Skocz do zawartości

Jakie autko do przyczepy 1400 kg


mikema72

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, jacek00 napisał:
23 minuty temu, Walt napisał:
MW 1569kg, DMC 2100kg, DMC przyczepy 1900kg, bez hamulca 750kg.

Myślałem, że to mniejsze jest. To jest odpowiednik Tiguana?

@jacek00 Może miałeś na myśli arone, to jest taki mały pierdzikółek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 godzinę temu, Walt napisał:

Trochę mniejsze. Tiguan jest - powiedzmy - o pół rozmiaru większy.

Dokładnie.

Kolejność jest taka z rozmiarem właśnie tak "o pół" zwiększającym się:

Seat Ateca/Skoda Karoq/Audi Q3(dł. ok 4,4) < VW Tiguan (4,5m) < VW Tiguan Allspace/Skoda Kodiaq/Seat Tarraco (4,7m) - technicznie ta sama płyta MQB tylko wydłużana i bardzo duże spokrewnienie wszystkich.

 

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ateca jest krótsza i niższa od tiguana/tarraco, ale aż taka lekka nie jest, powiedziałbym że "krępej budowy ciała". Szerokość praktycznie taka sama. Nie jest to złe ustrojstwo, a napęd dokładnie taki sam jak u większych kuzynów. Z danych wziętych na szybko z autocentrum (nie wszystkie są w takim samym zakresie przy każdym modelu):

                                               ateca                    tiguan allspace  tiguan

Długość                               4381 mm             4701                      4509

Szerokość                           1841 mm             1839                      1839

Szerokość z lusterkami 2078 mm             2099                     bd

Wysokość                           1601 mm             1674                      1675

Wysokość z relingami    1615 mm                 bd                           bd

Rozstaw osi                       2638 mm             2790                      2678

Rozstaw kół - przód       1578 mm             1575                      1579

Rozstaw kół - tył              1541 mm             1564                      1569

Zwis przedni                      871 mm              bd                         bd

Zwis tylny                           872 mm

Obciążenie dachu           75 kg                     75                          bd

to ateki/karoq'a (podobnie) nie ma co lekceważyć, wygląda trochę delikatniej od tiguana, ale z tym samym napędem co tiguan to pod kątem holowania praktycznie to samo (mniejszy trochę bagażnik i mniej "napompowana" kabina, a sporo i tańszy, jak na holownik wydaje się ok, i mieści się w zadanym przedziale. Jak się rozsądnie skonfiguruje itp. , to koszt zakupu też jeszcze w miarę rozsądny jak na 4x4 automat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Benior napisał:

Tylko obecnie nie ma 2.0 TSI a w 1.5TSI nie ma 4x4. Został z 4x4 tylko 2.0 TDI ale waga już powyżej 2100kg.

Ale to chyba jakieś chwilowe zawirowania z tym 2.0 TSI, dowiadywałeś się? w ogłoszeniach jeszcze mają dealerzy, z produkcją pod zamówienia coś tam stoi tylko, 1.5 TSI faktycznie już chyba ponad rok nie jest oferowany w żadnej budzie z 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, golob napisał:

Ale to chyba jakieś chwilowe zawirowania z tym 2.0 TSI, dowiadywałeś się? w ogłoszeniach jeszcze mają dealerzy, z produkcją pod zamówienia coś tam stoi tylko, 1.5 TSI faktycznie już chyba ponad rok nie jest oferowany w żadnej budzie z 4x4.

W sobotę akurat zrobiłem sobie wycieczkę do vw i skody. W obydwu miejscach mówią, że to kwestia czasu i wrócą silniki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Heja.

Po pierwsze przepraszam, że się tyle czasu nie odzywałem :( Mam remont w mieszkaniu i cała energia poszła w tamtą stronę :angry:

W dniu 4.12.2020 o 21:07, Klimator napisał:

@lbuster ja mam cx-5 I z 2013 2.5 benzynę w automacie i ma 1987 dlatego myślałem że nowsze będą mieć podobnie. ?

Niestety, samochody tyją a 3.5t stoi w miejscu :( Tak czy siak dzięki, bo CX-5 z benzyną i 4x4 mieści się w 2100 :ok:

W dniu 5.12.2020 o 02:03, pjetko napisał:

@lbuster a V40 T5 CC? 4x4 będzie, momentu i mocy od groma... bagażnik owszem, mały, ale wrzucasz boxa 600l na dach i po temacie ;) a sam wiesz, jak fajnie prowadzi się V40...

Tu mi wbiłeś ćwieka :look: Samochód sprawdzony i lubiany przeze mnie. Napęd 4x4, mocy pod dostatkiem.

