Skocz do zawartości

Jakie autko do przyczepy 1400 kg


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Piszę poraz pierwszy wiec sie przedstawiam. Jestem z Gliwic. Karwaningiem zaraziłem sie od mojej siostry która w Niemczech przemierzyła już z przyczepą dobre pareset tys km.

Moje pytanie dotyczy zakupu samochodu do przyczepy Hobby 495 Excelent o DMC 1400 kg 6m. Taką przyczepke właśnie zakupiłem. Troszkę długa i ciężka ale w wersji LIMITED dla mojej żony był to już koniec oglądania (mówiąc między nami jest niezle wyposażona i mi też się bardzo podoba :) ). Ale chodzi o samochód. Problem w tym że cały czas chciałem kupić Audi A6 kombi 2.5 TDI 165KM ale patrząc na dane techniczne widać że jej DMC to 2165kg- to niestety o 65 kg za dużo do kategori PJ B (nie mam E). Co polecacie... Patrzyłem także na BMW 320 Touring 150KM -trochę mały bagażnik jak na moje potrzeby (nie zawsze się jeździ z przyczepą) i Audi A6 2.0 ale nie wiem czy 130KM to nie zamało... Proszę o radę... Może jakieś ine autko? :jump:

  • Odpowiedzi 234
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Nie wiem z ktorego roku chcesz A6 kupic, ale jesli z konca produkcji poprzedniego modelu to moze zastanow sie nad 1.9 TDI - masz 130 koni z diesla i cos ok 310 momentu wiec spokojnie do takiej przyczepki wystarczy, a i samochod lzejszy, moze nawet o te brakujace 65 kg

Opublikowano
Co polecacie...

A nie myslales aby dorobic kategorie E ?. Nigdy w zyciu nie bedziesz mial juz tego problemu a i jezdzic bys jezdzil tym co Ci sie podoba. :jump:

Opublikowano

Vw passat 1.9 tdi 110KM lub więcej :) Jak nie passat to coś z takim silnikiem szukaj, jakis sharan czy alhambra :) W seatach, audi, skodach i Vw ten silnik był stosowany :) Super autko do przyczepy. Dmc w dowodzie 1500kg :) Może przy naszej małej przyczepce nie czuć obciążenia passata, ale znajomy ma TECa ponad 5m (dmc 1300), do tego passata 115KM i nie narzeka :] Pozdrawiam :jump:

Opublikowano

Musisz mieć samochód o MW minimum 1400kg (przepisy). Więc musi to być kompakt w kombi (np. focus czy golf) względnie lżejszy z klasy średniej (laguny, mazdy 6). Z wyższej raczej nic Ci nie wyjdzie ze względy na kg (tak jak piszesz, że z A6 przekroczysz DMC 3500kg, z innymi będzie podobnie).

 

Coś za coś- albo komfort i dorobienie prawka E albo nieco wyżeczeń i coś mniejszego. Trzeba poprzeglądać MW autek.

Opublikowano

Dzięki wielkie za taki odzew :) . Tak jak pisałem chyba padnie na Audi A6 2.0 z 2004 r. Choć ma 130KM ale za to samo jest ciężkie i ma DMC 2085kg czyli na B OK. Dzięki też za podpowiedź że na E są droższe winiety. Okazuje się (z tego co się dowiadywałem) że niektóre kampingi też sobie inaczej liczą za ciężkie zestawy. Więc kategorycznie E odpada. Zostaje mi tylko to audi A6 (chyba że ktoś ma i wie że jest inna masa całkowita :] ). A co sądzicie o tym BMW z 2004 320 Touring ma silnik 2.0 - 150KM i DMC 2005 chyba też będzie OK. Niestety z tego co szukałem Sharan i tego typu większe samochody typu Van mają zwykle większe DMC niż 2100kg. :) Myślicie że te 130KM z Audi A6 to za mało (bardzo mi sie podoba...). Swoją drogą to od paru godzin szukam w internecie DMC różnych samochodów. Może ktoś ma taką stronę. Na którymś wątku tego forum widziałem taki link ale nie mogę go już znaleźć... :jump:

Opublikowano

Proszę jeszcze raz o doradzenie mi w sprawie auta. Mam teraz problem z DMC różnych aut. Ma ktoś jakieś wiarygodne zestawienie parametrów róznych samochodów? :jump: Szukałem na google i kilka znalazłem ale na każdym inne dane. Proszę o pomoc bo przyczepa stoi i wakacje sie kończą a ja nie wiem co kupić :)

Opublikowano

mikema72, mam taki kalkurator przyczepkowo-autowy ale w jezyku naszych zachodnich sasiadow.

