Skocz do zawartości

Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

Affa świetny holownik

 

My naszą "przeogromną" ciągnęliśmy do Hiszpanii Pasatem 1,8 benzyna.

Spisywał się cudnie.

Czuł tylko TIR-y wyprzedzające nas na autostradzie :)

A normalnie spałał 6l/100 km, z przyczepa nie sprawdzałam bo szkoda nerwów na urlopie.

Aha przyczepa ma w dowodzie 1400 kg i chyba do tyle można ją ładować.

 

Natomiast podpięta pod Pontiaca Trans Sporta 3,8 nie zwracała wogóle na siebie uwagi :-].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja swoją przyczepkę ciągnę Fiatem Doblo 1,9 JTD 105 km, przyczepka waży 750 kg a DMC ma 1000kg przy ok 70-80km/h pali ok. 6-7l. ropy a około 100km/h "trochę" więcej myślę że powyżej 9l. Tutaj mogę też dodać co diesel to diesel, ciągnie przyczepkę bez najmniejszych problemów a jakieś redukcje na trasie do 4 biegu to naprawdę sporadyczne przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
:) serwus - :ok: oglądając film uśmiałem się do łez. to renówka 5 .czytam o spalaniu waszych bryczek to toteż się uśmiecham, moja bryka to smoczyca przy oponach 215 paliła ok. 16 l LPG , ale zmieniłem na 205 nie rzuca w koleinach i pali ok. 15 l , a na zimówkach 195 pali 14,5 l, a zprzyczepą aż strach pomyśleć :) autko specjalnie kupiłem z myślą o durzej przyczepie .

Chciałbym żeby mój holownik tak mało palił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją LMC 535 1100 kg DMC ciągam golfem 3 kombi TDI 110 KM. Spalanie przy prędkości 85-100 km/h ok. 7,5 l/100 km, bez budy około 4,9-5,1 l/100 km. Jest to nieduża różnica w spalaniu biorąc pod uwagę gabaryty zestawu 11,5 metra długości i oscyluje w średnim spalaniu benzyniaków bez budy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam zamiar kupić przyczepkę kempingową tylko nie wiem jakimi kryteriami powinienem się kierować tak aby dopasować przyczepkę do auta. Wiem ze ma być to mały na 3-4 osoby domek na kółkach, a ja dysponuję autem o mocy 100 KM (Astra II kombi,silnik 1,6). A chcę uniknąć podjeżdżania pod lekkie wzniesienie na 1-ce z gazem przy podłodze. Proszę o jakieś info jaka jest optymalna waga przyczepy pasująca do mojego auta.

 

???????? Pozdrawiam DOMINIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam zamiar kupić przyczepkę kempingową tylko nie wiem jakimi kryteriami powinienem się kierować tak aby dopasować przyczepkę do auta. Wiem ze ma być to mały na 3-4 osoby domek na kółkach, a ja dysponuję autem o mocy 100 KM (Astra II kombi,silnik 1,6). A chcę uniknąć podjeżdżania pod lekkie wzniesienie na 1-ce z gazem przy podłodze. Proszę o jakieś info jaka jest optymalna waga przyczepy pasująca do mojego auta.

 

???????? Pozdrawiam DOMINIK

 

Na oko myślę, że Astra może pociągnąć do ok 1200kg DMC przyczepy z hamulcem. 100KM powinno wystarczeć do sprawnego poruszania się z przyczepą do ok 900kg MW. Kupując zwróć tylko uwagę by DMC przyczepy nie było wyższe od DMC w dowodzie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam zamiar kupić przyczepkę kempingową tylko nie wiem jakimi kryteriami powinienem się kierować tak aby dopasować przyczepkę do auta. Wiem ze ma być to mały na 3-4 osoby domek na kółkach, a ja dysponuję autem o mocy 100 KM (Astra II kombi,silnik 1,6). A chcę uniknąć podjeżdżania pod lekkie wzniesienie na 1-ce z gazem przy podłodze. Proszę o jakieś info jaka jest optymalna waga przyczepy pasująca do mojego auta.

 

???????? Pozdrawiam DOMINIK

 

Na oko myślę, że Astra może pociągnąć do ok 1200kg DMC przyczepy z hamulcem. 100KM powinno wystarczeć do sprawnego poruszania się z przyczepą do ok 900kg MW. Kupując zwróć tylko uwagę by DMC przyczepy nie było wyższe od DMC w dowodzie samochodu.

 

 

Witam

w swojeje Astrece II 1,4 v16 mam wbite w dowodzie przyczepa z hamulcem 850 kg, natomiast nic więcej dotyczącego bez hamulca z czego wynikałoby że, nie mogę ciągnąc przyczepy bez hamulca. I tak naprawdę rodzi to moje zapytanie czy dobrze to rozumiem ?

 

Pozdrawiam Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Wydaje mi się, że moc to nie wszystko, pociągnąć można spokojnie masę 1200 kg, ale czy zatrzymać można taki zestaw skutecznie, czy samochód nie straci "sterowności" ? Podejrzewam,

że wiele zależy od innych elementów - hamulce, zawieszenie. Stąd pewnie wynikają homologacje na ciągnięcie przyczepy wbite w dowód rejestracyjny samochodu. Zajrzyj do dowodu, jest to bardzo istotne. Ja mam wbite 1250 kg, silnik benzyna, 116 KM, tarcze przód i tył. Przyczepa ma DMC 900 kg (sądzę, że załadowana waży około 840 kg).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o jakies info jaka jest optymalna waga przyczepy pasujaca do mojego auta.

Dominik, jezeli posiadasz karte pojazdu to tam sa dane dotyczace przyczepy jaka mozesz holowac swoim samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witanko.

Kuna chyba rzeczywiście nie rozumiesz.Pierwsze-przyczepy bez hamulców są rejestrowane do dopuszczalnej masy całkowitej cos około 450 kgczy 750 kg ./ale nie jestem dokładnie pewny/natomiast te z hamulcami powyzej tego ciężaru, obojętnie,tak że możesz ciągać przyczepy bez hamulców.Ale do rzeczy jakoś nie wierzę że masz w dowodzie dopuszczalne obciązenie 850 kgchyba masz błędnie wpisane.,ja w bmw z silnikiem1,6 i moca 103 kM miałem 1200kg tyle samo co teraz w Passacie 1,8.Moc 103 koni wystarczyła do holowania przyczepy 1200kgDMC/ograniczał to hak/sądzę ze lepiej jechałoby się z przyczepa 1000kg. i takiej proponowałbym Ci poszukiwać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie, że astra II tak lekkie przyczepy może holować (do 850kg). Jeszcze w przypadku Tommiego (60KM pod maską) to zrozumiałe, ale żeby przy wyższej mocy nie podnieść możliwości holowniczych? Dziwnie. Dla przykładu podam dane o escortach - mój były 1.8 diesel (60KM) mógł ciągać DMC 900kg, a brata 1.6 16V 90KM może 1150kg. Astra jest samochodem podobnym wielkościowo więc różnice dziwią. Nawet w seacie ibiza 1.9D można było holować DMC 900kg (były samochód taty) a w obecnym focusie 1.8 TDDI 1300kg.

 

 

Ufff... mam nadzieje, że coś z tych cyferek da się zrozumieć ;-)

 

Podsumowując - wnikliwa lektura dowodu i karty pojazdu i napewno sprawa się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.