Oczywiście spalanie będzie od 1,5 do 2 razy wyższe, ale to jeszcze mogę przeboleć. Bagażnik do tej pory wystarczał, więc nie będzie źle. Cross Country jest trochę podniesiony i mam nadzieję, że nie wpłynie to negatywnie na prowadzenie. Jednak na pewno większy prześwit się przyda w karawaningu ;)  No i jakby się trafił T5 to to by była bajka. Jednak niestety w PL jest mały wybór V40 4x4 a T5 to już w ogóle rzadkość. Nawet na mobile.de jest cienko. Ale bardzo Ci dziękuję za ten model :dzieki: - na tą chwilę jest remis z Octavią VRS.

I tak jak @jacek00 napisał, u mnie na dachu jeżdżą 4 rowery, więc box odpada.

W dniu 5.12.2020 o 07:12, dudek_t napisał:

O Audi A4 mozesz zapomniec. Tam jest duuuuzo ciaśniej niż w Octavi. Chłopaki z tyłu będą mieli bardzo ciasno.

Dzięki za info. Myślę jednak, że w A4 będzie podobna ilość miejsca jak w aktualnym V40. Choć fakt, chłopaki rosną i wiem, że im będzie coraz ciaśniej i muszę o tym myśleć :( 

W dniu 5.12.2020 o 07:12, dudek_t napisał:

A CX 5 z 2,5 i 4x4?

Według autocentrum tylko 4x2 jest poniżej 2100. Dodatkowo ma tylko niecałe 260 niutków, co przy holowaniu 1,5t może być ciut przy mało :( Ale dzięki za propozycję :dzieki:

 

Dziękuję koledzy za rozszerzenie mojej wiedzy o 4x4. Jednak dla naszych zastosowań chyba każde 4x4 będzie dobre i nie musi to być quattro (Torsen), choć miło by było to mieć ;) 

 

W dniu 7.12.2020 o 09:49, Walt napisał:

U mnie akurat 2.0TSI 190KM, ale 150-konny diesel też się powinien zmieścić

Ciekawa propozycja ta Ateca - dzięki. Niestety, ale według strony producenta (nie polskiej :zly:) tylko benzyna 4x4 się mieści idealnie:

 

image.thumb.png.d5919b0ba2971ba08732696a8b6acfd6.png

Diesel z 4x4 (trzecia pozycja) już ma 2130:

image.thumb.png.6f294fb7ffb522ec8585bd627dbdaf7d.png

 

Tak czy siak benzyna jest OK :ok:

 

A i znalazłem jeszcze Subaru Outback:

image.thumb.png.d1a9863c432c3eb20f5620c9e9c6091e.png

Niby ma 2.5l i stały napęd 4x4, jednak tylko 235 niutków. No i cena trochę odstrasza - chyba przez kurs euro:

 

image.thumb.png.a1c2bfd3c4c300ec176bd486bf91f551.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna w atece da sobie radę, i przy holowaniu nie pali aż tak dużo w porównaniu z dieslem. Uturbione benzyniaki z cepą nie palą po 16-17 litrów, jak to się zdarza wolnossącym. Litr, góra dwa więcej od diesla, zależy od buta. 10,5 z wiatrem, 13,0 pod wiatr, 11-11,5 średnio w 1.8tsi 2WD manual, 2.0 powinno przy prędkościach "przyczepowych" palić podobnie lub nawet mniej, mimo 4x4, bo silnik oszczędniejszy, i skrzynia 7-ka. W dieslu będzie 10-10,5 średnio.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, lbuster napisał:

Tu mi wbiłeś ćwieka :look: Samochód sprawdzony i lubiany przeze mnie. Napęd 4x4, mocy pod dostatkiem.

Sam mam V40 i jest to mój ulubiony samochod. Zdecydowanie wolę jeździć V40 niż XC60 ;)

57 minut temu, lbuster napisał:

Oczywiście spalanie będzie od 1,5 do 2 razy wyższe, ale to jeszcze mogę przeboleć. Bagażnik do tej pory wystarczał, więc nie będzie źle. Cross Country jest trochę podniesiony i mam nadzieję, że nie wpłynie to negatywnie na prowadzenie. Jednak na pewno większy prześwit się przyda w karawaningu ;)  No i jakby się trafił T5 to to by była bajka.

Spalanie będzie zdecydowanie wyższe niż w D3, to fakt. Prześwit w CC dużo większy nie jest, więc prowadzenie nie ucierpi. T5 - to jest bajka i faktycznie jest ich mało, ale można trafić.

Godzinę temu, lbuster napisał:

Ale bardzo Ci dziękuję za ten model :dzieki: - na tą chwilę jest remis z Octavią VRS.

