Skocz do zawartości

Jakie autko do przyczepy 1400 kg


mikema72

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Kamperfan napisał:

Ibuster - może te zmiany rozwiążą Twoje dylematy:

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/7742166,prawo-jazdy-kategorii-b-zmiany-samochod-35-t-przepisy-kierowca-termin.html

Ciekawe, czy spełnią się przewidywania wprowadzenia tych zmian w życie?

Ale to tyczy się tylko aut na paliwa alternatywne, czyli np. elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, pjetko napisał:

Hyundai Kona, 2.0 t. benzyna, 198KM, 4x4 - 1915 kg (1250 :( )

Tutaj nie mogę znaleźć takiej wersji silnikowej no i przyczepa tylko 1250 :( A samochód taki w sam raz dla żony ;) 

4 godziny temu, pjetko napisał:

Mazda CX30, 2.0 wolnossąca benzyna, 150KM, 4x4 - 1995 kg (?)

Tutaj w ogóle nie widzę opcji 4x4 :( 

4 godziny temu, pjetko napisał:

Mazda CX5, 2.0 wolnossąca benzyna, 165KM, 4x4 - 2080 kg (1800)

Tutaj też się zgadza, samochód fajny, tylko mało niutków - 213/4000. Boję się że to ciut przy mało do mojej  budy :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pjetko napisał:

Mini Countryman, 1.5 t. benzyna, 136KM, 4x4 - 2075 kg (1500)

Tutaj także wszystko OK, tylko 1,5l i 220 Nm na 1500-4100/min :( 

 

5 godzin temu, pjetko napisał:

Subaru XV, 2.0 hybryda, 150 KM, 4x4 - 2070 kg (?)

Zgadza się - tylko nadal problem z niutkami. Nawet dodając silnik benzynowy i elektryczny to razem jest 260 a przecież w międzyczasie spalinowy musi ładować akumulatory, czyli pozostają 194 niutki :oslabiony:

image.thumb.png.f079b53019cdbba99d901378ddac87f0.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pjetko napisał:

VW T-Rock, 20. t. benzyna, 190 KM, 4x4 - 1990 kg (1700)

Tej wersji nie znalazłem na stronie VW ale są na otomoto ale stronie znalazłem lepszą wersję - z diesel'em. 

image.png.1e87792056b369dde3eb01064ec48b87.png

image.png.eb5c02b30a1384e2403d54d7ffd3ef94.png

Gdyby nie Ty, nigdy bym nawet nie spojrzał na VW :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lbuster Dane z Samaru są z ich katalogu. Dostępny dla każdego. Ich dane uważam za bardzo wiarygodne, bo kumpel pracował przy tworzeniu i aktualizacjach tego katalogu i bardzo dokładnie weryfikowali dane i dane mieli nie z salonów, ale bezpośrednio od importerów i to na zasadzie jakichś umów, a nie na info od marnych dziennikarzyn motoryzacyjnych ;)

Może być jednak tak, że na stronach producentów nie ma aktualnie niektórych wersji, bo jest jazda z nowymi normami spalania. Dodatkowo może być też tak, że nawet w ramach jednego modelu, skrzyni i silnika, DMC różni się w zależności od wersji wyposażenia.

Wejdź na:

https://autokatalog.pl/marki

Jak wejdziesz w filtrowanie, to możesz ustawić dmc do 2100 i napęd 4x4. Ja tak szukałem i wyskoczyło mi to, co wcześniej napisałem;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 6 godzin temu, jacekzoo napisał:
7 godzin temu, pjetko napisał:

Na pocieszenie, mój zestaw ma DMC 3505 kg :ph34r:

@pjetko to chyba nowy rekord, @golob przestrzela o 7kg

hehe 2kg przegrywam ;) a na serio to w pierwszej chwili jak usłyszałem że zestaw mi bedzie przekraczał 7kg z nowym autem to pomyslałem aby próbować obniżać DMC przyczepy, ale po chwili się ucieszyłem że będzie motywacja do zrobienia B+E i teraz mam święty spokój, zupełnie tego nie żałuje, viatoll to są stosunkowo grosze (choć oczywiście zgadzam się że w naszym przypadku w ogóle go nie powinno być).

3 godziny temu, lbuster napisał:
7 godzin temu, pjetko napisał:

Mercedes GLA, 1.3 t. benzyna, 163KM, 4x4 - 2085 kg (1800)

No tutaj się zgadza i nawet samochód jest całkiem całkiem, tylko to 1,3 l 

Jak 2 lata temu sie przymierzałeś to być może do starego modelu GLA. Ta obecna generacja jest dużo ciekawsza i większa w środku, w pierwszej generacji to było to samo co klasa A tylko podniesione, teraz jest duzo więcej zmian całej kabiny w stosunku do klasy A. Ten 1.3 bardzo dobre nocy zbiera i do przyczepy 1400 (bo przeciez przyczepy nie zmieniasz ;) ) wydaje mi się spokojnie dałby radę.

