Skocz do zawartości

Jakie autko do przyczepy 1400 kg


mikema72

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, lbuster napisał:

PS. Outlander ma skrzynię CVT i czy przypadkiem nie jest ona niepolecana/awaryjna/zbyt słaba do karawaningu? Bo gdzieś, coś o tym słyszałem/czytałem.

Subaru Outback ma jeszcze inny wynalazek, czyli połączenie CVT ze standardową skrzynią. Czy to także nie wyklucza tego samochodu do karawaningu? Bo niestety, ale ja jestem zwolennikiem manuali a teraz prawie wszystkie rozważane samochody to automaty. No cóż - chyba czas na "ewolucję" :( 

CVT Mitsu na ile wiem nie ma obecnie problemów technicznych czy trwałościowych. 1400 raczej nie powinno być wyzwaniem. 

I mimo, że to bezstopniowa skrzynia ma zaprogramowane wirtualne biegi ? więc nie ma jednostajnego "wycia" podczas zwykłego przyspieszania. Dopiero przy kickdownie mamy stałe ponad 4 tys. obrotów.

Dynamika z pewnością nie powali. Ale w rzeczywistości lepiej to jeździ niż podano to w danych katalogowych. Na forum jest kolega Diobik, który holuje nim 1600kg i wydaje się być zadowolonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 14.01.2021 o 15:25, lbuster napisał:

2.2  diesel DMC 2110 O1 1600
2.0 benzyna 280KM DMC 2105 O1 1600

Dostałem informację na temat drugiej benzyny, poprzednia z 2018r miała 2105 a inna z 2017r - 2142. Obydwie Guilie w wersji 2.0 Turbo Veloce Q4

Potwierdza się Twoje zdanie @golob

W dniu 14.01.2021 o 16:27, golob napisał:

To tym bardziej B+E, za jakiś czas przyczepy nie będziesz ciągał,

Na tą chwilę zestaw ma pozostać razem z blaszakiem. I jak dzieciaki będą jechały to zestaw a jak tylko "starzy" to blaszak. A no i blaszak będzie jako drugi samochód w rodzinie ;) To jest plan a jak wyjdzie, to zobaczymy ;)  Plusem B+E by była możliwość ciągania blaszakiem budy.

W dniu 14.01.2021 o 16:27, golob napisał:

ale Ty stary wyjadacz?

Dzięki za nobilitację ale jeszcze mi daleko do niektórych "starych" wyjadaczy forumowych (bez obrazy).

W dniu 14.01.2021 o 16:27, golob napisał:

Sorry że tak bezpośrednio,bez urazy,  ale "gadasz" już o tym tyle że w międzyczasie zrobił byś wszystkie możliwe kategorie prawa jazdy po 2 razy.

Raczej staram się odpowiadać i ukrócić ten temat - jak widać bezskutecznie :(  I luzik - nie ma się o co obrażać ;) 

Chodzi też o to, że ja nie mogę też brać dużo większego/cięższego samochodu, bo oprócz wyjazdów rodzinnych czy karawaningowych on także ma służyć do miasta i dla żony, więc te poszukiwania w okolicy 2100 są rozsądne a i parę ciekawych propozycji jest.

@Cichy56 - dzięki za Twoje zdanie. Na tą chwilę mnie także bardziej kusi Guilia, nawet żegnając się (sit) znowu z 4x4.

Dzięki za info @szary11

W dniu 14.01.2021 o 16:47, szary11 napisał:

I mimo, że to bezstopniowa skrzynia ma zaprogramowane wirtualne biegi ?

Czyli tak samo jak Outback. To pociesza. Bo nie cierpię wiertarek w skuterach ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lbuster napisał:

Chodzi też o to, że ja nie mogę też brać dużo większego/cięższego samochodu, bo oprócz wyjazdów rodzinnych czy karawaningowych on także ma służyć do miasta i dla żony, więc te poszukiwania w okolicy 2100 są rozsądne a i parę ciekawych propozycji jest.

Problem w tym, że dzisiaj średnie auta mają większe DMC - spójrz na mojego Renaulta - ma DMC 2136 kg. Grand ma jeszcze więcej. To samo C4 Picasso, też ponad 2100 kg. A to nie są jakieś wielkie auta przecież. 

