Skocz do zawartości

Jakie autko do przyczepy 1400 kg


mikema72

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.01.2021 o 19:04, czyś napisał:

... karoq ...

Niestety - za gruby z 4x4 :( 

1 godzinę temu, czyś napisał:

Jak się teraz patrzy na cenniki, to ręce opadają.

Dawno nie oglądałem, ale ja nie mam wyjścia :( Czyli używkę muszę kupić max do maja by ją dobrze sprawdzić przed wakacjami a nówkę (na zamówienie) to w zależności od modelu max do marca, by dotrzeć samochód przed ciąganiem cepki.

PS. 4x4 to jest moje marzenie i do karawaningu idealne rozwiązanie (np. mokra trawa czy błotko, mokra górka lub z piaskem) i to jest główny powód, dlaczego to jest na pierwszym miejscu. Nie zmienia to faktu, że istnieje małe prawdopodobieństwo, że napędu 4x4 nie będę miał ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, lbuster napisał:

Niestety - za gruby z 4x4 :( 

Wątpie abyś znalazł coś z 4x4 do 2100 DMC i żeby to jeszcze miało sensowną wielkość dla rodziny 2+2. Jedyne co mi przychodzi do głowy to Dacia Duster - ale to ciasne w środku

Godzinę temu, lbuster napisał:

Dawno nie oglądałem, ale ja nie mam wyjścia :( Czyli używkę muszę kupić max do maja by ją dobrze sprawdzić przed wakacjami a nówkę (na zamówienie) to w zależności od modelu max do marca, by dotrzeć samochód przed ciąganiem cepki.

PS. 4x4 to jest moje marzenie i do karawaningu idealne rozwiązanie (np. mokra trawa czy błotko, mokra górka lub z piaskem) i to jest główny powód, dlaczego to jest na pierwszym miejscu. Nie zmienia to faktu, że istnieje małe prawdopodobieństwo, że napędu 4x4 nie będę miał ;) 

Czyli cały czas jesteś w punkcie wyjścia. Szukasz świętego grala i liczysz na cud. Przestań się ograniczać tylko zrób to E do B i znajdź sensowne auto, które nie będzie żadnym kompromisem, a z którego będziesz zadowolony na co dzień. Pamiętaj o tym, że większość km robisz bez budy a auto kupujesz przynajmniej na kilka lat. 
 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jacek00 napisał:

Wątpie abyś znalazł coś z 4x4 do 2100 DMC i żeby to jeszcze miało sensowną wielkość dla rodziny 2+2. Jedyne co mi przychodzi do głowy to Dacia Duster - ale to ciasne w środku

 

Czyli cały czas jesteś w punkcie wyjścia. Szukasz świętego grala i liczysz na cud. Przestań się ograniczać tylko zrób to E do B i znajdź sensowne auto, które nie będzie żadnym kompromisem, a z którego będziesz zadowolony na co dzień. Pamiętaj o tym, że większość km robisz bez budy a auto kupujesz przynajmniej na kilka lat. 
 

Z moich poszukiwań to jest taki np. SSangYong Korando. 4x4 w Manualu DMC 2100. Mnie niestety odstraszył dostęp do części serwisowych (może być taki problem za kilka lat)

Edytowane przez Gizbern (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Gizbern napisał:

Z moich poszukiwań to jest taki np. SSangYong Korando. 4x4 w Manualu DMC 2100. Mnie niestety odstraszył dostęp do części serwisowych (może być taki problem za kilka lat)

To przy takiej "egzotyce" zwykle jest problem, czekanie, sprowadzanie, a jak za kilka lat np. wycofają się np. z polskiego rynku, to w ogóle kaplica. Chevrolet - wycofał sie kilka lat temu, trochę tego jeździ, GM deklarował przejęcie serwisu i dostaw części, a jest generalnie kicha. Ostatnio Infiniti - na razie Nissan ogarnia (w każdym razie dla modeli "globalnych", np. popularnych w USA), ale co będzie za kilka lat z modelami "celowanymi" na Europę (klony A-Klasy -Q30 itp.)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś subaru outback, na wahacz i przegub czekałem przeszło miesiąc a kosztowało tyle, że można było inne tanie auto kupić. Wole audi, renault, opla itp w każdym sklepie wszystkie części w normalnych cenach na jutro.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, jacek00 napisał:

Czyli cały czas jesteś w punkcie wyjścia. Szukasz świętego grala i liczysz na cud. Przestań się ograniczać tylko zrób to E do B i znajdź sensowne auto, które nie będzie żadnym kompromisem, a z którego będziesz zadowolony na co dzień. Pamiętaj o tym, że większość km robisz bez budy a auto kupujesz przynajmniej na kilka lat. 

Otóż to. Szczególnie, @lbuster że zaczynasz wspominać o kwocie pod 200 tyś., a to już jest budżet na bardzo przyzwoitego SUV z mocnym silnikiem i 4x4.

