Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, jacek00 napisał(a):

Ale to równie dobrze mogą być wyjątki. Auta psuły się zawsze i bedą się psuć.

Ale dla porównania:

Renault Scenic z końca 2017 roku. Miał na gwarancji wymienione łączniki stabilizatora, oraz raz się spaliło coś i przestał pracować wentylator chłodnicy. To wszystkie usterki przez całe 5 lat jazdy. Chyba wyjątkowo mało jak na francuza :D

Ford S-Max popsuł się po dokładnie 575 km i 2 dniach od odbioru. Awarii uległ czujnik skrzyni biegów i zaczął sypać błędami i szarpać przy zmianie biegów :D

 

18 minut temu, ukasz6 napisał(a):

GLC 2019 r - w ciągu 4 lat 6 razy serwis:

1: parujący reflektor lewy

2: awaria elektrycznej klapy bagażnika

3. wadliwe uszczelki drzwi pasażera (od nowości,najlepsze jest to,że wd. serwisu glc to suv i świszczeć musi,a że z jednej strony to już mniejsza o to)

4. Wymiana mechanizmu składania tylnego oparcia - przestało dociskać siedzenie po rozłożeniu

5. Skrzypiące zawieszenie przednie - nic tutaj nie zmieniono

6. Zacinający się ekran główny - potrafia się włączyć po 10 minutach od uruchomienia auta.

 

XC60 2021:

1. Awaria miękkiej hybrydy przy przebiegu 2000 km - wymiana silnika elektrycznego na nowy

2. Problem ze zbieżnością od nowości - ściąganie w prawą stronę

3. Drżenie układu kierowniczego w przedziale 110-140 km/h - znany problem w xc60,v60,v90

To są auta które mamy w rodzinie.

Kolega z pracy ma natomiast X5 G05 z 2020 r:.Do tej pory:

1. Wymiana turbiny przy 10.000 km

2 Ciągły problem i walka z jazdą na wprost (tak,dobrze czytacie).To jest znany problem w nowych bmw.Samochody myszkują na jezdni i nie trzymają zadanego kierunku jazdy.

 

z XC mam nadzieję, że to pech. Dopiero ok 4 tys przejechanych i żadnych w/w objawów. Udało mi się tez sprawdzić v-max. Poleciał szybciej niż fabryka mówi chyba, że prędkościomierz kłamie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, jacek00 napisał(a):

Ale to równie dobrze mogą być wyjątki. Auta psuły się zawsze i bedą się psuć.

Ale dla porównania:

Renault Scenic z końca 2017 roku. Miał na gwarancji wymienione łączniki stabilizatora, oraz raz się spaliło coś i przestał pracować wentylator chłodnicy. To wszystkie usterki przez całe 5 lat jazdy. Chyba wyjątkowo mało jak na francuza :D

Ford S-Max popsuł się po dokładnie 575 km i 2 dniach od odbioru. Awarii uległ czujnik skrzyni biegów i zaczął sypać błędami i szarpać przy zmianie biegów :D

Jakie wrażenia po zamianie i jaki przebieg w Scenicu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wrażenia po zamianie 
Na wrażenia jeszcze za wcześnie bo jeżdżę dopiero kilka dni.
Z plusów to zdecydowanie więcej miejsca dla wszystkich, dużoooo większy bagażnik i dużo cichszy jest mimo, że to też diesel. Jest lepiej wykonany i lepiej wyciszony. Odnoszę wrażenie, że ma trochę lepsze materiały. Same i plastiki nie skrzęczą jak środkowa konsola w Renault.
Z samego wyposażenia to w Fordzie niewiele więcej, ale Scenic to była niemal najbogatsza wersja. No na pewno fajniej się jeździ automatem
Za to coś za coś, bo jest dużo większe spalanie, no ale większe auto, większy silnik, większa moc, i napęd 4x4 robią pewnie swoje. Zobaczymy jak będzie to szło z przyczepą
i jaki przebieg w Scenicu?
W Scenicu obecnie około 86k km. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, jacek00 napisał(a):

W Scenicu obecnie około 86k km. 