2 godziny temu, lbuster napisał:
7 godzin temu, pjetko napisał:

Mazda CX5, 2.0 wolnossąca benzyna, 165KM, 4x4 - 2080 kg (1800)

Tutaj też się zgadza, samochód fajny, tylko mało niutków - 213/4000. Boję się że to ciut przy mało do mojej  budy :( 

Mazdy bym nie przekreślał - na papierze niby nie taki duzy moment ale charakterysytka tego mazdowskiego wynalazku (skyactive) jest super jak na wolnossący silnik, nie można tego porównywać ze "zwykłymi" wolnossącymi silnikami . Jak wyżej, spokojnie dałby sobie rade z 1400kg.

1 godzinę temu, lbuster napisał:
7 godzin temu, pjetko napisał:

VW T-Rock, 20. t. benzyna, 190 KM, 4x4 - 1990 kg (1700)

Tej wersji nie znalazłem na stronie VW ale są na otomoto ale stronie znalazłem lepszą wersję - z diesel'em. 

 

Tutaj jak zobaczysz jakość wykończenia plastików to szybko wyjdziesz z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Benior napisał:

Potwierdzam ...... to jest jakiś dramat za tą kasę. 

Tak jak trzymam się VAG-ów, tak od T-roc'a mnie dosłownie odrzuca na sam widok. Należy do tych samochodów, których po prostu nie chciałbym mieć. Nie wiem, nie pasi mi i tyle, karoq i ateca za to tak. 

Patrząc na T-roca, mam takie wrażenie, jakby inżynierowie audi wyrzucili w firmie do kosza  jakiś wstępny projekt audi q3, ktoś z vw to z tego kosza wygrzebał, i stwierdził, że zrobimy takie, tylko w środek da się przeszczep z golfa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2021 o 21:35, golob napisał:

Jak 2 lata temu sie przymierzałeś to być może do starego modelu GLA. Ta obecna generacja jest dużo ciekawsza i większa w środku, w pierwszej generacji to było to samo co klasa A tylko podniesione, teraz jest duzo więcej zmian całej kabiny w stosunku do klasy A. Ten 1.3 bardzo dobre nocy zbiera i do przyczepy 1400 (bo przeciez przyczepy nie zmieniasz ;) ) wydaje mi się spokojnie dałby radę.

Pomerdało mi się :ph34r: Ja jeździłem CLA. 

Co do silnika 1,3 to może i pociągnie ale czy to będzie zdrowe dla silnika? Czy nie będzie się męczyć w trudniejszych warunkach? Nie przemawia do mnie ta opcja :( 

W dniu 15.01.2021 o 21:35, golob napisał:

Mazdy bym nie przekreślał - na papierze niby nie taki duzy moment ale charakterysytka tego mazdowskiego wynalazku (skyactive) jest super jak na wolnossący silnik, nie można tego porównywać ze "zwykłymi" wolnossącymi silnikami . Jak wyżej, spokojnie dałby sobie rade z 1400kg.

Tutaj już jestem bardziej skłonny zaryzykować. Nie skreślam Mazdy :) 

W dniu 15.01.2021 o 21:35, golob napisał:

Tutaj jak zobaczysz jakość wykończenia plastików to szybko wyjdziesz z salonu.

 

W dniu 16.01.2021 o 08:53, Benior napisał:

Potwierdzam ...... to jest jakiś dramat za tą kasę. 

 

W dniu 16.01.2021 o 15:25, czyś napisał:

Tak jak trzymam się VAG-ów, tak od T-roc'a mnie dosłownie odrzuca na sam widok. Należy do tych samochodów, których po prostu nie chciałbym mieć.

W sobotę pojeździliśmy po salonach - niestety późno wstaliśmy i nie wszystko zaliczyliśmy :( W tym nie dojechaliśmy do VW. Może w tygodniu się uda. A salon Mazdy okazał się serwisem :ph34r:

Ale obejrzeliśmy Octavię IV, Atecę i Guilię.

Octavia OK, choć niczym nas nie zauroczyła. Ateca dość duża i pod tym względem fajna, poza tym bez większych ekscytacji. Jak z zewnątrz Seat zawsze mi się podobał, to jak wsiadałem do środka to czar pryskał :( Guilia dla mnie dość fajna ale żona się rozczarowała. 

