Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, szary11 napisał(a):

Smax też taki wynik może osiągnąć. Kilka lat temu w trasie do Finlandii, przepisowej jeździe, 4 osoby plus bagaż pod dach, na zbiorniku przejechałem 1300km (68l weszło). Średnia z paragonów wyszła mi ok 5.4 z blisko 3000km trasy. 

Na naszych DK jednak o ok 1l więcej wychodziło, miasto ponad 9, z kempingiem 10-13, średnia z tankowań z ponad 70tys. 8.1l/100km łącznie z holowaniem.

Ja bym nie przesiadł się z smaxa na Tourana. Było by to mocnym krokiem w tył.

tez mnie to troche boli, ale moj srednio pali 9 litrow, a zima to ponad 10. Z przyczepa mam okolo 12 - 13 litrow na 100. Mieszkam w gorzystym terenie i to tez swoje robi. Musze sie przejechac tez Touranem, bo duzo ludzi narzeka na bardzo twarde zawieszenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Cichy56 napisał(a):

Po pierwszych zachwytach Alfą chyba wolimy jeździć Scenikiem

...............................................................................................................................................................................

 

P.S. Powyżej nic nie napisałem, bo jak mówią milczenie jest złotem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Analog82 napisał(a):

U mnie zawsze to jest ok 5-8%, a ta wyzsza rozbieznosc osiagana w zimie, czyli pewnie kwestia cisnienia w oponach. Roznice w wysokosci bieznika olewam bo 1mm roznicy , przeklada sie na roznice 2 promili w obwodzie.

U mnie też po założeniu zimowych kół rozbieżność jest większa, choć opony mają taki sam rozmiar.

Policzyłem sobie, jak zużycie bieżnika wpływa na oszukiwanie na prędkościomierzu i faktycznie, różnice nie są wielkie. Przy 100 km/h dopiero zużycie bieżnika o 3 mm daje prędkość rzeczywista mniejszą o 1 km/h. Myślałem, że jest więcej.

image.thumb.png.ce85d6cc76309ce857af35a4f9d0c991.png

Tak czy siak, to jest jedna ze składowych wpływająca na różnice w prędkościach licznikowych i rzeczywistych.

2 godziny temu, maarec napisał(a):

U mnie wartości są równe.

Myślę, że to wyjątek potwierdzający regułę ;) We wszystkich samochodach, którymi jeździłem to prędkość licznikowa była od 3 do 8 km/h mniejsza od rzeczywistej. Przy prędkościach autostradowych mogło być więcej.

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):

musi zawyżać prędkość wg wzoru 0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h

Dobre :ok: Czyli prędkość licznikowa nie może być niższa niż rzeczywista ale może być wyższa o max 24 km/h (prędkość realna 200 km/h)

To +4 km/h to chyba jest stałe, zalecane przesunięcie zegara niezależnie od prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, lbuster napisał(a):

To +4 km/h to chyba jest stałe, zalecane przesunięcie zegara niezależnie od prędkości.

Dokładnie tak. Ze względów bezpieczeństwa własnie każdy licznik ma zawyżać prędkość :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):

0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h

Wydaje mi sie ze nie musi byc zawsze wieksza, ten warunek jasno okresla ze warunkiem granicznym jest taka sama predkosc. Wiec zgodnie z ta homologacja predkosc rzeczywista moze byc rowna predkosci na zegarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Analog82 napisał(a):

Wydaje mi sie ze nie musi byc zawsze wieksza, ten warunek jasno okresla ze warunkiem granicznym jest taka sama predkosc. Wiec zgodnie z ta homologacja predkosc rzeczywista moze byc rowna predkosci na zegarach.

dobrze, że mój pewnie nie ma homologacji, albo jakąś ogólną itd ;) każdy wyjątek potwierdza regułę :)

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cathay napisał(a):

...............................................................................................................................................................................

 

P.S. Powyżej nic nie napisałem, bo jak mówią milczenie jest złotem. 

W pewnym wieku bardziej cieszy 5l na 100km niż 5s do 100km/h oraz brak mandatów i punktów karnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Analog82 napisał(a):

Wydaje mi sie ze nie musi byc zawsze wieksza, ten warunek jasno okresla ze warunkiem granicznym jest taka sama predkosc. Wiec zgodnie z ta homologacja predkosc rzeczywista moze byc rowna predkosci na zegarach.

Zawsze do rzeczywistej chyba dolicza te 4 km/h

Godzinę temu, maarec napisał(a):

dobrze, że mój pewnie nie ma homologacji, albo jakąś ogólną itd ;) każdy wyjątek potwierdza regułę :)

Pytanie jak weryfikowałeś prędkość? Bo jak kiedyś się bawiłem w sprawdzanie to wyszło, że licznik pokazuje więcej niż GPS, a GPS pokazuje więcej niż homologowany miernik prędkości. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Zawsze do rzeczywistej chyba dolicza te 4 km/h

Według mnie nie ma przymusu ale jest "zalecenie". Jak producent nie doda tych 4 to nadal się mieści w widełkach, jak to napisał @Analog82

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał(a):

Zawsze do rzeczywistej chyba dolicza te 4 km/h

Tylko jak to osiagnac by te 4 doliczylo i przy 10km/h i przy 200km/h? Jak dla mnie to te 4km/h z drugiego rownania wynika z dodatkowego marginesu bezpieczenstwa (bledy pomiaru urzadzen itp), czyli 10% wartosci rzeczywistej + 4km/h. 

 

Tak czy inaczej wg tego zapisu te predkosci nie musza sie roznic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Analog82 napisał(a):

Tylko jak to osiagnac by te 4 doliczylo i przy 10km/h i przy 200km/h?

Proste - przy mechanicznym prędkościomierzu przesuwasz skalę o te 4 km/h a przy elektronicznym do wyświetlanej wartości dodajesz 4. Na postoju pokazuje 0 i koniec, przecież nikt nie jeździ samochodami z prędkością 5 km/h, bo trzeba by było jechać na półsprzęgle.

PS. Pamiętacie stare samochody, gdzie w większości skala i liczenie prędkości zaczynało się od 20 km/h?

image.png.44020ca970202bb4e0207cc010b67662.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starych autach to ja wiem jak to wygladalo, i tam obawiam sie ze te przeklamania byly duzo wieksze (procentowo). Ale w nowych, gdzie masz wskazowke od 0 to nie sadze by nagle (zero-jedynkowo) wskazowka skoczyla o 4km/h. Albo jak masz wyswietlacz z cyframi i przyszpieszalbys bardzo powoli , czy w pewnym momencie dodalby sobie ta wartosc. Jakos nie widze tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

A ja mam pytanie takie - być może będę musiał na czas jakiś przesiąść się z Superba na Octavię, ale na prostą wersję Kombi tyle, ze z silnikiem 2 diesel 115 KM z manualem.

Powiedźcie dobrzy ludzie, czy takie autko pociągnie w wersji po emerycku czyli w wersji spokojnej jazdy moją przyczepkę DMC 1300 Knausa Sport 450, ale nie gdzieś daleko po górach w drodze na Chorwację tylko w naszym pięknym kraju po płaskim?

Bo, że będzie z tym holowaniem trochę gorzej niż niż mam obecnie to jestem na to przygotowany, ale czy będzie to aż tak fatalnie jak za wozem drabiniastym?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.