W moim 31k km i narazie nic nie skrzypi. Po pierwszych zachwytach Alfą chyba wolimy jeździć Scenikiem ale nam się nigdzie nie spieszy:].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Kłamie. Prędkościomierze zawsze zawyżają o 5-10%

Też tak myślałem. Kosztowało mnie to pięć dych i dwa punkty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, snoozer napisał(a):

Jestem na etapie zamawiania Skody Kodiaq. Będę brał 2.0tsi lub 2.0tdi, DSG i 4x4. 

O samych silnikach/skrzyniach to Ci koledzy mogą poopowiadać, natomiast podobno teraz do przyczepy to porównywalne silniki a patrząc na to, po ile jest wacha to tylko i wyłącznie Twoje preferencje, czy wolisz benzynę czy diesela. ;)

19 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Kłamie. Prędkościomierze zawsze zawyżają o 5-10%

Z moich obserwacji zawsze zawyża o około 5 km/h plus różnica obwodu koła (np. zużyty bieżnik) czyli jak przy 60 km/h różnica może być np. 4 km/h to przy 140 km/h może to być i 8 km/h.

13 godzin temu, Walt napisał(a):

Też tak myślałem. Kosztowało mnie to pięć dych i dwa punkty ?

Dlatego zawsze warto porównać z prędkością GPS np. nawigacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje porady. Mam obecnie S-Max 2.2 Tdci 2014 rok i chcialbym zmienic na mniejszego minivana, glownie ze wzgledu na spalanie. W oko wpadl mi VW Touran od 2015 roku z silnikiem 2.0 TDI i DSG. Jezdze duzo mniej dlugie trasy niz jeszcze przed dwoma laty. Przebieg roczny okolo 15 tys km. Przyczepa 1500 kg. Macie jakies doswiadczenia z tym autem? Warto zmienic na VW, czy lepiej poszukac nowszego S-Maxa z silnikiem 2.0 Tdci? Czytalem, ze Touran solo potrafi spalic przy spokojnej jezdzie okolo 5,5 litra ON na 100 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lbuster napisał(a):

O samych silnikach/skrzyniach to Ci koledzy mogą poopowiadać, natomiast podobno teraz do przyczepy to porównywalne silniki a patrząc na to, po ile jest wacha to tylko i wyłącznie Twoje preferencje, czy wolisz benzynę czy diesela. ;)

Trudno się nie zgodzić. Dotychczasowa przewaga Diesla dzisiaj nie jest już taka oczywista. Tym bardziej gdy stoimy przed wyborem nowego auta. Mnie nadal kusi wyższy moment obrotowy diesla i mimo wszystko niższe spalanie na co dzień. 

1 minutę temu, Wegrzyn napisał(a):

Potrzebuje porady. Mam obecnie S-Max 2.2 Tdci 2014 rok i chcialbym zmienic na mniejszego minivana, glownie ze wzgledu na spalanie. W oko wpadl mi VW Touran od 2015 roku z silnikiem 2.0 TDI i DSG. Jezdze duzo mniej dlugie trasy niz jeszcze przed dwoma laty. Przebieg roczny okolo 15 tys km. Przyczepa 1500 kg. Macie jakies doswiadczenia z tym autem? Warto zmienic na VW, czy lepiej poszukac nowszego S-Maxa z silnikiem 2.0 Tdci? Czytalem, ze Touran solo potrafi spalic przy spokojnej jezdzie okolo 5,5 litra ON na 100 km. 

2litrowy Diesel od Vag zejdzie nawet poniżej 5. Regularnie na dojazdach do pracy ( obwodnica+ miasto) mam wynik na poziome 4,7-4,8

Gdyby kos szukał świeżego auta, mam na sprzedaż. 

4B84552D-AEE3-4725-9094-DC0B8EAFCFE9.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Walt napisał(a):

Też tak myślałem. Kosztowało mnie to pięć dych i dwa punkty ?

Czyli jakby predkosciomierz nie zawyzal to mandat bylby jeszcze wyzszy :)

 

19 minut temu, lbuster napisał(a):

Z moich obserwacji zawsze zawyża o około 5 km/h plus różnica obwodu koła (np. zużyty bieżnik) czyli jak przy 60 km/h różnica może być np. 4 km/h to przy 140 km/h może to być i 8 km/h.

