Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Wegrzyn napisał(a):

Ma ktos moze Chrysler Pacifica produkowany od 2016 roku i uzywa do ciagania przyczepy. Szukam informacji na temat tego auta. Wiem, ze silnik jest praktycznie ten sam co w Chrysler Town & Country, tylko skrzynia jest 9 - cio biegowa i dzieki temu jest oszczedniejszy. 

a nie ma tam przypadkiem 8 biegowego automatu ?

tam siedzi 3.6 penstar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wegrzyn napisał(a):

Tak, to jest 3,6 Pentastar ze skrzynia 9HP ZF 

nie jeździłem tym autem i silnikiem. Mówią, że słabym elementem są cewki zapłonowe i to koniec. Stosunkowo ekonomiczny na lpg i z holowaniem nie będzie problemu. Tam chyba nie ma AWD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Afro napisał(a):

Z jaki silnikiem i skrzynia masz kodiaqa?

I jak się nim holuje szczególnie w górach i to wysokich?

2.0 TSI 190KM, 320 Nm. 

Holuje się nim bardzo dobrze, ja jestem zadowolony, testowane zarówno w Alpach Austryjackich jak i Szwajcarskich.

W planie na wiosnę chip. Skrzynia DSG radzi sobie bardzo dobrze, często używam manuala gdyż dzisiejsza "pseudo" ekologia wymusza jednak jazdę na jak najwyższym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 2.0 TSI w automacie i DSG 4x4 zacnie ciągnie, mam w octavii, jest ok.  Również sprot i manual idą w ruch (niestety w octavii są tylko manetki)

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, borek6 napisał(a):

2.0 TSI 190KM, 320 Nm. 

Holuje się nim bardzo dobrze, ja jestem zadowolony, testowane zarówno w Alpach Austryjackich jak i Szwajcarskich.

W planie na wiosnę chip. Skrzynia DSG radzi sobie bardzo dobrze, często używam manuala gdyż dzisiejsza "pseudo" ekologia wymusza jednak jazdę na jak najwyższym biegu.

Próbowałeś sport? Spora różnica, obroty trzyma wyżej. 

2 godziny temu, czyś napisał(a):

Ten 2.0 TSI w automacie i DSG 4x4 zacnie ciągnie, mam w octavii, jest ok.  Również sprot i manual idą w ruch (niestety w octavii są tylko manetki)

 

400 Nm w dieslu w tym samym aucie robi jeszcze lepiej:) 

DSG jest jednak dalekie od doskonałości jeśli chodzi o lag. W połączeniu z SS to dramat ale to ogólna przypadłość VAG-a. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start-stop mniej w tym przeszkadza, niż tendencja do zmiany biegu na najwyżsy możliwy nawet pod sporym obciążeniem, na "D" przeszkadza nawet przy jeździe solo, z cepą standardem jest "S" korygowane ręcznie (na co dzień solo jeżdżę na "S"-ce, lepiej się zbiera, mniej pali, s&s aktywuje sie rzadziej). Jadąc z cepą wyłączam jeszcze przewidywanie dopuszczalnej prędkości w aktywnym tempomacie, bo przy naszej "gęstwie" znaków jedzie się mało przyjemnie.

W kodiaqu można manuala obsługiwać normalnie lewarkiem, i to jest duży plus. W octavii 4 gen. są tylko łopatki (selektor na tunelu nie obsługuje zmiany przełożeń), póki jedzie się prosto, jest ok, ale przy skrętach nie dogoni się manetek. I ten selektor to jest chyba najgorsza rzecz. Jak ktoś wybiera pod holowanie, łopatki łopatkami, ale możliwość zmiany biegów z poziomu lewarka - to jest podstawa.

Sam silnik jest do holowania fajny, moment obrotowy max w szerokim zakresie, moc max przy stosunkowo niskich obrotach (4600 zdaje się), zwłaszcza ze skrzynią 7-biegową. Ładnie idzie dobrać przełożenia 5-6 bieg, bo np. w 1.8 tsi 6b na prędkości "marszowe" 90-95 km/h trudniej było dobrać przełożenie (4-ka kręciła już wysoko, 5-ka nisko=słaba, na 5-ty bieg ok. 100 było optimum). 

Ale poza tymi niuansami, o tyle fajnie w całej grupie VAGa, że holowanie cepy jest normalną "funkcją" samochodu, nawet od najsłabszej wersji 1.4TSi z powodzeniem jeździ się z przyczepą, a przy tym  nie palą dużo więcej niż diesle, mniej więcej teraz wychodzi kosztowo na to samo. 

