Skocz do zawartości

Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

Najprostszy sposób na obliczenie zużycia paliwa dla tych którzy się tym interesują:

Nalewamy paliwa pod korek i po przejechaniu interesującej nas odległości nalewamy znowu pod korek. Zużycie paliwa pokaże nam licznik drugiego dystrybutora a ilość przejechanych kilometrów obliczamy lub odczytujemy z licznika dziennego jeżeli wyzerowaliśmy go przy pierwszym tankowaniu. Pomyłka w obliczaniu objętości zbiornika może skończyć się zapowietrzeniem układu zasilania i kłopotami przy rozruchu jeżeli mamy silnik wysokoprężny.

W niektórych nowych samochodach nie można po odbiciu dystrybutora dolewać pod korek.

W samochodach z silnikiem benzynowym i pompką paliwa elektryczną jazda do opróżnienia zbiornika powoduje czesto uszkodzenie pompy paliwowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Generalnie temu służy to zabezpieczenie aby nie lać "pod korek" bo tam z reguły są ujścia kanałów odpowietrzających.

W niektórych nowych samochodach nie można po odbiciu dystrybutora dolewać pod korek.
Skąd to wiesz??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się pochwalę że mamy już nowy samochodzik do naszej przyczepki :-] Vw passat 1,9 tdi 110KM. Puki co nie został sprawdzony z przyczepą ale relacje będą :-] DMC ciągniętej przyczepy to 1500kg więc myślą że nie będzie problemu:D Najpierw trzeba haczyk zakupić :hehe: Niżej fotka :-] Troszę brudny ale ważne ze widać co i jak:)

 

 

passso7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamo masz rację z paliwem przy elektrycznej pompie paliwowej. W tym przypadku paliwa na rezerwę potrzeba znacznie więcej niż przy pompie mechanicznej w silniku wysokoprężnym.

Każdy zbiornik można zalać pod korek: wystarczy po odbiciu pistoletu lekko go wysunąć i nacisnąć. Czasami się przedobrzy i przeleje.

Odpowietrznik zbiornika łączy sie z rurą wlewową tuż pod korkiem ale z uwagi na swoją średnicę (10 mm) ma pomijalną objętość w stosunku do pojemności zbiornika.

szary11 - zazdroszczę Ci tej ręcznej pompki paliwa. Kiedyś w samochodzie Łada była dźwigienka pod mechaniczną pompą paliwa która miała takie same zadanie jak ręczna pompka w niektórych dieselkach. Ręczną pompę paliwa mają wszystkie URSUSy - można zaadoptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy zbiornik można zalać pod korek: wystarczy po odbiciu pistoletu lekko go wysunąć i nacisnąć. Czasami się przedobrzy i przeleje.

Odpowietrznik zbiornika łączy sie z rurą wlewową tuż pod korkiem ale z uwagi na swoją średnicę (10 mm) ma pomijalną objętość w stosunku do pojemności zbiornika.

Też tak myślałem aż kupiłem Citroena C5. Tam poziom paliwa mierzony jest przez komputer i po zalaniu powyżej zakładanego maximum komp zaczyna łapać błędy. Ponadto komp mierzy poziom paliwa pojemnościowo, a następnie w czasie jazdy wylicza zużycie paliwa nie mierząc ile ma w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto komp mierzy poziom paliwa pojemnościowo, a następnie w czasie jazdy wylicza zużycie paliwa nie mierząc ile ma w baku.

 

A co to znaczy mierzy pojemnościowo?

jak mierzy to co mu za różnica ile wlejesz, ważne by było jakbyś sam wprowdzał te dane np. z licznika dystrybutora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Odświeżę temat bo przyszedł czas na diesla.Jutro podpinam moją Brasilię pod Astrę 1.7 D kombi i zobaczę jak to pójdzie.Jak będzie ok to kupię ją.Auto znam od 7 lat więc nie mam obaw co do stanu itp.Zimą się okaże jak to wyjdzie.

 

 

Więc czekamy na relację :ok: Dorzuć troche kg do samochodu - łatwiej poznasz jego możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i ja napiszę w jakim aucie mam hak. Jest to Renówka safrane, 3.0 V6 więc mocy i dopuszczalnej ładownści nie brakuje. W dowodzie przyczepy do 1500 kg. Chyba wystarczy. Haczyk full automatyczny (odpinany bez narzędzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeczytałem cały temat jeszcze raz ze względu na moje nieszczęsne sprzęgło, ale o nim w odpowiednim temacie

Jeżdżę Grand Scenic’iem 1,9dCi 120KM 300Nm. Radzi sobie bardzo dobrze (poza sprzęgłem jak się chyba okazuje) Spalanie: autostrada od 8,2l/100km po drogach 9-9,2l/km. Mogę swobodnie przyśpieszać, wyprzedzać, z hamowaniem też nie ma kłopotu. Jeżdżę po naszych drogach 70-80km/h, po autostradach 80-90km/h. Skrzynia jest 6-biegowa, ale jadąc max koło 90 i tak nie używam 6-go biegu. Przyczepa o DMC 1350kg (MW ~1100-1200kg). Samochód ma wpisane dla przyczepy 1300kg. Staram się po prostu tych „ostatnich” 50kg nie wykorzystywać, choć wiem, że w razie kontroli może być niemały problem.

 

Cosin:

Nubira z tym silnikiem nigdy mnie nie zawiodła. Jeździłem nią (kombi) przed Scenic’iem 5 lat, teraz jeździ nią moja żona. Nie ciągałem nią przyczepy, ale woziła nas porządnie objuczona na urlopy – boks dachowy ponad 2-metrowy najszerszy z możliwych + pełen bagażnik, razem około 200kg samego ładunku (ważone :ok: ). To nie to samo co przyczepa, ale nie czułem różnicy w prowadzeniu między tak załadowaną a pustą. Wcześniej miałem F125p, po załadowaniu zupełnie inny samochód, o wiele trudniej się go prowadziło.

W Nubirze doskwierał mi jednak brak komputera. Mając średnie spalanie jestem wstanie bardziej optymalnie rozłożyć tankowania.

 

Lucjan – miękki tył w megance - no właśnie, strasznie mnie to martwi. W Scenic’u jest to samo. Wystarczy 50kg nacisku na hak i siada jakby był załadowany na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ciągam swoją eNkę Loganem MCV 1,5 dCi 70 KM i również nie narzekam na jakiś wyjątkowy brak mocy. No ale to tylko eNka, więc i mocy zbyt dużo nie trzeba. Jednak do przyczepy powinien być diesel, bo moc łapie szybko i a pali mniej. U mnie spalanie przy ok. 80 km/h wynosi 6,2-6,4 l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.