Proszę bardzo, po prostu znam ten samochód na wylot (co prawda też mam D3, tylko 5 cylindowy :D), ale miałem okazję pojeździć T5 i tak jak pisałem wyżej, bajka. ;)

Jakby Ci się udało znaleźć zadbany egzemplarz, to na pewno byłbyś zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lbuster idziesz prawie w Mission imposbile (z nowym autem z 4x4 i dmc <=2100) ;) Lista jest ekstremalnie krótka i chyba codziennie się skraca :D

Nowa Octavia IV TDI 200KM DSG7 4x4 HB  ma 2061kg DMC (kombi ma juz 2114kg) w wersji Style (RS ma więcej).

Z ciekawostek w tej chwili zaczyna być tak że DMC auta w VAG (przynajmniej VW w nowych modelach) może zależeć od wersji wyposażenia, dotychczas tego nie było raczej (może jakieś jednostkowe przypadki). To zasługa WLTP że producentowi opłaca się to robić, bo te nie duże różnice w DMC wpływają na emisje CO2 a tam wiadomo kazdy gram się liczy i sa to grube pieniądze.

Więc nawet pośród wersji z tym samym silnikiem/skrzynia/napędem mogą być różne DMC. 

Przykładowo VW Tiguan po FL:

obraz.png.da67163e4db16712ab53c8ab439f49cb.png

A przy okazji jest już wyceniony Tiguan Hybrid 245KM (4x2 bo nie ma tu hybrydy 4x4) - cennikowo jest  mniej więcej 10k droższy od wersji TDI DSG 150KM 4x2. Na haku ma 1800kg i własne DMC 2350kg. Tiguan Allspace/Kodiaq/Tarraco powinny mieć DMC ponad 2400 czyli akurat można by te 1800kg ciągać. 

Przy okazji Tiguan Hybrid 245KM jest blisko 70tys tańszy od RAV4 hybrid plug-in 306KM (tylko ta jest  4x4).

161k  za VW vs. 228k RAV4

 

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, czyś napisał:

Benzyna w atece da sobie radę

Bez wątpienia - 190 kucy i 320 niutków w zakresie 1,500 - 4,100 to więcej, niż ja mam w D3 ;) 

Co do spalania, to ja porównywałem w V40 silniki D3 i T5. W testach piszą(pokazują), że przy dynamicznej jeździe w mieście średnia może podchodzić pod 20l :( Ale za przyjemność można dopłacić :) Bo aktualnie z D3 dynamiczna jazda w mieście mieści się w 6,5l. Oczywiście w jeździe z cepką już tak gigantycznych różnic nie będzie, jednak te 1,5 - 2 razy większe spalanie jest spodziewane ;) 

Ateca pozostaje w moim obszarze zainteresowań, choć nie do końca to jest mój samochód marzeń. Chyba będę się musiał przejść do salonu i na żywca obejrzeć.

Ateca Cupra już wystaje poza 2100 no i cena raczej nie dla mnie :pad:

16 godzin temu, pjetko napisał:

Sam mam V40 i jest to mój ulubiony samochod. Zdecydowanie wolę jeździć V40 niż XC60 ;)

:ok:

Ja nie mam takiego porównania. Najlepsze porównanie to u mnie jest z Mazdą 6 I gen. gdzie oba samochody można porównywać. V40 nie jest idealne, lecz jest dobre - taki kompromis między komfortem a trzymaniem w zakrętach. Układ kierowniczy mógłby być lepszy - w Maździe lepiej czuję drogę. Choć oczywiście są to delikatne różnice i w obydwu jest OK.

16 godzin temu, pjetko napisał:

Prześwit w CC dużo większy nie jest, więc prowadzenie nie ucierpi.

No to super :D

16 godzin temu, pjetko napisał:

Proszę bardzo, po prostu znam ten samochód na wylot (co prawda też mam D3, tylko 5 cylindowy :D)

Hmmm, ja miałem D3 przedliftowy i mam D3 poliftowy i według mnie obydwa to 4-ro cylindrowe jednostki. Co prawda w pewnym momencie widziałem, że silnik D3 miał 350 Nm i byłem pewien, że tyle mam a później już wszędzie była informacja o 310 Nm. Możesz coś więcej napisać o tym Twoim D3?

16 godzin temu, pjetko napisał:

miałem okazję pojeździć T5 i tak jak pisałem wyżej, bajka. ;)

Jakby Ci się udało znaleźć zadbany egzemplarz, to na pewno byłbyś zadowolony.

Aktualnie jest jeden egzemplarz i to koło mnie, lecz importowany po dzwonie i nawet nie chce mi się jechać go zobaczyć :( Wcześniej były ze dwie sztuki i zniknęły :( 

15 godzin temu, golob napisał:

@lbuster idziesz prawie w Mission imposbile (z nowym autem z 4x4 i dmc <=2100) ;) Lista jest ekstremalnie krótka i chyba codziennie się skraca :D

Wiem, że jest ciężko, lecz misja jest possible, bo są pojedyncze modele spełniające te założenia.

