Skocz do zawartości

Jakie autko do przyczepy 1400 kg


mikema72

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, golob napisał:

Przez to że się upierasz przy swoim, masz tak ograniczony wybór.

Wydając chyba 180zł (tylko chyba teraz kosztuje egzamin na B96), mógłbyś zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych....

Po prostu miałbyś nieporównywalnie większy wybór aut gdzie nie musisz trzymać się 2100kg i mógłbyś je taniej kupić (cała wielka masa różnych suvów, minivanów i kombi).

 

2 minuty temu, jacek00 napisał:

Dokładnie. Za "kilkadziesiąt" złotych mamy możliwość większego wyboru - wiadomo, że im większa konkurencja tym lepiej. No i nie musimy na siłę gnieździć się w małym aucie. Ciągnięcie budy o wadze około 1500 kg autem segmentu B to nie jest IMO najlepszy pomysł.

Tak - macie 100% racji. Jednak na tą chwilę nie chcę iść w tym kierunku. Dodatkowo na BMW mam aktualnie dość dobrą ofertę i bardzo głęboko ją rozważam. Oczywiście wiem, że lepsze do holowania by były X1 czy X3, ale jednak kasa znowu by poszła do góry i musiałbym się raczej pchać w używki :( W używkach macie rację - duuużo większy wybór i biorę to, co chcę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 minuty temu, lbuster napisał:

W używkach macie rację - duuużo większy wybór i biorę to, co chcę ;) 

Nie w używkach, w przedziale 120-160tys masz ogromny wybór nowych aut, z 4x4 i automatem, ale odpadających ze względu na 2100 (wiele modeli w tym wątku juz wspominanych), więc żadne używki.

A co do serii 1 to jak pisałem auto świetne, bo mam i planuje dalej wymienić na nowszy model, Kuba też pisał o swoim jakie jest fajne, ale dla mnie to auto jako drugie w domu i nie do holowania, jesli wezmiesz bez 4x4 to obecny model serii 1 juz przednio napędowy, więc nawet zalety tylnego napędu do holowania nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, golob napisał:

Nie w używkach, w przedziale 120-160tys masz ogromny wybór nowych aut, z 4x4 i automatem, ale odpadających ze względu na 2100 (wiele modeli w tym wątku juz wspominanych), więc żadne używki.

W sumie chyba sobie zrobię przegląd tych aut, bo jeszcze nie jest wykluczone, że wyjdę z piaskownicy. Lecz jak to się stanie, to przestanę pisać w tym temacie :( 

9 minut temu, golob napisał:

A co do serii 1 to jak pisałem auto świetne, bo mam i planuje dalej wymienić na nowszy model, Kuba też pisał o swoim jakie jest fajne, ale dla mnie to auto jako drugie w domu i nie do holowania, jesli wezmiesz bez 4x4 to obecny model serii 1 juz przednio napędowy, więc nawet zalety tylnego napędu do holowania nie ma.

W pewnym sensie F40 by było drugim autem :) Tzn. przez kilka lat by było pierwszym a za kilka lat stałoby się drugim autem dla żony a ja bym kupił coś większego zamiast Mazdy 6.

Tak jak pisałem wcześniej - ja rozważam tylko opcję 120D z xDrive. Napęd 4x4 to jest główne założenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lbuster napisał:

Rozmawiałem z handlowcem Mazdy i niestety nie jest tak różowo :( To, o czym pisałem wcześniej dotyczy rocznika 2020 czyli samochodów już wyprodukowanych. Jedyny gratis to lakier metalic. I ja dodatkowo, że mam Mazdę dostaje za 3 czy 4 tyś belki i bagażnik i chyba hak. Choć też do końca tego nie ogarnąłem.

Ogólnie istnieje powszechna opinia, że Mazda nie daje rabatów i ceny katalogowe są cenami końcowymi.