Wszystko co ma mniejsze DMC to automatycznie auta zwyczajnie mniejsze jak Dacia Duster, mniejsze i nie nadające się do ciągania tak wielkiej budy. Albo stare konstrukcje jak Outlander. I pamiętaj, że to nie tylko waga i jazda zgodna z przepisami, ale też chodzi tutaj o Twoje bezpieczeństwo

Cytat

on także ma służyć do miasta i dla żony

I żonie dasz do miasta ten tylni napęd w Gulii wraz z 280 KM, który do tego ma 400 Nm, który do setki rozpędza się w 5,5 s? Powiedz, że chcesz się jej pobyć (żony) :D

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lbuster napisał:

Na tą chwilę zestaw ma pozostać razem z blaszakiem. I jak dzieciaki będą jechały to zestaw a jak tylko "starzy" to blaszak. A no i blaszak będzie jako drugi samochód w rodzinie ;) To jest plan a jak wyjdzie, to zobaczymy ;)  Plusem B+E by była możliwość ciągania blaszakiem budy.

Nie męczę Cię już w takim razie ;) Ale B+E w sam raz właśnie do ciągania blaszakiem :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, jacek00 napisał:

I żonie dasz do miasta ten tylni napęd w Gulii wraz z 280 KM, który do tego ma 400 Nm, który do setki rozpędza się w 5,5 s?

Nie no 280 koni to z napędem 4x4, tylna oś to "tylko" 200 kucy i 330Nm, czyli troszkę więcej niż mam aktualnie w dieselu. Zresztą podoba jej się Guilia - wczoraj gadaliśmy na ten temat. Ale z wszystkich wymienionych samochodów najbardziej jej pasi aktualne V40 :(

A o pozbyciu się żony nie gadajmy tutaj, bo będą dowody ;) 

Zresztą teraz jest pierdylion systemów elektronicznych i da się jeździć takimi samochodami ;)  Żona bardziej obawia się promienia skrętu :( 

14 godzin temu, golob napisał:

Ale B+E w sam raz właśnie do ciągania blaszakiem :D

:ok:

Edytowane przez lbuster (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lbuster napisał:

Zresztą teraz jest pierdylion systemów elektronicznych i da się jeździć takimi samochodami ;)  Żona bardziej obawia się promienia skrętu :( 

:ok:

Promień skrętu w samochodzie tylnonapędowym rzecz względna, wystarczy wyłączyć kontrolę trakcji. Ale żonie bym tego nie pokazywał, bo mogłaby się zbyt dosłownie "wbijać" np. na miejsca parkingowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, lbuster napisał:

@jacek00, @pjetko, temat już wałkowaliśmy na poprzednich stronach. Na tą chwilę szukam samochodu z DMC do 2100. Gdybym zrobił B96 lub B+E, to by nie było tego tematu :) Na tą chwilę nie mam na to głowy, mam lenia, staje okoniem przeciwko WORDOM, Wydziałom Komunikacji, lekarzom i innym wynalazkom, nie chcę mi się chodzić na kursy i egzaminy - mam wstręt do tego. Protestuje też przeciwko Viazłodziejom dla rekreacji i nie tylko. Ogólnie rzygam, jak myślę o tym wszystkim :wrrr: 

Choć wiem, że prawdopodobnie to by było najrozsądniejsze ;) ale nie wracajmy do tego tematu - please :blagac:

Ehh... Twój wybór ;) Ja temat BE urabiałem w zeszłym roku i mimo covida specjalnie problemów nie było, kurs w 3 tygodnie, egzamin jest na prawdę prosty. Na pocieszenie, mój zestaw ma DMC 3505 kg :ph34r:

22 godziny temu, lbuster napisał:

Przypomniało mi się, że Volvo XC40 z analogicznym silnikiem mieścił się w 2100. Teraz byłem na ich stronie i mówiąc delikatnie ta ich strona się do .... nadaje. Nic nie mogę znaleźć, żadnych danych technicznych, wszędzie tylko ekologia, recharge i elektrobzdety. Czas pokazać nowym Volvo :hej:

Tylko XC40 T3 (1.5, 3 cylindrowa turbo benzyna) w FWD i manualu ma poniżej 2100. Automat już powoduje zwiększenie do 2120 kg, a obecnie nie ma innych silników, wypadły z oferty dwulitrowe diesle i benzyniaki, które mogły mieć 4x4, ale tam  DMC jest powyżej 2200 kg.