Jak widać 4x4 i DMC <2100 to w zasadzie nie jest możliwe, zostaje na placu boju kilka modeli, które są niszowe. Nie wiem ile rocznie robisz km ogółem a ile z przyczepą, ale ja samochód bym wybierał pod siebie, a nie pod dmc przyczepy, bo samochód użytkuję na codzień, a łącznie z przyczepą dużo rzadziej.

Poza tym, co w sytuacji zmiany przyczepy? Znów będą ograniczenia, żeby tylko zmieścić się w 1400kg? I będą ograniczenia co do układu ew. redukcja ładowności do 0 byle tylko nie przekroczyć magicznej granicy?

Samochód i przyczepa są dla Ciebie, wybierz to, co Ci się najbardziej podoba, co najbardziej odpowiada i tyle. Nienograniczaj się DMC. Mam wrażenie, że BE i viatoll u Ciebie to coś abstrakcyjnego, czego w ogóle nie dopuszczasz, i że to ograniczenie uroslo do czegoś nieosiągalnego i niemożliwego. Przecież to nie jest tak, że nie można mieć DMC powyżej 3.5t i koniec. Ograniczeniem jest bardzo prosty kurs BE (który można zrobić w miesiac) a później tylko groszowe sprawy viatoll.

I myślę, że to najrozsadniejsza droga, czyli BE i wybór samochodu, gdzie ograniczeniem będzie tylko $$$ i zdrowy rozsądek, a nie DMC :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pjetko napisał:

I myślę, że to najrozsadniejsza droga, czyli BE i wybór samochodu, gdzie ograniczeniem będzie tylko $$$ i zdrowy rozsądek, a nie DMC :)

A nawet samo B96 - czyli zdajemy jedynie egzamin i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00, @pjetko, temat już wałkowaliśmy na poprzednich stronach. Na tą chwilę szukam samochodu z DMC do 2100. Gdybym zrobił B96 lub B+E, to by nie było tego tematu :) Na tą chwilę nie mam na to głowy, mam lenia, staje okoniem przeciwko WORDOM, Wydziałom Komunikacji, lekarzom i innym wynalazkom, nie chcę mi się chodzić na kursy i egzaminy - mam wstręt do tego. Protestuje też przeciwko Viazłodziejom dla rekreacji i nie tylko. Ogólnie rzygam, jak myślę o tym wszystkim :wrrr: 

Choć wiem, że prawdopodobnie to by było najrozsądniejsze ;) ale nie wracajmy do tego tematu - please :blagac:

W dniu 12.01.2021 o 10:26, Gizbern napisał:

Z moich poszukiwań to jest taki np. SSangYong Korando. 4x4 w Manualu DMC 2100.

Tak - benzynowy z 4x4 mieści się w 2100. Dzięki za propozycję :dzieki: Problem w tym, że silnik o pojemności 1,5 do mnie nie przemawia :( 

Przypomniało mi się, że Volvo XC40 z analogicznym silnikiem mieścił się w 2100. Teraz byłem na ich stronie i mówiąc delikatnie ta ich strona się do .... nadaje. Nic nie mogę znaleźć, żadnych danych technicznych, wszędzie tylko ekologia, recharge i elektrobzdety. Czas pokazać nowym Volvo :hej:

W dniu 12.01.2021 o 12:03, pjetko napisał:

Otóż to. Szczególnie, @lbuster że zaczynasz wspominać o kwocie pod 200 tyś., a to już jest budżet na bardzo przyzwoitego SUV z mocnym silnikiem i 4x4.

200 tysi to w porywach i raczej nie zdecyduję się na taki budżet. Aktualnie moja sytuacja nie jest idealna, czasy są jakie są, więc szaleć raczej nie będę. Suvy nigdy mnie bardzo nie kręciły, choć wiem, że do karawaningu pasują jak ulał :) Dlatego też rozważam także te samochody - oczywiści mikroSuvy ;) 

W dniu 12.01.2021 o 12:03, pjetko napisał:

Poza tym, co w sytuacji zmiany przyczepy?

Nie planuję nowej przyczepy - planuję zrobić blaszaka ;) 

Dzięki @szary11 za propozycję Outback'a - dwie strony wcześniej go dodałem. Choć teraz nowe tylko 2,5i ale i tak się mieszczą w 2100. Niby ma wszystko co jest mi potrzebne, ale jakoś do mnie nie przemawia. Choć nie skreślam go całkowicie ;) 

 

BTW. Mailowałem z AlfaCustomersServicePoland  na temat DMC i masy przyczepy z hamulcem dla Giulii i powiem Wam, że uderzyłem w mur :look: W skrócie, albo podam im VIN albo mam sobie wziąć z dowodu rejestracyjnego. Dla nowego samochodu albo nie mają danych albo je ukrywają albo po prostu każdy egzemplarz może mieć inne DMC. I gdyby mi odpowiedzieli ostatnią wersją, to OK ale nie - kręcą, piszą jakieś dziwne rzeczy. Dobra - nieważne. Teoretycznie ostatnią wersję trochę potwierdził jeden Pan z salonu Alfy i rzucił coś podobnego, ale od czego to zależy to już nie wyjaśnił. 