W BMW wchodząc jako obcy człowiek z ulicy i będąc "inżynierem" dostałem na dzień dobry 13%.

ja za  kwotę  ok 150 tyś oczekiwał bym auta z silnikiem min 180ps, skrzynią automatyczną, full ledami, wszystkimi asystentami, kamerami 360, nawigacją,  tempomatem aktywnym, grzanymi fotelami alkantarą i przynajmniej trzystrefową klimatyzacją.

cała reszta może być w gratisie,  a w sumie cena katalogowa czy była 151 czy 251 mnie nie interesuje. ważne co dostaniesz  za te 150 ;)

ja się mocno zastanawiałem nad takimi, finalnie kupiłem co innego :-]

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-2-0-tdi-190-km-4motion-dsg-dostepny-od-reki-ID6Di1NX.html#a4c255f944

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-nowy-variant-r-line-edition-2-0-tsi-4motion-272-km-dsg-demo-ID6DyqRr.html#a4c255f944

ale ten R-line robi robotę,  na żywo prezentuje się jeszcze lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za  kwotę  ok 150 tyś oczekiwał bym auta z silnikiem min 180ps, skrzynią automatyczną, full ledami, wszystkimi asystentami, kamerami 360, nawigacją,  tempomatem aktywnym, grzanymi fotelami alkantarą i przynajmniej trzystrefową klimatyzacją.
cała reszta może być w gratisie,  a w sumie cena katalogowa czy była 151 czy 251 mnie nie interesuje. ważne co dostaniesz  za te 150
ja się mocno zastanawiałem nad takimi, finalnie kupiłem co innego :-]
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-2-0-tdi-190-km-4motion-dsg-dostepny-od-reki-ID6Di1NX.html#a4c255f944
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-nowy-variant-r-line-edition-2-0-tsi-4motion-272-km-dsg-demo-ID6DyqRr.html#a4c255f944
ale ten R-line robi robotę,  na żywo prezentuje się jeszcze lepiej
W podobnych pieniądzach mamy jeszcze Tiguana też będzie praktycznie z pełnym wyposażeniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał:
22 minuty temu, Suzu4x4 napisał:
ja za  kwotę  ok 150 tyś oczekiwał bym auta z silnikiem min 180ps, skrzynią automatyczną, full ledami, wszystkimi asystentami, kamerami 360, nawigacją,  tempomatem aktywnym, grzanymi fotelami alkantarą i przynajmniej trzystrefową klimatyzacją.
cała reszta może być w gratisie,  a w sumie cena katalogowa czy była 151 czy 251 mnie nie interesuje. ważne co dostaniesz  za te 150 emoji6.png
ja się mocno zastanawiałem nad takimi, finalnie kupiłem co innego :-]
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-2-0-tdi-190-km-4motion-dsg-dostepny-od-reki-ID6Di1NX.html#a4c255f944
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-nowy-variant-r-line-edition-2-0-tsi-4motion-272-km-dsg-demo-ID6DyqRr.html#a4c255f944
ale ten R-line robi robotę,  na żywo prezentuje się jeszcze lepiej emoji6.png

W podobnych pieniądzach mamy jeszcze Tiguana też będzie praktycznie z pełnym wyposażeniem

wiem , jakoś ale SUV-y mi nie podchodzą ,  najgorzej że za kilka lat nie będę miał wyboru :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, lbuster napisał:

 

Dziś pytałem mojego kolegi co razem jezdzimy z przyczepami, co z tym prawo jazdy na E czy te testy takie trudne (ROBIŁ E W LIPCU), a on do mnie że niema żadnych testów tylko jazda, więc nie wiem w czym problem tyle co ty najeżdziłeś z przyczepą to pójdziesz i od ręki zrobisz.

Zrób to prawko i masz spokój, a viatolem się nie przejmuj.

Zobacz jaki będziesz miał wybór aut i do tego pojedziesz jak gość:drive: byle nie szybciej jak 200km/h:bevil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Suzu4x4 napisał:

ja za  kwotę  ok 150 tyś oczekiwał bym auta z silnikiem min 180ps, skrzynią automatyczną, full ledami, wszystkimi asystentami, kamerami 360, nawigacją,  tempomatem aktywnym, grzanymi fotelami alkantarą i przynajmniej trzystrefową klimatyzacją.

Powiedzmy, że na tą chwilę w serii 1 mam prawie wszystko, co wymieniłeś w tej cenie. Wiem, że to kompakt, ale kompakt, który może dawać frajdę z jazdy. Natomiast jest parę marek, które mnie odrzucają i nie chcę ich wymieniać, bo nie o to tu chodzi - nie chcę nikogo obrażać a o gustach się nie dyskutuje. Natomiast VW do nich należy :( I wiem, że to są super samochody, ale one nie są dla mnie. I nie pytajcie się o powody. Wyjątkiem był T-Roc, który chciałem zobaczyć na własne oczy przy moich ograniczeniach DMC.