U mnie zawsze to jest ok 5-8%, a ta wyzsza rozbieznosc osiagana w zimie, czyli pewnie kwestia cisnienia w oponach. Roznice w wysokosci bieznika olewam bo 1mm roznicy , przeklada sie na roznice 2 promili w obwodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Kłamie. Prędkościomierze zawsze zawyżają o 5-10%

mit :), jak każdy do obalenia - moje auto na fabrycznych oponach, przekłamanie nie do zauważenia - wiadomo, że gps działa z delikatnym opóźnieniem.

22 godziny temu, snoozer napisał(a):

czesc,

Jestem na etapie zamawiania Skody Kodiaq. Będę brał 2.0tsi lub 2.0tdi, DSG i 4x4. 

Kodiaq będzie ciągał przycepę ~1600kg.

Podpowiedzcie mi jakie sa Wasze odczucia w holowaniu takimi wersjami? Dużo lepiej będzie się ciągało przyczepę tym dieslem? Zakładam że benzyna może spalić 2-3L więcej.

Jeżeli oba będą DSG 4x4 i będą porównywalne moce silników, i benzyna będzie miała powyżej 350NM to spokojnie sobie zawsze poradzi a 99% roku będzie przyjemniejsza w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maarec napisał(a):

mit :), jak każdy do obalenia - moje auto na fabrycznych oponach, przekłamanie nie do zauważenia - wiadomo, że gps działa z delikatnym opóźnieniem.

Moze to kwestia marki, u mnie mierzone z GPS na tempomacie, i wartosc z GPS byla stala i pokazywala mniej niz na liczniku. Nie wiem jak w tym przypadku brac pod uwage opoznienie GPSa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Analog82 napisał(a):

Moze to kwestia marki, u mnie mierzone z GPS na tempomacie, i wartosc z GPS byla stala i pokazywala mniej niz na liczniku. Nie wiem jak w tym przypadku brac pod uwage opoznienie GPSa.

jak zapnie się tempomat to wiadomo, że po kilku sekundach na płaskiej drodze będzie pomiar miarodajny. U mnie wartości są równe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, maarec napisał(a):

mit :), jak każdy do obalenia - moje auto na fabrycznych oponach, przekłamanie nie do zauważenia - wiadomo, że gps działa z delikatnym opóźnieniem.

Żaden mit. Jeśli mowa o aucie przeznaczonym na rynek europejski to zgodnie z przepisami UE każdy licznik, aby uzyskać homologację musi zawyżać prędkość wg wzoru 0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h, gdzie V2 to prędkość realnie osiągana przez pojazd, a V1 prędkość podawana na zegarach

 

26 minut temu, Analog82 napisał(a):

Moze to kwestia marki, u mnie mierzone z GPS na tempomacie, i wartosc z GPS byla stala i pokazywala mniej niz na liczniku. Nie wiem jak w tym przypadku brac pod uwage opoznienie GPSa.

A radar pokaże Ci jeszcze mniej niż GPS :) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wegrzyn napisał(a):

Potrzebuje porady. Mam obecnie S-Max 2.2 Tdci 2014 rok i chcialbym zmienic na mniejszego minivana, glownie ze wzgledu na spalanie. W oko wpadl mi VW Touran od 2015 roku z silnikiem 2.0 TDI i DSG. Jezdze duzo mniej dlugie trasy niz jeszcze przed dwoma laty. Przebieg roczny okolo 15 tys km. Przyczepa 1500 kg. Macie jakies doswiadczenia z tym autem? Warto zmienic na VW, czy lepiej poszukac nowszego S-Maxa z silnikiem 2.0 Tdci? Czytalem, ze Touran solo potrafi spalic przy spokojnej jezdzie okolo 5,5 litra ON na 100 km. 

Smax też taki wynik może osiągnąć. Kilka lat temu w trasie do Finlandii, przepisowej jeździe, 4 osoby plus bagaż pod dach, na zbiorniku przejechałem 1300km (68l weszło). Średnia z paragonów wyszła mi ok 5.4 z blisko 3000km trasy. 

Na naszych DK jednak o ok 1l więcej wychodziło, miasto ponad 9, z kempingiem 10-13, średnia z tankowań z ponad 70tys. 8.1l/100km łącznie z holowaniem.

Ja bym nie przesiadł się z smaxa na Tourana. Było by to mocnym krokiem w tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.