Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

dzieki za odpowiedź.

Jednak sytuacja okazała się dość dynamiczna. Miało być używane BMW a dziś dostałem informacje, że zamówiony w zeszłym roku Kodiaq będzie do odbioru w lutym.

Więc teraz mamy zestawienie Knaus Sudwind 580 qs + Kodiaq 4x4, DSG, 2 litrowy diesel o mocy 200 koni i 400 Nm. Zakładam, że auto poradzi sobie z przyczepą jeszcze lepiej od BMW ale ma niższy nacisk na hak. Podobno zaledwie 75 - 80 kg. Jaką macie opinię na ten temat? Może ktoś może potwierdzić u siebie ten nacisk na hak? I jeśli to prawda to jaki może to mieć wpływ na bezpieczne holowanie przyczepy.

PozdrawiaM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, micbys napisał(a):

dzieki za odpowiedź.

Jednak sytuacja okazała się dość dynamiczna. Miało być używane BMW a dziś dostałem informacje, że zamówiony w zeszłym roku Kodiaq będzie do odbioru w lutym.

Więc teraz mamy zestawienie Knaus Sudwind 580 qs + Kodiaq 4x4, DSG, 2 litrowy diesel o mocy 200 koni i 400 Nm. Zakładam, że auto poradzi sobie z przyczepą jeszcze lepiej od BMW ale ma niższy nacisk na hak. Podobno zaledwie 75 - 80 kg. Jaką macie opinię na ten temat? Może ktoś może potwierdzić u siebie ten nacisk na hak? I jeśli to prawda to jaki może to mieć wpływ na bezpieczne holowanie przyczepy.

PozdrawiaM!

Mam Octavię z tym samym silnikiem i napędem. Nacisk jest tak jak piszesz. 
Wystarczyło przepakować trochę rzeczy w przyczepie, rowery na dach i jazda. Spalanie z budka trochę mie rozczarowało na początku, może miałem za wysokie oczekiwania. Ok 10 l/100 km podobno nie jest źle. Spod świateł 400 Nm ruszasz jakbyś nie miał przyczepy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, micbys napisał(a):

Więc teraz mamy zestawienie Knaus Sudwind 580 qs + Kodiaq 4x4, DSG, 2 litrowy diesel o mocy 200 koni i 400 Nm. Zakładam, że auto poradzi sobie z przyczepą jeszcze lepiej od BMW ale ma niższy nacisk na hak. Podobno zaledwie 75 - 80 kg. Jaką macie opinię na ten temat? Może ktoś może potwierdzić u siebie ten nacisk na hak? I jeśli to prawda to jaki może to mieć wpływ na bezpieczne holowanie przyczepy.

W Kodiaqu masz 100kg nacisku na hak. Taki zestaw bedzie jeździł super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadłem się z Octavii na XC60- zastanawiam się jak będzie sprawować się z przyczepą w porównaniu do Skody. Liczę na nieco mniej szarpania z racji innych proporcji samochód vs przyczepa. Volvo waży znacząco więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michoos napisał(a):

Przesiadłem się z Octavii na XC60- zastanawiam się jak będzie sprawować się z przyczepą w porównaniu do Skody. Liczę na nieco mniej szarpania z racji innych proporcji samochód vs przyczepa. Volvo waży znacząco więcej. 

Chwalisz się czy pytasz ? wiadomo że xc69 do octavii to jak dzień do nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michoos napisał(a):

Bzdura. XC pod wieloma względami odstaje od Skody ale niebo tym wątek. 

Mocna teza?

Edytowane przez ukasz6 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocna teza
Dlaczego? Dzisiaj podział na auta premium i nie premium się mocno zatarł. I to nie tylko pod względem cenowym. Auta są podobne, mają podobne wyposażenie a i często są to nawet te same pojazdy z innymi znaczkami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał(a):
2 godziny temu, ukasz6 napisał(a):
Mocna tezaemoji848.png

Dlaczego? Dzisiaj podział na auta premium i nie premium się mocno zatarł. I to nie tylko pod względem cenowym. Auta są podobne, mają podobne wyposażenie a i często są to nawet te same pojazdy z innymi znaczkami.