Tak więc przez telefon uzyskałem informację na temat dwóch używanych Giulii z 4x4:

2.2  diesel DMC 2110 O1 1600
2.0 benzyna 280KM DMC 2105 O1 1600

Czyli albo szukać egzemplarza z DMC 2100 albo skreślić 4x4 i brać benzynę 2.0 200KM którą to podobno można ładnie podkręcić.

 

PS. Już jest kilka samochodów do DMC 2100, które rozważam a jeszcze nie zajrzałem nawet do połowy znanych producentów samochodów. Mission is Possible :winner:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, lbuster napisał:

Dla nowego samochodu albo nie mają danych albo je ukrywają albo po prostu każdy egzemplarz może mieć inne DMC. I gdyby mi odpowiedzieli ostatnią wersją, to OK ale nie - kręcą, piszą jakieś dziwne rzeczy. Dobra - nieważne. Teoretycznie ostatnią wersję trochę potwierdził jeden Pan z salonu Alfy i rzucił coś podobnego, ale od czego to zależy to już nie wyjaśnił. 

Zależy od homologacji po prostu, która zmienia się jak w kalejdoskopie w wielu markach przez WLTP, nowe wersje norm itp. Niestety te DMC robią się zawiłe, zmieniają się nawet w ramach tego samego rocznika i tego samego napędu. To nie tak jak kiedyś że jakiś model był produkowany przez 7lat w tej samej wersji z tym samym DMC i wszystko było proste.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, szary11 napisał:

Ibuster, Mitsubishi Outlander, a nie Subaru ?

Aaaaa, to trzeba było tak od razu :P

Zgodnie z katalogiem jest tak, jak mówisz:

image.thumb.png.d264693a48f7e5e466ce09dd6a818453.png

natomiast w danych technicznych jest całkiem co innego :( 

image.thumb.png.6ceed7380e492ed5a665cbe3815df7df.png

 

lub brak innych konfiguracji :( 

Tak czy siak - ciekawa propozycja tylko osiągi z silnika benzynowego 2.0 tak delikatnie mówią mizerne :( 

Moc maksymalna (KM) / obr./min. 150/6000 Maks. moment obrotowy (Nm) / obr./min. 195/4200

a o przyspieszeniu to ciężko nawet rozmawiać - 13,3 do setki. Ale mimo to poprzyglądam się - dzięki.

 

Teraz, golob napisał:

Zależy od homologacji po prostu, która zmienia się jak w kalejdoskopie w wielu markach przez WLTP, nowe wersje norm itp. Niestety te DMC robią się zawiłe, zmieniają się nawet w ramach tego samego rocznika i tego samego napędu. To nie tak jak kiedyś że jakiś model był produkowany przez 7lat w tej samej wersji z tym samym DMC i wszystko było proste.

Tak, wiem - dzięki. Pisałeś o tym wcześniej. Chyba czas się do tego przyzwyczaić :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Outlander ma skrzynię CVT i czy przypadkiem nie jest ona niepolecana/awaryjna/zbyt słaba do karawaningu? Bo gdzieś, coś o tym słyszałem/czytałem.

Subaru Outback ma jeszcze inny wynalazek, czyli połączenie CVT ze standardową skrzynią. Czy to także nie wyklucza tego samochodu do karawaningu? Bo niestety, ale ja jestem zwolennikiem manuali a teraz prawie wszystkie rozważane samochody to automaty. No cóż - chyba czas na "ewolucję" :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, lbuster napisał:

Nie planuję nowej przyczepy - planuję zrobić blaszaka ;) 

To tym bardziej B+E, za jakiś czas przyczepy nie będziesz ciągał, wiec żadne argumenty przeciw >3,5t nie będą istotne (koszty, drugi kierowca itp).

Potrafię zrozumieć jeszcze pozycje początkujących którzy zaczynają z przyczepą, nie mają B+E i chcą spróbować karawaningu i siłują się w 3,5t (sam tak i pewnie 90% pozostałych zaczynało), ale Ty stary wyjadacz? :) Zamiast tracić energie na szukanie na siłę auta <2100kg które ma to co chciałbyś już dawno byś zrobił B+E ;) A Twój koronny argument to "nie bo nie". Sorry że tak bezpośrednio,bez urazy,  ale "gadasz" już o tym tyle że w międzyczasie zrobił byś wszystkie możliwe kategorie prawa jazdy po 2 razy.

Ja zrobiłem B+E kiedyś jak dowiedziałem się że z nowy autem zestaw będzie przekraczać 3,5t o 7kg :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z tym Mitsubishi Outlanderem bo 196Nm do przyczepy 1400kg to porażka. Miałem kiedyś Mitsubishi Pinina 2.0 4x4 o podobnych parametrach silnika i bez przyczepy szału nie było ale za to na  paliwo był łakomy. Zdecydowanie lepszą opcją byłaby Giulia 200KM z napędem na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.