 

Postaram zrobic Ci zestawienie, ale z tego co widze to na pierwszy rzut oka BMW bedzie o niebo lepsze do tej przyczepki, bo audik jest ciut ciezkawy do tego silnika i bedzie sie meczyl... jakbys bral pod uwage silnik 2.5 litra to co innego....

 

ale zaraz napisze wiecej tylko musze ciut danych powbijac.

 

aaa Audik ma byc Avant czy zwykla limuzyna ?

Opublikowano

Modell Audi A6 Avant - 2.0

Rok produkcji od-do Juni 2001 - Dezember 2004

Moc 96 kW (131 ps) bei 5700 U/min

Moment obrotowy 195 Nm bei (oder ab) 3300 U/min

Waga - (ciezar jest zmienny od wyposazenia) 1450 kg plus 250 kg ladunek.

Reifen 205 / 55 R 16

Getriebe Manuell (oder Automat ohne Drehmomentwandler) 5-gang

Caravan Hobby Excellent Easy 495 UL

Waga 1326 kg (maximalny uciag auta 1300 kg)

(wysokosc = 2.54 m i szerokosc = 2.30 m)

Cala waga skladu (Auto + Caravan) 3026 kg

 

Podsumowanie

 

Trzy i pol punkta na piec mozliwych, przyczepka jest 26kg za ciezka do tego auta, zalecana predkosc 97km/h, pokonywane wzniesienia 12%.

 

 

Modell BMW Touring - 320d

Rok produkcji od-do März 2003 - September 2005

Moc 110 kW (150 ps) bei 4000 U/min

Moment obrotowy 330 Nm bei (oder ab) 2000 U/min

Waga (Abweichungen sind möglich) 1505 kg und beladen mit 250 kg

Reifen 205 / 55 R 16

Getriebe Manuell (oder Automat ohne Drehmomentwandler) 6-gang

Caravan Hobby Excellent Easy 495 UL

Waga przyczepki 1326 kg (maximalny uciag auta 1600 kg)

Stromlinie normal (Höhe = 2.54 m und Breite = 2.30 m)

Calosc przyczepa + auto (Auto + Caravan) 3081 kg

 

Podsumowanie

 

Piec punktow na piec mozliwych, relacja miedzy uciagiem auta a ciezarem przyczepy jest rewelacyjna, zalecana predkosc 102 km/h przy wzniesieniach 21%

Opublikowano

Dane katalogowe nie sa do końca miarodajne, przy okreśłaniu siły uciągu. Liczą się przede wszystkim dane zapisane w świadectwie homologacji, w przypadku kupowania nowego autka, albo dane zapisane w dowodzie rejestracyjnym.

Przykładowo moja Meganka ma zapisaną wagę 1100 kg a DMC przyczepy 1250 kg. Diagnosta zawracał mi 4litery, gdy miał mi wydać świadecto po zamontowaniu haka, że coś jest nie tak z danymi, ale pokazałem mu świadectwo homologacji i chłopina zmiękł. Z ciekawości aż pojechałem na wagę i okazało sie, że autko waży 1360 kg. Skąd taka waga?

Ano, stąd, że:

- producenci aut bardzo często podają w świadectwach homologacji wagę auta ze standardowym wyposażeniem (czyli bez wyposażenia opcjonalnego), w najsłabszej wersji silnikowej,

- sam doładowałem Megance sporo kilogramów, montujac m.in. sportowy układ wydechowy (tylko sam tylny tłumik Remusa ważył 25 kg, a gdzie reszta?), sportowy układ hamulcowy, hak (ok. 20 kg), przeróbki silnika, wygłuszenie kabiny specjalnymi matami dźwiękochłonnymi do układu audio (chyba z 50 kg), itp.:

 

Ponadto doczytałem na jednym z forum, że często podawana w homologacjach siłę uciągu autka określa się iloczynem 1,3 DMC auta (czyli waga auta + ładowność dzielona przez 1,3). Taka metoda ustalania DMC przyczepy akurat by się potwierdzała w przypadku mojej Meganki, bowiem: jej waga homologowana 1100 + 515 kg ładowność : 1,3 = 1240 kg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.