać oprogramowanie polestar.Nie chodzi nawet o sam wzrost mocy i momentu,ale praca skrzyni jest o wiele lepsza,a to akurat istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu również szukałem holownika,padło na Kia Sorento I z LPG silnik 3,3 250KM. automat. Uważam, że nie ma nic lepszego do holowania jak automat. Na trasie spala z przyczepą 3T 20-25 l LPG w zależności od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe 100-110 spala (bez przyczepy) 10-11 LPG No i na haku 3,5T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu również szukałem holownika,padło na Kia Sorento I z LPG silnik 3,3 250KM. automat. Uważam, że nie ma nic lepszego do holowania jak automat. Na trasie spala z przyczepą 3T 20-25 l LPG w zależności od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe 100-110 spala (bez przyczepy) 10-11 LPG No i na haku 3,5T.
Przy takim spalaniu to co ile musisz tankować? Co 300 km?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jacek00 napisał(a):
6 godzin temu, TadeuszG napisał(a):
Swego czasu również szukałem holownika,padło na Kia Sorento I z LPG silnik 3,3 250KM. automat. Uważam, że nie ma nic lepszego do holowania jak automat. Na trasie spala z przyczepą 3T 20-25 l LPG w zależności od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe 100-110 spala (bez przyczepy) 10-11 LPG No i na haku 3,5T.

Przy takim spalaniu to co ile musisz tankować? Co 300 km?

Zależy od butli. U mnie jadąc z budką ok 105kmh starczało na ponad 400km a awaryjnie jeszcze 100l benzyny było. Tylko u mnie auto z budką było najbardziej oszczędne- kaganiec prędkości :) 16-18l lpg. Żeby spaliło 25 to z budki zostałaby tylko rama ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze Chrysler Pacifica produkowany od 2016 roku i uzywa do ciagania przyczepy. Szukam informacji na temat tego auta. Wiem, ze silnik jest praktycznie ten sam co w Chrysler Town & Country, tylko skrzynia jest 9 - cio biegowa i dzieki temu jest oszczedniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, diversKRK napisał(a):

czy benzyna to dobry wybór do holowania przyczepy DMC=1700kg?

mam już diesla, ale w zestaw (F3) to o 255kg mniej niż suma DMC samochodu (F1) i DMC przyczepy (O1).

rozważam XC60 T5 albo B5(T5+miękka hybryda) silnik 2litry, 250kM i 350Nm (na haku jest 2300/2400kg) (w przypadku D5 to odpowiednio 235kM i 480Nm).

czy warto się pchać w benzynę czy "bezpieczniejszy" jednak zakup diesla.

pozdrawiam,

Marcin

Nie wiem na jakie spalanie nastawiasz się.  Przesiadłem się właśnie z 200km Octavii ( diesel) na B4 AWD diesel + mały elektryk. Jak by nie patrzyć jest +2l/100 względem Octavii. Mój naniższy wynik na drodze ekspresowej to 6,7. dojazdy z pracy do domu miasto/ekpresówka podchodzi pod 10. Z budką Octavia spalała 9-10l/100, XC60 to kloc w porównaniu do Skody więc nastawiam się na 13l diesla z przyczepą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.