15 godzin temu, golob napisał:

Nowa Octavia IV TDI 200KM DSG7 4x4 HB  ma 2061kg DMC (kombi ma juz 2114kg) w wersji Style (RS ma więcej).

Dzięki za propozycję. Mocny silnik (400 niutków) bagażnik większy niż w V40. Dobry kandydat :ok: Szybka konfiguracja z podstawowymi elementami i wyszło 160 tysi.

W poprzedniej generacji RS była lżejsza. Dziwne są te ich zmiany :niewiem:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Giulia? 2.0 280 z Q4? Nowe przedlifty można mieć w cenie Octavii. W środku ciasno ale osiągi są fantastyczne, prowadzenie też. To lekkie samochody, może mają koło 2100 DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, lbuster napisał:

Hmmm, ja miałem D3 przedliftowy i mam D3 poliftowy i według mnie obydwa to 4-ro cylindrowe jednostki. Co prawda w pewnym momencie widziałem, że silnik D3 miał 350 Nm i byłem pewien, że tyle mam a później już wszędzie była informacja o 310 Nm. Możesz coś więcej napisać o tym Twoim D3?

Do wiosny 2015 D3 wychodziły jako 5 cylindrowe, oznaczenie silnika D5204T6, 150KM, 350Nm, 1984 cm3 pojemności. Ja mam ostatni wypust, produkcja kwiecień 2015 i to były ostatnie sztuki 5 cyl.

Od maja 2015 do końca produkcji D3 byly już 4 cylindrowe, oznaczenie D4204T9, 150KM, 320Nm, 1969 cm3 pojemności.

Lift był w 2016, więc były wersje przedliftowe D3 już z 4 cylindrowymi 2.0.

Najprościej rozpoznać po pojemności wg papierów lub fizyczne zobaczyć silnik ;)

Godzinę temu, lbuster napisał:

V40 nie jest idealne

Brakowało u Ciebie pomruku 5 cylindrów ;)

29 minut temu, dudek_t napisał:

A Giulia? 2.0 280 z Q4? Nowe przedlifty można mieć w cenie Octavii. W środku ciasno ale osiągi są fantastyczne, prowadzenie też. To lekkie samochody, może mają koło 2100 DMC?

To jest ciekawy typ, nawet nie musi być 4x4, bo one mają napęd na tył, wiec nawet można by celować w diesla, do tego prowadzą się bajecznie jednak... to fiat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, dudek_t napisał:

A Giulia? 2.0 280 z Q4?

Piękny samochód, piękne silniki :ok: 

DMC nie znalazłem ale MW z 4x4 na poziomie 1530, więc jest szansa zmieścić się w 2100. Niestety, ale podstawa kosztuje:

image.thumb.png.9ce586b2663efa77152bf7c91bd0f8e1.png

 

a do tego trzeba będzie jeszcze dodać jakieś podstawowe wyposażenie. Tak więc ciężko mi uwierzyć, że można zejść do ceny Octavii :( 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, pjetko napisał:

Do wiosny 2015 D3 wychodziły jako 5 cylindrowe, oznaczenie silnika D5204T6, 150KM, 350Nm, 1984 cm3 pojemności. Ja mam ostatni wypust, produkcja kwiecień 2015 i to były ostatnie sztuki 5 cyl.

No to mój pierwszy D3 odebrałem w lutym 2015. Jednak nie jestem w stanie powiedzieć, ile miał cylindrów :niewiem: Być może on był 5 cylindrowcem.

37 minut temu, pjetko napisał:

Brakowało u Ciebie pomruku 5 cylindrów ;)

Nie no co do mocy to jest OK - nie muszę mieć więcej choć wiesz jak to jest - w miarę jedzenia apetyt rośnie ;) 

39 minut temu, pjetko napisał:

bo one mają napęd na tył, wiec nawet można by celować w diesla

Jak wkleiłem powyżej, diesel też ma Q4. Jednak pojemność 2.2 na pewno nie sprzyja cenie w Polsce :( 

40 minut temu, pjetko napisał:

jednak... to fiat ;)

Nie chcę rozkręcać tego wątku, ale myślicie, że aktualna włoszczyzna to nadal ta sama włoszczyzna co była dekadę czy dwie temu?

 

Sprawdziłem, że ceny Giulia z Q4 zaczynają się od 180 tyś:

image.thumb.png.f2b7e696f14cd07d6640c520df6830bc.png

Wygląda, że silnik benzynowy z Q4 niestety przekracza 2100:

image.thumb.png.afc49e862071360517ab8d92aecdc629.png

 

z dieselem chyba też :( 

image.thumb.png.a587a7426604ed31aae4bac59f50e346.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.