Co do diesla, jest owszem, 400 Nm, ale do diesli raczej nie przewiduję powrotu, dobre, póki gwarancja, a u mnie zostają dłużej, finanlnie do jazdy w 80% miejskiej, nie chcę wpuścić się w kanał z bananem na gębie jak toto oszczędne i jak ciągnie, bo ten banan jest do czasu (dopóki coś się nei sypnie), ale jak ktoś chce, proszę bardzo. 

Szybciej coś z 2 l benzyną, 245KM, lub np. superb 4x4 280km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda że w tym aucie ten silnik radzi sobie bardzo fajnie. Używam trybu S i wtedy na prawdę ma kopa i rwie do przodu, start spod świateł może zaskoczyć

Jazda z przyczepa to też głównie tryb S i manetki, natomiast mam wrażenie że w mieście S się trochę gubi i nie bardzo wie jak dobrać przełożenia, po prostu za wolna jazda dla niego

Program który chce zrobić to silnik + skrzynia żeby właśnie zniwelować lag oraz nie musieć używać S żeby fajnie jechać, chciałbym takie coś pomiędzy D a S.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, borek6 napisał(a):

chciałbym takie coś pomiędzy D a S.

U mnie w Superbie możesz sobie samemu skonfigurować indywidualną wersję przełożeń - próbowałem - daje się, ale koniec końców jeżdżę na codzień na trybie Sport - i uważam go za najwygodniejszą wersję tego wersję w przypadku tego auta.

O silniku diesel 2 litry nie będę wspominał bo nie zamieniłbym go na żaden inny ale to jak sobie szwagierka winszuje - o tym można rozmawiać latami...

pzdr

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, BuryKocur napisał(a):

U mnie w Superbie możesz sobie samemu skonfigurować indywidualną wersję przełożeń - próbowałem - daje się, ale koniec końców jeżdżę na codzień na trybie Sport - i uważam go za najwygodniejszą wersję tego wersję w przypadku tego auta.

O silniku diesel 2 litry nie będę wspominał bo nie zamieniłbym go na żaden inny ale to jak sobie szwagierka winszuje - o tym można rozmawiać latami...

pzdr

Wł.

No tak, nie ma takiego forum gdzie ostatecznie stwierdzono wyższość benzyny na dieslem czy odwrotnie :) 

Nie mniej jednak twierdzenie, że ON to  z automatu skarbonka a PB nawinie 500 tys km bez zająknięcia jest delikatnie mówiąc naiwne. Jeden i drugi zbliżając się do 200 kkm może szarpnąć za portfel. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Michoos napisał(a):

Nie mniej jednak twierdzenie, że ON to  z automatu skarbonka a PB nawinie 500 tys km bez zająknięcia jest delikatnie mówiąc naiwne. Jeden i drugi zbliżając się do 200 kkm może szarpnąć za portfel. 

Dużo zależy jak się jeździ - czy więcej "szarpiesz" auto w mieście czy więcej jeździsz w trasach bo moim zdaniem od tego właśnie zależy trwałość silnika - jak mam Superba od nowości i oceniam, że 75 % jego przebiegu to długie trasy i to takiej spokojnej jazdy przy 2 tys. obr.

Mam  niecałe 160 tys. km i - odpukać - żadnych problemów...

A autko pali mi średnio ok 5 l ropy.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

U mnie w Superbie możesz sobie samemu skonfigurować indywidualną wersję przełożeń - próbowałem - daje się,

Jak można przełożenia zmienić w skrzyni biegów zmienić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, golob napisał(a):

Jak można przełożenia zmienić w skrzyni biegów zmienić? :)

nie ma czegoś takiego jak  konfiguracja zmiany przełożeń.

Koledze zapewne chodziło o konfigurację trybów jazdy gdzie oprócz fabrycznych trybów (Sport , komfort, eco itd) masz tryb indywidualny gdzie możesz sobie ustawić kilka parametrów, pracę zawieszenia adaptacyjnego DCC, układu kierowniczego , charakterystyki napędu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, czyś napisał(a):

(niestety w octavii są tylko manetki)

 

Co złego jest w manetkach? 

Bardziej laguja czy co? 

Przy ręcznym przekładaniu  lewarkiem wszystkie  którymi jeździłem bardzo lagowały, więc raczej nie wyobrażam sobie żeby mogło być jeszcze gorzej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.