Nie wiem, czemu tak słabo nam się podobały te samochody. Czy to kwestia pogody czy oświetlenia czy jeszcze czegoś innego. Jednak jak mam dać za samochód 150tyś+ to ten samochód czymś powinien nas zachwycić. W moim sercu zapisała się jedynie Guilia, choć także tam jest dużo kompromisów do przyjęcia :( Najbardziej zdziwił mnie kształt podłogi podnoszący się od pedałów do fotela kierowcy. Dziwnie to wygląda i utrudnia wsiadanie. Bagażnik dość duży ale mały otwór załadunkowy. Uroda dość kontrowersyjna, na pewno wyższe wersje ładniejsze (np. Veloce) a podstawowe już nie prezentują się tak pięknie. Oczywiście różnica jakichś 50 tyś :( .

Natomiast dzisiaj wpadł na tapetę dość mocny kandydat - BMW 120d xDrive, gdzie mamy 190 kucy, 400 niutków, napęd na 4 koła, dość oszczędny diesel i mieści się w 2100 a przyczepa 1500. Miejsca będzie porównywalnie do V40 lub więcej, bagażnik też trochę większy niż w Volvo. Wygląd lekko kontrowersyjny, w testach mówią o dobrych właściwościach jezdnych, problem z głośnością zaczyna się przy większych prędkościach. Co myślicie o tym samochodzie? Mi i żonie się spodobał na zdjęciach i filmikach (dla mnie tylko w wersji M Line) - pytanie, jak będzie w rzeczywistości :niewiem:

image.thumb.png.81daacc229f929acc366befbef221702.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Benior napisał:
9 godzin temu, lbuster napisał:

Jednak jak mam dać za samochód 150tyś+ to ten samochód czymś powinien nas zachwycić.

Podjedź jeszcze do Hyunadai i zobacz nowego Tucsona. Za te pieniądze to już wersję 4x4 idzie kupić i chyba nawet z aktywnym tempomatem. 

Hyundai dla @lbuster  odpada, przekracza magiczne 2100kg ;)

 

9 godzin temu, lbuster napisał:

Natomiast dzisiaj wpadł na tapetę dość mocny kandydat - BMW 120d xDrive, gdzie mamy 190 kucy, 400 niutków, napęd na 4 koła, dość oszczędny diesel i mieści się w 2100 a przyczepa 1500. Miejsca będzie porównywalnie do V40 lub więcej, bagażnik też trochę większy niż w Volvo. Wygląd lekko kontrowersyjny, w testach mówią o dobrych właściwościach jezdnych, problem z głośnością zaczyna się przy większych prędkościach. Co myślicie o tym samochodzie? Mi i żonie się spodobał na zdjęciach i filmikach (dla mnie tylko w wersji M Line) - pytanie, jak będzie w rzeczywistości 

Mam stary model 1er ale do ciągania go nie używam (benzyna i tylko 1200kg na haku). Nowy w takiej konfiguracji pewnie spokojnie da sobie rade, zobacz tez X2 - nie wiem jak z DMC, ale mi sie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, golob napisał:

zobacz tez X2 - nie wiem jak z DMC, ale mi sie podoba

No właśnie wg katalogu SAMAR-u X1 i X2 powinny się mieścić w DMC z 4x4, ale strona BMW mówi co innego.

Z BMW zostaje 2 Active Tourer i 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, Benior napisał:

Podjedź jeszcze do Hyunadai i zobacz nowego Tucsona.

 

3 godziny temu, golob napisał:

Hyundai dla @lbuster  odpada, przekracza magiczne 2100kg ;)

Golob ma rację :( Inne modele też nie za bardzo :( 

4 godziny temu, jacekzoo napisał:

Cięcie kosztów :D

3 godziny temu, golob napisał:

zobacz tez X2 - nie wiem jak z DMC, ale mi sie podoba.

@pjetko ma rację. Już sprawdzałem i X1 i X2 z 4x4 przekraczają 2100. 

2 godziny temu, pjetko napisał:

Z BMW zostaje 2 Active Tourer i 1.

Tak, tylko jakoś BMW serii 2 Active Tourer nam nie podchodzi :( Choć zapewne by się lepiej sprawdził jako rodzinne auto niż BMW serii 1. W 2100 mieści się i silnik benzynowy 4x4 (225i) i diesel'a 4x4 (218). Może jak będę w salonie to i jemu się przyjrzę ;) Choć cena trochę większa od serii 1. Jednak benzynka ma 6,5 do setki :D

PS. W Serii 1 (F40) topowa wersja M135i nie ma możliwości zamontowania haka, Ciekawe dlaczego? Czyżby silnik/skrzynia tego nie wytrzymała :niewiem: A może budę by rozerwało :look: Jednak chyba wizerunkowo by nie pasiło, że topowa wersja robi za koń pociągowy :D

Edytowane przez lbuster (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.