27 minut temu, Suzu4x4 napisał:

wiem , jakoś ale SUV-y mi nie podchodzą

Mam podobnie, choć nie wykluczam tej opcji.

27 minut temu, Suzu4x4 napisał:

najgorzej że za kilka lat nie będę miał wyboru :(

Dlatego właśnie bardzo mocno myślę o nowym samochodzie na lata, bo już wiele marek się wycofało z diesel'i (np. Mazda, Volvo) i na tą chwilę można jeszcze znaleźć ciekawe propozycje. Kilka lat temu nie dopuszczałem takiej opcji, by kupić nowy samochód. Natomiast leasing'i mnie rozpieściły i teraz już nie chce mi się przechodzić do używanych samochodów :( Choć nie jest to wykluczone - oj nie ;) 

27 minut temu, peja76 napisał:

Zobacz jaki będziesz miał wybór aut i do tego pojedziesz jak gość:drive:

To dałeś czadu. Nie wierzę, że będę się czuł nobilitowany po przesiadce w samochód cięższy o 200-300 kg. Bardziej będę się czuł wyd....ny przez to, co już na wcześniejszych stronach wymieniałem. 

Dobra chłopaki - tak, jak już milion razy pisałem, wiem, że macie rację, ale pozostańmy na tą chwilę przy DMC 2100. Jak zdecyduję się zestaw pow. 3,5 t. to będę pisał w innym temacie, choć może i ten temat się do tego nadaje ;) Nie ma tutaj ograniczenia do 3,5t

 

Jeszcze raz prośba do Was o pomoc przy automatycznej skrzyni biegów z F40. Według Internetu w 120D jest skrzynia automatyczna 8-mio stopniowa chyba Steptronik. Jest to chyba skrzynia hydrokinetyczna (czyli mokra) więc według mnie powinna się nadawać do ciągnięcia budy. Czy mam rację, czy coś namieszałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, peja76 napisał:

Dziś pytałem mojego kolegi co razem jezdzimy z przyczepami, co z tym prawo jazdy na E czy te testy takie trudne (ROBIŁ E W LIPCU), a on do mnie że niema żadnych testów tylko jazda, więc nie wiem w czym problem tyle co ty najeżdziłeś z przyczepą to pójdziesz i od ręki zrobisz.

Dokładnie. Ja egzamin zdawałem chyba w październiku, a cały kurs zrobiłem w 2 tygodnie we wrześniu. Już pisałem, że egzamin jest banalny i jak ktoś ma jakiekolwiek pojęcie o kierowaniu pojazdem, zna przepisy to miasto zaliczy bez problemu - u mnie to w zasadzie było 20 minut obowiązkowego odbębnienia miasta i powrót do bazy - to wszystko. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lbuster napisał:

Dlatego właśnie bardzo mocno myślę o nowym samochodzie na lata

tym bardziej nie potrafię pojąć Twojego upierania się przy takim pierdku do takiej budy 

2 godziny temu, lbuster napisał:

Bardziej będę się czuł wyd....ny przez to, co już na wcześniejszych stronach wymieniałem. 

spoko, nikt się nie będzie śmiał :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, jacekzoo napisał:

tym bardziej nie potrafię pojąć Twojego upierania się przy takim pierdku do takiej budy

Oj Jacuś Jacuś.

Słuchajcie, ja wiem, że większość z Was ma B96 lub B+E i jeździcie zdecydowanie większymi samochodami, niż V40 czy F40 (he he, same czterdziestki :) ) I z Waszego punktu widzenia może być niewyobrażalne jeździć takimi maleństwami. Jednak ja już od kilku lat jeżdżę V40 i się mieszczę z moją rodzinką a już ciut Europy zwiedziłem. Samochód mnie nie zawiódł, brakowało czasami 4x4. Ciężkie rzeczy szły do bagażnika, lekkie i gabarytowe do przyczepy. Rowery wywalone na dach i gra muzyka. Fakt, już kilka osób mnie pytało zdziwionych, że taki mały samochód ciągnie taką przyczepę. Ale wszystko jest na legalu i zgodnie z przepisami. No może buda troszkę przeładowana :ph34r:

No i teraz dochodzimy do "pierdka", czyli BMW F40. @golob, @Suzu4x4 nie siedziałem w Waszym F20 ale w F40 silnik jest poprzecznie umieszczony i podobno dzięki temu zwiększyła się ilość miejsca. W ostatnich dniach miałem okazję się poprzyglądać temu pierdkowi i według mnie moja rodzina się w nim zmieści. Ba, myślę, że w BMW jest nawet ciup więcej miejsca niż w aktualnym. No to teraz porównajmy te dwa samochody:

                       V40            F40

Bagażnik      324             380

Moc               150            190

Moment        310            400

Skrzynia       manual      automatic

Napęd           FWD           4x4

Spalanie solo 6,5              7,0 (obstawiam)

0-100 solo     8,4s?          7s

Bak               62                50 (tu gorzej)

MW             1487             1590

DMC           1980             2065

Zasięg AdBlue 3-5 tyś     12 tyś (widziałem na wyświetlaczu)

Zawieszenie lekko twarde       dość twarde

Zwis tylni     krótki            krótki

Koło dojazd.   brak           opcja

 

Czyli jakby nie patrzeć, jest to ewolucja, jak nie rewolucja ;) 

 

I co by mi dała przesiadka do większego samochodu? No na pewno więcej miejsca - macie rację. A oprócz tego? Z reguły zwiększenie masy samochodu powodują zwiększenie zwisu tylnego przez co sumarycznie stabilność zestawu nie będzie dużo lepsza. Przejście do SUV'ów z reguły jeszcze bardziej zwiększa zwis i podnosi samochód. Z reguły im większy samochód tym większe koszty. Manewrowanie małym samochodem z dużą budą jest łatwiejsze, niż manewrowanie dużym samochodem z dużą budą. Jak dojadę na pole i zostawię ogon mogę sobie pośmigać po okolicznych zakrętach (co lubię). Większym samochodem także, ale im jest większy, tym mniej zwinny. Im mniejszy samochód, tym łatwiej wkładać 4 duże rowery na dach ;) Zastanawiałem się, jak bym to robił w CX-5 :look:

 

Podsumowując, mały samochód nie jest taki zły, tym bardziej, jak się już do tego przyzwyczaiłeś. Nikomu tego nie rekomenduje, ale też nie ma co dramatyzować ;) 

A jak będzie źle, to zrobię B+E,  sprzedam pierdka i kupię używanego RangeRover'a - a co :palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lbuster napisał:

większość z Was ma B96 lub B+E

Albo nawet C+E ?

2 minuty temu, lbuster napisał:

mały samochód nie jest taki zły, tym bardziej, jak się już do tego przyzwyczaiłeś

Ja mam trochę inne podejście, auto ma być dla mnie i ma być takie jak potrzebuję i chcę a nie takie do którego trzeba się przyzwyczajać :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

Czyli jakby nie patrzeć, jest to ewolucja, jak nie rewolucja ;) 

 

Nie chciałem się wypowiadać ale co tam, moja żona miała f20 2.0d, tak jak lubię BMW tak tym autem nie lubiłem jezdzić, nisko się siedziało,  próg jest taki wysoki że przeszkadza przy wchodzeniu i wychodzeniu, ogólnie nie leżało mi to auto, jak F40 ma tak samo to jak dla mnie dolina.

Może jutro będę w salonie to zerknę na tą nową f40 i wtedy pogadamy :D

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacekzoo napisał:

tym bardziej nie potrafię pojąć Twojego upierania się przy takim pierdku do takiej budy 

spoko, nikt się nie będzie śmiał :D

 

ja się będę śmiał .

i z dziką radością powiem "a nie mówiłem" jak @lbuster  wróci z pierwszych wakacji ze smutną minką  :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

ja się będę śmiał .

i z dziką radością powiem "a nie mówiłem" jak @lbuster  wróci z pierwszych wakacji ze smutną minką  :hop1:

Gorzej jak trafi na borę, burę czy inne wiatr przy tunelu SV Rok czy na moście nad ujściem Wisły na drodze między Trójmiastem a Elblągiem. Wiadomo, że co ma być to będzie, ale szczęściu można pomóc :). 

nie znam się, ale wcale mnie nie przekonują proponowane modele :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.