 

Jeśli chodzi o inne opcje, to znalazłem takie (w nawiasach DMC przyczepy):

BMW X1, 2.0  t. benzyna, 192 KM, xDrive - 2075 kg (1800)

BMW X2, 2.0 t. benzyna, 192KM, xDrive - 2055 kg (1800)

BMW 2 Active Tourer, 192KM, xDrive - 2090 kg (1600)

Hyundai Kona, 2.0 t. benzyna, 198KM, 4x4 - 1915 kg (1250 :( )

Mazda CX30, 2.0 wolnossąca benzyna, 150KM, 4x4 - 1995 kg (?)

Mazda CX5, 2.0 wolnossąca benzyna, 165KM, 4x4 - 2080 kg (1800)

Mercedes GLA, 1.3 t. benzyna, 163KM, 4x4 - 2085 kg (1800)

Mini Countryman, 1.5 t. benzyna, 136KM, 4x4 - 2075 kg (1500)

Seat Ateca, 2.0 t.benzyna, 190 KM, 4x4 - 2010 kg (1900)

Subaru XV, 2.0 hybryda, 150 KM, 4x4 - 2070 kg (?)

VW T-Rock, 20. t. benzyna, 190 KM, 4x4 - 1990 kg (1700)

Wszystkie dane wyciągnięte z SAMARu.

Niektórych pozycji nie ma jeszcze w cennikach na 2021, bo jest zamieszanie z normami emisji.

 

Pomyślałem też o Yarisie GR, ale on lekki jest i byś się nie mieścił w proporcjach mas ;) Aczkolwiek jest to niesamowita zabawka.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dudek_t napisał:

Całe szczęście że gaz nie działa 0-1 a Alfą 280 koni można jechać jak Matizem jeśli ktoś chce :D

Dokładnie tak. Na filmiki z Guilią straciłem chyba z dobę i wywnioskowałem, że da się tym jeździć bezpiecznie (czyt. anemicznie).

3 godziny temu, czyś napisał:

Promień skrętu w samochodzie tylnonapędowym rzecz względna

Tutaj mi chodziło o Alfę, która słynie z tego, że promień skrętu ma jak autobus przegubowy. Guilia nie jest wyjątkiem. Mnie też to trochę martwi choćby na ciasnych polach kempingowych:( 

Godzinę temu, pjetko napisał:

Na pocieszenie, mój zestaw ma DMC 3505 kg :ph34r:

Uuuuuu. No to pech. 

Godzinę temu, pjetko napisał:

Tylko XC40 T3 (1.5, 3 cylindrowa turbo benzyna) w FWD i manualu ma poniżej 2100.

Dokładnie tak - nie pamiętałem tylko jaki był napęd. Jak brałem drugie V40 to to była opcja, jednak przestraszyłem się benzyny 1,5l

Godzinę temu, pjetko napisał:

obecnie nie ma innych silników, wypadły z oferty dwulitrowe diesle i benzyniaki, które mogły mieć 4x4

Dlatego ponownie mówię nowym Volvo pa pa :hej: Szkoda, bo polubiłem tą markę :( 

Godzinę temu, pjetko napisał:

Jeśli chodzi o inne opcje, to znalazłem takie (w nawiasach DMC przyczepy):

@pjetko - jesteś WIELKI :dzieki:

Takiej listy to ja nawet nie wkleiłem :ph34r: Będę na spokojnie weryfikował.  Na tą chwilę odpowiem na te:

Godzinę temu, pjetko napisał:

BMW X1, 2.0  t. benzyna, 192 KM, xDrive - 2075 kg (1800)

Dwa lata temu jak brałem V40 to w BMW X1 Xdrive przekraczał 2100, chyba,  że to był diesel (bo to też był jeden z warunków). Przyjrzę się tematowi, bo go rozważaliśmy :ok:

1 godzinę temu, pjetko napisał:

Mercedes GLA, 1.3 t. benzyna, 163KM, 4x4 - 2085 kg (1800)

To także rozważaliśmy - fajnie mi się nim jeździło, wygląd futurystyczny jak na wtedy, jednak benzyna 1,3 (a nie 1,5) mnie odstraszyła i tablet przyklejony do deski. Do sprawdzenia.