Patrzę tylko na aspekty praktyczno techniczne z pominięciem budżetu czy klasyfikacji marki. 

13 godzin temu, jacekzoo napisał(a):

Chwalisz się czy pytasz ? wiadomo że xc69 do octavii to jak dzień do nocy

Złapałeś mnie? pół dnia kombinowałem jak tu zagaić żeby się pochwalić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jacek00 napisał(a):
9 godzin temu, ukasz6 napisał(a):
Mocna tezaemoji848.png

Dlaczego? Dzisiaj podział na auta premium i nie premium się mocno zatarł. I to nie tylko pod względem cenowym. Auta są podobne, mają podobne wyposażenie a i często są to nawet te same pojazdy z innymi znaczkami.

Jeździłem kodiaqiem 2.0 200 km tdi.Zastanawiałem się nad tym samochodem mocno.Bardzo dużo miejsca,wyposażenie na plus i do tego zachęcająca cena.Moja teściowa jeździ drugim xc60 (rocznik 2021) i porównując szwedochińczyka do skody to jednak mamy w nim zdecydowanie lepsze materiały,poziom spasowania (może kodiaq którym uraczył mnie dealer korczyk był słabo poskładany,ale skrzypiał i każdy jeden element typu uchwyt drzwi,podłokietnik mocno się ruszał),wyciszenie dużo lepsze w xc60.System multimedialny mimo,że w volvo trąci już myszką był sporo szybszy od skodowskiego.

Wiadomo,że jest to auto sporo droższe,ale coś za coś.Dopłacamy za te niuanse,niestety niewspółmiernie dużo…..Co do premium to zgadzam się-granica się stopniowa zaciera.Te prawdziwe topowe marki robią co raz słabsze samochody,za to „średniaki” trzymają często poziom (chociaż nie ma tutaj reguły) i stąd mamy takie odczucia.

 

 

Edytowane przez ukasz6 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Michoos napisał(a):

Przesiadłem się z Octavii na XC60- zastanawiam się jak będzie sprawować się z przyczepą w porównaniu do Skody. Liczę na nieco mniej szarpania z racji innych proporcji samochód vs przyczepa. Volvo waży znacząco więcej. 

Będziesz zadowolony.Ja przesiadłem się zVolvo V70 o podobnej masie i mocy co xc60, ale komfort prowadzenia zestawu (DMC przyczepy 1700kg) jest o wiele lepszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ukasz6 napisał(a):

Jeździłem kodiaqiem 2.0 200 km tdi.Zastanawiałem się nad tym samochodem mocno.Bardzo dużo miejsca,wyposażenie na plus i do tego zachęcająca cena.Moja teściowa jeździ drugim xc60 (rocznik 2021) i porównując szwedochińczyka do skody to jednak mamy w nim zdecydowanie lepsze materiały,poziom spasowania (może kodiaq którym uraczył mnie dealer korczyk był słabo poskładany,ale skrzypiał i każdy jeden element typu uchwyt drzwi,podłokietnik mocno się ruszał),wyciszenie dużo lepsze w xc60.System multimedialny mimo,że w volvo trąci już myszką był sporo szybszy od skodowskiego.

Wiadomo,że jest to auto sporo droższe,ale coś za coś.Dopłacamy za te niuanse,niestety niewspółmiernie dużo…..Co do premium to zgadzam się-granica się stopniowa zaciera.Te prawdziwe topowe marki robią co raz słabsze samochody,za to „średniaki” trzymają często poziom (chociaż nie ma tutaj reguły) i stąd mamy takie odczucia.

 

 

Jeśli w XC60 jest system Googla to można spodziewać się wielu błędów. Pod tym kątem system grupy VAG wypada znacznie lepiej. 

Ale tak czy owak Volvo to auto klasy Premium, a Skoda mimo olbrzymiego postępu do niej nie należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.