 

Ale mi dałeś roboty :( :) 

1 godzinę temu, pjetko napisał:

Wszystkie dane wyciągnięte z SAMARu.

Te dane są dostępne dla wszystkich czy trzeba mieć konto lub coś płacić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, lbuster napisał:

Dokładnie tak - nie pamiętałem tylko jaki był napęd. Jak brałem drugie V40 to to była opcja, jednak przestraszyłem się benzyny 1,5l

Dlatego ponownie mówię nowym Volvo pa pa :hej: Szkoda, bo polubiłem tą markę :( 

Samo to że 1.5 to jeszcze nie taki powód żeby się bać. Niech będzie 1.5, byle na 4 dziurach. Nie wyobrażam sobie holowania 3-cylindrowcem, można, ale jeżeli mówi się o możliwości zarżnięcia silnika, to 3 cylindry i cepa 1400 kg to najprostsza droga. Nałapie luzów wzdłużnych na wale i wiooo.... Moment na papierze jest, ale jego "równomierność" przy 3 garach żadna, każde 2 obroty wału to 3 fazy cierpienia, tym bardziej przy dużych obciążeniach. Suw pracy co 180 a co 240 stopni, robi w tym przypadku dużą różnicę, tym większą im niższe obroty. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2021 o 15:25, lbuster napisał:

@jacek00, @pjetko, temat już wałkowaliśmy na poprzednich stronach. Na tą chwilę szukam samochodu z DMC do 2100. Gdybym zrobił B96 lub B+E, to by nie było tego tematu :) Na tą chwilę nie mam na to głowy, mam lenia, staje okoniem przeciwko WORDOM, Wydziałom Komunikacji, lekarzom i innym wynalazkom, nie chcę mi się chodzić na kursy i egzaminy - mam wstręt do tego. Protestuje też przeciwko Viazłodziejom dla rekreacji i nie tylko. Ogólnie rzygam, jak myślę o tym wszystkim :wrrr: 

Choć wiem, że prawdopodobnie to by było najrozsądniejsze ;) ale nie wracajmy do tego tematu - please :blagac:

 

Ibuster - może te zmiany rozwiążą Twoje dylematy:

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/7742166,prawo-jazdy-kategorii-b-zmiany-samochod-35-t-przepisy-kierowca-termin.html

Ciekawe, czy spełnią się przewidywania wprowadzenia tych zmian w życie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czyś święta prawda. 

Jednak nawet na 4 cylindrach wyżyłowana jednostka 1,5 ile pojeździ z budą 1400? Szkoda silnika i samochodu :( No chyba, że bierzesz na 3 lata i oddajesz. Ale ja raczej planuję mieć ten samochód trochę dłużej.

Dzięki @Kamperfan za artykuł. Jednak to dotyczy alternatywnych źródeł zasilania a ja delikatnie mówiąc nie wierzę w nie na tą chwilę. Elektryk + buda to zasięg zerowy, hybryda to raczej do miasta a i cena z kosmosu.

Poza tym te uprawnienia dot. Polski i za granicę nie polecisz - czyli kicha :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pjetko napisał:

BMW X2, 2.0 t. benzyna, 192KM, xDrive - 2055 kg (1800)

Na stronie BMW jest napisane, że benzyniak z xDrive to ponad 2100:

 

image.png.e37a2c5fba6da301c4edfe50b4a05a1d.png

 

3 godziny temu, pjetko napisał:

BMW X1, 2.0  t. benzyna, 192 KM, xDrive - 2075 kg (1800)

Tutaj analogicznie

image.png.3bfa4e6e6df39b5421d95a02a59e7928.png

3 godziny temu, pjetko napisał:

BMW 2 Active Tourer, 192KM, xDrive - 2090 kg (1600)

tutaj co ciekawe znalazłem i mocną benzynę i diesel'a :look:

image.png.18aae93e9b02541c2a14e5aacfada4a0.png

A ma 231 koni i 350 niutków / 1450-4500

Diesel znowu ma 150 kucy i 350  niutków / 1750-2500

 

image.png.41a06a1f7f302f4940dfc2505182b463.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.